Het is niet helemaal nieuw, ze heeft altijd wel ganzenpoep en kattenpoep gegeten, bij vlagen meer dan anders..
Maar sinds kort staat ze ook hele hondendrollen naar binnen te werken
Ze krijgt al jaren hetzelfde eten, dus daar zal het niet zo gauw aan liggen. Maar zodra ze los loopt (wat normaal dus altijd is) gaat ze op zoek, en staat ze het liefst achter mijn rug, de drollen naar binnen te werken.
Ik vind het nou wel erg vervelend worden eigenlijk, ze is er buiten zo op gefocust, en het lukt me maar niet om iets te vinden waardoor ze niet op zoek gaat.
Als ik de bal meeneem ziet ze 99% van de tijd niks anders dan de bal, maar als ik dan even stop met gooien, heeft ze voor je het weet alweer wat gevonden.
Daarnaast heb ik standaard verschillende koekjes bij me om haar te belonen als ze bij me loopt etc. Dus het is ook niet zo dat ze niet op een andere manier aan eten kan komen.
Als ik het net op tijd zie dan kan ik haar nog wel sturen ('nee' roepen), maar zodra ze een hap heeft slikt ze het natuurlijk door.
Iemand de gouden tip? Vooralsnog lijn ik haar maar vaker aan, ondanks dat ze verder altijd probleemloos los kan.
Muilkorf heb ik ook aan gedacht, maar daar heb ik enigszins moeite mee omdat de gebieden waar ik loop druk zijn, en ik haar op die manier wel ga beperken in de interactie met andere honden.