Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.
Zus is geboren in 2011 en in 2013 geadopteerd. De eerste jaren kon Zus het goed met de andere hond in huis vinden maar dit ging na verloop van tijd steeds slechter. Op een gegeven moment is dit geëscaleerd en hebben we in januari 2016 een opvangadres voor Zus gevonden waar ze nu verblijft. Zus is een lieve maar onzekere hond en daarom zoeken we voor deze mooie dame een ervaren baas die tijd en geduld heeft en Zus genoeg structuur kan geven waardoor ze weer de vrolijke meid wordt die ze was. Zus gaat prima om met kinderen en katten maar met andere honden gaat het niet altijd goed. We plaatsen haar dus het liefst als hond alleen.
Zus zit nu in een pension omdat er geen geschikte opvanggezinnen binnen de stichting zijn, maar daar heeft ze het helemaal niet naar haar zin en het zou zo fijn zijn als ze een plekje in een gezin zou hebben waar ze opvangen kan worden of beter nog geadopteerd
Ik hoor graag als er mensen zijn die belangstelling hebben! graag een mailtje naar ingrid.mirtos@gmail.com
Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
Heel erg jammer dat ze niet met andere honden kan anders was ze meer dan welkom geweest. Er moet toch iemand zijn die deze mooie meid met haar vrolijke bekkie wil opvangen of wil adopteren?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi schreef:Heel erg jammer dat ze niet met andere honden kan anders was ze meer dan welkom geweest. Er moet toch iemand zijn die deze mooie meid met haar vrolijke bekkie wil opvangen of wil adopteren?
tja, ze zit nu met andere honden in een groep en dat gaat goed en ze heeft 3 jaar samen met een andere hond geleefd en dat ging tot voor kort ook goed. Ik vind het moeilijk om te adviseren, jij hebt meer ervaring met dit ras...
Don't shop, but adopt
Nanna schreef:Ik zou ergens anders gaan kijken. Op een hondenforum waar iedereen wel een hond(en) heeft gaan leuren met een hondagressieve Rottweiler lijkt mij weinig succesvol.
is waar, ik hoop dat misschien via via een opvangplekje gevonden wordt ...
Don't shop, but adopt
Ik ken het baasje waar Zus 3 jaar heeft gewoond, ze heeft daar een super goed thuis gehad maar in eens sloeg het om met de andere teef in huis. Met reuen is het denk ik echt geen probleem om haar daarbij te plaatsen. Ik snap wel dat de stichting daar voorzichtig in is, maar als er bv een gastgezin is met een reu zou ik het zeker proberen.
de foto's vind ik trouwens ook niet voordelig overkomen, net een konijn die in de koplampen kijkt.
Groetjes Marjon en een poot van,Xella,,Unoxi,Izzie,Lette www.ankafaxxes.be
Ik kreeg van het weekend bericht van het pension dat Zus zich steeds meer terugtrekt en er met haar steeds minder contact te krijgen is...ze heeft het gewoon niet naar haar zin daar
Ik ben met diverse Rottweiler instanties bezig, maar helaas heeft niemand een gastgezin vrij...
Als nog iemand een idee heeft, dan hoor dat ik héél graag!
Don't shop, but adopt
noekie schreef:Staat ze al op stichting rottweiler? Heeft die geen gastgezin waar ze terecht kan?
Ik praat nu even voor mijn beurt, maar daar heb ik ook contact mee en helaas zitten ze overvol en alleen pension plaatsen. Ik weet niet wat het is, maar ik lees de laatste tijd zoveel honden die met "spoed" een plekje moeten hebben al an niet tijdelijk, het lijkt wel of iedereen ineens van zijn hond af wilt (is natuurlijk niet zo, maar soms heb je van die tijden dat het in je omgeving veel langs komt ).
noekie schreef:Staat ze al op stichting rottweiler? Heeft die geen gastgezin waar ze terecht kan?
Ja, ik heb al heel wat mailwisseling met Rottweiler Nederland gehad. Ze hebben inderdaad zoals Demi zegt, geen opvang vrij. Zus staat wel op hun website en ze hebben haar gedeeld via hun eigen facebookpagina's. Verder staat ze op diverse verschillende facebookpagina's o.a. Molossers en Rottipagina...
Het is echt een drama, ik vind het zo naar voor Zus
Don't shop, but adopt
Is Zus ook al bij Helaas zonder baas op FB aangemeld, zag haar daar niet tussen maar wel een paar andere (x) rottweilers.
Ook zo triest, een 11 jaar oude nog actieve boxer reu die met spoed een nieuw huis zoekt liefst omgeving Leiden omdat zijn baasje naar verzorgingstehuis gaat en hij nog af en toe de hond wil kunnen zien
Je zou ze het liefst allemaal in huis nemen...maar helaas.
_________________________ Boxer Jane 25-07-2014 Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
annemick schreef:Is Zus ook al bij Helaas zonder baas op FB aangemeld, zag haar daar niet tussen maar wel een paar andere (x) rottweilers.
Ook zo triest, een 11 jaar oude nog actieve boxer reu die met spoed een nieuw huis zoekt liefst omgeving Leiden omdat zijn baasje naar verzorgingstehuis gaat en hij nog af en toe de hond wil kunnen zien
Je zou ze het liefst allemaal in huis nemen...maar helaas.
bedankt voor de tip, ga meteen kijken
Don't shop, but adopt
Graag allemaal zondag heel hard meeduimen alsjeblieft.....dan komt iemand bij Zus kijken. Hij neemt zijn eigen Boxerreu mee en het moet klikken tussen die 2 anders gaat het feest niet door.
Op zich kan Zus wel met een aantal reuen goed opschieten, dus ik heb goede hoop!!
Ohhhh, spannend
Don't shop, but adopt
Ingrid48 schreef:Graag allemaal zondag heel hard meeduimen alsjeblieft.....dan komt iemand bij Zus kijken. Hij neemt zijn eigen Boxerreu mee en het moet klikken tussen die 2 anders gaat het feest niet door.
Op zich kan Zus wel met een aantal reuen goed opschieten, dus ik heb goede hoop!!
Ik hoop dat de Boxer geen watje is, want ik heb het idee dat ze wel bij een wat grotere reu kan!
ik hoop het ook! Ik heb hem alles over Zus verteld, hij heeft ervaring met Rottweilers en andere sterke rassen, dus hij weet wat hij kan verwachten.....
Don't shop, but adopt
Ik hoop dat de Boxer geen watje is, want ik heb het idee dat ze wel bij een wat grotere reu kan!
ik hoop het ook! Ik heb hem alles over Zus verteld, hij heeft ervaring met Rottweilers en andere sterke rassen, dus hij weet wat hij kan verwachten.....
Dat klinkt echt wel positief! Soms heb je gewoon net de juiste combi nodig en dit klinkt wel als een goede combi Maar ik duim nog even door haha
Er loopt hier een man die ik dagelijks tegenkom met 2 zeer pittige honden, althans dat zou je zeggen als je de honden ziet. Het zijn 2 teven, bijna zelfde leeftijd, 1 boxer en 1 Pitbull/Boxer. En ik had eerst mijn bedenkingen erbij en liep er met een grote boog omheen, maar nu speelt met name Kenzo echt met de teven.
Ook iets waarvan ik echt had verwacht dat ze elkaar echt compleet in de haren zouden gaan vliegen, maar dit is zo'n mooi koppel. En ik hoop dat Zus ook een super koppel wordt met de Boxer!
Dat klinkt echt wel positief! Soms heb je gewoon net de juiste combi nodig en dit klinkt wel als een goede combi Maar ik duim nog even door haha
Er loopt hier een man die ik dagelijks tegenkom met 2 zeer pittige honden, althans dat zou je zeggen als je de honden ziet. Het zijn 2 teven, bijna zelfde leeftijd, 1 boxer en 1 Pitbull/Boxer. En ik had eerst mijn bedenkingen erbij en liep er met een grote boog omheen, maar nu speelt met name Kenzo echt met de teven.
Ook iets waarvan ik echt had verwacht dat ze elkaar echt compleet in de haren zouden gaan vliegen, maar dit is zo'n mooi koppel. En ik hoop dat Zus ook een super koppel wordt met de Boxer!
ik hoop het ook zo! Nu is Zus natuurlijk niet in haar goede doen, ze is chagrijnig, afwachtend, apathisch en niet gelukkig, dus hopelijk kijkt die man hier doorheen...
Don't shop, but adopt
ik hoop het ook zo! Nu is Zus natuurlijk niet in haar goede doen, ze is chagrijnig, afwachtend, apathisch en niet gelukkig, dus hopelijk kijkt die man hier doorheen...
Als hij het ras kent kijkt hij er vast doorheen En wie weet is Zus wel hartstikke blij dat ze mee mag wandelen samen met een leuke reu