Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet komen als je roept
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet komen als je roept
Geen acuut probleem hier hoor, maar ik vraag me dit al een tijd af.
Wat doe je als je hond niet luistert als je hem bij je roept? Het commando zit er op zich wel goed in, maar dan ineens komt er zo'n dag dat dat lekkere luchtje in de bosjes toch interessanter is dan luisteren. Ik sprak ooit eens iemand die zei dat je ze dan heel erg moet laten schrikken maar dat vond ik al niet zo toepasbaar, maar wat dan wel nuttig en handig is weet ik eigenlijk niet.
Dus: Situatie: Je loopt met je hond in het bos, je nadert een blinde bocht, een fietspad, een weg, whatever, en je roept je hond om bij je te komen maar hond besluit te weigeren/doet net of ie gek is. Hoe pak je dat aan?
Wat doe je als je hond niet luistert als je hem bij je roept? Het commando zit er op zich wel goed in, maar dan ineens komt er zo'n dag dat dat lekkere luchtje in de bosjes toch interessanter is dan luisteren. Ik sprak ooit eens iemand die zei dat je ze dan heel erg moet laten schrikken maar dat vond ik al niet zo toepasbaar, maar wat dan wel nuttig en handig is weet ik eigenlijk niet.
Dus: Situatie: Je loopt met je hond in het bos, je nadert een blinde bocht, een fietspad, een weg, whatever, en je roept je hond om bij je te komen maar hond besluit te weigeren/doet net of ie gek is. Hoe pak je dat aan?
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Niet komen als je roept
Hier komen is voor ons het belangrijkste commando dus daar trainen we veel op uiteraard met beloning. Als het commando genegeerd wordt dan bulderen we echt HIERKOMEN en dat is voor onze honden dan echt het sein dat het menens is. Als dat niet werkt zou ik ervoor kiezen om de hond op te halen ipv het negeren toe te laten. Uiteraard is het voor jezelf net maar hoe belangrijk je het commando vind maar voor ons met de fila's is hier komen het belangrijkste commando dus negeren ervan geen optie.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb soms hetzelfde
Laten schrikken is een beetje moeilijk als ze "weg" zijn
Ik heb hier geen drukke weg en helemaal geen fietspad
maar wel mensen en Vusi vindt het leuk om daar achteraan te gaan
Alex luistert "altijd"...... alleen als hij mensen poep ruikt zijn z'n oren acuut verstopt
Laten schrikken is een beetje moeilijk als ze "weg" zijn
Ik heb hier geen drukke weg en helemaal geen fietspad
Alex luistert "altijd"...... alleen als hij mensen poep ruikt zijn z'n oren acuut verstopt
- Hylos
- Zeer actief
Xavi loopt nu niet meer los maar voor zulke gevallen had ik altijd iets bij me. Liefst een stok of een fluitje. Dat gebruikte ik dan dus ook alleen in zo'n situatie. Gewoon wat hysterisch op en neer spingen met een stok of heel interessant zelf in de bosjes rommelen met een stok en maar roepen "ooh kijk eens Xavi, dít is toch interessant"!
Als er geen koeien oid in de buurt waren kwam hij altijd. Hij is zó nieuwsgierig
Als er geen koeien oid in de buurt waren kwam hij altijd. Hij is zó nieuwsgierig

- dagmar88
- Zeer actief
Op dat moment zelf een stukje de andere kant op rennen.
Met Pjotr heb ik het gehad. Die dacht doeiii, ik doe nog een rondje!
Heel veel geoefend op zelf komen inchecken en ik lijn hem regelmatig tussendoor een stukje aan.
Met Pjotr heb ik het gehad. Die dacht doeiii, ik doe nog een rondje!
Heel veel geoefend op zelf komen inchecken en ik lijn hem regelmatig tussendoor een stukje aan.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook ja, als ik roep wil ik gewoon dat ze komen. En dat doen ze eigenlijk ook altijd wel hoor, maar soms dus niet en ik weet dan dus ook neit wat ik moet doen. Wat jij doet doe ik ook. HIER! NU (POMTineke schreef:Hier komen is voor ons het belangrijkste commando dus daar trainen we veel op uiteraard met beloning. Als het commando genegeerd wordt dan bulderen we echt HIERKOMEN en dat is voor onze honden dan echt het sein dat het menens is. Als dat niet werkt zou ik ervoor kiezen om de hond op te halen ipv het negeren toe te laten. Uiteraard is het voor jezelf net maar hoe belangrijk je het commando vind maar voor ons met de fila's is hier komen het belangrijkste commando dus negeren ervan geen optie.
ugh, mensenpoep is zo viesmosquito1980 schreef:Ik heb soms hetzelfde![]()
![]()
Laten schrikken is een beetje moeilijk als ze "weg" zijn![]()
Ik heb hier geen drukke weg en helemaal geen fietspadmaar wel mensen en Vusi vindt het leuk om daar achteraan te gaan
![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hangt van de situatie af.
Meestal loop ik gewoon weg, uit zicht dus.
Als ze niet luisteren omdat ze iets doen dat niet mag word ik heel boos.
Het eerste werkt prima, het tweede meestal niet.
-
Manuma
- Zeer actief
Wat hier nog wel eens werkt is de andere kant op rennen terwijl ik gekke geluiden maak.
Maar ook dat werkt niet altijd. Als ik echt uit zicht verdwijn komt hij wel, maar dat kan niet altijd en overal.
Laatst liep hij tussen koeien
Ik heb echt alles uit de kast gehaald maar het lukte niet. Ik moest wachten tot hij het te heet zou hebben en het water op zou zoeken. Echt, wat voel je je dan machteloos.
Wat ik me ook afvraag, wat is de consequentie als je hond niet is gekomen? Ik moet er heel voorzichtig mee zijn, anders zorgt hij wel dat hij volgende keer buiten bereik blijft. Nu negeer ik hem eigenlijk altijd.
Maar ook dat werkt niet altijd. Als ik echt uit zicht verdwijn komt hij wel, maar dat kan niet altijd en overal.
Laatst liep hij tussen koeien
Wat ik me ook afvraag, wat is de consequentie als je hond niet is gekomen? Ik moet er heel voorzichtig mee zijn, anders zorgt hij wel dat hij volgende keer buiten bereik blijft. Nu negeer ik hem eigenlijk altijd.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
dan moet je dus levenslang iedere wandeling kaas of frikadel bij je hebben? En wat als je hond dat dan ook negeert?Nanna schreef:Kaas roepen. En dan ook kaas bij je hebben he.
Niet alleen gebruiken als hondjelief zich in onwenselijke situaties begeeft of niet luistert, maar ook weleens gewoon zo.
Wel spaarzaam inzetten zodat het een ultieme traktatie blijft. Frikandel volstaat ook.
Hahaha ja precies dit dus! Meestal maakt het niet eens zoveel uit hoor, maar ik wil gewoon dat ze komen als ik roep. En als ik dan ga foeteren en er wordt nog niet eens een oortje verdraaid dan zou ik ze met liefde wurgenMarjoleine schreef:Hangt van de situatie af.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dit.sbientje schreef: Het is dat ik er dus niet bij kan hahahah
Dat zijn de momenten dat ik stroom als de hemel zie.
Niet dat ik het heb hoor, gemiddeld zijn ze ontzettend braaf.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Nu ik dit zo lees herinner ik me ineens dat toen we Skye net hadden en voor de eerste keer op het strand waren er een blije labrador op ons af gestormd kwam. Die vrouw maakte een indianen geluid. Heb daar eigenlijk nooit meer aan gedacht, maar dat werkte wel. Ik weet nog wel dat ik dat toen heel vreemd vond
Skye komt wel altijd heel snel bovenop je zitten als jij kan als we toevallig een raar geluid maken. Wie weet werkt dat dus ook 
- mosquito1980
- Zeer actief
Hier ook een Labrador, leverkoek doet hij een moord voorNanna schreef:Jij hebt Labradors. Die negeren dat echt niet hoorsbientje schreef:dan moet je dus levenslang iedere wandeling kaas of frikadel bij je hebben? En wat als je hond dat dan ook negeert?Nanna schreef:Kaas roepen. En dan ook kaas bij je hebben he.
Niet alleen gebruiken als hondjelief zich in onwenselijke situaties begeeft of niet luistert, maar ook weleens gewoon zo.
Wel spaarzaam inzetten zodat het een ultieme traktatie blijft. Frikandel volstaat ook.en anders neem je iets anders mee. Maakt niet uit wat, als ze het maar heel erg lekker vinden. Voor mijn part een spuitbus slagroom.
Hard weglopen en idiote geluiden maken helpt hier ook....... als de poep op is
- mosquito1980
- Zeer actief
Een trilbandje? dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoordNanna schreef:Ik heb zo'n trilbandje. In de tijd dat er veel loopse teven zijn vliegt Glenn naar iedere hond toe die hij ziet, schoon moeder het hem verbiedt. Dat rijmt.Marjoleine schreef:Ja, dit.sbientje schreef: Het is dat ik er dus niet bij kan hahahah
Hoe dan ook, hij krijgt dan zijn trilbandje even om en als Collie zijnde schrikt hij daar enorm van en is dan weer maandenlang de braafheid zelve. Dus geen schokken, alleen trilling. Meer dan afdoende.
Hij weet dan weer dat mamma ook op afstand wat over hem te zeggen heeft.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
gut marjoleine, ik voel me ineens zielsverwant van je hahaha.. Ik denk dat ook weleens ja, "beest als je nu een stroomband om had he!"Marjoleine schreef:Ja, dit.sbientje schreef: Het is dat ik er dus niet bij kan hahahah
maar goed, pom wordt wel steeds braver en komt meestal gewoon meteen terug, het zijn vaak ook niet eens de kritische momenten maar ik vind het gewoon irritant en ik weet dus niet wat ik moet doen. Charlie is braaf geboren en die doet niet van die domme dingen (zoals overal op af of achteraan rennen)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is teletac maar dan zet je de stroom dus niet aan.mosquito1980 schreef:Een trilbandje? dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De meeste trainingsbanden en zeker die van Dogtra, hebben ook een trilstand.mosquito1980 schreef:Een trilbandje? dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoordNanna schreef:Ik heb zo'n trilbandje. In de tijd dat er veel loopse teven zijn vliegt Glenn naar iedere hond toe die hij ziet, schoon moeder het hem verbiedt. Dat rijmt.Marjoleine schreef:Ja, dit.sbientje schreef: Het is dat ik er dus niet bij kan hahahah
Hoe dan ook, hij krijgt dan zijn trilbandje even om en als Collie zijnde schrikt hij daar enorm van en is dan weer maandenlang de braafheid zelve. Dus geen schokken, alleen trilling. Meer dan afdoende.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik heb zo'n trilbandje. In de tijd dat er veel loopse teven zijn vliegt Glenn naar iedere hond toe die hij ziet, schoon moeder het hem verbiedt. Dat rijmt.
[/quote]
Een trilbandje? dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord
[/quote]
De meeste trainingsbanden en zeker die van Dogtra, hebben ook een trilstand.[/quote]
Ik heb het even gegoogled
Een trilbandje? dat is interessant, daar heb ik nog nooit van gehoord
De meeste trainingsbanden en zeker die van Dogtra, hebben ook een trilstand.[/quote]
Ik heb het even gegoogled
- dagmar88
- Zeer actief
sbientje schreef:gut marjoleine, ik voel me ineens zielsverwant van je hahaha.. Ik denk dat ook weleens ja, "beest als je nu een stroomband om had he!"Marjoleine schreef:Ja, dit.sbientje schreef: Het is dat ik er dus niet bij kan hahahah
maar goed, pom wordt wel steeds braver en komt meestal gewoon meteen terug, het zijn vaak ook niet eens de kritische momenten maar ik vind het gewoon irritant en ik weet dus niet wat ik moet doen. Charlie is braaf geboren en die doet niet van die domme dingen (zoals overal op af of achteraan rennen)
Niko heeft er één om gehad zodat ik hem op afstand kon corrigeren. Hij liep het (zee)water in en tankte zich bij spanning/buikpijn door allergie compleet vol zonder nog ergens naar te luisteren.
Nog meer buikpijn, meer spanning en dan nog meer willen drinken. Constant lopen opletten en brullen zodra hij naar water keek zorgde natuurlijk weer voor meer spanning.
Als ik m'n kaplaarzen droeg wist hij dat ik achter hem aan kon komen. Dus rende hij zodra ik schoenen aan had weer net zo hard weg. Kuthond
Alleen al door het dragen van die band bedacht hij zich. Doordat hij wist dat hij altijd op afstand gecorrigeerd kon worden is het helemaal uitgedoofd.
Een paar keer de piep als waarschuwing gehad, maar dat was normaal al niet nodig.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
het zijn ook wel flikkers hoor
hahaha heerlijk verhaal wel!
- dagmar88
- Zeer actief
Hij kijkt zo oerdom uit z'n ogen he, maar ondertussenNanna schreef:dagmar88 schreef: Als ik m'n kaplaarzen droeg wist hij dat ik achter hem aan kon komen. Dus rende hij zodra ik schoenen aan had weer net zo hard weg.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tommy heeft ook van die momenten, dan zorg ik dat ik uit zicht ben voor hem want daar kan hij absoluut niet tegen en komt mij meteen zoeken.

-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Opzich vind ik dat zelf wel een accuut probleem als het mijn hond issbientje schreef:Geen acuut probleem hier hoor, maar ik vraag me dit al een tijd af.
Mijn honden moeten komen als ik roep en afhankelijk van de reden dat ze niet komen, heb ik daar een aanpak op. Met Mayke heb ik veel moeite gehad met hierkomen en ik moet bij haar echt op mijn strepen blijven staan. Het gaat nu heel goed, maar als ik commando's laat verwaaien, dan gaat het gauw weer mis, weet ik zeker.
Ze is nu hartstikke braaf maar er is 1 situatie waar ze het moeilijk vind om te komen en dat is wanneer ze met dr kop in een zelfgegraven hol zit. Als ze niet komt laat ik met mijn stem duidelijk weten wanneer het menens is en mocht het nodig zijn om haar te komen halen (niet vaak), kan ze een draai om dr oren verwachten. Op dat moment maak ik er echt een punt van, want ik wil het HIER commando helder houden om haar in veel situaties veilig los te kunnen hebben. Bij haar werkt hoge verwachtingen en een strenge aanpak echt het best. Ze is nog nooit zo gehoorzaam geweest, en krijgt in ruil daarvoor erg veel vrijheid.
De hele episode met worst, vriendelijke woordjes, indianengeluiden en wegrennen heb ik allemaal gehad maar werkte echt voor geen meter
En natuurlijk wordt er regelmatig goed beloond als ze t doet, maar 'overhalen' is er echt niet meer bij. Heeft ze de leeftijd ook niet meer voor vind ik. Ik vind dat meer iets voor pups en jonge honden.
Kiwi heeft niets anders dan vrolijkheid, openheid en vriendelijke woorden nodig. Dan komt ze altijd. Ik vind haar ook nog te jong en onzeker voor al te hoge verwachtingen en wordt nooit kwaad. Als ik te overheersend roep, dan klapt ze dicht en líjkt ze niet te willen gehoorzamen. Maar dat is het niet, ze heeft gewoon een heel zachte benadering nodig.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Goeie vraag: Kailen (een Duitse herder
) is dus zo'n geval dat best wil luisteren, zolang er tenminste niks interessanter is zoals een geurtje. En die zijn er hier zoveel
In een oogwenk is hij dan het bos in verdwenen, uit het zicht.
Weglopen of gek doen heeft dus geen zin, hij ziet je niet. Verstoppen doet hem niks. Dit heb ik al vanaf dag 1 gedaan en werkt tot nu toe voor alle honden perfect, behalve voor hem. Hij denkt, ik vind je wel weer.
Naar hem toelopen? Kansloos, ik weet niet waar hij is ook al heeft hij een belletje om.
Heel veel geoefend met melden en dan wat lekkers erin. Interesseert hem bar weinig. Dingen waar hij anders een moord voor doet, moet je er dan zowat inproppen
Er is niks, maar dan ook niks waarmee ik hem kan verleiden op het moment suprème
Het is in het jaar dat ik hem heb op zich wel beter geworden, want hij is echt wel aan mij gehecht. Maar als hij niet wil, dan heb ik gewoon dikke pech en kan ik rustig een half uur gaan staan wachten (of rustig doorlopen op bekende wandelingen)
Zelfs heb ik op een gegeven moment zo'n stroomband ingezet, hoewel ik het een zwaktebod vind en echt een uiterste maatregel. Maar dat ding reageert gewoon niet betrouwbaar. SOms gebeurt er nog niks terwijl ik vlak voor hem sta. Hoor wel het piepje, alles werkt, de band zit heel strak (bahbahbah), haar zoveel mogelijk weggeduwd. Dus ja, dan heb je er nog niks aan als trainingstool.
Ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik houd zoveel mogelijk rekening met dit gedrag, lijn vaker aan dan dat ik met enig andere hond heb gedaan, maar ideaal is het niet.
Dus kom maar op met de Gouden Tips...
Weglopen of gek doen heeft dus geen zin, hij ziet je niet. Verstoppen doet hem niks. Dit heb ik al vanaf dag 1 gedaan en werkt tot nu toe voor alle honden perfect, behalve voor hem. Hij denkt, ik vind je wel weer.
Naar hem toelopen? Kansloos, ik weet niet waar hij is ook al heeft hij een belletje om.
Heel veel geoefend met melden en dan wat lekkers erin. Interesseert hem bar weinig. Dingen waar hij anders een moord voor doet, moet je er dan zowat inproppen
Het is in het jaar dat ik hem heb op zich wel beter geworden, want hij is echt wel aan mij gehecht. Maar als hij niet wil, dan heb ik gewoon dikke pech en kan ik rustig een half uur gaan staan wachten (of rustig doorlopen op bekende wandelingen)
Zelfs heb ik op een gegeven moment zo'n stroomband ingezet, hoewel ik het een zwaktebod vind en echt een uiterste maatregel. Maar dat ding reageert gewoon niet betrouwbaar. SOms gebeurt er nog niks terwijl ik vlak voor hem sta. Hoor wel het piepje, alles werkt, de band zit heel strak (bahbahbah), haar zoveel mogelijk weggeduwd. Dus ja, dan heb je er nog niks aan als trainingstool.
Ik weet echt niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik houd zoveel mogelijk rekening met dit gedrag, lijn vaker aan dan dat ik met enig andere hond heb gedaan, maar ideaal is het niet.
Dus kom maar op met de Gouden Tips...
-
Manuma
- Zeer actief
Herkenbaar Lucie
Ik begin volgende week een gehoorzaamheidscursus waarin we aan meer contact gaan werken tijdens mijn commando's. Ik hoop dat dat werkt.
Hoe vaak ik al niet aan een elektrische band gedacht heb.. maar ik wil eerst al het andere gedaan hebben.
Ik moet zeggen dat het langzaamaan steeds beter gaat. Hij heeft al steeds meer respect voor wat ik van hem wil.
Ik begin volgende week een gehoorzaamheidscursus waarin we aan meer contact gaan werken tijdens mijn commando's. Ik hoop dat dat werkt.
Hoe vaak ik al niet aan een elektrische band gedacht heb.. maar ik wil eerst al het andere gedaan hebben.
Ik moet zeggen dat het langzaamaan steeds beter gaat. Hij heeft al steeds meer respect voor wat ik van hem wil.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik wel zon enorme dooddoener, hoe zie je dat voor je dan?Cashel Vale schreef:Zorgen dat jij leuker bent
@paisley: nouja, het is niet zo dat het een dagelijks iets is, maar zo af en toe komt het weleens voor dus. Bij jou ook zeg e zelf, en jij pakt het dus aan met een draai om de oren. Dat was precies wat ik vroeg. Het is niet zo dat mijn honden de ele dag middelvingers opsteken maar af en toe luisteren ze dus niet en dan weet ik niet wat ik het beste kandoen. Ik toeter ze ook wel in de oren dan, maar wat Manuma ook zegt: daar moet ik mee opletten want ander hebben ze de volgende keer zoiets van: ja naar jou kom ik dus niet, straks ga je weet mopperen en lelijk doen.. Ik vraag me ook af of weglopen bijv. zo zinnig is. Ja uiteindelijk komen ze dan wel maar valt dat dan nog onder komen op commando? Ik weet t niet
- lucie
- Zeer actief
Dan heb je het over Manu neem ik aan?Manuma schreef:Herkenbaar Lucie![]()
Het gekke is dat op het erf of in de tuin, die dus in het bos overloopt waar we vaak wandelen, hij niet van mijn zij wil wijken. OOk al geef ik hem totaal geen aandacht en doe niks wat aantrekkelijk voor hem zou kunnen zijn. Ik kan hier alle poorten open zetten, hij haalt het niet in z'n hoofd het bos in te duiken.
Maar ga ik dus in datzelfde bos lopen, dan is hij overal en nergens
Ben heel benieuwd naar je ervaringen tijdens die cursus; wie weet steek ik er ook wat van op. Hier op het platteland is er helaas niks op dat gebied te vinden...
-
Manuma
- Zeer actief
Ja wat gek, Manu heeft dat dus ook. Die blijft rondom huis weer echt goed bij je.
Ik heb het dus inderdaad over Manu. Hij is heel snel verveeld en gaat zelf vertier zoeken. Hij komt altijd weer gauw terug, dat wel. Maar als hij dus iets ziet dat hij nog veel leuker vindt, dan is hij weg en kan ik op m'n kop gaan staan, met biefstuk zwaaien, alles uit de kast halen maar echt niet. En als ik zie dat hij iets ziet krijg ik hem daar niet meer uit. Dus al voordat hij weg is.
Ik vind dat zo ontzettend moeilijk. Er is niets dat hem op zo'n moment interesseert.
Ik ben benieuwd hoe hij die cursus oppakt want je traint met voer. En dat is ook weer iets dat hem niks interesseert.
Ik heb het dus inderdaad over Manu. Hij is heel snel verveeld en gaat zelf vertier zoeken. Hij komt altijd weer gauw terug, dat wel. Maar als hij dus iets ziet dat hij nog veel leuker vindt, dan is hij weg en kan ik op m'n kop gaan staan, met biefstuk zwaaien, alles uit de kast halen maar echt niet. En als ik zie dat hij iets ziet krijg ik hem daar niet meer uit. Dus al voordat hij weg is.
Ik vind dat zo ontzettend moeilijk. Er is niets dat hem op zo'n moment interesseert.
Ik ben benieuwd hoe hij die cursus oppakt want je traint met voer. En dat is ook weer iets dat hem niks interesseert.
- lucie
- Zeer actief
Helemaal mee eens, maar hoe kun je streng zijn als je hond op afstand is. Ja, als ze met dr kop in een hol zit, kun je ernaar toe en dr op dr flikker geven. Maar die van mij verdwijnt gewoon binnen een seconde volledig. Van enige represaille is dan geen sprake meer natuurlijk.Paisley schreef:Opzich vind ik dat zelf wel een accuut probleem als het mijn hond issbientje schreef:Geen acuut probleem hier hoor, maar ik vraag me dit al een tijd af.Ik denk dat het ook niet op te lossen is als je het niet als een probleem ziet, want dan verwaait je hier commando en je hond onthoud dat voor de volgende situatie.
Mijn honden moeten komen als ik roep en afhankelijk van de reden dat ze niet komen, heb ik daar een aanpak op. Met Mayke heb ik veel moeite gehad met hierkomen en ik moet bij haar echt op mijn strepen blijven staan. Het gaat nu heel goed, maar als ik commando's laat verwaaien, dan gaat het gauw weer mis, weet ik zeker.
.
Wat ik wel doe is, als Kailen dan op een gegeven moment op komt draven, er voor zorgen dat ie ook echt naar MIJ toekomt. Zodanig dat ik hem kan pakken. Niet om hem dat vast te maken, maar juist om hem duidelijk te maken dat hierkomen op commando geen straf is.
Alleen hoe maak ik nu duidelijk dat wegblijven niet getolereerd wordt?
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik wel zon enorme dooddoener, hoe zie je dat voor je dan?sbientje schreef:Cashel Vale schreef:Zorgen dat jij leuker bent
En hoe zou je het anders kunnen antwoorden??? Het is toch voor iedere hond anders. De een doet een moord voor een balletje en de ander voor een spuitbus slagroom.
En verder nooit boos worden, maar dat is wat ze hier meestal niet willen horen. En als je gevonden hebt waar je hond een moord voor doet niet verwachten dat deze het meteen perfect doet. Maar wel elk minuscuul stapje vooruit belonen
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl