Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat in kong voor pup 8 weken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Wat in kong voor pup 8 weken?

Ongelezen bericht door Ytje »

We krijgen volgende week maandag onze dwergschnauzer Joy. Ze is dan 8 weken en 4 dagen. Ik heb een medium rode kong voor haar gekocht al.

wat is geschikt om mee te vullen als ze nog zo jong is en net bij ons. Ik dacht om haar eigen brok wat nat te maken en erin kneden. Daarvan weet ik dat ze niet snel last krijgt van haar darmpjes etc omdat ze vast aan van alles nog moet wennen

Wie heeft er tips wat er nog meer in kan voor haar? Stukje appel? Stukje komkommer? Plakje kaas?
Ytje
Zeer actief

Re: Wat in kong voor pup 8 weken?

Ook wil ik haar vaak voor haar maaltijd laten werken door ze bijvoorbeeld in een knuffelkleed te verstoppen of onder een lapje waar ze dan onder moet zoeken. Of kan ik het beter steeds in haar bak geven?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Je kunt al haar eten erin verstoppen, ze heeft 3-4 maaltijden per dag daar is ze dus de hele dag zoet mee. Ik deed het eten van mijn pup in een plastic fles, dat duurde in het begin bijna een half uur om het er allemaal uit te gooien en op te eten..... na een maandje was het binnen 5 minuten gepiept :F:
Ik zou in het begin echt alleen haar voer erin doen ivm met eventuele diarree als ze allemaal "vreemde" dingen krijgt.
Ik zou toch de eerste dagen rustig aan doen en haar laten acclimatiseren en niet meteen beginnen met eten verstoppen. Het is een grote schok voor zo'n mormeltje om bij mama en broertjes en zusjes weggehaald te worden en naar een vreemde omgeving :eek:

Wel spannend, nog 9 daagjes :flower:
mosquito1980
Zeer actief

Sorry, ik had je post niet goed gelezen. Je geeft zelf al aan over de diarree.. ;-)
Ytje
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Sorry, ik had je post niet goed gelezen. Je geeft zelf al aan over de diarree.. ;-)
Ja klopt ben daar bang voor dat ze makkelijk haar darmpjes van streek krijgt. ze blijft de eerste 2 dagen voornamelijk binnen op plasjes en poepje na. Daarna gaan we stukjes buiten wandelen. De donderdag afspraak bij de dierenarts ook meteen een mooie ervaring. Dan misschien nog heel klein stukje lopen in centrumpje paar tellen en weer terug. Beginnen met hele kleine stapjes.
Ytje
Zeer actief

Up iemand nog tips?
Linda van Veen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): teckel en grote poedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Linda van Veen »

brok weken en kneden lijkt me een optie. Zelf gebruikte ik (en nog steeds) hiervoor altijd Rodi worst. Eerst de gewone en nu de Treat, Train and Travel. Dit is ook een maaltijdvervanger dus je kan dan gerust wat minder brok geven zonder dat je teveel 'snacks' geeft. Ik gebruikte dit ook met trainen, doen ze alles voor en gaf bij mij geen problemen qua vertering. Mijn hond kreeg als pup wel een combi van brok en vers dus misschien was hij ook wel wat meer gewend, maar dat is naar mijn idee alleen maar beter.

Nu gebruik ik ook de gestoomde maaltijden van Smolke om erin te doen, deze zijn wat natter en dus beter aan te te drukken waardoor ze er langer mee doen :)
Ytje
Zeer actief

Wat een goede tips!! Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan dat dat natuurlijk ook kan. Dankje wel!
mosquito1980
Zeer actief

Als ik in Nederland ben koop ik altijd van die mergpijpjes met vulling bij de dierenwinkel.
Als ze leeg gegeten zijn vul ik ze zelf weer: pindakaas en yoghurt (naturel) dan druk ik daar gekookte stukken kippen maagjes, stukjes honde biscuitjes, stukjes wortel in. In de vriezer en dan 's avonds lekker knagen. :tongue:

Ik ben daar pas later mee begonnen (4 maanden oud), toen Vusi nog kleiner was hield ik het uitsluiten op haar eigen voer.
Ytje
Zeer actief

De rodi worst is in huis! Zal inderdaad nog poos wachten totdat ik haar van alles ga geven. Eerst maar met eigen voer.
idefix
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door idefix »

ik deed regelmatig een boterham in de kong. Even oprollen en aandrukken en dit is weer goed voor zeker een half uurtje plezier.
mosquito1980
Zeer actief

idefix schreef:ik deed regelmatig een boterham in de kong. Even oprollen en aandrukken en dit is weer goed voor zeker een half uurtje plezier.
Je moet erg oppassen met brood, het zet uit in de maag. Brood is voor mensen niet voor dieren.... vind ik :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier krijgen ze elke avond een boterham, Xena dus al 14 jaar lang elke avond dus t zal vast meevallen. Ooit voor haar begonnen ivm galspugen... en dat bij de rest maar voortgezet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier krijgen ze ook wel wat brood, maar een hele boterham voor een dwergschnauzerpup is een beetje veel ;)
Mijn volwassen honden krijgen het alleen gedroogd en dan een klein stukje (en die zijn rond de 30 kilo).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mosquito1980
Zeer actief

malinois schreef:Hier krijgen ze elke avond een boterham, Xena dus al 14 jaar lang elke avond dus t zal vast meevallen. Ooit voor haar begonnen ivm galspugen... en dat bij de rest maar voortgezet
Interessant: helpt brood tegen galspugen? Hoezo, absorbeert het? :scratch:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mosquito1980 schreef:
malinois schreef:Hier krijgen ze elke avond een boterham, Xena dus al 14 jaar lang elke avond dus t zal vast meevallen. Ooit voor haar begonnen ivm galspugen... en dat bij de rest maar voortgezet
Nee t maakt dat ze geen lege maag meer heeft en geen gal meer spuugt.;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mosquito1980
Zeer actief

malinois schreef:
mosquito1980 schreef:
Nee t maakt dat ze geen lege maag meer heeft en geen gal meer spuugt.;)
logisch :mrgreen: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”