Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yourdog brokken, is dit wat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Yourdog brokken, is dit wat?

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb hier thuis nogal een prinses zitten. Die na een tijdje gewoon weigert nog langer haar brokken te eten en dan wil ze een tijdje nieuwe. Daarna mogen de oude wel weer terug.

Nu kwam ik yourdog brokken tegen.
Ingrediënten : Gedroogd gevogeltevlees –botten –organen –mais, gerst, schapenvet, gedroogd buffelvlees –organen, appelvezels, zalmolie, gevogeltevet, mineralen, kruiden, groen lip mosselpoeder, yucca extract, msm, glucosaminsulfaat, chondroitiensulfaat .

Analyse : Ruw eiwit 24%, ruw vet 12%, ruwe celstof 2,3%, ruw as 7,5%, Calcium 1,3%, Fosfor 1,1%

Toegevoegde vitaminen en mineralen per kg : Vitamine A 15.000 IE (E672), vitamine D3 1.250 IE (E671), vitamine E als all rac-alpha-tocopherylacetat ( 3a700) 525 mg, E1 Fe als ijzer(II)sulfaat, monohydraat: 85 mg, E2 I als calciumjodaat, watervrij:1,4 mg, E4 Cu als koper(II)sulfaat, pentahydraat :10 mg, E5 Mn als mangaan(II)oxide: 20mg, E6 Zn als zinkoxide: 60 mg, E8 Se als natriumseleniet: 0,1 mg.

Volgens mij is dat dikgedrukte ook goed voor Snoop die ouder wordt en last krijgt van z'n heupen. Maar is het ook wat voor een jonge hond van 1,5?
Of is de samenstelling sowieso heel slecht?
Ze hebben ook voer voor rassen.. Maar ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Maar je kan ook voer op maat laten maken.
Afbeelding
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Aantal honden: 2

Re: Yourdog brokken, is dit wat?

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

ik vind het eiwit/vet gehalte aan de lage kant. Daarnaast zijn de dikgedrukte zaken vaak vooral marketing, er zit te weinig in om echt wat te doen over het algemeen maar het staat wel leuk (die losse poeders e.d. zijn niet voor niets zo duur).

voer voor rassen is al helemaal onzin ;)

Wanneer je hond wat ouder wordt zou je ook kunnen kijken naar een brok waar ook (wat) vis in zit, dit is sowieso heel gezond voor huid, vacht, hart etc. Dan zou ik er zelf liever voor kiezen om glucosamine/chondroïtine los bij te voeren wil je dat het echt wat doet.

Ik weet niet wat de prijs is maar ik vind dit persoonlijk een gemiddelde brok, zou wel prima kunnen voor beide honden trouwens.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Yourdog brokken, is dit wat?

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hij krijgt al primeval gelatinaat. Dus het zou er voor bij zijn.
Krijgen nu cavom. Maar denk dat deze het niet gaat worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”