Ik heb nog nooit hoefjes gegeven, dus heb geen idee of dat normaal is

Moderator: moderatorteam
Ja, echt stalpotenveertje schreef:Stinken de altijd zo godsgruwelijk?De geur doet me denken aan de tijd dat ik nog ratten had en de kooi toe was aan een schoonmaakbeurt...
Ik heb nog nooit hoefjes gegeven, dus heb geen idee of dat normaal is
Die geur ken ik wel, maar die haal ik hier echt niet uit. Het is net als Dre zegt alsof er in huis gepist is. Gelukkig inderdaad alleen als ik vlakbij in de buurt zit, dus opeten mag fijn op een flinke afstand van mij.mosquito1980 schreef:Ik vind ze heerlijk ruiken, ruikt hetzelfde als wanneer de hoefsmid warme ijzers onder de hoeven "smelt".... roept goeie herinneringen op
Ja, dat had ik dus ook. Heel mijn bank rook naar pis.dre schreef:Als ze wat ouder worden gaan ze hier de deur uit. Soms vergeet ik dat op tijd te doen en als ik dan op de bank zit en mij afvraag waar in hemelsnaam in huis is gepist worden ze ook per direct vernieuwd
Je moet ze ook voortijdig afpakken.Linda van Veen schreef:ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig
Dat gelukkig nietSanner schreef:Ja, dat had ik dus ook. Heel mijn bank rook naar pis.dre schreef:Als ze wat ouder worden gaan ze hier de deur uit. Soms vergeet ik dat op tijd te doen en als ik dan op de bank zit en mij afvraag waar in hemelsnaam in huis is gepist worden ze ook per direct vernieuwd
Ik doe niet eerst weken, dat zou het hele knaagidee verwerpen naar mijn gevoelRi@nne schreef:Leggen jullie de hoefjes ook eerst in het water voor je ze geeft, of is dat een fabeltje dat dat moet?
Ik ook en ik hoor meer mensen die zeggen altijd het laatste puntje weg te gooien.Marjoleine schreef:Je moet ze ook voortijdig afpakken.Linda van Veen schreef:ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig
Net als die grote kauwdingen, dat laatste eindje gooi ik ook weg.
Mede daarom geef ik ze ook niet, want ik vind ze sowieso te scherp.Linda van Veen schreef:ik vind die dingen levensgevaarlijk, los van of ze stinken of niet. De dierenwinkel waar ik voorheen werkte verkocht ze om die reden ook niet meer. Wanneer ze het laatste stukje doorslikken en dit is de punt van het hoefje dan kan dit verwondingen geven in de slokdarm... mij niet gezien iig
Die geperste staven moeten van Juno in 1x op dus nee die krijgen ze in het klein, onder toezicht, want er wordt gerust een hele nacht doorgeknaagd tot het op isPaisley schreef:Hier zijn de hoefjes niet favoriet en eigenlijk kan hier niets op tegen staven geperst runderhuid. Ze zijn nog wat betaalbaar en ze hebben er veel plezier aan.
Ik heb kalfshoefjes, dus ik denk dat die weinig weiland gezien hebben. Het ruikt heel anders dan een kalverenstal, maar kan zijn dat alleen de ammoniak erin trekt inderdaad.Manuma schreef:Zou het niet uit kunnen maken waar de hoefjes gestaan hebben? Als ze hun geleefde tijd in een smerige pisstal hebben gestaan of dat ze in een weiland rondgelopen hebben?
Ik kan me voorstellen dat ammoniak in de hoef trekt en bij kauwen/zacht worden weer te ruiken is.