Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Bench verhaal voor een pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lulutopie
Vaste gebruiker

De Bench verhaal voor een pup

Ongelezen bericht door Lulutopie »

Nog steeds in mijn zoektocht. Ik overweg nu een herplaastser of een pup. Natuurlijk vind ik een pup nemen erg leuk. Maar dan zou ik echt van tevoren meer moeten weten over opvoeding.
Dus daar komt mijn volgende vragen.

In frankrijk gebruiken we nooit een Bench. Zelf mijn oom die hondebegeleider was heeft dat nooit gedaan (bedoelt niet dat hij in mijn ogen alles goed deed.)
Pups gingen van vroege leeftijd op een mat in de gang.
Hij negeerde gewoon als ze aan het piepen waren en gaaf wel aandacht voor het benodigde momenten.
ik snap heel goed het concept van zichzelf veilig voelen.
Het Is belangrijk dat een hond een plek heeft waar hij weet dat het hier "safe" is en dat het geen straf Is.
Ik snap ook dat het ongelukken kan voorkomen en dat het voor de baas prettig kan zijn om te weten dat de hond niet de hele huis aan het rommelen Is.
In mijn geval zo zou ik zeker maken bvb dat de hond niet mijn kat gaat opeten.
Toch mijn honden (nogmaals toen ik klein Was. Kinder erinneren is niet altijd trouw) hebben daar nooit een probleem aangetoond.
De cocker van mijn vader heeft wel een keer een houten lepel opgegeten. Dat wel.
Maar mijn vader en die mensen toen die tijd noemden ook niet zoveel tijd in een hond.
Ook eigenlijk niet zoveel in kinderen.
Het valt me op dat we nu wel veel betrokken en verantwoordelijk zijn dan toen.
ik vind een Bench heel vreemd in mijn Franse ogen.
We hadden altijd een maandje of een kussen. Ergens. Ik moest toen de hond in rust laten als hij daar was... (Was ff moejelijk ze hebben vaak gevonden slapend naast de hond op de mat of ja in de kennel. Maar de Herders waren zeer lief en beschermend voor mij. Blijkbaar vonden ze zelf heel leuk want soms kwamen ze mij halen !)

Uiteindelijk wil ik een hond of op mijn bed (is dat slecht?)
Of naast mijn bed voor het slaap tijd.

Dus als ik goed begrijp de voordelen zijn :
Structuur (vaste plek vaste tijden zoals eet momenten)
Veiligheid (voor alles en iedereen dus)
Opvoeding tot zindelijkheid

Maar Is dat echt een pre ?
Als ik een pup neem en direct op mijn bed (op een speciale doek waterbestendig om te voorkomen dat het een vaste plaas plek wordt) of naast mijn bed ligt (kan ook een doos bvb als het grote ruimte beangstigend is) heb ik dan veiligheid toch ?
Nu het ergerde mij niet zo erg ook als een ongeluk op bed komt. Zou ik best snappen van een pup. Zou ik negeren en naar buiten brengen. Positief benaderen als het wordt buiten gedaan.
Binnen snel wassen en negeren.
Dan nu de kat : Nou het zou erg simpel zijn. Mijn slaapkamer wordt dan de Bench. Tis een ruime kamer waar mijn poes geen toegang voor heeft.
Zolang ik niet weet dat deze twee dieren goed met elkaar kunnen omgaan zonder elkaar te vermoorden dan Is het territorium verdelen.
Maar de doel blijft toch dat het goed uitkomt.
Dan de Bench Is fijn voor mijn poes. Zo kan ze de pup ruiken en aan wenen zonder onveilig te voelen.

Ik vind het lastig te overwegen. Bovendien ik lees verdeelde mening over dit onderwerp...
Ik ben geen fan van op eerste indruk maar ik ben zeker dat jullie mischieen positieve ervaringen daarvan hebben.

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dat deden en vooral de "goed bedacht" ideeën dat jullie hadden die uiteindelijk niet zo goed verlopen zijn ;)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: De Bench verhaal voor een pup

Ongelezen bericht door Sas »

he. Het hoeft niet he. Een bench is niet verplicht. Ik heb hem ook niet gebruikt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik weet niet of ik het goed snap, maar wil je je pup dan op je slaapkamer houden ivm de kat?
denk niet dat dat zo'n goed idee is, ten eerste wen je je pup en je kat zo niet aan elkaar en ten tweede kun je een pup niet ongelukkiger maken dan door eenzame opsluiting.
honden zijn roedeldieren, die willen niet alleen in een kamer zitten, die willen bij jou en de rest van hun roedel (lees gezin) zijn.

of je nou wel of niet een bench gebruikt, je zult je hond toch moeten leren dat de kat een no go is en dat doe je niet door ze afgezonderd van elkaar te houden.
juist doordat je ze bij elkaar hebt en daar zelf bij bent kun je je pupje leren hoe je wil dat ie met de kat omgaat ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lulutopie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lulutopie »

Ja dat Is een goede. Maar wat zijn volgens jullie andere voordelen van de Bench?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb de bench welgeteld 2 nachten gebruikt en toen besloten dat het voor ieders gemoedstoestand beter was om op bed te komen liggen. Ongelukjes zijn nooit gebeurd, ze sliep gelijk door.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lulutopie schreef:Ja dat Is een goede. Maar wat zijn volgens jullie andere voordelen van de Bench?

Dat je spullen en puppenkind veilig zijn wanneer je er niet bent, je de pup kunt tot rust kunt "dwingen" door hem/haar even weg te leggen met wat lekkers.
Pjotr is het van de vorige bazen gewend en vindt het prettig, een echt eigen, veilige plek en fysieke begrenzing.

Charlie lag in een pupproof gang wanneer we er even niet waren. En naast bed in een mandje met alles aan deuren open.
Zo hoor je wanneer je pup onrustig wordt/moet poepen of plassen en kun je hem optillen en buiten neerzetten.
Al snel liep ze 's nachts zelfstandig het balkon op voor een plas.
:mrgreen: Ze is wel op zeer stiekeme wijze in bed belandt in plaats van er naast.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sommige honden vinden het heel prettig. In een bench zijn ze wel dicht bij je, maar het is echt de plek waar ze rusten zonder gestoord te worden, een veilig holletje.
Ik heb bij Mila, die ik als pup kreeg, nooit een bench gebruikt. Met de katten ging dat meteen prima, ze sliep op de slaapkamer naast mijn bed (eerste nacht in een ruime doos), sloopte niet en was supersnel zindelijk. Bij pups die overprikkeld raken en dan niet zelf hun rust nemen, is een bench ook handig, maar zo'n pup was Mila niet.
Bij sommige opvanghonden heb ik wel een bench gebruikt als ik merkte dat ze dat prettig vonden of als ik ze nog niet helemaal vertrouwde met de katten. Ik heb nu nog steeds twee benches staan (vooral vanwege het gescheiden voeren met vier honden), altijd met de deurtjes open, en die worden nog steeds heel graag gebruikt, alle honden liggen er geregeld in.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Lulutopie schreef:Ja dat Is een goede. Maar wat zijn volgens jullie andere voordelen van de Bench?
Ik heb er nooit een gebruikt voor mijn mastin.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik heb nog nooit een bench gebruikt,zal deze ook nooit gáán gebruiken...zelfs toen mijn 7 puppies niet meer in de werpkist wilde vertoeven liepen deze in een gedeelte van ons huis gewoon los...

als we zelf ergens een pup halen dan slaapt deze op bed ,en de eerste weken/maanden blijft deze niet alleen zonder toezicht in huis,zodat je hem/haar kan leren om niet aan spullen te knagen,naar mijn idee leren ze daar meer van als op sluiten in een ijzeren kooi.....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kruimel53 schreef:
Kimmie schreef:ik heb nog nooit een bench gebruikt,zal deze ook nooit gáán gebruiken...zelfs toen mijn 7 puppies niet meer in de werpkist wilde vertoeven liepen deze in een gedeelte van ons huis gewoon los...

als we zelf ergens een pup halen dan slaapt deze op bed ,en de eerste weken/maanden blijft deze niet alleen zonder toezicht in huis,zodat je hem/haar kan leren om niet aan spullen te knagen,naar mijn idee leren ze daar meer van als op sluiten in een ijzeren kooi.....
Fijn als je altijd oppas hebt wanneer je boodschappen gaat doen, naar de dokter, de tandarts, noem maar op. Die luxe hebben we hier niet en dus gaan onze zielige pupjes in een ijzeren kooi. Ze leren hier ook helemaal niks.
Zoiets ja :lol1:

Zo gebruik ik de bench ook (oppas, dokter, boodschappen).
Mijn pups leren in die kooi ook niks.
Bijvoorbeeld dat het meubilair of de elektrische bedrading leuk is om op te knagen.
Dat leren ze niet...................
Vind ik toch wel een voordeel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Lulutopie schreef:Nog steeds in mijn zoektocht. Ik overweg nu een herplaastser of een pup. Natuurlijk vind ik een pup nemen erg leuk. Maar dan zou ik echt van tevoren meer moeten weten over opvoeding.
Dus daar komt mijn volgende vragen.

In frankrijk gebruiken we nooit een Bench. Zelf mijn oom die hondebegeleider was heeft dat nooit gedaan (bedoelt niet dat hij in mijn ogen alles goed deed.)
Pups gingen van vroege leeftijd op een mat in de gang.
Hij negeerde gewoon als ze aan het piepen waren en gaaf wel aandacht voor het benodigde momenten.
ik snap heel goed het concept van zichzelf veilig voelen.
Het Is belangrijk dat een hond een plek heeft waar hij weet dat het hier "safe" is en dat het geen straf Is.
Ik snap ook dat het ongelukken kan voorkomen en dat het voor de baas prettig kan zijn om te weten dat de hond niet de hele huis aan het rommelen Is.
In mijn geval zo zou ik zeker maken bvb dat de hond niet mijn kat gaat opeten.
Toch mijn honden (nogmaals toen ik klein Was. Kinder erinneren is niet altijd trouw) hebben daar nooit een probleem aangetoond.
De cocker van mijn vader heeft wel een keer een houten lepel opgegeten. Dat wel.
Maar mijn vader en die mensen toen die tijd noemden ook niet zoveel tijd in een hond.
Ook eigenlijk niet zoveel in kinderen.
Het valt me op dat we nu wel veel betrokken en verantwoordelijk zijn dan toen.
ik vind een Bench heel vreemd in mijn Franse ogen.
We hadden altijd een maandje of een kussen. Ergens. Ik moest toen de hond in rust laten als hij daar was... (Was ff moejelijk ze hebben vaak gevonden slapend naast de hond op de mat of ja in de kennel. Maar de Herders waren zeer lief en beschermend voor mij. Blijkbaar vonden ze zelf heel leuk want soms kwamen ze mij halen !)

Uiteindelijk wil ik een hond of op mijn bed (is dat slecht?)
Of naast mijn bed voor het slaap tijd.

Dus als ik goed begrijp de voordelen zijn :
Structuur (vaste plek vaste tijden zoals eet momenten)
Veiligheid (voor alles en iedereen dus)
Opvoeding tot zindelijkheid

Maar Is dat echt een pre ?
Als ik een pup neem en direct op mijn bed (op een speciale doek waterbestendig om te voorkomen dat het een vaste plaas plek wordt) of naast mijn bed ligt (kan ook een doos bvb als het grote ruimte beangstigend is) heb ik dan veiligheid toch ?
Nu het ergerde mij niet zo erg ook als een ongeluk op bed komt. Zou ik best snappen van een pup. Zou ik negeren en naar buiten brengen. Positief benaderen als het wordt buiten gedaan.
Binnen snel wassen en negeren.
Dan nu de kat : Nou het zou erg simpel zijn. Mijn slaapkamer wordt dan de Bench. Tis een ruime kamer waar mijn poes geen toegang voor heeft.
Zolang ik niet weet dat deze twee dieren goed met elkaar kunnen omgaan zonder elkaar te vermoorden dan Is het territorium verdelen.
Maar de doel blijft toch dat het goed uitkomt.
Dan de Bench Is fijn voor mijn poes. Zo kan ze de pup ruiken en aan wenen zonder onveilig te voelen.

Ik vind het lastig te overwegen. Bovendien ik lees verdeelde mening over dit onderwerp...
Ik ben geen fan van op eerste indruk maar ik ben zeker dat jullie mischieen positieve ervaringen daarvan hebben.

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dat deden en vooral de "goed bedacht" ideeën dat jullie hadden die uiteindelijk niet zo goed verlopen zijn ;)

Eindelijk iemand die niet bij het reserveren van de pup naar de winkel snelt en helemaal blij is met de eerste aanschaf die helaas onlosmakelijk met het hebben van een pup verbonden lijkt. Een kooitje ofwel De Bench.

Een pup is prima op te voeden zonder bench. Ben nu m'n zesde pup (nu ondertussen 7 maanden dus geen pup meer) aan het opvoeden en het lukt prima zonder. Nog nooit gebruikt voor geen enkele van mijn honden.

Ze slapen als ze willen op bed en juist dat is zo fijn omdat je s nachts meteen in de gaten hebt als ze wat onrustig worden en moeten plassen. Het komt de zindelijkheidstraining ten goed. Evenals de band. Want je hoeft niet gelijk de pup iets onnatuurlijks aan te leren en de eerste dag al een strijd te gaan beginnen dat de bench leuk moet zijn.
Jackira
Zeer actief

dubbel
Jackira
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Kimmie schreef:ik heb nog nooit een bench gebruikt,zal deze ook nooit gáán gebruiken...zelfs toen mijn 7 puppies niet meer in de werpkist wilde vertoeven liepen deze in een gedeelte van ons huis gewoon los...

Fijn als je altijd oppas hebt wanneer je boodschappen gaat doen, naar de dokter, de tandarts, noem maar op. Die luxe hebben we hier niet en dus gaan onze zielige pupjes in een ijzeren kooi. Ze leren hier ook helemaal niks.
Een kooi hoeft niet de enige veilige plek in huis te zijn hoor. Ik ging ook noodgedwongen al veel vroeger dan het plan was een aantal uur per dag weg. Ging prima samen met de andere honden en in een pup veilige huiskamer en keuken. Kun je dat niet realiseren dan is een puppyren (een goede) ook nog een optie
dagmar88
Zeer actief

Kruimel53 schreef: Fijn als je altijd oppas hebt wanneer je boodschappen gaat doen, naar de dokter, de tandarts, noem maar op. Die luxe hebben we hier niet en dus gaan onze zielige pupjes in een ijzeren kooi. Ze leren hier ook helemaal niks.

Het is dat je het zelf zegt, maar dat was me ook al opgevallen.

:LOL:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kruimel53 schreef:
O. Want een ren is geen kooi?
Precies. Het enige verschil is dat er geen bodem en dak in een ren zitten, het idee is exáct hetzelfde.
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:
Kruimel53 schreef:
Precies. Het enige verschil is dat er geen bodem en dak in een ren zitten, het idee is exáct hetzelfde.

Het is geen ijzeren hok :pffff:
Daarom zit Niko heel diervriendelijk achter een houten hek :lol1:
Ijzer is zo 1925.

:19: Hij eet oneetbare dingen en maakt deuren open. Van plastic tot satéprikker.
Eens kijken hoeveel mensen het dan nog zo geslaagd lijkt hun hond niet op te sluiten.
Jackira
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Ri@ schreef:
Kruimel53 schreef:

Een kooi hoeft niet de enige veilige plek in huis te zijn hoor. Ik ging ook noodgedwongen al veel vroeger dan het plan was een aantal uur per dag weg. Ging prima samen met de andere honden en in een pup veilige huiskamer en keuken. Kun je dat niet realiseren dan is een puppyren (een goede) ook nog een optie
In mijn ogen niet, want veel meer bewegingsruimte. Je kunt het vanwege het traliewerk natuurlijk een kooi noemen, maar dan kun je een omheinde tuin ook een kooi noemen. Het kooigevoel ontstaat vooral in mijn ogen door de beperkte ruimte.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:
Kruimel53 schreef:

Het is geen ijzeren hok :pffff:
Daarom zit Niko heel diervriendelijk achter een houten hek :lol1:
Ijzer is zo 1925.

:19: Hij eet oneetbare dingen en maakt deuren open. Van plastic tot satéprikker.
Eens kijken hoeveel mensen het dan nog zo geslaagd lijkt hun hond niet op te sluiten.
Je kunt je hond best opsluiten, maar waarom moet dat in een beperkte ruimte. En er zullen inderdaad altijd honden zijn waarbij het niet kan. Alleen wil ik aangeven dat het niet altijd vanzelfsprekend hoeft en dat er ook andere mogelijkheden zijn.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb toen mijn pups heel klein waren wel een bench gebruikt. Zowel ter bescherming van de pup als van mijn toen nog heel jonge zoon. Op die manier kon mijn bij tijd en wijle buitengewoon vervelende nageslacht mijn lieve pupjes niet vervelen.
En ja, kleine kinderen en kleine pups zijn verschrikkelijk snel en verschrikkelijk inventief.
Met de nadruk op verschrikkelijk. :mrgreen:
Overigens had ik voornoemde zoon ook in een bench (nou ja, een box) en aangezien hij niet zo snugger was, duurde het tot hij ruim tweeëneenhalf was voor hij bedacht dat hij er over heen kon klimmen. Mijn man opperde nog even de mogelijkheid om diezelfde box omgekeerd over hem heen te zetten of een maxi-bench voor hem aan te schaffen, maar helaas valt dat onder de kindermishandeling. :Q:

Ik moest nl. ook wel eens naar het toilet, eten koken, was ophangen, etc.
Kortom, een bench kan heel handig zijn. Mijn honden hebben er in gezeten tot een maand of 5-7. Als ze begonnen te protesteren, dan hoefde het niet meer.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Tara schreef:Je moet ook vooral niet doen alsof mensen die wel een bench gebruiken meteen incompetente en ongeïnteresseerde mensen zijn.
Zo komt het namelijk wel over.
Dat is een invulling van degene die het leest want dat staat nergens. Maar het valt me op dat mensen zich snel aangevallen voelen als het over zo'n onderwerp gaat en al snel zo'n invulling gaan maken.

Persoonlijk vind ik het leuker om de eerste dagen van zo'n pupje alleen maar leuk te laten zijn. Hoe vaak lees je niet dat mensen hier gestressed een topic openen want pupje gehaald en hij krijst in de bench. Nou leuk. Je kunt je dan toch beter bezighouden met die pup blij en vertrouwd maken. Maar als iemand een bench wil gebruiken prima. Maar ik mag daar best een mening of advies over geven.
Laatst gewijzigd door Jackira op 03 apr 2016 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ri@ schreef: Je kunt je hond best opsluiten, maar waarom moet dat in een beperkte ruimte. En er zullen inderdaad altijd honden zijn waarbij het niet kan. Alleen wil ik aangeven dat het niet altijd vanzelfsprekend hoeft en dat er ook andere mogelijkheden zijn.
:hmmm: Wat is dat voor vreemde contradictie?
En nee, er wordt niet "alleen wat aangegeven", er wordt meteen op een lelijke manier veroordeeld en incorrecte aannames gedaan.
Ri@ schreef:Het komt de zindelijkheidstraining ten goed. Evenals de band. Want je hoeft niet gelijk de pup iets onnatuurlijks aan te leren en de eerste dag al een strijd te gaan beginnen dat de bench leuk moet zijn.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef: Je kunt je hond best opsluiten, maar waarom moet dat in een beperkte ruimte. En er zullen inderdaad altijd honden zijn waarbij het niet kan. Alleen wil ik aangeven dat het niet altijd vanzelfsprekend hoeft en dat er ook andere mogelijkheden zijn.
:hmmm: Wat is dat voor vreemde contradictie?
En nee, er wordt niet "alleen wat aangegeven", er wordt meteen op een lelijke manier veroordeeld en incorrecte aannames gedaan.
Ri@ schreef:Het komt de zindelijkheidstraining ten goed. Evenals de band. Want je hoeft niet gelijk de pup iets onnatuurlijks aan te leren en de eerste dag al een strijd te gaan beginnen dat de bench leuk moet zijn.
Nou als jij dat er in leest moet je dat vooral doen. Ik zie dat anders.
Jackira
Zeer actief

Tara schreef:
Ri@ schreef:
Tara schreef:Je moet ook vooral niet doen alsof mensen die wel een bench gebruiken meteen incompetente en ongeïnteresseerde mensen zijn.
Zo komt het namelijk wel over.
Dat is een invulling van degene die het leest want dat staat nergens. Maar het valt me op dat mensen zich snel aangevallen voelen als het over zo'n onderwerp gaat en al snel zo'n invulling gaan maken.
C'est le ton qui fait la musique hoor.
Er is niks mis met de toon van m'n bericht. Maar ik zal het nog eens nalezen en kijken wat ik dan anders had moeten formuleren.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik vind benches een kleine ruimte en het is dan ook mijn mening die ik hier neerzet. kan zijn dat jij dat ruim vindt, maar ik zet dus mijn mening hier neer en niet die van jou. Het staat je vrij om er anders over te denken.
dagmar88
Zeer actief

Ri@ schreef: Nou als jij dat er in leest moet je dat vooral doen. Ik zie dat anders.

Ja, het zal inderdaad aan mijn gebrek aan leesvaardigheid liggen :dwarf:
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef: Nou als jij dat er in leest moet je dat vooral doen. Ik zie dat anders.

Ja, het zal inderdaad aan mijn gebrek aan leesvaardigheid liggen :dwarf:
Ik heb het niet over leesvaardigheid. Alleen iedereen leest het vanuit z'n eigen perspectief, dus op een andere manier.

En kunnen we dan nu weer terug naar het onderwerp :wink:

Sorry TO ik verpest je onderwerp.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja hoor alle pups gaan hier on de bench (varikennel)... wordt vanzelf minder naarmate ze ouder worden. Overigens ligt Xena er met haar 14.5 jaar nog elke dag urenlang in... vrijwillig met open deur.
Zijn ze gelukkig ook bij al mn fokkers al gewend voor ze hier kwamen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Kruimel53 schreef:

tis allemaal niet zo heel lastig hoor,boodschappen doet mijn vriend al járen,briefje mee en hij redt zich daarmee uitstekend :ok: ,mócht ik persee mee willen dan gaat een pup gewoon mee in de auto,maar goed,dat is totaal niet noodzakelijk...doktersbezoekjes heb ik godzijdank amper nodig,en mocht er een noodzaak zijn deze wel te moeten bezoeken dan is het meestal te regelen dat mijn vriend thuis werkt,of desnoods kan een pup dan met een of meerdere honden even in een kamer apart zitten,máár...dit heeft zich nog nooit voorgedaan dus geen ervaring mee,tandartsbezoeken zijn vaak maar 1x per jaar en aangezien deze afspraken zeer ruim van tevoren bekend zijn is een regeling met 1 van ons die thuis blijft ook geen probleem...

dus nog geen draadkooi voor 1 van deze zeer makkelijk op te lossen zaken nodig gehad.

en dan de slopers...

is dit ervaring genoeg met een sloper hebben,je huis dagelijks in een toestand vinden zoals op de foto's ??:

Afbeelding

Afbeelding

zo ja,dan kan ik daar ook wel over meepraten.. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat ie kan slopen... daarom een bench hier wat je niet aanleert hoef je ook niet af te leren. Geen slopers hier dus
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:Dat ie kan slopen... daarom een bench hier wat je niet aanleert hoef je ook niet af te leren. Geen slopers hier dus
Dat bedoel ik :ok:
ranetje schreef:Mijn pups leren in die kooi ook niks.
Bijvoorbeeld dat het meubilair of de elektrische bedrading leuk is om op te knagen.
Dat leren ze niet...................
Vind ik toch wel een voordeel.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”