Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee honden overlijden na vergiftiging Budel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

Twee honden overlijden na vergiftiging Budel

Ongelezen bericht door Izzers »

Eigenaar verliest in één klap twee hondjes door vergiftiging bij oorlogsmonument De Dodendraad Budel

BUDEL - Het is de nachtmerrie van iedere hondeneigenaar. Je hond vindt iets op de grond bij het uitlaten, knabbelt eraan en overlijdt korte tijd later. Het overkwam twee kleine honden in Budel. In grote paniek bracht de eigenaar zijn doodzieke honden naar Dierenartsenpraktijk Budel-Maarheeze. Maar hulp mocht niet meer baten.

In de praktijk werd alles gedaan om de honden te redden. “Eén hondje stierf kort na aankomst, de ander overleed later op de dag. Allebei waarschijnlijk aan de gevolgen van het gif. Het is triest”, zegt een medewerkster van de praktijk.

De eigenaar liep woensdagochtend in de buurt van oorlogsmonument De Dodendraad op De Berg in Budel. Hij zag dat zijn huisdieren op iets aan het knabbelen waren. Niet veel later werden de honden doodziek.

Waarschuwing Facebook
Volgens de dierenartsen heeft het er alle schijn van dat de honden zijn vergiftigd. Op Facebook waarschuwt de praktijk andere hondeneigenaren. “Houd uw honden aan de lijn of zoek een ander gebied om ze uit te laten.”

Later op de dag is de eigenaar samen met de politie naar de plek gegaan waar de honden ziek zijn geworden. De zaak wordt onderzocht.

bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/24490 ... Budel.aspx
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Twee honden overlijden na vergiftiging Budel

Ongelezen bericht door gonnie »

Had het gelezen. Erg he.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik kan dat maar niet bevatten dat er mensen zijn die spullen neergooien om dieren te vergiftigen. :gvd:
gonnie
Zeer actief

Nikkielvis schreef:Ik kan dat maar niet bevatten dat er mensen zijn die spullen neergooien om dieren te vergiftigen. :gvd:
Ik denk dat er mensen veel overlast van honden hebben en daarom tot deze onbegrijpelijke stap komen.

Als ik hier zie, de hondenpoep ligt vaak in de portiek en vlak voor de ingang. Sommigen laten de honden tegen de pui van het flat piesen, zowel binnen als buiten.
Ik denk dat mensen het zat worden om met poep aan hun schoenen hun huis of auto in te moeten stappen.

Honden piesen in de lift. En dan blaffen ze af en toe natuurlijk nog. Niet iedereen heeft daar begrip voor.

En er komen steeds meer honden, hier tenminste wel.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

wat vreselijk.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Nanna schreef:Het hoeft natuurlijk noet opzettelijke vergiftiging te zijn. Ze kunnen wel achtergelaten of verloren drugs gevonden hebben. Of aas dat jagers neerleggen voor vossen of roofvogels of weet ik wat ze uit de weg geruimd willen zien.
Is dat eigenlijk legaal? Of valt het dan onder stropen?
Nikkielvis
Zeer actief

gonnie schreef:
Nikkielvis schreef:Ik kan dat maar niet bevatten dat er mensen zijn die spullen neergooien om dieren te vergiftigen. :gvd:
Ik denk dat er mensen veel overlast van honden hebben en daarom tot deze onbegrijpelijke stap komen.

Als ik hier zie, de hondenpoep ligt vaak in de portiek en vlak voor de ingang. Sommigen laten de honden tegen de pui van het flat piesen, zowel binnen als buiten.
Ik denk dat mensen het zat worden om met poep aan hun schoenen hun huis of auto in te moeten stappen.

Honden piesen in de lift. En dan blaffen ze af en toe natuurlijk nog. Niet iedereen heeft daar begrip voor.

En er komen steeds meer honden, hier tenminste wel.
Ik snap dat dat heel frustrered kan zijn maar dan kan ik nog niet begrijpen dat er mensen zijn die (mits het opzet is) dan tot deze daad overgaan.

Bij mij ligt er ook heel veel poep achter op het veld ik ruim vaker poep van andere op dan dat ik het voor mijn eigen honden moet doen.
gonnie
Zeer actief

Tara schreef:Ik snap ook niet hoe mensen in staat zijn om zulke akelige dingen met dieren uit te kuren, maar net zoals Gonnie begrijp ik echt wel waardoor mensen zoveel haat kunnen ontwikkelen. Als de overlast maar groot genoeg is, dan worden mensen wel een keer radicaal.
En nee, dat praat ik helemaal niet goed. Integendeel zelfs, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.

Precies, ik zou het ook niet kunnen.

Hier zijn vorig jaar ook enkele honden ziek geworden na het eten van gif of iets dergelijks en een of twee honden zijn eraan overleden.

Ik praat het ook niet goed, maar ik weet wel dat er heel veel mensen zijn die een hekel hebben aan honden en die grijpen dan soms naar zulke middelen.

Je moet niet vergeten dat er niet altijd met hondeneigenaren te praten is. Sommigen zijn echt zo netjes niet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

Elke keer als ik zoiets lees, stel ik mij de vraag waarom vergif vrij verkocht wordt. Het ligt hier in de rekken van de Aveve alsof het snoep is, bij wijze van spreken. Iedereen die vergif koopt, zou moeten geregistreerd worden. Dat zal misschien mensen met slechte bedoelingen twee keer doen nadenken, als ze weten dat ze kunnen opgespoord worden? Ik ken mensen die "buiten" wonen en vergif leggen voor veldmuisjes. Wat als een kat zo'n stervend muisje pakt?
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik hoorde dat er inmiddels al 5 honden overleden zijn.
Het gif zou in vlees verstopt zijn
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ikke93 schreef:Ik hoorde dat er inmiddels al 5 honden overleden zijn.
Het gif zou in vlees verstopt zijn
Je leest het regelmatig, vergiftigd lokaas in de vorm van vlees.
Ik vraag me dan altijd af wat voor vergif dat is.
Cockermans schreef:Elke keer als ik zoiets lees, stel ik mij de vraag waarom vergif vrij verkocht wordt. Het ligt hier in de rekken van de Aveve alsof het snoep is, bij wijze van spreken. Iedereen die vergif koopt, zou moeten geregistreerd worden. Dat zal misschien mensen met slechte bedoelingen twee keer doen nadenken, als ze weten dat ze kunnen opgespoord worden? Ik ken mensen die "buiten" wonen en vergif leggen voor veldmuisjes. Wat als een kat zo'n stervend muisje pakt?
Zelf gebruik ik diverse soorten vergif in de vorm van concentraten. Dat wordt allemaal geregistreerd. Voor zeer vergiftige soorten zoals dodelijke gifgassen dien ik een aparte administratie bij te houden over het gebruik, waar ik het gebruikt heb en hoeveel ik gebruikt heb.
Voor de bestrijding van ongedierte (ratten en muizen) wordt niet meer met snelwerkend vergif gewerkt. Tegenwoordig werkt men met langzaam werkend vergif. D.w.z. dat pas na een dag of drie ziekteverschijnselen bij een zoogdier optreden. Dood gaan ze pas vanaf dag 4 na inname. Vitamine K is een tegengif, mits je er op tijd bij bent.
Snelwerkend vergif is al ruim 25 jaar uit de handel.
Als een kat een stervend muisje pakt gaat de kat zeker niet dood. Ook niet van 2 of 3. Daar is de lethale dosis veel te laag voor.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wolfsblut schreef:Als een kat een stervend muisje pakt gaat de kat zeker niet dood. Ook niet van 2 of 3. Daar is de lethale dosis veel te laag voor.
Hoe is dat voor roofvogels?

Als er al 25 jaar geen snelwerkend gif meer in de handel is, hoe kunnen die honden dan zo snel dood zijn? :?
Ze zijn ook niet de eersten die na iets vreten zo snel dood zijn gegaan......
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wolfsblut
Zeer actief

Voor muizen en ratten wordt een z.g. anti coagulantia gebruikt. Dat is een bloedverdunner. Inname door vogels zal niet gezond zijn maar het schijnt het weinig tot geen schade op te leveren. Die hebben een totaal ander inwendig systeem dan een zoogdier.
Als ik ingeschakeld word bij ratten- of muizenproblemen vraag ik altijd wat ze zelf al gedaan hebben. Dit in verband met mogelijke resistentie. Dan laten ze me alles zien. Vaak zie ik oude voorraden waar de klant niet eens van weet wat het is. Vaak wordt dat meegenomen nadat een familielid overleden is. Diverse soorten snelwerkende vergiften tref ik nog regelmatig aan. Na uitleg hierover neem ik dat mee en laat het vernietigen. Deze mensen weten vaak niet eens wat het is en handelen dan ook te goeder trouw.

Ik denk dan ook dat men het wel in die hoek moet zoeken, oude voorraden waarvan de bezitter heel goed weet wat men ermee kan doen. Maar spoor die maar eens op. Dat is bijna niet mogelijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je wil niet weten waar mensen het vandaan kunnen halen of nog in huis hebben liggen aan illegale zooi.
Als je zomaar een zolder vol met illegaal vuurwerk ,een arsenaal aan geweren en pistolen in je keukenkastje hebt of de hele handel aan pillen en drugs dan zal wat gif nog makkelijker te krijgen zijn.
Kan morgen zo van alles inslaan van een pistool tot aan een potje gif of sloffen sigaretten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nikkielvis
Zeer actief

Gonnie klopt dat er met sommige honden eigenaren niet valt te praten. Die denken alleen aan zichzelf en vinden ook dat ze in hun recht staan als de poep laten liggen. Want we betalen toch honden belasting. Dat snap ik ook niet de gemeente komt echt niet elke dag de grasvelden afstruinen naar poep. Je wilt toch ook niet dat je hond rond rent op een poep veld. :U:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wolfsblut schreef:
Ik denk dan ook dat men het wel in die hoek moet zoeken, oude voorraden waarvan de bezitter heel goed weet wat men ermee kan doen. Maar spoor die maar eens op. Dat is bijna niet mogelijk.
De regels over snelwerkend gif gelden in Nederland maar gelden die ook in België? Dit is in het grensgebied, je rijdt daar voor je het weet de grens over (ik kom er nu enkele keren per week aangezien ik nu in Budel train met Seppe). Als in België dat snelwerkende gif nog toegestaan is heb je dat zo gehaald.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Vergiftigde leverworst velt honden in het grensgebied bij Cranendonck
01 maart, 22:19

BUDEL - De drie honden die vorige week zijn overleden in het grensgebied tussen de gemeenten Cranendonck en Hamont-Achel hebben naar alle waarschijnlijkheid vergiftigd vlees gegeten.

"Blijkbaar is er sprake van leverworst die met een vloeibare substantie behandeld is", zegt burgemeester Theo Schuurmans van de gemeente Hamont-Achel.

Drie honden overleden
De Belgische politie onderzoekt de incidenten in het grensgebied, in samenwerking met de Nederlandse collega's. De vergiftigingen vonden plaats nabij oorlogsmonument de Dodendraad, de Beverbeek en de bossen van de Berg. Vijf honden, die vorige week in het gebied werden uitgelaten, werden korte tijd na de wandeling doodziek, drie overleden.

Bron: ED.nl
Wolfsblut
Zeer actief

Inge schreef:
Wolfsblut schreef:
De regels over snelwerkend gif gelden in Nederland maar gelden die ook in België? Dit is in het grensgebied, je rijdt daar voor je het weet de grens over (ik kom er nu enkele keren per week aangezien ik nu in Budel train met Seppe). Als in België dat snelwerkende gif nog toegestaan is heb je dat zo gehaald.
Sinds de invoering van de E.U. niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”