Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup in terrormodus
Moderator: moderatorteam
-
NickWeer
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 25 % Rottweiler
50 % Border Collie
25 % Onbekend - Aantal honden: 1
Pup in terrormodus
Goedenmiddag,
Onze pup van 10 week heeft soms zn terrormoment... Dat geeft niet en hoort erbij maar als je hem wil corrigeren dan wil hij je grijpen, vooral als je hem bij zn halsband pakt dan word het erger. Zn oogopslag veranderd dit zijn bepaalde momenten waarop hhij echt een beetje doorflipt... Het is geen echte agressie, maar het is op dat moment wil hij een beetje de baas zijn zo lijkt het. Een soort tijdelijke kortsluiting, je pakt hem bij zn halsband en wil hij zn kop omdraaien en bijten... Alsof hij zichzelf een beetje in de weg zit.... Een soort afreageren. Het is ook een gevoelig hondje.
Verder luistert hij goed en doet hij het ook goed met betrekking tot de eerste commandos en zindelijkheid, hij ligt ook graag bij ons.
Eind februari gaan we ook op puppycursus. Maar hij is nu nog klein en word een redelijk formaat hond, mn vriendin is soms ook 4 week alleen thuis en hij kan dat specifieke gedrag niet houden, zeker niet als hij groot is. Zojuist waren wij even weg en bleef schoonmoeder bij hem, bij terugkomst had dit gedrag plaatsgevonden, en wel onder de indruk zo van dit is niet helemaal goed. Hij bijt dan toch wel vrij hard.
Wat is dit ? En hoe te handelen, in zn terrormoment. Laten razen vind ik prima, maar wat als hij aan de tafel knaagt op die momenten bijv ?
Onze pup van 10 week heeft soms zn terrormoment... Dat geeft niet en hoort erbij maar als je hem wil corrigeren dan wil hij je grijpen, vooral als je hem bij zn halsband pakt dan word het erger. Zn oogopslag veranderd dit zijn bepaalde momenten waarop hhij echt een beetje doorflipt... Het is geen echte agressie, maar het is op dat moment wil hij een beetje de baas zijn zo lijkt het. Een soort tijdelijke kortsluiting, je pakt hem bij zn halsband en wil hij zn kop omdraaien en bijten... Alsof hij zichzelf een beetje in de weg zit.... Een soort afreageren. Het is ook een gevoelig hondje.
Verder luistert hij goed en doet hij het ook goed met betrekking tot de eerste commandos en zindelijkheid, hij ligt ook graag bij ons.
Eind februari gaan we ook op puppycursus. Maar hij is nu nog klein en word een redelijk formaat hond, mn vriendin is soms ook 4 week alleen thuis en hij kan dat specifieke gedrag niet houden, zeker niet als hij groot is. Zojuist waren wij even weg en bleef schoonmoeder bij hem, bij terugkomst had dit gedrag plaatsgevonden, en wel onder de indruk zo van dit is niet helemaal goed. Hij bijt dan toch wel vrij hard.
Wat is dit ? En hoe te handelen, in zn terrormoment. Laten razen vind ik prima, maar wat als hij aan de tafel knaagt op die momenten bijv ?
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Pup in terrormodus
In tafel bijten: streng NEE zeggen en de pup iets anders geven om op te knagen. Toen mijn honden pups waren lag het hele huis vol met dingen waar ze op konden knagen, buffelhuid, koe hoefjes, flos touwen enz.
Als de pup in terror modus gaat (om 5 uur) mee naar buiten nemen
Verder diep ademhalen voor je het weet is die tijd voorbij
Als de pup in terror modus gaat (om 5 uur) mee naar buiten nemen
Verder diep ademhalen voor je het weet is die tijd voorbij
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Zo te horen klinkt het als 'de gekke 5 minuten'. Volstrekt normaal.
Hier in huis heet het de 'de steile wand race'
Diem heeft er met zijn 5 jaar en 32 kilo nog regelmatig last van
Afleiden en kanaliseren met speelgoed of even de tuin in werkt het beste. Echt corrigeren heeft niet zo'n zin op die momenten is mijn ervaring. Beter om hem te leren hoe hij die energie wél mag uitleven. Verder vooral genieten van die puppy energie!
Sommige pups doen het soms ook als ze te moe zijn of te veel prikkels hebben gehad. Dan werkt iets te kluiven of een gevulde kong in een kleine, saaie ruimte (bench?) ook goed om ze rustig te krijgen zodat ze gaan slapen. Alhoewel ik zelf een voorkeur heb voor het proberen te zorgen dat een hond zichzelf leert kalmeren/rust neemt wanneer nodig.
Hier in huis heet het de 'de steile wand race'
Afleiden en kanaliseren met speelgoed of even de tuin in werkt het beste. Echt corrigeren heeft niet zo'n zin op die momenten is mijn ervaring. Beter om hem te leren hoe hij die energie wél mag uitleven. Verder vooral genieten van die puppy energie!
Sommige pups doen het soms ook als ze te moe zijn of te veel prikkels hebben gehad. Dan werkt iets te kluiven of een gevulde kong in een kleine, saaie ruimte (bench?) ook goed om ze rustig te krijgen zodat ze gaan slapen. Alhoewel ik zelf een voorkeur heb voor het proberen te zorgen dat een hond zichzelf leert kalmeren/rust neemt wanneer nodig.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het heel normaal gedrag voor een pup, en ik denk dat je echt het idee los moet laten dat hij de baas wil zijn of agressief gedrag laat zien.
Het is een pup. Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat hij zn tanden in jou zet door zn bek 'bezet' te houden met speelgoed
Dan kun je lekker met hem spelen en als hij wil happen, druk je het flostouw in zn bakkus
Daarnaast moet hij ook leren dat t feest soms over is. Stop, ho, klaar. Wend dan zijn 'aanval' zoveel mogelijk af en negeer zn pogingen om verder te spelen met je. Als het niet effectief lukt om hem af te remmen op deze manier, kun je hem even apart zetten. In een bench of gang/keuken. Tot hij weer wat is afgekoeld.
Ik heb met mijn pup de bench tot 3 maanden gebruikt in de situaties dat ze over dr toeren raakte. Daarna was het niet meer nodig en kon ik hem opruimen.
Het is een pup. Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat hij zn tanden in jou zet door zn bek 'bezet' te houden met speelgoed
Daarnaast moet hij ook leren dat t feest soms over is. Stop, ho, klaar. Wend dan zijn 'aanval' zoveel mogelijk af en negeer zn pogingen om verder te spelen met je. Als het niet effectief lukt om hem af te remmen op deze manier, kun je hem even apart zetten. In een bench of gang/keuken. Tot hij weer wat is afgekoeld.
Ik heb met mijn pup de bench tot 3 maanden gebruikt in de situaties dat ze over dr toeren raakte. Daarna was het niet meer nodig en kon ik hem opruimen.

-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Nee begrijpt hij goed.. Maar in zn terrormodus niet, dan gaat meneer een beetje door het lint, hij heeft genoeg om te kauwen en doen, maar dat helpt dan ook niet echt. Mee naar buiten nemen kan, maar hij accepteert op dit specifieke moment geen fysieke aanraking... Hij word kwaad als je hem de riem om wilt doen om deze te gebruiken voor correctie. Normaliter gaat ie keurig netjes zitten.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dan zou ik de riem niet gebruiken voor een correctie want dan is het wel een beetje logisch natuurlijk dat hij daar dan geen zin in heeft wetende dat er een correctie op volgt.NickWeer schreef:Nee begrijpt hij goed.. Maar in zn terrormodus niet, dan gaat meneer een beetje door het lint, hij heeft genoeg om te kauwen en doen, maar dat helpt dan ook niet echt. Mee naar buiten nemen kan, maar hij accepteert op dit specifieke moment geen fysieke aanraking... Hij word kwaad als je hem de riem om wilt doen om deze te gebruiken voor correctie. Normaliter gaat ie keurig netjes zitten.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dan speel je even met hem.NickWeer schreef:Nee begrijpt hij goed.. Maar in zn terrormodus niet, dan gaat meneer een beetje door het lint, hij heeft genoeg om te kauwen en doen, maar dat helpt dan ook niet echt. Mee naar buiten nemen kan, maar hij accepteert op dit specifieke moment geen fysieke aanraking... Hij word kwaad als je hem de riem om wilt doen om deze te gebruiken voor correctie. Normaliter gaat ie keurig netjes zitten.
waarom toch altijd dat corrigeren als je het ook anders kunt oplossen?
het is een pup verdorie, geen afgerichte en opgevoede volwassen hond.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Zelf ben ik ook niet onder de 'indruk' van deze momenten, pup eigen en nog geen benul van zn scherpe tandjes, maar vooral mn vriendin maakt zich een beetje zorgen voor wat als dit zo blijft als hij groot is, aan dit soort adviezen hebben we een hoop !!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Waarom zou de riem omdoen een correctie zijn? Gebruik anders een jachtlijntje wat je zo om kan gooien voor die momenten.
En als samen spelen/afleiden niet lukt kan je misschien lekkere brokjes verstoppen/door de kamer gooien om hem af te leiden?
Alleen 'corrigeren' heeft echt geen zin op die momenten, pup loopt gewoon even over. Je moet echt zoeken naar iets waar pup wel zijn energie even op mag en wil uitleven wat binnen jouw grenzen valt.
En als samen spelen/afleiden niet lukt kan je misschien lekkere brokjes verstoppen/door de kamer gooien om hem af te leiden?
Alleen 'corrigeren' heeft echt geen zin op die momenten, pup loopt gewoon even over. Je moet echt zoeken naar iets waar pup wel zijn energie even op mag en wil uitleven wat binnen jouw grenzen valt.
-
Lemuria
Je wou een hond "met karakter". Nou, die heb jevooral als je hem bij zn halsband pakt dan word het erger. Zn oogopslag veranderd dit zijn bepaalde momenten waarop hhij echt een beetje doorflipt... Het is geen echte agressie, maar het is op dat moment wil hij een beetje de baas zijn zo lijkt het. Een soort tijdelijke kortsluiting, je pakt hem bij zn halsband en wil hij zn kop omdraaien en bijten... Alsof hij zichzelf een beetje in de weg zit.... Een soort afreageren.
Maar man oh man. Als dit doornormale puppen-gedrag voor jullie al lastig is, zou ik me rap inschrijven bij een hondenschool zodat ze je wat hand-outs kunnen geven om gedrag om te buigen en boeken gaan lezen over hondengedrag. Anders ga je nog flink op je bek als die hond ouder (en sterker) wordt.
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Je hoeft mij niet proberen de les te lezen lemuria, ik wou een hond met karakter dat klopt, die heb ik nu en daar ben ik blij mee. Dit gaat niet om mij, maar om adviezen en ervaringen zo van dit is pupeigen.. Dat kan ik wel 4 x zeggen, maar met dit soort adviezen bekrachtigen... Lees me niet de les, daar heb ik niks aan.
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Ik wil ook niet corrigeren, dat heb geen enkele nut... Maar je probeert wat, het is nieuw hij is nieuw pup in huis is nieuw je probeert je weg te vinden, en heb nu zeer handige tips gekregen die we gaan proberen. Buiten jou ik lees je wel ff de les mannetje opmerking.
-
Lemuria
Als je niet zou vragen naar de bekende weg, zou ik je de les niet hóeven lezen. Puppies bijten. Dat ís gewoon zo. Maar om dan gelijk bovenstaande beweringen te doen ("de baas willen zijn", "doorflippen", "tijdelijke kortsluiting") bewijs je mij dat je niet veel kaas hebt gegeten van honden, of puppies for that matter. Daár zijn cursussen/boeken voor, zodat je kunt leren inleven in de pup en waarom hij bepaald gedrag vertoont.NickWeer schreef:Je hoeft mij niet proberen de les te lezen lemuria, ik wou een hond met karakter dat klopt, die heb ik nu en daar ben ik blij mee. Dit gaat niet om mij, maar om adviezen en ervaringen zo van dit is pupeigen.. Dat kan ik wel 4 x zeggen, maar met dit soort adviezen bekrachtigen... Lees me niet de les, daar heb ik niks aan.
En anders kun je eens de rest van het forum doorlezen, waar dit soort topics om de haverklap geopend worden. Gooi "pup bijt" in de zoekmachine en je kunt waarschijnlijk je hart ophalen qua tips/reacties.
- Paisley
- Zeer actief
Nou ik leef helemaal mee met TS hoorLemuria schreef:
Je wou een hond "met karakter". Nou, die heb je![]()
Maar man oh man. Als dit doornormale puppen-gedrag voor jullie al lastig is, zou ik me rap inschrijven bij een hondenschool zodat ze je wat hand-outs kunnen geven om gedrag om te buigen en boeken gaan lezen over hondengedrag. Anders ga je nog flink op je bek als die hond ouder (en sterker) wordt.

-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Het spijt me dat ik op jou tere ik weet alles van honden ziel heb getrapt.... Wat ik je wel even wil meegeven dit is pup 5 in de familie, en deze heb net even een ander gedrag, vandaar mijn ik heb er geen kaas van gegeten vraag..
-
Neeltje
Of gewoon even negeren en rust creëren op dat moment. Niet proberen halsband om te doen en dan corrigeren, daar schiet je niets mee op. Gewoon echt finaal negeren, dat vindt-ie waarschijnlijk echt niet leuk. Hij zal even blijven proberen, maar als het niet lukt het opgeven.
-
NickWeer
- geregistreerd lid
50 % Border Collie
Bedankt voor de nuttige adviezen.
Finaal negeren zouden we graag doen, maar als hij dan de bank bewerkt met zn tandjes of de tafel dan zit je nogal in tweestrijd van ja even aangeven dat het niet mag of door laten gaan ?!
Precies wat boutje zegt, afleiden en alternatief aanbieden werkt dan niet, zijn rust pakt hij wel daar gebruiken we liever de bench niet voor, dieeis voor de nacht... Als wij naar bed gaan gaat ie erin, en klokslag 8:30 begint hij te piepen en moet ie eruit. Overdag slaapt ie meerdere malen gewoon op het kleed of op schoot/borst wat we aan het afbouwen zijn, zn mand nog niet daar speelt hij alleen in. Dat ie dan overprikkeld is geloof ik meteen, het is een werker en super leergierig dat is inmiddels wel duidelijk... Compleet negeren willen we graag proberen maar wat als ie het heeft gemunt op.iets wat hij niet mag ? Afleiden met zn speeltjes werkt niet haha.
Finaal negeren zouden we graag doen, maar als hij dan de bank bewerkt met zn tandjes of de tafel dan zit je nogal in tweestrijd van ja even aangeven dat het niet mag of door laten gaan ?!
Precies wat boutje zegt, afleiden en alternatief aanbieden werkt dan niet, zijn rust pakt hij wel daar gebruiken we liever de bench niet voor, dieeis voor de nacht... Als wij naar bed gaan gaat ie erin, en klokslag 8:30 begint hij te piepen en moet ie eruit. Overdag slaapt ie meerdere malen gewoon op het kleed of op schoot/borst wat we aan het afbouwen zijn, zn mand nog niet daar speelt hij alleen in. Dat ie dan overprikkeld is geloof ik meteen, het is een werker en super leergierig dat is inmiddels wel duidelijk... Compleet negeren willen we graag proberen maar wat als ie het heeft gemunt op.iets wat hij niet mag ? Afleiden met zn speeltjes werkt niet haha.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
NickWeer schreef:Goedenmiddag,
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zelfbelonend gedrag negeren heeft geen enkele zin, het zal je pup een zorg zijn of je nou kijkt of niet als ie zichzelf vermaakt.
afleiden en alternatief bieden heeft wel zin, alleen zul je je best moeten doen iets leukers te bedenken dan dat waar ie op dat moment mee bezig is.
alleen een speeltje geven en hopen dat ie daar zijn aandacht op richt is een beetje kansloos, met zelf met hem bezig gaan maak je al meer kans
afleiden en alternatief bieden heeft wel zin, alleen zul je je best moeten doen iets leukers te bedenken dan dat waar ie op dat moment mee bezig is.
alleen een speeltje geven en hopen dat ie daar zijn aandacht op richt is een beetje kansloos, met zelf met hem bezig gaan maak je al meer kans

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Belle
- Zeer actief
Ik denk dat je pup niets snapt van jouw correctie en het grijpen naar zijn halsbandje gewoon eng vindt. Hij bijt op dat moment uit verdediging.NickWeer schreef:Goedenmiddag,
Verder is een pup die doordraait meestal gewoon moe. Ze zitten zichzelf dan in de weg en weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Probeer die momenten voor te zijn, door hem met een gevulde kong of een kluif op een rustig plekje te leggen (of in een bench als je die hebt).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Compleet negeren van dingen die hij leuk vindt om te doen maar die niet mogen?NickWeer schreef:Bedankt voor de nuttige adviezen.
Denk je dat dat ongewenste gedrag op den duur over gaat op die manier?
"Nee", weghalen bij die bank of tafelpoot en een alternatief aanbieden (bijtrolletje, flostouw e.d.)
Consequent doorvoeren en als je er even niet op kan letten dan zorg je dat hij niet bij die bank of tafel in de buurt kan komen.
Door daar nu heel goed op te letten en consequent te handelen heb je er straks geen omkijken meer naar
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
En wie is u dan wel niet om een ander de les te lezen, iemand die gewoon probeert zijn pupje goed op te voeden even wijsneuzerig gaan lopen uitkafferen !!!! Zelf loop je met je stafford bij een GT, had je toch ook allemaal kunnen weten toen je het beest nam ?Lemuria schreef: Als je niet zou vragen naar de bekende weg, zou ik je de les niet hóeven lezen.
-
Cindy52
- Zeer actief
Nick Weer er zijn al een aantal goed oplossingen gegeven, zelf zou ik die riem absoluut niet gebruiken om te vermijden dat je hond er straks een hekel aan krijgt om aangelijnd te worden. Ook zou ik hem als hij zo is en niet af te leiden is wel even in een bench doen. Je argument om het niet te doen gaat niet helemaal op. Ja je pup slaapt snachts en neemt overdag zelf zijn rust maar een pup voelt niet dat hij oververmoeid is of overprikkeld. Jij ziet dat wel en het is nog een baby dus jij moet dan de beslissing voor hem nemen om even te rusten. Verder veel succes, het is een periode in het puppeleven die ook gelukkig weer voor bij gaat. Je doet het goed !
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Nou, precies ditBelle schreef:Ik denk dat je pup niets snapt van jouw correctie en het grijpen naar zijn halsbandje gewoon eng vindt. Hij bijt op dat moment uit verdediging.NickWeer schreef:Goedenmiddag,
Verder is een pup die doordraait meestal gewoon moe. Ze zitten zichzelf dan in de weg en weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Probeer die momenten voor te zijn, door hem met een gevulde kong of een kluif op een rustig plekje te leggen (of in een bench als je die hebt).
-
Lemuria
Ruim een half jaar geleden heb ik inderdaad 1 héle sessie gedaan bij een GT omdat ze uitvalt naar andere honden en ik door een expert bevestigd wou zien dat ik op de juiste weg zat en haar gedrag juist interpreteerde (angst dus). En je punt is...?Cindy52 schreef: En wie is u dan wel niet om een ander de les te lezen, iemand die gewoon probeert zijn pupje goed op te voeden even wijsneuzerig gaan lopen uitkafferen !!!! Zelf loop je met je stafford bij een GT, had je toch ook allemaal kunnen weten toen je het beest nam ?
- Paisley
- Zeer actief
Volgens mij is ze in dr eerste post heel duidelijk in dr punt - wie ben je om iemand die zijn pup probeert op te voeden wijsneuzerig uit te kafferen? Misschien is t allemaal niet zo kwaad bedoeld maar uitdrukkingen als "Maar man oh man." en een wolk van belerend taalgebruik doet op míj ook niet overkomen alsof je iemand op weg aan t helpen bent. De sneer ontgaat ook mij niet.Lemuria schreef: En je punt is...?

-
Cindy52
- Zeer actief
Mijn punt is dat je wel kan stoppen met zo belerend te doen naar anderen want je hebt nou bepaald niet de wijsheid in pacht op hondengebied ook al schijn je zelf te denken van wel ! Oh en die pb´s stop daar mee aub, zit ik echt niet op te wachten !Lemuria schreef:Ruim een half jaar geleden heb ik inderdaad 1 héle sessie gedaan bij een GT omdat ze uitvalt naar andere honden en ik door een expert bevestigd wou zien dat ik op de juiste weg zat en haar gedrag juist interpreteerde (angst dus). En je punt is...?Cindy52 schreef: En wie is u dan wel niet om een ander de les te lezen, iemand die gewoon probeert zijn pupje goed op te voeden even wijsneuzerig gaan lopen uitkafferen !!!! Zelf loop je met je stafford bij een GT, had je toch ook allemaal kunnen weten toen je het beest nam ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De gekke 5 minuten? I love it... en met 7.5 mnd heeft ie t hier gelukkig nog steeds!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb ook wel eens gewanhoopt hoor, ook na de zoveelste pup. Er zitten soms echte uitdagingen tussen. Maar het komt altijd goed als je het kunt relativeren en het kunt zien zoals het is; een pup die alles nog moet leren en soms niet weet hoe hij het in jou ogen goed kan doen of wat hij met zichzelf aan moet.
En waar is jou advies in deze? Of kopiëer je alleen om er naderhand iemand mee om de oren te slaan?Rosita Compagner schreef:NickWeer schreef:Goedenmiddag,
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De gloeiende 5 minuten noemen we dat hier.Heavy schreef:Ohja herkenbaarje ziet het aan de oogjes de : ik wil lekker stout zijn blik
![]()
Als je dan gaat corrigeren of oppakken dan worden ze alleen maar wilder.
Gewoon afleiden of de tuin in lokken en daar laten uitrazen
Of zoals de Belgen zeggen; het vliegend zot