Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gelukkig heeft het hondje het overleefd maar er is natuurlijk altijd nog een slachtoffer.
Ja en.?
Jeetje, wat is er met jou aan de hand zeg?
Maar goed, ik vind het ook sneu voor de stafford maar ik begrijp het wel. Het is erop of eronder voor je eigen hondje. Als de hond pas los liet op het moment dat hij stierf is dit het gevolg van de verwaarlozing door de eigenaar. Als je als eigenaar je hond zonder toezicht de straat op stuurt en je hond gaat daar ook nog eens andere honden doodbijten kan dit gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat mensen niet doorgegaan zijn met wurgen toen de kleine hond al lang en breed los was.
Wat ik ook schokkend vind is dat er staat, honden mochten daar niet los. Al mochten ze daar wel los. Als je hond een andere hond begint dood te bijten is er nu eenmaal het risico dat de andere eigenaar zich gaat verdedigen. Ik zou nooit een hond willen doodmaken maar ik doe het wel als een hond mijn hond dood wil maken. Die gaat loslaten. Punt! En als hij pas loslaat samen met zijn laatste adem is dat heel spijtig. Bas ga ik in elk geval niet laten molesteren door een wildvreemde hond om niks.
Gelukkig heeft het hondje het overleefd maar er is natuurlijk altijd nog een slachtoffer.
Ja en.?
Maar goed, ik vind het ook sneu voor de stafford maar ik begrijp het wel. Het is erop of eronder voor je eigen hondje. Als de hond pas los liet op het moment dat hij stierf is dit het gevolg van de verwaarlozing door de eigenaar. Als je als eigenaar je hond zonder toezicht de straat op stuurt en je hond gaat daar ook nog eens andere honden doodbijten kan dit gebeuren. Ik ben er van overtuigd dat mensen niet doorgegaan zijn met wurgen toen de kleine hond al lang en breed los was.
Wat ik ook schokkend vind is dat er staat, honden mochten daar niet los. Al mochten ze daar wel los. Als je hond een andere hond begint dood te bijten is er nu eenmaal het risico dat de andere eigenaar zich gaat verdedigen. Ik zou nooit een hond willen doodmaken maar ik doe het wel als een hond mijn hond dood wil maken. Die gaat loslaten. Punt! En als hij pas loslaat samen met zijn laatste adem is dat heel spijtig. Bas ga ik in elk geval niet laten molesteren door een wildvreemde hond om niks.
Nou dan is het in principe toch een nou en .
Jouw hond veilig te stellen en zorgen dat hij niet dood gebeten word , dan ga je jezelf heus niet bezig houden met het belang van de agressor .
Ja en.?
Jouw hond veilig te stellen en zorgen dat hij niet dood gebeten word , dan ga je jezelf heus niet bezig houden met het belang van de agressor .
Tuurlijk niet.
Maar het is en blijft toch een hond.
Wat doet die daar aan een 80 km weg?? Uitgezet, weggelopen?
Zal wellicht niet uit de buurt komen want daar wonen maar een 800 man. Ons kent ons.
En dan is er kilometers niks.
Bah, het hebben van een hond is vaak niet meer leuk.
Moet er niet aan denken dat ik daar met die twee van mij had gelopen. Kansloos waarschijnlijk.
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020 slaap zacht lieve meid
De beste man heeft absoluut goed gehandeld. Ondanks dat blijft het wel treurig. Ik zou het zelfde gedaan hebben, hoe zielig ik het ook vind voor de andere hond, ik laat mijn eigen hondje niet slopen.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Jeetje wat een negatieve berichten de laatste tijd rondom de Stafford/Pitbulls of aanverwanten
Ik weet echt niet wat ik zou doen als mijn honden zouden worden aangevallen, maar ik weet wel dat het leven van de aanvallende hond me veel minder interesseert dan dat van mijn eigen honden. Ik ben blij dat het kleine hondje gered kon worden, maar het is natuurlijk verschrikkelijk dat de aanvallende hond gestorven is omdat zijn eigenaar zo nalatig is geweest
bouvierpoedel schreef:
Ik zou het wel erg vinden. Ik zou blij zijn dat mijn hondje nog leeft, ik zou woedend zijn op de eigenaar die zijn hond niet onder controle had, maar ik zou het ook verdrietig vinden voor de andere hond. Dat hij zo'n baas heeft getroffen, dat hij zo naar aan zijn einde is gekomen. Het lijkt me ook best heftig om een hond te wurgen, hoe terecht het ook was.
Ik vind het knap dat de eigenaar van dat hondje zo snel heeft weten te handelen dat hij zijn eigen hond heeft gered. Volgens mij is wurgen ook een van de weinige methodes om een vechthond los te krijgen. Ik zou hetzelfde doen als mijn hond werd aangevallen. Ik heb zo ook vaak genoeg herders van elkaar afgehaald. Maar niet tot ze stikten uiteraard. Als ze naar adem gaan happen dan laten ze wel los en dan gauw de andere hond weg trekken. Maar ik weet niet hoe deze situatie was, maar het is wel jammer dat dit weer nummer zoveel is die aangevallen wordt door zo'n hond.
Laatst gewijzigd door Yara op 22 dec 2015 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Super sneu voor alle partijen. Maar ik zou het ook wel kunnen hoor denk dat er een bepaald soort adrenaline dit mogelijk maakt hoor en je er niet eens echt bij nadenkt.
Gatver, vreselijk.... Ik zou hetzelfde gedaan hebben als die eigenaar, maar ik wil helemaal niet voor zo'n keuze hoeven te staan. Een dier, agressief of niet, moeten doodmaken om je eigen hond te redden is walgelijk... Alleen de eigenaar van de stafford valt iets te verwijten. De hond zelf niet vind ik. Hij hoorde gewoon niet los te lopen.
Nanna schreef:Een hondengevecht kan natuurlijk altijd gebeuren, het blijven dieren.
Wat ik eng vind is dat er honden op straat loslopen die aanvallen óm het aanvallen. Dus een hond zien en dan gewoon maar losgaan. En nooit meer loslaten.
Te erg voor woorden dat je tegenwoordig eigenlijk bewapend over straat moet om dat soort monsters van je af te houden.
Geeft zoveel voldoening en diepgang bewapend je hond uit laten . Je laat zien dat je echt van je hond houd en het is natuurlijk ook nooit saai meer in je leven.
Word je niet moe van jezelf met dit soort opmerkingen? Het is triest genoeg dat dit soort dingen wekelijks gebeuren en nog wel vaker misschien, lang niet alles haalt het nieuws namelijk!
OT
Vreselijk weer en goed gehandeld van die man, dat was ook de enige manier om de stafford van Luna af te krijgen, wurgen met een riem, toen hij los liet kon de baas hem gelukkig grijpen, alle andere dingen werkte gewoon echt niet!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Nanna schreef:Een hondengevecht kan natuurlijk altijd gebeuren, het blijven dieren.
Wat ik eng vind is dat er honden op straat loslopen die aanvallen óm het aanvallen. Dus een hond zien en dan gewoon maar losgaan. En nooit meer loslaten.
Te erg voor woorden dat je tegenwoordig eigenlijk bewapend over straat moet om dat soort monsters van je af te houden.
Geeft zoveel voldoening en diepgang bewapend je hond uit laten . Je laat zien dat je echt van je hond houd en het is natuurlijk ook nooit saai meer in je leven.
En je komt nog eens aan je lichaamsbeweging ja, als je het zó stelt...
Heerlijk toch van boom naar boom scharrelen en in de bosjes rondsluipen met je Uzi of Stengun of gewoon uit het losse polsje met je mes . En dat allemaal voor je huntjie.
bouvierpoedel schreef:
Heerlijk toch van boom naar boom scharrelen en in de bosjes rondsluipen met je Uzi of Stengun of gewoon uit het losse polsje met je mes . En dat allemaal voor je huntjie.
Maar zo neem je toch niet deel aan een puppy cursus?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Wolfsblut schreef:Prima actie, dat verdient navolging.
Sommige rassen of kruisingen ervan vragen erom.
Wat een bevooroordeelde kul dat ze erom vragen Ik ken zat Staffords/Pitbulls/kruisingen die gewoon doodgemoedereerd door het leven huppelen. Gewoon als blije eieren. En ja, daar zijn er ook een aantal bij die ouder zijn dan 1-2 jaar, voor je dát weer krijgt.
OT: Hoe vínden jullie al dit nieuws toch? 99% van de keren dat ik iets negatiefs lees over deze honden, is via het hf. Gaan jullie actief op zoek of zo? Kunnen we deze hoek niet gewoon "Klapkaak-incidenten" noemen in plaats van "Dier en leed"? Dekt de lading vele malen beter.
Word je niet moe van jezelf met dit soort opmerkingen? Het is triest genoeg dat dit soort dingen wekelijks gebeuren en nog wel vaker misschien, lang niet alles haalt het nieuws namelijk!
nee precies het gaat ook erg vaak gewoon goed , maar dat haalt het nieuws niet, en dank je wel voor je bezorgdheid, ik word moe van dit soort berichten, en het gestook eromheen van sommigen niet van mijn eigen reacties hoor, ik doe zelden iets waar ik geen zin in heb .
Wolfsblut schreef:Prima actie, dat verdient navolging.
Sommige rassen of kruisingen ervan vragen erom.
Wat een bevooroordeelde kul dat ze erom vragen Ik ken zat Staffords/Pitbulls/kruisingen die gewoon doodgemoedereerd door het leven huppelen. Gewoon als blije eieren. En ja, daar zijn er ook een aantal bij die ouder zijn dan 1-2 jaar, voor je dát weer krijgt.
OT: Hoe vínden jullie al dit nieuws toch? 99% van de keren dat ik iets negatiefs lees over deze honden, is via het hf. Gaan jullie actief op zoek of zo? Kunnen we deze hoek niet gewoon "Klapkaak-incidenten" noemen in plaats van "Dier en leed"? Dekt de lading vele malen beter.
Meestal is het beste om zo'n hond te leren dat ie andere honden moet negeren.
Want die hondintolerantie zit er gewoon in, dus een kwestie van aangelijnd houden en pas los laten op plekken waar het zeer rustig is.
Ik ga helemaal nergens actief naar op zoek. Dit is gewoon de limburgse nieuwspagina.
Ben er echt wel van geschrokken dat dit zo dicht bij huis gebeurd is.
Het ras van de aanvallende hond doet er niet eens toe wat mij betreft.
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020 slaap zacht lieve meid
Ik hoef hier niet te zoeken naar incidenten. Alleen al hier in de omgeving en via het nieuws is het vrijwel wekelijks raak.
Eerlijkgezegd vind ik de baas van dat kleine hondje een echte held. Hij heeft zijn hond het leven gered tijdens een onverwachte aanval. Ik kan alleen maar hopen dat als het mij zou overkomen, het me ook zou lukken...
Het is inderdaad triest dat de agressor hierbij het leven liet, maar alleen al het feit dat dat nodig was om hem eraf te krijgen zegt gewoon té veel. Ook bijzonder dat de eigenaar van de aanvallende hond niet makkelijk vindbaar is... en wederom een brevet van puur onvermogen dat het dier in z'n eentje rondzwerft.
Hakuna Matata schreef:
Meestal is het beste om zo'n hond te leren dat ie andere honden moet negeren.
Want die hondintolerantie zit er gewoon in, dus een kwestie van aangelijnd houden en pas los laten op plekken waar het zeer rustig is.
Mijn hond mag gewoon spelen met andere honden tot ik zeg dat ze mee moet lopen. Dat vind ik een veel beter plan. Ik laat haar liever de lol van soortgenoten inzien dan haar als een eenling met oogkleppen op in het bos te hebben lopen. Want zo krijg je gestoord gedrag - van honden die altijd en eeuwig maar moeten negeren/niet reageren.
Door interactie te hebben, heeft Izzy leren spelen en geleerd om te corrigeren als andere honden te lomp deden.
En er zijn nog geen honden gedood door haar. Of komt dat pas als ze de magische grens van 2 jaar heeft bereikt? Want dan heeft ze nog iets van 4 maanden om te verloederen.
Nakisha schreef:
Eerlijkgezegd vind ik de baas van dat kleine hondje een echte held. Hij heeft zijn hond het leven gered tijdens een onverwachte aanval.