Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wooof brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wooof brokken

Ongelezen bericht door DesireeB »

Iemand hier ervaring mee? Vriendlief stuurde dit net door. Niet duur en zo op het eerste gezicht lijkt me er ook niet veel mis mee als ik bijvoorbeeld naar de regular kijk.

Ze hebben ook een vergelijkings pagina maar ik heb geen idee waar ik precies op moet letten.

Ingrediënten
Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, Gevolgtevet, Gevogelte vleesmeel, lijnzaad, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine. Dit is de samenstelling van de regular.

http://wooof.xyz/
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Re: Wooof brokken

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb over deze brok op een ander forum al wat geschreven maar kort samengevat vind ik het een achterbakse brok met weinig professionele uitstraling (en dan doel ik niet op de goedkope zak). Iemand daar had aan de producent gevraagd hoeveel vlees/dierlijk product erin zit en dat zou 26% moeten zijn.
Ik ben nieuwsgierig in hoeverre het ontsloten is. Ik vind de ingrediëntenlijst raar, ik pak de regular. Niet vanwege de ingrediënten an sich, maar wel de dat er een stevige spelfout in zit en een stevige vormfout of een bizar ingrediënt.

Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, Gevolgtevet, Gevogelte vleesmeel, lijnzaad, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais is geschreven als één ingrediënt. Het zijn er 2 of 3 of het is een zeer raar mixingrediënt waardoor rund en dierlijk eiwit naar voren gehaald kan worden. Bij 2 ingrediënten, gaat het hier om vers rund, rundermeel of rundereiwit? Sowieso klopt de volgorde niet, zowel bij 2 als bij 3 ingrediënten niet.

Het geheel bevat 11% vet. Daarin moet dus gevolgtevet (ik ga er vanuit dat dat gevogeltevet moet zijn), lijnzaad (43% vet) en zalmolie mee samengesteld worden, minus het eventuele vet in rund/(dierlijk eiwit) (laten we daar 25% vet voor nemen, om het zo gunstig mogelijk te stellen). Gevogeltevet moet meer zijn dan lijnzaad, dus om zo veel mogelijk dierlijk product (26% volgens Kletskoekje) over te houden voor het eerste ingrediënt, moet het dan gaan om zo'n 3,5% gevogeltevet, dan 2% vleesmeel, 2% lijnzaad, 2% zalmolie. Dat betekent dat het eerste ingrediënt maximaal 18.5% kan zijn om op die 26% dierlijk product uit te komen.

18.5% Rund/(dierlijk eiwit)
18.5% ontsloten mais
3.5% Gevolgtevet
2% gevogelte vleesmeel
2% lijnzaad
2% zalmolie
2% L-carnitine
2% taurine
Totaal: 50.5%. Oftewel, slechts de helft van de ingrediënten worden verklaard als je Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais als twee ingrediënten ziet. Dat betekent in mijn ogen dat hier aan misleiding wordt gedaan en het dus blijkbaar één ingrediënt is, een mix van rund, dierlijk eiwit en ontsloten mais waarbij de hoeveelheid rund en dierlijk eiwit veel kleiner is dan de hoeveelheid mais. De hoeveelheid mais ligt waarschijnlijk boven de 65% en dan is nog maar de vraag of rundermeel gebruikt is of "vers" rund, want om vers rund om te rekenen naar meel moet je het ongeveer gedeeld door 3 doen, zoveel vocht zit er in vlees namelijk. Dan wordt het percentage mais nog groter.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tja, een brok van 1.20 per kilo zit niet in een chique zak, wordt niet verkocht op een dure site en is van een kwaliteit die je voor dat geld mag verwachten.

Ik zou eerder gaan voor markus muhle, cavom of lukullus als je een geperste brok wilt voeren.
Kost je ook de kop niet.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Tja, een brok van 1.20 per kilo zit niet in een chique zak, wordt niet verkocht op een dure site en is van een kwaliteit die je voor dat geld mag verwachten.

Ik zou eerder gaan voor markus muhle, cavom of lukullus als je een geperste brok wilt voeren.
Kost je ook de kop niet.
Maylo krijgt nu Markus Muhle, en inderdaad van het geld kan ik niet wakker liggen. Maar vind kwam dit tegen en stuurde het door n dacht wie weet is het de moeite waard om het eens te proberen. Wie weet haal ik het ooit wel eens als het niet bevalt dan doneer ik het wel weer aan iemand die het beter kan gebruiken.

Maylo krijg sinds enkele maanden Markus Muhle en tot het hier beter op dat de rest dat ik gehad heb maar nog steeds is zijn ontlasting niet zo stevig als gewenst. Izzy kan werkelijk alles naar binnen werken en heeft altijd mooie drolletjes, dus ben nog steeds benieuwd of ik ooit die eene brok vind waar hij het echt goed op doet.
Afbeelding
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Dees en Maylo schreef: Maylo krijgt nu Markus Muhle, en inderdaad van het geld kan ik niet wakker liggen. Maar vind kwam dit tegen en stuurde het door n dacht wie weet is het de moeite waard om het eens te proberen. Wie weet haal ik het ooit wel eens als het niet bevalt dan doneer ik het wel weer aan iemand die het beter kan gebruiken.

Maylo krijg sinds enkele maanden Markus Muhle en tot het hier beter op dat de rest dat ik gehad heb maar nog steeds is zijn ontlasting niet zo stevig als gewenst. Izzy kan werkelijk alles naar binnen werken en heeft altijd mooie drolletjes, dus ben nog steeds benieuwd of ik ooit die eene brok vind waar hij het echt goed op doet.

Als zijn ontlasting nu niet stevig genoeg is zou ik juist absoluut niet voor een brok met een hoog aandeel plantaardige ingrediënten kiezen.
En staffords en bulldoggen zijn vreselijk allergie gevoelig.
Ik ben zelf erg tevreden over purizon, dat geeft drollen vergelijkbaar met hoe ze op vers vlees poepen.
Taste of the wild is een goede tweede, nét iets minder stevig, maar nog steeds heel goed.
Fitmin Solution (zoofast) is net zo goed, alleen een stuk leukere prijs.
Als je liever geperst voert zou ik voor dog lovers gold gaan.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb het lekker toch besteld!! :lekkerpuh: :lekkerpuh:

Izzy was al een paar dagen voor dat ik dit topic opende moeilijk aan het doen met de markus muhle brokken(te groot en te hard voor haar formaat).
En uiteindelijk at ze het helemaal niet meer, 2 dagen slecht tot weinig eten kan geen kwaad(ze is verder prima gezond) en aan haar gebit lag het niet want kluiven etc wilde ze nog wel.

Dus toch maar eens een zak besteld en direct een succes, zijn een stuk kleiner dan de markus muhle en nu een paar weken later is is haar vacht en ontlasting etc nog steeds prima in orde.
Ik had nog 30 kg Markus Muhle staan op dat moment ook dus dat maakt Maylo op en hij krijgt af en toe een beetje wooof erbij.
Nu alleen afwachten hoe Maylo het er straks op gaat doen als hij over gaat maar ik verwacht er niet veel bijzonders van.
Ik had voor Izzy eerst nog gemengd maar ze at alleen de wooof er tussen uit dus dat was na 2 pogingen ook wel weer klaar, gelukkig heeft Izzy dat ook nooit diarree dus die angst bij haar heb ik niet, met Maylo ben ik wat voorzichtiger.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef: Maylo krijgt nu Markus Muhle, en inderdaad van het geld kan ik niet wakker liggen. Maar vind kwam dit tegen en stuurde het door n dacht wie weet is het de moeite waard om het eens te proberen. Wie weet haal ik het ooit wel eens als het niet bevalt dan doneer ik het wel weer aan iemand die het beter kan gebruiken.

Als zijn ontlasting nu niet stevig genoeg is zou ik juist absoluut niet voor een brok met een hoog aandeel plantaardige ingrediënten kiezen.
En staffords en bulldoggen zijn vreselijk allergie gevoelig.
Ik ben zelf erg tevreden over purizon, dat geeft drollen vergelijkbaar met hoe ze op vers vlees poepen.
Taste of the wild is een goede tweede, nét iets minder stevig, maar nog steeds heel goed.
Fitmin Solution (zoofast) is net zo goed, alleen een stuk leukere prijs.
Als je liever geperst voert zou ik voor dog lovers gold gaan.

Zie nu dat ik er nooit meer op terug gekomen ben maar ik heb Maylo wel op purizon gehad, de vis variant. Dit had het gevolg dat hij het de eerste dag heerlijk vond tot hij continu aan de dunne was en niet meer wilde eten(paar dagen aangekeken ivm overstap), spuitpoep aan toe. Toen ben ik overgestapt op prins lams rijst en binnen een dag was zijn ontlasting al veel beter.

Inmiddels is Maylo vrijwel nooit meer aan de diarree maar zijn ontlasting is ook nooit heel stevig. Net wel net mooie drollen zeg maar. Hij poep wel nu 2 x per dag een klein beetje en geen hele hopen drek die het waren toen ik hem net had. En af en toe krijgt hij kvv maar hierop veranderd zijn ontlasting niet.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Na een maandje voeren, hoe tevreden ben je over Wooof?

Dico is een slechte eter. Heb nu brokken van Anubis, dat is een persbrok met 42% vlees erin. Alleen dat vindt hij ook maar zo zo :roll: .... De meeste KVV eet hij met lange tanden en brokken eet hij helemaal niet als ze gewoon droog in z'n bak worden gedaan.

Op een FB forum begreep ik van meerdere mensen met vrij kieskeurige honden dat ze Wooof wel heel erg lekker vinden. Vind de High Energie niet echt een High Energy, maar als hij het erg lekker vindt, dan kan ik het in elk geval nog mengen met een andere persbrok.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb het hier ook in de probeer fase, heb normaal altijd Barca brok
Laatst gewijzigd door Rocco op 08 jul 2016 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hippo
Zeer actief

Ik had de Zalm versie voor Hippo besteld, maar die krijgt er helaas toch een allergische reactie op.
Dico heb ik nog nooit iets zien eten of hij het lekker vindt, dus ook Wooof High Energy en Wooof Zalm worden met lange tanden gegeten. Ze hebben er meer ontlasting van dan van Cavom, maar doen het er verder wel goed op.

Heb ook Anubis High Energy besteld, dat eten de mechels net zo goed/slecht en dat vind ik qua ingrediënten wel een veel betere brok. Er zit maar liefst 42% vlees in.
dagmar88
Zeer actief

Hippo schreef:Ik had de Zalm versie voor Hippo besteld, maar die krijgt er helaas toch een allergische reactie op.
Dico heb ik nog nooit iets zien eten of hij het lekker vindt, dus ook Wooof High Energy en Wooof Zalm worden met lange tanden gegeten. Ze hebben er meer ontlasting van dan van Cavom, maar doen het er verder wel goed op.

Heb ook Anubis High Energy besteld, dat eten de mechels net zo goed/slecht en dat vind ik qua ingrediënten wel een veel betere brok. Er zit maar liefst 42% vlees in.

Dat is wel jammer eigenlijk. Vindt hij het niet lekkerder met iets er door of er over? Hier gaat sowieso water over de brokken, maar ook steeds wat anders aan extraatjes.
Tibbe was een extreem slechte eter, maar danst tegenwoordig door de kamer als z'n voer er aan komt.

:ok: Ik kende anubis helemaal niet, is wel de moeite waard om te proberen.
Hippo
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Hippo schreef:Ik had de Zalm versie voor Hippo besteld, maar die krijgt er helaas toch een allergische reactie op.

Dat is wel jammer eigenlijk. Vindt hij het niet lekkerder met iets er door of er over? Hier gaat sowieso water over de brokken, maar ook steeds wat anders aan extraatjes.
Tibbe was een extreem slechte eter, maar danst tegenwoordig door de kamer als z'n voer er aan komt.

Het schijnt in de familie te zitten bij Dico, dat slechte eten. Hier krijgen ze wat Herby KVV met brokken + een beetje warm water. Vaak nog wat lekkers erbij als rijst/pasta/room e.d.. Maar het maakt niet uit, zelfs van die kuipjes paté troep van de supermarkt of puur KVV, blikje tonijn, hij kijkt, snuffelt en gaat na een zucht laaaaaangzaam het opeten en vaak niet alles. Hij ziet er dus uit als een gratenpakhuis, maar hij barst van de energie en is verder kerngezond. Ook het soort brok maakt niet uit, persbrok, krokante brok, niks is echt lekker.

Oscar heeft toen hij de leeftijd had van Dico (11maanden) ook gehad dat hij slecht at. Na zeker 10 merken te hebben geprobeerd( Brit, Barca, Cavom, Acana, Wolfsblut, Prins, Pro Plan enz) bleek hij alleen Royal Canin High Energy redelijk smakelijk te eten en ervan op gewicht te blijven. Oscar lust overigens wel erg graag KVV, maar dan moet hij er echt 2 kilo per dag van eten om op gewicht te blijven dus dat is geen doen.

Oscar zat met onze vakantie in pension en daar voeren ze Champ (krokante sportbrok). Wat denk je? Gewoon niet eten, geen brokje. Na 2 dagen hebben ze maar een ander merk gehaald :roll: . Dat at hij gelukkig wel. Moet zeggen dat Oscar nu ook zonder KVV bijna alle brokken eet met een beetje warm water. Met KVV erdoor eet hij sowieso prima. Voor Oscar dacht ik nog, ah niet zeuren, als ze niet eten dan laat je ze gewoon een dag vasten en dan eten ze vanzelf :zweep: . NOT :hmmm:
Heel contrast met Hippo alias 'de stofzuiger'. Hij krijgt ook water bij zijn brokken, ander slikt hij zoveel tegelijk weg dat het vast komt te zitten in zijn slokdarm :piew: . Met water erbij glijdt het blijkbaar makkelijker door.

Anubis ( www.anubis-hondenvoeding.be ) is een nieuw merk, ik ben echt te spreken over de samenstelling. Zeker met de prijs die ze ervoor vragen. Helaas kan Hippo het niet eten, er zit overal gevogeltevet in, waar hij niet tegen kan. Die laat ik nu na het uitstapje naar Wooof (voor de afwisseling) gewoon op Cavom Lam & Rijst.
dagmar88
Zeer actief

Hippo schreef: Anubis ( http://www.anubis-hondenvoeding.be ) is een nieuw merk, ik ben echt te spreken over de samenstelling. Zeker met de prijs die ze ervoor vragen. Helaas kan Hippo het niet eten, er zit overal gevogeltevet in, waar hij niet tegen kan. Die laat ik nu na het uitstapje naar Wooof (voor de afwisseling) gewoon op Cavom Lam & Rijst.

Ja, ik zag het. De bulgaren kunnen in principe alles eten.
Straatkwezels :mrgreen:

Ze hebben nu (door jou haha) cavom lam rijst en blijken persbrok erg lekker te vinden.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Op de Wooof Facebook worden de negatieve reacties verwijderd en worden deze personen verder geblokkeerd vind ik behoorlijk
onbeschoft om dan zgn alleen de positieve reacties te laten staan krijg je een vertekend beeld en zou je dus daarop
niet kunnen discusseren, Voor mij een reden om geen Wooof brokken meer te kopen maar bij de Barca brok te blijven
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Hippo schreef:
dagmar88 schreef:

Het schijnt in de familie te zitten bij Dico, dat slechte eten. Hier krijgen ze wat Herby KVV met brokken + een beetje warm water. Vaak nog wat lekkers erbij als rijst/pasta/room e.d.. Maar het maakt niet uit, zelfs van die kuipjes paté troep van de supermarkt of puur KVV, blikje tonijn, hij kijkt, snuffelt en gaat na een zucht laaaaaangzaam het opeten en vaak niet alles. Hij ziet er dus uit als een gratenpakhuis, maar hij barst van de energie en is verder kerngezond. Ook het soort brok maakt niet uit, persbrok, krokante brok, niks is echt lekker.

Oscar heeft toen hij de leeftijd had van Dico (11maanden) ook gehad dat hij slecht at. Na zeker 10 merken te hebben geprobeerd( Brit, Barca, Cavom, Acana, Wolfsblut, Prins, Pro Plan enz) bleek hij alleen Royal Canin High Energy redelijk smakelijk te eten en ervan op gewicht te blijven. Oscar lust overigens wel erg graag KVV, maar dan moet hij er echt 2 kilo per dag van eten om op gewicht te blijven dus dat is geen doen.

Oscar zat met onze vakantie in pension en daar voeren ze Champ (krokante sportbrok). Wat denk je? Gewoon niet eten, geen brokje. Na 2 dagen hebben ze maar een ander merk gehaald :roll: . Dat at hij gelukkig wel. Moet zeggen dat Oscar nu ook zonder KVV bijna alle brokken eet met een beetje warm water. Met KVV erdoor eet hij sowieso prima. Voor Oscar dacht ik nog, ah niet zeuren, als ze niet eten dan laat je ze gewoon een dag vasten en dan eten ze vanzelf :zweep: . NOT :hmmm:
Heel contrast met Hippo alias 'de stofzuiger'. Hij krijgt ook water bij zijn brokken, ander slikt hij zoveel tegelijk weg dat het vast komt te zitten in zijn slokdarm :piew: . Met water erbij glijdt het blijkbaar makkelijker door.

Anubis ( http://www.anubis-hondenvoeding.be ) is een nieuw merk, ik ben echt te spreken over de samenstelling. Zeker met de prijs die ze ervoor vragen. Helaas kan Hippo het niet eten, er zit overal gevogeltevet in, waar hij niet tegen kan. Die laat ik nu na het uitstapje naar Wooof (voor de afwisseling) gewoon op Cavom Lam & Rijst.

mocht je voor Hippo nog eens een uitstapje willen maken kijk eens naar het merk Husse.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Na een maandje voeren, hoe tevreden ben je over Wooof?

Dico is een slechte eter. Heb nu brokken van Anubis, dat is een persbrok met 42% vlees erin. Alleen dat vindt hij ook maar zo zo :roll: .... De meeste KVV eet hij met lange tanden en brokken eet hij helemaal niet als ze gewoon droog in z'n bak worden gedaan.

Op een FB forum begreep ik van meerdere mensen met vrij kieskeurige honden dat ze Wooof wel heel erg lekker vinden. Vind de High Energie niet echt een High Energy, maar als hij het erg lekker vindt, dan kan ik het in elk geval nog mengen met een andere persbrok.

Ik heb je vraag helemaal gemist.

Maar na inmiddels 2 maanden kan ik zeggen dat het prima bevalt. Ze eten het beide graag, ontlasting is stabiel en weer wat verbeterd ten opzichte van markus muhle, geen vacht of andere problemen en mijn bankrekening is er ook blij mee.

Ik denk dat ik nu best kan zeggen dat deze brok van alle die ik voor Maylo in huis heb gehaald het beste bevalt.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Hippo
Zeer actief

bellabeest schreef:
Hippo schreef:
dagmar88 schreef:

Anubis ( http://www.anubis-hondenvoeding.be ) is een nieuw merk, ik ben echt te spreken over de samenstelling. Zeker met de prijs die ze ervoor vragen. Helaas kan Hippo het niet eten, er zit overal gevogeltevet in, waar hij niet tegen kan. Die laat ik nu na het uitstapje naar Wooof (voor de afwisseling) gewoon op Cavom Lam & Rijst.

mocht je voor Hippo nog eens een uitstapje willen maken kijk eens naar het merk Husse.
Ik had deze dan weer gemist. Maarruh Husse Lam & Rijst 15kg voor € 68,- :hmmm: Dat vind ik wel erg aan de prijs.
Dees en Maylo schreef: Ik heb je vraag helemaal gemist.

Maar na inmiddels 2 maanden kan ik zeggen dat het prima bevalt. Ze eten het beide graag, ontlasting is stabiel en weer wat verbeterd ten opzichte van markus muhle, geen vacht of andere problemen en mijn bankrekening is er ook blij mee.

Ik denk dat ik nu best kan zeggen dat deze brok van alle die ik voor Maylo in huis heb gehaald het beste bevalt.
Mooi :ok:
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Hippo schreef: Anubis ( http://www.anubis-hondenvoeding.be ) is een nieuw merk, ik ben echt te spreken over de samenstelling. Zeker met de prijs die ze ervoor vragen. Helaas kan Hippo het niet eten, er zit overal gevogeltevet in, waar hij niet tegen kan. Die laat ik nu na het uitstapje naar Wooof (voor de afwisseling) gewoon op Cavom Lam & Rijst.
dagmar88 schreef:
Ik heb ook zitten kijken naar dit merk.
Krijg een proefzakje opgestuurd :ok:
Bevalt het jullie nog steeds na langer gebruik??

Van de week mag ik ook een proefzakje dog lovers ophalen.
Ben benieuwd welke mijn dame het lekkerst vind en hoe ze er op reageert, hoewel je na 1 zakje daar nog geen conclusies aan mag hangen denk ik.
Hippo
Zeer actief

Ik voer nog steeds Anubis brokken aan de mechels en ze doen het er goed op :ok: . Voorlopig blijf ik hierop.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Ok, als mijn tervuurtje het lekker vind zal ik eens een grotere verpakking laten komen.
Haar ontlasting is momenteel erg wisselvallig.
Van normale drolletjes tot erg dun soms alle varianten op 1 dag.
Ze krijg nu geperste brokken van Biofood 's-ochtends en 's-avonds en tussen de middag vers vlees.
Kan natuurlijk ook eerst kijken hoe ze reageert op alleen brok (of alleen vers natuurlijk) om 1 van de 2 als oorzaak uit te sluiten.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb sinds ongeveer een maandje een mengeling van Wooof en Smuldier en kéurige ontlasting hier :) Veel solider/bruiner dan alleen op Smuldier.
Natas1991
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie Shetland Sheepdog (helaas overleden 14 jaar geworden)
American Staffordshire Terriër (nu 4 jaar)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas1991 »

We voeren ook Wooof brokken. Was begonnen op Prins Pro Care actief geperste brok. Daarna de Wooof high energy geperste brok op beide doen ze het hier super goed alleen is Wooof wat leuker geprijst soms krijgen ze af en toe ook kvv smuldier of kvv rodi bij de supermarkt vandaan.
Me ene hond is een Labrador collie mix de andre een American Stafford American bulldog scot type mix

In het verleden allerlei brokken uitgeprobeerd (en nee dan niet voor een paar dagen maar echt een grote zak dan helemaal opmaken)
:O: van krokante supermarkt brokken gaat me Staff x bull erg scheten ofwel dan word ik vergast haha. :lol1: de andre doet het eigenlijk op elke type voer goed :mrgreen:
All you need is love and a dog :mann:
Sandra&co

Update; nog steeds Wooof hier. Eerst de regular variant, maar daar werden ze toch wat magertjes op. Nu hebben we sinds kort de high energy-versie en daar doen ze het als een trein op :ok: En lékker dat ze het vinden...
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Hier krijgen ze ook nog steeds Wooof. Heb inmiddels alle smaakjes wel gehad. Eerst altijd regular. Maar Droef begon kieskeurig te worden dus de high energy genomen in de hoop dat hij die lekkerder vond en niet steeds blikvoer er door wilde. Nou ja dat heeft 3 dagen geduurd en toen begon hij weer te zeiken dat hij blikvoer door zijn eten mot.
En een paar maanden terug dacht ik laat ik eens de zalm ook proberen, dan kunnen we nog eens wat afwisselen. Heb in de tussen tijd wel eens een zakje van iets anders tussendoor gehad om te kijken of Droef dan eet zonder blikvoer. Maar nee alles moet met blikvoer. We houden het dus maar op Wooof en wat blikvoer erdoor(of wat anders wat voor handen is).

Zag dat ze nu ook een nieuwe hadden met lam en aardappel.
Afbeelding
Biothane
WashBar
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

na alle ellende gehad te hebben met voer zit mijn hond nu op biofood lam.
na een aantal maanden eet hij het nog steeds graag op.
Sandra&co

Dees en Maylo schreef:Zag dat ze nu ook een nieuwe hadden met lam en aardappel.
Ja zag het ook, die bestel ik misschien hierna (tenzij ze goed op gewicht blijven, dan verander ik niks meer). Lam is ook best vet toch?
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk. ... tion%2Fpdf

https://wooof.xyz/product/wooof-lam-aardappel/

Product - naam ----------------- Zalm - Reg. - High E - Pup - Lam
Energiewaarde (ME) - Kcal/kg - 3785 - 3640 - 3850 - 3780 - 3555
Ruw eiwit - % ------------------ 27,00 - 25,00 - 26,50 - 29,00 - 25,00
Ruw vet - % -------------------- 12,00 - 11,00 - 15,00 - 16,00 - 13,00

Oftewel: De smaak lam bevat de minste energie en de minste eiwit (samen met regular). Het is qua vetgehalte een middenmoot.
De volgorde van weinig naar veel energie (kcal/kg) is als volgt: Lam - Reg. - Pup - Zalm - HE

In zijn geheel zijn het vrij energie-arme voersoorten, gezien de meeste normale brokken tussen de 3800 en 4000kcal/kg zitten en de HE-brokken op 4100 - 4550 Kcal/kg zitten.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Worden jullie honden niet winderig van de wooof brokken?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

ik las op een Facebookgroep dat er toch weer wat mensen vanaf zijn gestapt omdat ze er vrij veel van moeten voeren en de vacht na een paar maanden minder werd. Ik ken ook iemand met meerdere (x)Hollandse herders en die vachten werden ook stukken doffer en verloren meer haar na enkele maanden Wooof.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Yara schreef:Worden jullie honden niet winderig van de wooof brokken?
Hier beide honden niet. En Droef heeft daar wel snel last van als hij eens wat eet wat niet heel goed valt maar met de brokken heeft hij geen problemen.

Hippo schreef:ik las op een Facebookgroep dat er toch weer wat mensen vanaf zijn gestapt omdat ze er vrij veel van moeten voeren en de vacht na een paar maanden minder werd. Ik ken ook iemand met meerdere (x)Hollandse herders en die vachten werden ook stukken doffer en verloren meer haar na enkele maanden Wooof.
Ik heb nu dan al bijna het hele assortiment gehad, en ik vind het wel meevallen met hoeveel ik moet voeren. En de vachten zijn hier bij beide prima en ze eten het al een hele poos nu. Maar goed niet elke hond doet het goed op elke brok natuurlijk. Tot nog toe ben ik heel tevreden over de prijs kwaliteit. Zodra ik merk dat het niet goed mee bevalt zal ik ook overstappen maar dat is nu niet aan de orde.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”