Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brokken/vlees, verpakkingshoeveelheid?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese Stabij x Berner Sennen
- Aantal honden: 1
brokken/vlees, verpakkingshoeveelheid?
Het houdt maar niet op, weer een vraag vanuit mij, voor Kyra!
Wij zitten nu op de prinsbrokken. Dus 100 natuurlijk. Zegt ze verpakking dan. Haha. We geven zo nu en dan ook vers vlees. We willen even kijken hoe we het goed willen combineren. Hoe doen jullie dit? Geven jullie alleen vers vlees of ook brokken? Hoeveel brokken geven jullie dan?
We hebben als advies gekregen om Kyra de hoeveelheid te geven die staat aangegeven op de verpakking. Dat houdt in rond de 380 gram brokken per dag, dus zonder vers vlees. We blijven dit braaf geven, omdat ze nu eindelijk op gewicht is. Ze is van 19 kilo naar 25 gegaan en zit nu op haar perfecte gewicht. Maaaaaar, het voelt heel weinig. We geven haar dus 2x per dag 190 gram. Is dit te weinig? In hoeverre is het verpakkingsadvies reëel? Of stel ik mij nu een beetje aan? Als we vlees geven, alleen vlees over de hele dagen, geven we 500 gram. Dit is ook aanbevolen.
Hopelijk worden jullie niet moe van al mijn vragen. Haha.
Wij zitten nu op de prinsbrokken. Dus 100 natuurlijk. Zegt ze verpakking dan. Haha. We geven zo nu en dan ook vers vlees. We willen even kijken hoe we het goed willen combineren. Hoe doen jullie dit? Geven jullie alleen vers vlees of ook brokken? Hoeveel brokken geven jullie dan?
We hebben als advies gekregen om Kyra de hoeveelheid te geven die staat aangegeven op de verpakking. Dat houdt in rond de 380 gram brokken per dag, dus zonder vers vlees. We blijven dit braaf geven, omdat ze nu eindelijk op gewicht is. Ze is van 19 kilo naar 25 gegaan en zit nu op haar perfecte gewicht. Maaaaaar, het voelt heel weinig. We geven haar dus 2x per dag 190 gram. Is dit te weinig? In hoeverre is het verpakkingsadvies reëel? Of stel ik mij nu een beetje aan? Als we vlees geven, alleen vlees over de hele dagen, geven we 500 gram. Dit is ook aanbevolen.
Hopelijk worden jullie niet moe van al mijn vragen. Haha.
Laatst gewijzigd door Cipress op 18 feb 2016 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"you don't always get the dog you want, you get the dog you need"

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: brokken/vlees, verpakkingshoeveelheid?
Voeren doe je op het oog. Als ze op het juiste gewicht blijft met die hoeveelheden, is dat dus goed.
Als je half vlees, half brok wilt gaan geven, geef je dus 250 gram vlees en 190 gram brokken op een dag, namelijk 50% van elk. Je kunt ook kiezen voor een andere verdeling.
Elco eet als maaltijd alleen vlees (Lotgering en barf), maar kan daarnaast nog brokjes verdienen met goed luisteren, hersenwerkjes, nieuwe dingen leren etc. Bij extra brokjes krijgt hij uiteraard minder vlees
Als je half vlees, half brok wilt gaan geven, geef je dus 250 gram vlees en 190 gram brokken op een dag, namelijk 50% van elk. Je kunt ook kiezen voor een andere verdeling.
Elco eet als maaltijd alleen vlees (Lotgering en barf), maar kan daarnaast nog brokjes verdienen met goed luisteren, hersenwerkjes, nieuwe dingen leren etc. Bij extra brokjes krijgt hij uiteraard minder vlees

-
- Vaste gebruiker
We hebben Kyra nog maar heel kort en zitten nog maar kort op dit voer. Dus geen flauw idee of het teveel of te weinig is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Het lijkt mij erg weing, heb niet de indruk dat het een kleine hond is
-
- Vaste gebruiker
Ik heb gekeken naar activiteit van haar en gewicht. Dan zou 380 genoeg zijn. Ik vind het ook weinig...

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maylo kreeg vorheen ook prins. De lams/rijst daar kreeg hij circa 370 gram per dag van, en hij weegt 28/29 kg. Zo weinig vind ik het niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Als je vers vlees wil voeren is 2% van het lichaamsgewicht de richtlijn.
Dus bij een gewicht van 25 kilo is dat 500 gram.
Als je dat te weinig vindt en je hond is te dun, dan geef je gewoon wat meer. Je moet kijken naar en voelen aan je hond.
Een voorbeeld.
Ik heb 2 teven, 13 en 14 kilo.
De lichtste krijgt ongeveer 350 gram per dag, de zwaardere krijgt 240 gram per dag.
Dus bij een gewicht van 25 kilo is dat 500 gram.
Als je dat te weinig vindt en je hond is te dun, dan geef je gewoon wat meer. Je moet kijken naar en voelen aan je hond.
Een voorbeeld.
Ik heb 2 teven, 13 en 14 kilo.
De lichtste krijgt ongeveer 350 gram per dag, de zwaardere krijgt 240 gram per dag.
-
- Vaste gebruiker
Haha. Mijn vraag gaat voor ovet de hoeveelheid brokken. Ik wil graag weten of meer mensen het verpakkingsadvies opvolgen. Qua vlees geef jk al 500 gram per dag, als ik het die dag geef.
Dank voor je reactie.

- dagmar88
- Zeer actief
Cipress schreef:Haha. Mijn vraag gaat voor ovet de hoeveelheid brokken. Ik wil graag weten of meer mensen het verpakkingsadvies opvolgen. Qua vlees geef jk al 500 gram per dag, als ik het die dag geef.Dank voor je reactie.
Het is en blijft een richtlijn; voeren doe je met je ogen.
Dus dat advies kun je aanhouden als beginpunt en dan aanpassen op de hond.
Charlie is zo'n 21 kilo, eet 400 gram vers of 200 gram brok, of 200 gram vers met 100 gram brok.
Tibbe is 14 kilo, veel minder actief en eet even veel.
Pjotr zit al ruim boven de richtlijn, Niko eet zo ongeveer het dubbele van de richtlijn.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
In principe kan je als richtlijn aanhouden dat je dubbel zoveel vlees als brok moet geven. Ik vind 500g vlees dus weinig voor een hond die vlot mager is. Veel kvv's geven ook 2.5% aan en veel hoge kwaliteit brokken zitten op ongeveer 1.2% lichaamsgewicht. Prins zit daar iets boven, maar nog niet extreem.