Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op de bank
Moderator: moderatorteam
-
Pallas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): op zoek!
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Op de bank
Kunnen jullie eens meedenken?
Sira mag niet op de bank. Heeft ze bij haar vorige eigenaar nooit gedaan, en bij ons ook niet. Tot ik op het slimme idee kwam, om haar bij scouting wel op de bank te laten. Je kent het wel: geen kussen bij je, rusteloze hond... Afijn, ze deed het daar alleen op uitnodiging, thuis nog altijd niet. Tot ze een poosje geleden thuis ineens ook op de bank zat. Boos haar eraf gecommandeerd en dat was het. Besloten om haar op scouting ook niet meer op de bank te laten.
Ze heeft daar in totaal zo'n 4x op de bank gezeten.
Nu merken we thuis dat ze af en toe op de bank gaat zitten als wij weg zijn. Ze is er weer vanaf voordat we thuis komen, dus op heterdaad betrappen zit er niet in. Dit duurt nu al zo'n 2 maanden, waarbij ze zo'n 4x per week op de bank klimt. Soms minder, soms dagen niet, soms vrijwel dagelijks.
Het enige dat tot nu toe helpt, is de bank vol leggen met ballonnen. Maar ja, dit is het gedrag voorkomen, en niet afleren.
Idee is nu om een IP-camera te kopen met terugpraatfunctie, en dan vanaf m'n werk haar boos toe te spreken als ik haar op de bank zie klimmen.
Heeft iemand dit al eens gedaan? Helpt dit? Ik ben een beetje bang dat ze gaat kijken waar het geluid vandaan komt en dan weer terug op de bank ploft... Iemand ervaring mee?
Andere ideeën?
Sira mag niet op de bank. Heeft ze bij haar vorige eigenaar nooit gedaan, en bij ons ook niet. Tot ik op het slimme idee kwam, om haar bij scouting wel op de bank te laten. Je kent het wel: geen kussen bij je, rusteloze hond... Afijn, ze deed het daar alleen op uitnodiging, thuis nog altijd niet. Tot ze een poosje geleden thuis ineens ook op de bank zat. Boos haar eraf gecommandeerd en dat was het. Besloten om haar op scouting ook niet meer op de bank te laten.
Ze heeft daar in totaal zo'n 4x op de bank gezeten.
Nu merken we thuis dat ze af en toe op de bank gaat zitten als wij weg zijn. Ze is er weer vanaf voordat we thuis komen, dus op heterdaad betrappen zit er niet in. Dit duurt nu al zo'n 2 maanden, waarbij ze zo'n 4x per week op de bank klimt. Soms minder, soms dagen niet, soms vrijwel dagelijks.
Het enige dat tot nu toe helpt, is de bank vol leggen met ballonnen. Maar ja, dit is het gedrag voorkomen, en niet afleren.
Idee is nu om een IP-camera te kopen met terugpraatfunctie, en dan vanaf m'n werk haar boos toe te spreken als ik haar op de bank zie klimmen.
Heeft iemand dit al eens gedaan? Helpt dit? Ik ben een beetje bang dat ze gaat kijken waar het geluid vandaan komt en dan weer terug op de bank ploft... Iemand ervaring mee?
Andere ideeën?
Laatst gewijzigd door Pallas op 01 mar 2016 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Op de bank
Ik zou kijken of je de hond gewoon in een ander gedeelte van het huis alleen kan laten.
Ben heeft het ook altijd gedaan, je kan de bank barricaderen, maar doe je het 1x niet, kan je er donder op zeggen dat de hond er zo weer ligt
Ben heeft het ook altijd gedaan, je kan de bank barricaderen, maar doe je het 1x niet, kan je er donder op zeggen dat de hond er zo weer ligt
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Waarom is het een Groot Probleem?
Izzie mag eigenlijk ook niet op de bank. Niet om haar, maar omdat ze voortdurend in de rui is
en ik te beroerd ben om 's avonds bij thuiskomst de bank te stofzuigen. Ik pleur er dus een eetkamer stoel op en als ik dat vergeet vervloek ik mezelf als ik thuis kom. Zij wordt er niks vervelender van in gedrag, het is puur voor mijn eigen gemoedsrust. Maar haar op afstand dirigeren kan ik niet. Dan maar stofzuigen.
Izzie mag eigenlijk ook niet op de bank. Niet om haar, maar omdat ze voortdurend in de rui is
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Apple: dat is wat mij betreft geen optie. Ze zit nu in de woonkamer, alternatief is enkel de gang of de keuken. Beiden klein. Zó groot is het probleem nu ook weer niet 
Cleva en Izzie_Anneke: het is geen probleem. Ze verhaart, ik heb een donkergrijze stoffen bank en een vriend die die losvliegende haren echt niet tof vindt. Oplossing nu is stofzuigen, en dat blijf ik doen (dus mag ze stiekem toch op de bank) en dat is prima. Want ja, ik vergeet ook meer dan de helft van de keren de bank te barricaderen.
Was vooral benieuwd naar of één keer "boe" roepen door een camera het barricaderen overbodig zou maken
Cleva en Izzie_Anneke: het is geen probleem. Ze verhaart, ik heb een donkergrijze stoffen bank en een vriend die die losvliegende haren echt niet tof vindt. Oplossing nu is stofzuigen, en dat blijf ik doen (dus mag ze stiekem toch op de bank) en dat is prima. Want ja, ik vergeet ook meer dan de helft van de keren de bank te barricaderen.
Was vooral benieuwd naar of één keer "boe" roepen door een camera het barricaderen overbodig zou maken
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook te zot voor woorden, die ballonnenCleva schreef:Ik zou er een modeltreintje op een en weer laten rijden.Pallas schreef: Het enige dat tot nu toe helpt, is de bank vol leggen met ballonnen.![]()
Geloof me, die hond spoort niet
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Cleva schreef: Maar goed...wel eerst even vragen of je vriend het goed vindt, hoor. Stel je voor dat het prinsje iets tegenkomt wat hij niet leuk vindt.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wij hebben zo een camera. Ik kan er wel doorheen praten als hij onrustig is en dan wordt hij rustig. Maar commando's geven werkt hier niet. Je stem klinkt ook heel blikkerig door dat ding. Ik zou er zelf niet voor kiezen het voor iets negatiefs voor de hond in te zetten.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je kunt haar ook trainen dat ze alleen op de bank mag als er een kleed op ligt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ja en je kunt ook trainen dat ze helemaal niet op de bank mag liggen, maar ze wil graag weten hoe. Dus tips?
Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat ik er vanuit kan gaat dat ik Mayke een hartverzakking bezorg en een blafbui van meerdere minuten uitlok als ik door een microfoontje tegen dr ga praten
Ik zou het niet weten. Ik weet wel dat ik er vanuit kan gaat dat ik Mayke een hartverzakking bezorg en een blafbui van meerdere minuten uitlok als ik door een microfoontje tegen dr ga praten

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb het opgegeven .... slechte honde baas
Maar wel met deken, en het is zoooo gezellig met een hond naast je
Maar wel met deken, en het is zoooo gezellig met een hond naast je
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je Skye en Paisley, dat vermoeden had ik al.
Het is een interessante uitdaging om dit te trainen. Gedrag aanpakken kan alleen als ik haar op heterdaad betrap, en dat gebeurt nooit want ze is al lang en breed van de bank af als ik de straat nog maar inrij (en als ik korter wegga of op andere tijden, doet ze het helemaal niet). Context aanpakken is in mijn ogen geen optie, dat betekent haar in de keuken opsluiten en die is zo klein, dat doe ik haar niet aan. Motivatie aanpakken: ze heeft een heerlijke mand waar ze normaal gesproken inligt. Ik zou nog kunnen kijken of het helpt als ik haar kussentje 's avonds bij me pak, en overdag in haar mand leg. Dan heeft ze mijn geur ook in haar mand (ze ligt op de bank altijd op mijn plek). Prikkel weghalen: de bank de deur uit. Doen we maar niet.
Zodoende kwam ik op de enige mogelijkheid uit: op heterdaad betrappen. Aangezien ik het nu niet zie zitten om iets in scene te zetten en mogelijk de hele dag voor jan met de korte achternaam buiten te zitten, had ik de camera in mijn hoofd. Maar nu hoor ik dus uit jullie ervaringen in elk geval dat toespreken via een IP-camera niet zo'n succes is (niet onder de indruk, of juist bang ervoor). Laten we dat maar niet doen.
Dan kijk ik gewoon hoe lang de ballonnen het uithouden en leg daarna het kleed maar weer op de bank. Stofzuigen doe ik toch al zo goed als dagelijks, dus dan maar oogluikend toestaan
Het is een interessante uitdaging om dit te trainen. Gedrag aanpakken kan alleen als ik haar op heterdaad betrap, en dat gebeurt nooit want ze is al lang en breed van de bank af als ik de straat nog maar inrij (en als ik korter wegga of op andere tijden, doet ze het helemaal niet). Context aanpakken is in mijn ogen geen optie, dat betekent haar in de keuken opsluiten en die is zo klein, dat doe ik haar niet aan. Motivatie aanpakken: ze heeft een heerlijke mand waar ze normaal gesproken inligt. Ik zou nog kunnen kijken of het helpt als ik haar kussentje 's avonds bij me pak, en overdag in haar mand leg. Dan heeft ze mijn geur ook in haar mand (ze ligt op de bank altijd op mijn plek). Prikkel weghalen: de bank de deur uit. Doen we maar niet.
Zodoende kwam ik op de enige mogelijkheid uit: op heterdaad betrappen. Aangezien ik het nu niet zie zitten om iets in scene te zetten en mogelijk de hele dag voor jan met de korte achternaam buiten te zitten, had ik de camera in mijn hoofd. Maar nu hoor ik dus uit jullie ervaringen in elk geval dat toespreken via een IP-camera niet zo'n succes is (niet onder de indruk, of juist bang ervoor). Laten we dat maar niet doen.
Dan kijk ik gewoon hoe lang de ballonnen het uithouden en leg daarna het kleed maar weer op de bank. Stofzuigen doe ik toch al zo goed als dagelijks, dus dan maar oogluikend toestaan
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
ik snap dat het zo overkomt, maar dat is hier ECHT niet het geval. Mijn vriend is van huis uit geen dieren gewend, ik had de hond al voor we gingen samenwonen, dus hij is er soort van mee opgescheept. Vindt het ook steeds gezelliger (riep laatst dat hij met een volgende hond wel op cursus wil) maar moet gewoon nog altijd erg wennen aan hoeveel bagger en haren ze meeneemt. Snap ik helemaal. Dus ja, als hij dan liever de hond niet op de bank heeft is dat voor mij een klein "offer" (plus dat ik het zelf ook wel prettig vind, kunnen zitten op een bank zonder dat je daarna gelijk wit bent). Als er al iemand onder de plak zit en recht heeft op zeiken, dan is hij het zeg maarNanna schreef:het valt me inderdaad wel op dat het meestal de mannen zijn die wat te mauwen hebben. Over de haren op de bank, over de tweede hond die er van meneer niet mag komen, of, áls er dan een hond komt het met alle geweld zo'n pikverlenger moet wezen die de vrouw des huizes (die een leuke Shih Tzu wilde) dan uit mag latenPallas schreef:Cleva schreef: Maar goed...wel eerst even vragen of je vriend het goed vindt, hoor. Stel je voor dat het prinsje iets tegenkomt wat hij niet leuk vindt.![]()
Wat een etterbakken lopen er toch rond.
Ter info: Sira is een herderkruising met dito ondervacht. Je kunt je er een voorstelling bij maken
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik hoor ook wel eens dat honden niet op aluminium folie gaan liggen. Misschien lost het probleem zich vanzelf op als je het tijdelijk doet en de hond het niet meer in zijn systeem heeft om op de bank te gaan liggen.

-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
thanks, dat is ook nog een optie voor na de ballonnen.
Het leek er een poosje op (na drie weken continu blokkeren) dat ze niet meer op de bank sprong. Helaas heeft ze het na anderhalve week toen weer herontdekt. Misschien nog langer volhouden, het blokkeren (zie je, het probleem ligt altijd bij de baas
)
Het leek er een poosje op (na drie weken continu blokkeren) dat ze niet meer op de bank sprong. Helaas heeft ze het na anderhalve week toen weer herontdekt. Misschien nog langer volhouden, het blokkeren (zie je, het probleem ligt altijd bij de baas
-
JBK
Yup, met behulp van de babyfoon app en Fisher discs (welke hij al kende). IPad beneden, ik met mobiel boven.Pallas schreef:
Cody had zichzelf namelijk aangeleerd tegen het aanrecht te springen, dan stonden de modderpoten erop.
Voor normale 'vergrijpen' gebruikte ik wel stem overigens.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
hm, Fisher discs. Daar had ik nog niet aan gedacht! Alleen doet Sira het niet als ik boven zit, alleen als ik écht weg ben... hoe zette jij die fisher disks in? Via de babyfoon app? Het kan natuurlijk alsnog zo zijn dat hij ze hoorde vanaf de bovenverdieping, of niet?
-
JBK
Hij deed het ook als we naar buiten gingen/weggingen en de babyfoon app werkt ook over 3g/4gPallas schreef:hm, Fisher discs. Daar had ik nog niet aan gedacht! Alleen doet Sira het niet als ik boven zit, alleen als ik écht weg ben... hoe zette jij die fisher disks in? Via de babyfoon app? Het kan natuurlijk alsnog zo zijn dat hij ze hoorde vanaf de bovenverdieping, of niet?
Er zit een functie op dat je kan terugpraten (microfoontje), alleen dan laat je de fisher discs rammelen.
Hij zou ze niet (voldoende) vanaf boven hebben gehoord.
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Bij ons mag de kat niet op de bank, maar wel op een dekentje op de bank. Als we savonds op de bank zitten gaat hij voor de bank zitten en wachten tot we een dekentje pakken. Dan is ie binnen notime op de bank. Heel enkel ligt ie er als we thuiskomen maar weet heel goed dat het niet mag want zal er nooit gaan liggen als we thuis zijn...
Waren zelf ook verbaasd dat ie zich er aan houdt. En zeker omdat ze op de oude bank wel mochten. dus hadden niet verwacht dat ze er niet op zouden gaan...
Waren zelf ook verbaasd dat ie zich er aan houdt. En zeker omdat ze op de oude bank wel mochten. dus hadden niet verwacht dat ze er niet op zouden gaan...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je bent gewoon jaloers dat jij geen echte man hebt en nu met een paar softie's door het bos loopt te struinen.Nanna schreef:het valt me inderdaad wel op dat het meestal de mannen zijn die wat te mauwen hebben. Over de haren op de bank, over de tweede hond die er van meneer niet mag komen, of, áls er dan een hond komt het met alle geweld zo'n pikverlenger moet wezen die de vrouw des huizes (die een leuke Shih Tzu wilde) dan uit mag latenPallas schreef:Cleva schreef: Maar goed...wel eerst even vragen of je vriend het goed vindt, hoor. Stel je voor dat het prinsje iets tegenkomt wat hij niet leuk vindt.![]()
Wat een etterbakken lopen er toch rond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Wat een geneuzel, het is maar een bank hoor, deken erover en klaar
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hoe oud is de hond?
Kay leerde wij als pup ook niet op de bank zitten. Wij gingen bij hem op de grond zitten. Waarom toen niet op de bank. Onze bank was er toen niet geschikt voor. Later mocht hij op uitnodiging wel eens op de bank/sschoot. Toen ging hij het een tijdje ook proberen als wij er niet waren. Aangezien graven in die bank, einde bank zou betekenen, was dat gewoon niet de bedoeling. Hij is daarom wel een tijd naar de gang verhuist. Nu mag hij nog steeds op uitnodiging op de bank en zal het dan ook maar heel zelden doen als wij er niet bij zijn en dat vinden wij gewoon heel fijn. Ondanks dat we nu een leren bank hebben die het allemaal aankan.
Dus ik kan stellen dat een tijd voorkomen dat hij het kan doen en de ruimte dus inderdaad verkleinen en benadrukken dat een lekkere mand zijn plek is (ja wij hebben luxe manden: biabedden) in de toekomst kan leiden tot een hond die alleen op uitnodiging komt. Tuurlijk gaan ze grenzen verleggen en kijken wat wel en niet mag. Overigens ook een oudere herplaatser gehad waarvoor altijd de bank gebarricadeerd werd met kussen en stoelen en waar het uiteindelijk ook uitdoofde.
Kay leerde wij als pup ook niet op de bank zitten. Wij gingen bij hem op de grond zitten. Waarom toen niet op de bank. Onze bank was er toen niet geschikt voor. Later mocht hij op uitnodiging wel eens op de bank/sschoot. Toen ging hij het een tijdje ook proberen als wij er niet waren. Aangezien graven in die bank, einde bank zou betekenen, was dat gewoon niet de bedoeling. Hij is daarom wel een tijd naar de gang verhuist. Nu mag hij nog steeds op uitnodiging op de bank en zal het dan ook maar heel zelden doen als wij er niet bij zijn en dat vinden wij gewoon heel fijn. Ondanks dat we nu een leren bank hebben die het allemaal aankan.
Dus ik kan stellen dat een tijd voorkomen dat hij het kan doen en de ruimte dus inderdaad verkleinen en benadrukken dat een lekkere mand zijn plek is (ja wij hebben luxe manden: biabedden) in de toekomst kan leiden tot een hond die alleen op uitnodiging komt. Tuurlijk gaan ze grenzen verleggen en kijken wat wel en niet mag. Overigens ook een oudere herplaatser gehad waarvoor altijd de bank gebarricadeerd werd met kussen en stoelen en waar het uiteindelijk ook uitdoofde.

-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Cindy52: jammer dat je het afdoet als geneuzel. Iedereen voedt zijn/haar hond nou eenmaal anders op, en wij hebben gekozen voor honden niet op de bank. Gewoon, vanwege de haren. Waarom is het dan geneuzel als ik die regel wil handhaven?
Gyanty: Sira is 12,5 (maar nooit te oud om te leren)! Ik ga inderdaad nog wat langer blokkeren en natuurlijk belonen als ze in haar eigen mand ligt.
Verder laat ik het maar zo denk ik... ik voel er niet genoeg voor om tot correcties over te gaan als ik er zelf niet bij ben (je weet nooit welke bij-effecten het onbedoeld kan hebben) en tja, stofzuigen doe ik toch dagelijks dus dan ook maar de bank erbij. Goed leerpunt voor een volgende hond: ik ben niet consequent genoeg om uitzonderingen toe te staan
Gyanty: Sira is 12,5 (maar nooit te oud om te leren)! Ik ga inderdaad nog wat langer blokkeren en natuurlijk belonen als ze in haar eigen mand ligt.
Verder laat ik het maar zo denk ik... ik voel er niet genoeg voor om tot correcties over te gaan als ik er zelf niet bij ben (je weet nooit welke bij-effecten het onbedoeld kan hebben) en tja, stofzuigen doe ik toch dagelijks dus dan ook maar de bank erbij. Goed leerpunt voor een volgende hond: ik ben niet consequent genoeg om uitzonderingen toe te staan
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
12,5 jaar? Heeft ze wel een lekkere mand dan om in te liggen?
Misschien ben ik sentimenteel hoor maar als ze zo oud zijn en niet op de bank mogen moeten ze in ieder geval een superdeluxe mand voor oude botjes
Misschien ben ik sentimenteel hoor maar als ze zo oud zijn en niet op de bank mogen moeten ze in ieder geval een superdeluxe mand voor oude botjes
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Moet ze dat met 12,5 nog afleren, wat een gedoe. Dat ga je zo'n oudere hond toch niet meer verbieden. Die liggen juist op die leeftijd graag zacht. Mocht ze het voorheen dan wel?
Kleine tip als ze het echt niet mag, een orthopedische hondenmand. Dan willen ze niet eens meer op de bank zo lekker schijnt dat te liggen volgens mijn drie 13 jarige honden.
Kleine tip als ze het echt niet mag, een orthopedische hondenmand. Dan willen ze niet eens meer op de bank zo lekker schijnt dat te liggen volgens mijn drie 13 jarige honden.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft het met twaalf jaar pas geleerdRi@ schreef:Moet ze dat met 12,5 nog afleren, wat een gedoe. Dat ga je zo'n oudere hond toch niet meer verbieden. Die liggen juist op die leeftijd graag zacht. Mocht ze het voorheen dan wel?
En een goede mand heeft ze ook, al prefereert ze vaak de kokosmat.
- Feather__
- Zeer actief
Volgens mijn hond niet, de bank, ons bed of zijn eigen mand met een dekbed erin gepropt zijn vééél beterRi@ schreef:Moet ze dat met 12,5 nog afleren, wat een gedoe. Dat ga je zo'n oudere hond toch niet meer verbieden. Die liggen juist op die leeftijd graag zacht. Mocht ze het voorheen dan wel?
Of ik heb gewoon een verwend rot beest

-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, ze heeft bij de vorige eigenaar én bij ons nooit op de bank gemogen. Twaalf jaar lang ook niet gedaan. Tot ik een paar maanden geleden op ons clubhuis haar een paar keer op uitnodiging op de bank heb laten zitten. Sindsdien doet ze het thuis alleen als we er niet zijn. Dus echt pas sinds een paar maanden.Heavy schreef:Nou ik begrijp je probleem met haren hoor . Ik heb ook een Herder en een stoffen bank en ze mag er ook niet op . Maar als ze er nog maar langs loopt kleeft er al een boel haar aan . Maar goed jouw hond is 12,5 en mocht eerder wel op de bank![]()
Ik zou er gewoon een kleed overheen gooien of een hoeslaken. Als je thuis komt uitkloppen buiten en klaar . Onze honden hebben ook hun eigen bank gekregen en kijken niet meer naar onze bank om .
Ruimte voor een extra bank is er helaas niet in onze woonkamer.
algemeen:
het gaat hier mijns inziens ook helemaal niet om de discussie óf ze op de bank mag, en hóé ik de bank kan beschermen of wélke alternatieven er zijn. Het gaat er hier om dat ze zichzelf gedrag heeft aangeleerd wat ik haar graag wil afleren. Dit afleren is lastig, omdat ik haar niet op heterdaad kan betrappen. Daarom vroeg ik om ervaringen met een IP-camera. Overige tips zijn welkom, maar veelal al zelf bedacht en niet mogelijk/wenselijk bevonden.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik wil ook geen honden op mijn bank of boven. Ik wil hond- en haarvrije ruimtes in mijn huis. Mijn pups heb ik dat geleerd door 1 of 2 blikjes met steentjes op scherp te zetten op de bank of trap. Hoef ik maar 1 keer te doen. Voor altijd af van het gedoe. De herplaatsers heb ik geleerd niet naar boven of op de bank te gaan door een voorwerp (weer dat blikje met steentjes) te associëren met nee. Wat blikjes op de plaats delict zetten en dat een paar dagen volhouden. Ook nooit meer last van gehad. Ik heb wel altijd brave honden (herders en x) gehad.
Misschien kan je 1 van bovenstaande oplossingen gebruiken ipv elektronica.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Pallas
- Zeer actief
- Contacteer:
Bonnie F schreef:Ik wil ook geen honden op mijn bank of boven. Ik wil hond- en haarvrije ruimtes in mijn huis. Mijn pups heb ik dat geleerd door 1 of 2 blikjes met steentjes op scherp te zetten op de bank of trap. Hoef ik maar 1 keer te doen. Voor altijd af van het gedoe. De herplaatsers heb ik geleerd niet naar boven of op de bank te gaan door een voorwerp (weer dat blikje met steentjes) te associëren met nee. Wat blikjes op de plaats delict zetten en dat een paar dagen volhouden. Ook nooit meer last van gehad. Ik heb wel altijd brave honden (herders en x) gehad.
Dank je, ja, daar kan ik wat mee in combinatie met die tip van JBK. Als ik nu Fischer disks aanleer, en deze op de bank leg, dan is dat hopelijk voldoende. De ballonnen werken blokkerend, maar dit is meer een soort 'calming cue' en werkt daardoor op het gedrag. Bovendien is het voor mij minder gedoe en daardoor beter vol te houden. Dank je voor de tip!