Naar aanleiding van de (rel)topics van KANGAL waarin hij voedingsadvies voor zijn Kangal vraagt en er eigenlijk weinig advies komt en ook mijn eigen zoektocht voor de juiste voeding voor mijn Prinses kwam ik de volgende link tegen:
http://www.anatoliandog.org/isik-007.htm
Wat vinden jullie van dit artikel?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Yal, traditionele voeding voor Kangal
Moderator: moderatorteam
- Ivanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
- Aantal honden: 3
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Yal, traditionele voeding voor Kangal
Er staat ook in het artikel dat ze er vleesbotten bij geven en dat de honden ontlasting van verschillende diersoorten eten.
Geen verkeerd dieet denk ik, al twijfel ik over de hoeveelheid zuivel en graan. Maar daar zullen ze wel aan gewend zijn.
Geen verkeerd dieet denk ik, al twijfel ik over de hoeveelheid zuivel en graan. Maar daar zullen ze wel aan gewend zijn.
- Ivanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Herderig, Kangalachtig en een knappe kruising
- Aantal honden: 3
Re: Yal, traditionele voeding voor Kangal
Dat is precies zoals ik er over dacht dus heb ik voor mijn honden (herder en kangal) naar brok gezocht waar vlees als eerste op de ingrediëntenlijst voor komt. De Kangal krijgt daar diarree van, wat eigenlijk logisch is wanneer je het artikel leest.Kells schreef:Wat vind je er zelf van? Heb er even heel snel doorheen gescrold. Honden kunnen best oud worden op dat soort meuk, maar ik geef liever voeding met een hoog vleespercentage. Honden zijn immers carnivoren.
Een aantal dingen vond ik interessant aan het artikel:
Anatolians have been raised on cooked grains for several centuries
Hun spijsverteringssysteem is hier dan zeer waarschijnlijk genetisch op ingesteld.
According to his experience, the meat/bread ratio should be 1/3 for Anatolians and 3/1 for Dobermans and GSD (German Shepherd Dog)
Blijkbaar geldt het niet voor ieder ras dat het goed is om zoveel mogelijk vlees te eten.
that Kangals loved Yal and it made them calmer.
Feeding rich food when it is not justified will cause roaming or hyperactivity among the dogs
Zou het kunnen dat het agressieve gedrag van Kangals dat blijkbaar in Nederland voorkomt veroorzaakt wordt door een combinatie van totaal verkeerd voer voor het ras en een verkeerde manier van houden? (En zijn het wel echte Kangals?)