Goede middag,
Waarschijnlijk ga ik met mijn teckel een cursus speuren volgen.
En dan zal ze een passend tuig moeten hebben
Probleem is dat ze een hele diepe borst heeft waardoor alle tuigen naar voren schuiven.
En hier krijgt ze wondes van.
Nu doe ik het te tuig altijd af zodra we de weg verlaten. Maar met speuren kan day niet.
Ze heeft een hurtta tuig en een ruffwear tuig. Bij beide Hetzelfde probleem.
Wie weet een tuigje voor mijn teckel?
Moet uiteraard sterk zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geschikt tuig voor speuren met teckel.
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Re: Geschikt tuig voor speuren met teckel.
Is een perfect fit tuig misschien wat voor jullie? freek de Roemeen heeft ook afwijkende maten en een diepe borst en verder heel smal. Omdat je dit tuig uit drie losse delen samenstelt kan je het borststuk bijvoorbeeld een maatje groter nemen. Even googlen waar ze het verkopen zodat je goed kan passen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Het is hier in het verleden al eens benoemd. Indien de standaardmaten niet passen kun je er een op maat laten maken zonder meerprijs. Ik kan helaas de link niet meer vinden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn teckel speurt in een 'Hunter harnas neopren'. Het borstbandje kan daarvan versteld worden. Deze: https://www.petsplace.nl/hond/lijnen-ha ... 5cm~602373
Rogz for Dogs heeft ook een tuigje met een verstelbaar borstbandje maar dat is gewoon nylon en vind ik minder comfortabel voor het trekken tijdens speuren. Als je zoekt op 'rogz for dogs tuigje reflecterend' kom je ze tegen.
Rogz for Dogs heeft ook een tuigje met een verstelbaar borstbandje maar dat is gewoon nylon en vind ik minder comfortabel voor het trekken tijdens speuren. Als je zoekt op 'rogz for dogs tuigje reflecterend' kom je ze tegen.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik heb zelf na lang zoeken passen op laten sturen en retour sturen eindelijk een goede.
Zero dc short harnass.
Echt een super tuig. Zit wat verder naar achter want ook bij mijn teefje schoot alles naar voren. Met deze totaal geen last van.
Zero dc short harnass.
Echt een super tuig. Zit wat verder naar achter want ook bij mijn teefje schoot alles naar voren. Met deze totaal geen last van.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- billyboy2
- Zeer actief
pioenroos schreef:Mijn teckel speurt in een 'Hunter harnas neopren'. Het borstbandje kan daarvan versteld worden. Deze: https://www.petsplace.nl/hond/lijnen-ha ... 5cm~602373
Heb je toevallig een foto dat je teckel hem draagt?
Bedankt voor de tips allen!