Ik wil niks met een kliksluiting of gesp want hij heeft een gigantische kraag en ik krijg zo'n band niet goed dicht tussen al dat haar.
Hij heeft een ronde leren slip gehad die op zich goed zat maar een slip vind ik niet zo handig als een hond niet aan 1 vaste kant loopt. Aan de 'verkeerde' kant valt het dan niet goed open en/of slipt snel genoeg.
Hij heeft nu een op bestelling gemaakte nylon/leren halfcheck van blaire.de. Deze is echter eigenlijk te groot en daar is hij nu na 2 jaar achtergekomen

Ik wil dus eigenlijk een halfcheck/martingaal die verstelbaar is en ruim open kan vallen. Het liefst geen metalen halfcheck want ik ben bang dat dat wel erg gaat klitten in zijn kraag?
Zijn halsomvang is 41 cm onder al dat haar en als ik goed meet moet de band zeker tot 52 cm open kunnen om het probleemloos over zijn kop te kunnen trekken. Band moet dus minimaal 11 cm groter 'openvallen'. De halsband moet ook goed stevig en duurzaam zijn, Hij trekt niet voortdurend maar bij het zien van een kat komt er wel een flinke klap op. Ik wil (kan) liever niet de hoofdprijs betalen. Je ziet toch niks van een halsband in al dat haar

Voor het idee: Zijn kraag is dus echt minimaal 2x zijn werkelijk nekomvang