Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rijdende pup (9 week)
Moderator: moderatorteam
-
NickWeer
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 25 % Rottweiler
50 % Border Collie
25 % Onbekend - Aantal honden: 1
Rijdende pup (9 week)
Inmiddels is er gezinsuitbreiding.. Zn naam is Jax en 9 week oud... Zn moeder is een border collie en zn vader een rottweiler/onbekend,.... Hij doet het erg goed.. Luistert naar zn naam.. Ligtt graag bij je... Is al behoorlijk zindelijk, hij geeft al aan wanneer hij moet en kent al het commando zit goed uitvoeren. De nachten gaan ook goed. Zo nu en dan heeft ie zn terror kwartier dan is het een draak.... Als je dan gaat zitten en even mmet m gaat spelen dan probeert hij na paar minuten je arm te pakken en die te gaan rijden...soms ook direct... Dit willen we niet en straffen dit door duidelijk NEE te zeggen en hem even te negeren.. Dit vind.ie.duidelijk niet leuk.. Waarom.doet een pup van 9 week dit ? En is dit de juiste manier om het af te leren ???
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Rijdende pup (9 week)
Kan de spanning zijn of de opwinding van het spel.
Niets verontrustends.
Je doet het toch goed zo te horen want je komt door bij hem.
Niets verontrustends.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kan de spanning zijn of de opwinding van het spel.
Niets verontrustends.
Niets verontrustends.

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Iets eerder rust laten nemen, is gewoon wat te veel spanning door het spelen en dat moet hij kwijt.
Wordt vanzelf wel weer minder. Onze jongste dame deed het in het begin ook wel eens, is niet raar bij puppen.
Wordt vanzelf wel weer minder. Onze jongste dame deed het in het begin ook wel eens, is niet raar bij puppen.
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Oke, maar af en toe doet hij het ook als hij net wakker is en nog niet heb gespeeld.. Of is dat dan ook de oopwinding omdat hij dan weer gaat spelen zeg maar ?! Dan blijven we zo doorgaan met 'straffen' want hij vind het duidelijk niet leuk... Hij gaat dan zitten en blijft je aankijken met vragende ogen van waarom stop je nou...
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Komt ook een beetje stress bij kijken zo nieuw in een vreemd huis de dagelijkse gang van zaken die anders is zonder broers, zussen en ma .

- runninggirl
- Zeer actief
Ik heb er zelf nooit voor gestraft, gewoon weglopen en even negeren of bied hem een speeltje aan zodat de aandacht naar iets anders gaat.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Finna doet het op haar grote bal. Meestal leid ik haar even af met een ander speeltje. Ik zou er niet teveel achter zoeken, is normaal bij pups. 
♥- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dit. Straffen brengt waarschijnlijk alleen maar meer spanning met zich mee.runninggirl schreef:Ik heb er zelf nooit voor gestraft, gewoon weglopen en even negeren of bied hem een speeltje aan zodat de aandacht naar iets anders gaat.
Edit: het gedrag negeren. Niet de pup zelf. En even wat vaker verplichte rust of spanning afbouwen dmv snuffelen of kauwen.
Laatst gewijzigd door Hilde op 25 jan 2016 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb niks met straf voor een pup, maar als je dat toch persé wil doen, geef dan ook een alternatief.
alleen maar laten weten dat iets ongewenst is helpt niet als je niet ook aangeeft wat dan wel gewenst is.
pluk dat hondje gewoon met een 'nee, mag niet' van je arm af en speel even samen met hem 'dat mag wel'.
dat zal meer zoden aan de dijk zetten dan dat negeren, waar ie geen barst van begrijpt en wat ie zeker niet zal linken aan dat rijden op je arm.
alleen maar laten weten dat iets ongewenst is helpt niet als je niet ook aangeeft wat dan wel gewenst is.
pluk dat hondje gewoon met een 'nee, mag niet' van je arm af en speel even samen met hem 'dat mag wel'.
dat zal meer zoden aan de dijk zetten dan dat negeren, waar ie geen barst van begrijpt en wat ie zeker niet zal linken aan dat rijden op je arm.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
sjm
- Zeer actief
Isa deed het op alles als pup. Knuffels, katten, honden, armen, benen. Alles.
Nu ehm, ja nog steeds wel. Vooral op Sammy. Arme Sam.
Op armen etc. wil ik niet, dus dan zeg ik nee en duw ik ze weg. Dat doet ze ook niet meer. Ook als ze op Sammy doet en ik zie het zeg ik "Isa!". Ze weet 't donders goed. Maar straf geven.. Ach.
Gewoon "Nee" en eraf halen. Wordt vanzelf minder.
Nu ehm, ja nog steeds wel. Vooral op Sammy. Arme Sam.
Op armen etc. wil ik niet, dus dan zeg ik nee en duw ik ze weg. Dat doet ze ook niet meer. Ook als ze op Sammy doet en ik zie het zeg ik "Isa!". Ze weet 't donders goed. Maar straf geven.. Ach.
Gewoon "Nee" en eraf halen. Wordt vanzelf minder.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat is het afreageren van spanning, Zinzi (teef) deed dit ook veel als ze een correctie kreeg van één van de andere honden, ze had een enorme olifantenknuffel en die moest het dan ontgelden
als ze het vaak genoeg doen komen ze er ook achter dat het best wel lekker is
Ik heb geen kussens meer op de bank, want zodra er een kussen tevoorschijn komt dan is het eerste wat Zinzi doet, het kussen pakken en rijden maar
Op armen en benen zou ik het zeker verbieden, gewoon simple nee (die je eerst aan moet leren natuurlijk) en eraf halen, vind je het rijden opzich niet erg dan geef je hem op dat moment een knuffel of kussen waar het wel op mag. Wil je dat het rijden helemaal stopt, dan ga je hem afleiden door even lekker met hem te spelen!
Op armen en benen zou ik het zeker verbieden, gewoon simple nee (die je eerst aan moet leren natuurlijk) en eraf halen, vind je het rijden opzich niet erg dan geef je hem op dat moment een knuffel of kussen waar het wel op mag. Wil je dat het rijden helemaal stopt, dan ga je hem afleiden door even lekker met hem te spelen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Oke verschillende methoden zo te lezen.... Al eens proberen hem eerst af te leiden zodra hij wil rijden... Pas bij de derde keer wel een dikke nee en negeren... Hopelijk is dat niet nodig en gaat het ook prima met afleiden... Zo te lezen is het dus een vorm van spanning, en geen dominantie wat een beetje vergezocht is misschien voor zo'n jonge pup.. Maar wouden het graag uitsluiten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gedrag negeren en iets anders aan bieden.
Het is volstrekt normaal.
Het is volstrekt normaal.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
renee-uk schreef:ik heb niks met straf voor een pup, maar als je dat toch persé wil doen, geef dan ook een alternatief.