Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoefjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Hoefjes

Ongelezen bericht door veertje »

Stinken de altijd zo godsgruwelijk? :schrik: De geur doet me denken aan de tijd dat ik nog ratten had en de kooi toe was aan een schoonmaakbeurt...
Ik heb nog nooit hoefjes gegeven, dus heb geen idee of dat normaal is :denken:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hoefjes

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik vind ze heerlijk ruiken, ruikt hetzelfde als wanneer de hoefsmid warme ijzers onder de hoeven "smelt".... roept goeie herinneringen op :D
Mieke-Navajo
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mieke-Navajo »

Ja die kunnen goed gaan ruiken als ze wat vochtig worden.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe. :zwaai
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Zweetvoeten :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Romy&Gijs
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Romy&Gijs »

Ik vind de stank minder dan bijvoorbeeld pensstaafjes, die ruik ik door de hele kamer. Als Gijs aan z'n hoefje bezig is ruik ik het eigenlijk alleen als het dicht bij me in de buurt is. En die geur is inderdaad verschrikkelijk. :ugh:
Laatst gewijzigd door Romy&Gijs op 21 dec 2015 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

veertje schreef:Stinken de altijd zo godsgruwelijk? :schrik: De geur doet me denken aan de tijd dat ik nog ratten had en de kooi toe was aan een schoonmaakbeurt...
Ik heb nog nooit hoefjes gegeven, dus heb geen idee of dat normaal is :denken:
Ja, echt stalpoten :mrgreen:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Als ze wat ouder worden gaan ze hier de deur uit. Soms vergeet ik dat op tijd te doen en als ik dan op de bank zit en mij afvraag waar in hemelsnaam in huis is gepist worden ze ook per direct vernieuwd :mrgreen:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

ik vind ze altijd naar brand ruiken. Smerig en hier komen ze dus ook niet meer binnen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
veertje
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ik vind ze heerlijk ruiken, ruikt hetzelfde als wanneer de hoefsmid warme ijzers onder de hoeven "smelt".... roept goeie herinneringen op :D
Die geur ken ik wel, maar die haal ik hier echt niet uit. Het is net als Dre zegt alsof er in huis gepist is. Gelukkig inderdaad alleen als ik vlakbij in de buurt zit, dus opeten mag fijn op een flinke afstand van mij.

Maar ze zijn dus normaal, mooi. Finn vindt het heerlijk, dus ik zal me maar over de lucht heen zetten.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Daar kwam ik laatst ook achter, ik heb ze weggegooid. Gatverdamme, lekker op mijn bankkussens op die hoefjes kluiven, nou nee bedankt. :LOL:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

dre schreef:Als ze wat ouder worden gaan ze hier de deur uit. Soms vergeet ik dat op tijd te doen en als ik dan op de bank zit en mij afvraag waar in hemelsnaam in huis is gepist worden ze ook per direct vernieuwd :mrgreen:
Ja, dat had ik dus ook. Heel mijn bank rook naar pis. :schrik:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Yep!
Bij mam is het verboden in huis. Pixie is er dol op, maar die komt ze hier eten.
Hier mag het in huis, maar niet op de bank. En het liefst ook niet op mn kleed, maar dat wil meneer nog wel eens vergeten.

Leggen jullie de hoefjes ook eerst in het water voor je ze geeft, of is dat een fabeltje dat dat moet?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik koop ze niet meer. Niet voor de geur, maar Lut slikt ze gewoon door. En daarna braken natuurlijk. Vind ik te link.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik vind ze altijd naar paard ruiken
Stinkt iig niet

Maar niet echt zwaar favoriet bij Kyto , hij vind t denk teveel werk
Die laat m op een gegeven moment liggen en dan moetie m ook echt niet meer
Ook niet een paar dagen later

Terwijl andere kluiven binnen 5 min tot 1 uur op zijn ( ligt eraan wat ze krijgen )
De dames vinden ze wel geslaagd trouwens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig ;)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Linda van Veen schreef:ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig ;)
Je moet ze ook voortijdig afpakken.
Net als die grote kauwdingen, dat laatste eindje gooi ik ook weg.

Ik week ze niet in water, Rianne.
Ik geef ook wel eens gevulde, dat zou dan helemaal goor worden :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik gooi ook altijd het laatste puntje weg.
Ik vul ze weleens met pindakaas en stukjes vlees, een dagje in de vriezer en 's avonds lekker kauwen.
Er zijn hier heel weinig kauwdingen en de hoefjes zijn favoriet
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij mij krijgen ze ze niet. Ze splinteren bij het kauwen en er komen scherpe stukjes vanaf, ik neem het risico niet...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dre
Zeer actief

Sanner schreef:
dre schreef:Als ze wat ouder worden gaan ze hier de deur uit. Soms vergeet ik dat op tijd te doen en als ik dan op de bank zit en mij afvraag waar in hemelsnaam in huis is gepist worden ze ook per direct vernieuwd :mrgreen:
Ja, dat had ik dus ook. Heel mijn bank rook naar pis. :schrik:
Dat gelukkig niet :80:
Ik ruik het dan alleen als ze dat laatste stukje in mijn buurt liggen te knagen, gelukkig maar want ze zijn er (bij tijd en wijle) erg gek op en vooral Shelly moet af en toe iets te knagen hebben om stress weg te knagen :wink:
Ri@nne schreef:Leggen jullie de hoefjes ook eerst in het water voor je ze geeft, of is dat een fabeltje dat dat moet?
Ik doe niet eerst weken, dat zou het hele knaagidee verwerpen naar mijn gevoel :D
Marjoleine schreef:
Linda van Veen schreef:ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig ;)
Je moet ze ook voortijdig afpakken.
Net als die grote kauwdingen, dat laatste eindje gooi ik ook weg.
Ik ook en ik hoor meer mensen die zeggen altijd het laatste puntje weg te gooien.
Bovendien vinden ze ze hier "nieuw" toch lekkerder dan bijna afgekloven (stelletje verwende mormels :mrgreen: )
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris is gek op hoefjes. Hij krijgt ze dus regelmatig. Laatste stukje gooi ik wel weg.

Vind er nogal verschil in zitten hoe ze ruiken. Lekker fris ruiken ze nooit, maar meestal valt het wel mee. Maar die ik een paar weken terug heb gekocht zit ook een smerige pislucht aan :schrik: niet te harden! Koop ze voortaan wel weer op de markt. Die ruiken een stuk minder erg.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Zou het niet uit kunnen maken waar de hoefjes gestaan hebben? Als ze hun geleefde tijd in een smerige pisstal hebben gestaan of dat ze in een weiland rondgelopen hebben?
Ik kan me voorstellen dat ammoniak in de hoef trekt en bij kauwen/zacht worden weer te ruiken is.

Hier zijn hoefjes ook zwaar favoriet. Ik geef ze eigenlijk altijd met vulling, maar als die vulling eruit is blijven ze ook kauwen.
Mijne zijn geen schrokoppen dus ik vertrouw dat wel. Het laatste puntje gooi ik wel weg, maar daar kauwen ze eigenlijk ook nooit meer op, ze zeulen er dan alleen mee rond.
Manu neemt zijn hoefje zelfs wel eens mee tijdens de wandeling, anders pikt Uma het :pffff:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ja dat idee had ik ook al, dat het nogal uitmaakt waar de hoefjes rondgelopen hebben :mrgreen:

Die gevulde die ik nu heb hebben geloof ik alleen maar een smerige pisstal gezien :kotz:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco eet hoefjes ook niet helemaal op. Op een gegeven moment gooi ik de oude dus weg en dan krijgt hij weer een nieuwe. Ik heb nog niet echt last gehad van heel erge stinkhoefjes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mede daarom geef ik ze ook niet, want ik vind ze sowieso te scherp.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hier zijn de hoefjes niet favoriet en eigenlijk kan hier niets op tegen staven geperst runderhuid. Ze zijn nog wat betaalbaar en ze hebben er veel plezier aan.
Bullenpezen en oren vinden ze ook heerlijk, maar ze gooien het binnen een paar minuten achterover en daarvoor vind ik ze te duur.

Ik ben een keer in het donker met blote voeten op zo'n hoef gestaan :hmmm: Een snee van zeker 2 cm in mijn voetzool. Het wilde maar niet dicht omdat je er toch op loopt, en het begon te ontsteken. Na een week zat ik dus toch bij de huisarts om het te laten schoonmaken en hechten
Afbeelding
dre
Zeer actief

Paisley schreef:Hier zijn de hoefjes niet favoriet en eigenlijk kan hier niets op tegen staven geperst runderhuid. Ze zijn nog wat betaalbaar en ze hebben er veel plezier aan.
Die geperste staven moeten van Juno in 1x op dus nee die krijgen ze in het klein, onder toezicht, want er wordt gerust een hele nacht doorgeknaagd tot het op is :wink:
Bij hoefjes heeft ze die drang niet en als Shelly iets van spanning heeft doet ze graag even ergens op knagen dus ik wil graag dat ze dan een hoefje pakt en niet meer mijn kont :hmmm:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Manuma schreef:Zou het niet uit kunnen maken waar de hoefjes gestaan hebben? Als ze hun geleefde tijd in een smerige pisstal hebben gestaan of dat ze in een weiland rondgelopen hebben?
Ik kan me voorstellen dat ammoniak in de hoef trekt en bij kauwen/zacht worden weer te ruiken is.
Ik heb kalfshoefjes, dus ik denk dat die weinig weiland gezien hebben. Het ruikt heel anders dan een kalverenstal, maar kan zijn dat alleen de ammoniak erin trekt inderdaad.

@Paisley: Deze bedoel je?
Afbeelding

Daar eet Finn nauwelijks van, die worden meer als speelgoed gezien. Uiteindelijk gaan ze wel op, maar echt even lekker knagen doet hij niet en op de hoefjes wel. Het lekkerste knaagt nog altijd stof blijkbaar, dus het speelgoed blijft nog niet heel.. :roll:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Ik geef dit al heel lang, om de 2 weken krijgen ze een verse, stinken doen ze wel maar er zijn wel meer
dingen die stinken van de honden, bv kvv pens of gerookt kalsfbot.

Nooit geen problemen mee gehad, en vind het fijn dat ze er zo lang aan kunnen knagen

De hoefjes vul ik dikwijls met pate
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”