dit voer kwam ik tegen bitiba.nl (goedkope site trouwens),
hoe moet ik dit nu het beste vergelijken met proplan medium zalm (tweede samenstelling). onze hond doet het verder goed hoor op proplan en kvv en houd niet zo van nieuw voer maar om een keer te proberen wel een uitdaging iets anders maar weet dus niet hoe ik moet vergelijken
Ingrediënten:
Gevogelte vleesmeel, rijst (15%), maïs, gerst, sorghum (milo), gierst (geel), zalmmeel (5%), vet van gevogelte, bietenpulp, vleesmeel, eiwithydrolysaat, erwten (gedroogd), droge biergist, visolie, natriumchloride, kaliumchloride.
Eiwit/vet: 21,5 % / 11,0 %
Additieven per kg:
Voedingsfysiologische additieven:
Vitamine A 11.750 IE, vitamine D3 1.125 IE, vitamine E (als all-rac-α-tocoferylacetaat) 150 mg, vitamine B1 (als thiaminemononitraat) 10 mg, vitamine B2 (als riboflavine) 10 mg, vitamine B6 (als pyridoxinehydrochloride) 6 mg, vitamine B12 (als cyanocobalamine) 40 mcg, niacinamide 40 mg, pantotheenzuur (calcium-D-pantothenaat) 20 mg, foliumzuur 2 mg, biotine (als D(+)biotine) 250 mcg, cholinchloride 1.700 mg, zink (als zinkoxide) 70 mg, zink (als aminozuur-zinkchelaat, hydraat) 45 mg, koper (koper-II-sulfaat, pentahydraat) 10 mg, jodium (calciumjodaat, watervrij) 2,00 mg, selenium (natriumseleniet) 0,2 mg. Technologische additieven:
Antioxidanten
samenstelling
Zalm (14%), rijst (14%), mais, gedehydreerd zalmeiwit, maisbindmeel, maisgriesmeel, sojameel, dierlijk vet, autolysaat, gedroogd bietensnijdsel, gedroogd ei, maiszetmeel, mineralen, visolie, gedroogde chicorée-wortel, sojaboonolie.
Toegevoegde stoffen:
voedingsfysiologische additieven:
vitamine A (32.000 IE/kg), vitamine D3 (1.040 IE/kg), vitamine E (550 IE/kg), vitamine C (140 mg/kg), ijzersulfaat monohydraat (270 mg/kg), calciumjodaat [watervrij] (3,5 mg/kg), kopersulfaat pentahydraat (55 mg/kg), mangaansulfaat monohydraat (130 mg/kg), zinksulfaat monohydraat (460 mg/kg), natriumseleniet (0,32 mg/kg).
Technologische additieven:
antioxidanten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Briantos adult zalm & rijst hondenvoer
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Re: Briantos adult zalm & rijst hondenvoer
Bij die eerste is het aandeel zalm veel lager en ook niet de hoofd voedingsbron, dat is gevogelte. Het heet zalm en rijst omdat er wat zalm in zit.
Ik kreeg ooit eens bij een logeerhond een zak brokken met de mededeling dat ze alleen maar goed reageert op lam in brokken...Ga je bij de ingredienten kijken stond er granen, vlees (waarvan minimaal 4%lam), oftewel er zat ook ander vlees in.
Is het een bewuste keuze om zalm rijst brokken te geven, zou ik niet aan die nieuwe brokken beginnen
Ik kreeg ooit eens bij een logeerhond een zak brokken met de mededeling dat ze alleen maar goed reageert op lam in brokken...Ga je bij de ingredienten kijken stond er granen, vlees (waarvan minimaal 4%lam), oftewel er zat ook ander vlees in.

Is het een bewuste keuze om zalm rijst brokken te geven, zou ik niet aan die nieuwe brokken beginnen

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Actief
dankje wel voor je reactie, nee ben niet echt van plan zalm te kiezen maar zal wel eens willen afwisselen om verschil te zien.
- dagmar88
- Zeer actief
Shibby schreef:Bij die eerste is het aandeel zalm veel lager
Dat hoeft dus niet. Van zalmmeel weet je dat het droog is, van "zalm" niet.
http://www.zoofast.nl/-p-19951.html
Ik ben heel tevreden over fitmin, Niko krijgt de konijn en rijst variant hier van.
Waarom zou je van voer veranderen als je hond het goed op doet op z'n huidige brokken en niet van nieuw voer houdt?senseotje schreef:(...)onze hond doet het verder goed hoor op proplan en kvv en houd niet zo van nieuw voer maar om een keer te proberen wel een uitdaging iets anders (...)