Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond alleen thuis, tips gevraagd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cusco en ik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Hond alleen thuis, tips gevraagd

Ongelezen bericht door Cusco en ik »

Onze witte herder pup is nu ruim 7 maanden. Het alleen thuis blijven hebben we vanaf het begin opgebouwd zodat de pup na de kerstvakantie maximaal 3,5 uur alleen thuis kon blijven. Dit ging goed en eind november kon hij drie uur alleen blijven.
Nu hebben we vanaf vorige week een enorme terugval, de buurvrouw gaf aan dat hij binnen 10 minuten na mijn vertrek al begon te piepen en blaffen :scratch: . Gelukkig heb ik een begripvolle buurvrouw, maar ze geeft wel aan gek te worden van het geluid.
Omdat het niet elke keer is dat hij zo snel al begint te blaffen (er zijn ook dagen dat ze 'm niet hoort als ik even van huis ben), heb ik vandaag een geluidsopname gemaakt toen ik weg moest.
De eerste 3 kwartier is hij stil, dan hoor je een geeuw en 5 minuten later begint hij te piepen wat overgaat in blaffen. Mijn opname was maar een uur, maar de buren geven aan dat hij pas stil was toen ik weer thuis was. Ik betrap 'm nooit op piepen, ik vermoed dat hij het geluid van de auto kent en dan stil is....

Iemand enig idee waar dit door kan komen en vooral ook, hoe krijg ik 'm weer stil als we van huis zijn.
Doel is dat hij 1 ochtend in de week 3,5 uur alleen kan zijn. En dan natuurlijk de andere (over het algemeen kortere) momenten dat ik van huis ben.

Groetjes Anke
Cusco en ik
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Re: Hond alleen thuis, tips gevraagd

Ongelezen bericht door Cusco en ik »

Bedankt voor de tip. We hadden vanochtend al gewandeld, maar tussen de wandeling en het alleen blijven heeft hij al een tijd liggen slapen (toen was ik nog thuis). Als zorg dat hij nog niet geslapen heeft is er natuurlijk meer kans dat hij het langer vol houdt.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Re: Hond alleen thuis, tips gevraagd

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Laat hem na het wandelen een paar spelletjes doen, zoals voertjes zoeken, zo'n wiebelding met voertjes (je kan hem zo zijn ontbijt bij elkaar laten zoeken). Dan nog een paar oefeningetjes van de puppycursus en menig hond stort dan als een blok in slaap. Daarnaast kan het helpen om uit te zoeken hoe hij zich het veiligste voelt: in de bench, in een afgesloten ruimte als de keuken of een gang. Andere honden voelen zich juist prettiger als ze rond kunnen lopen en naar buiten kunnen kijken.
Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”