Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezond(e) kluiven?
Moderator: moderatorteam
- kasperaitis
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Finse Spits
- Aantal honden: 1
Gezond(e) kluiven?
Hoi,
Voor onze finse spits van 8 maanden oud ben ik op zoek naar gezonde kluiven waar hij een tijdje mee kan doen.
Hij kreeg tot voor kort geregeld rauwe mergpijp maar hier krijgt hij bij teveel gebruik diarree van. Runderoren zijn met 10 minuten op en veel kluiven bij de dierenwinkel zijn helaas teveel bewerkt.
De farmfood hertengewei vind ie helaas niks aan.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Voor onze finse spits van 8 maanden oud ben ik op zoek naar gezonde kluiven waar hij een tijdje mee kan doen.
Hij kreeg tot voor kort geregeld rauwe mergpijp maar hier krijgt hij bij teveel gebruik diarree van. Runderoren zijn met 10 minuten op en veel kluiven bij de dierenwinkel zijn helaas teveel bewerkt.
De farmfood hertengewei vind ie helaas niks aan.
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
- Feather__
- Zeer actief
Re: Gezond(e) kluiven?
Niet gezond, ook niet ongezond trouwens, maar wel een bot waar lang mee gedaan wordt is een nylabone. Zijn niet heel duur bij zooplus en ze doen er echt heel lang mee. Yin heeft er een jaar terug 3 gehad toen ze bij ons kwam wonen. Die gebruikt ze nog steeds.

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.
(http://www.ancodistributors.co.uk/roots)
Verder is het voor mijn honden al gauw niet veilig, die kauwen alles zo kapot om het vervolgens zo door te willen slikken
Verder is het voor mijn honden al gauw niet veilig, die kauwen alles zo kapot om het vervolgens zo door te willen slikken

Groetjes,
Wendy
Wendy
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Een stuk boomwortel? Had ik nog nooit van gehoord, weet je toevallig ook of ze afgeven qua kleur?maitestar schreef:Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.
Hier wordt altijd blij gekauwd op een rubberen BOT. Goedkoop en kan die sterke kaken prima aan. Na een jaar gooi ik ze meestal weg.
Verder geef ik runderhoefjes, bullepezen of kauwbotten(in beenvorm geperst). Al die dingen geef ik alleen onder toezicht aan mijn staffordachtige, de mechels kunnen lekker knagen maar hebben geen behoefte om erin te stikken

- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ze geven niks af. En technisch gezien zijn het de knollen van de boomwortel. Echt keihard en het splintert niet. Ik vind ze echt ideaal en de honden zijn er ook helemaal gek opHippo schreef:Een stuk boomwortel? Had ik nog nooit van gehoord, weet je toevallig ook of ze afgeven qua kleur?maitestar schreef:Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.

Groetjes,
Wendy
Wendy
Izzy is ook gek op d'r nylabone, krijgt ze ook niet kapot. En verder een kong waar ik de avond van tevoren paté in doe en dan invries. Daar is ze ook wel even mee bezig.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
ik geef ze ook bullenpezen en ook kophuid, daar zijn ze ook een poosje zoet mee 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik koop chewies kauwstrips op de markt. Buffelhuid is dat. Beide honden zijn er hier zot op en ze doen er best lang mee.
Oh hij noemt ze cheweez zie ik net
Oh hij noemt ze cheweez zie ik net

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Waar koop je die ??maitestar schreef:Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.
En welke maat geef je aan bv een labrador ??
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb voor Kiki een Anco Root gehad maar daar vond ze niks aan. Heb het weggegeven en ook die hond blieft het niet. Kortom: niet elke hond is er gek op en je moet uitproberen.maitestar schreef:Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ze hier toch al een poosje en heb het niet gezien. Verder er ook niemand over gehoord.Kells schreef:@maitestar, die dingen geven trouwens wel af. Daar werd ik voor gewaarschuwd.marian* schreef:Ik heb voor Kiki een Anco Root gehad maar daar vond ze niks aan. Heb het weggegeven en ook die hond blieft het niet. Kortom: niet elke hond is er gek op en je moet uitproberen.maitestar schreef:Zelf geef ik qua kauwwerk eigenlijk alleen bullepezen of een Anco Root.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het ding kreeg ik kado vanuit Oostenrijk. Het was wel een ander merk, maar die waarschuwing kreeg ik er dus wel bij.[/quote]Kells schreef:Ik heb ze hier toch al een poosje en heb het niet gezien. Verder er ook niemand over gehoord.maitestar schreef:@maitestar, die dingen geven trouwens wel af. Daar werd ik voor gewaarschuwd.Kells schreef:Ik heb voor Kiki een Anco Root gehad maar daar vond ze niks aan. Heb het weggegeven en ook die hond blieft het niet. Kortom: niet elke hond is er gek op en je moet uitproberen.marian* schreef: Verder is het voor mijn honden al gauw niet veilig, die kauwen alles zo kapot om het vervolgens zo door te willen slikken
Die Anco's geven niet af.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ben bedonderd ze hebben de deurposten en tafelpoten al om op te kauwen.Loodvrij geverfd dus harstikke gezond. 

Wat je zegt ben je zelfffff