Sinds afgelopen zaterdag heb ik een jong teefje van bijna 7 mnd in huis. Ze is een asiel hondje uit Spanje en heeft dus weinig gezien en geleerd. Ook heb ik 2 katten, heilige birmanen. Dit zijn echte doetjes en vinden Yindi (de hond) nogal eng.
Ik heb Yindi deze week in bijzijn van de katten aan een tuigje aan de riem gehouden en ze leert wel snel.
Als ik zeg zachtjes doen en ze negeert de kat krijgt ze een koekje. En dat gaat echt heel goed tot de kat gaat bewegen. Dan wil ze er achteraan, wat begrijpelijk is. Maar mijn katten vinden dit echt heel eng, 1 probeerde net dwars door het kattenluik te duiken terwijl deze op slot zat.
Hebben jullie misschien tips hoe ik de katten wat dapperder kan krijgen en hoe de hond minder in ze geïnteresseerd raakt?
Gewoon hun gang laten gaan durf ik niet aan want 1 van mijn katten stopt met eten als ze erge stress heeft. Dat heb ik al 2x mee gemaakt en toen heeft ze het alleen gered door te dwang voeren.
Ik moet wel zeggen dat de katten inmiddels al wel weten hoe ze moeten blazen tegen Yindi, dus ze zijn al wat assertieve geworden
Alleen als ze gaan blazen vindt Yindi dit weer een beetje spannend en dan gaat ze ervoor liggen en blaffen en heel hard kwispelen haha.
Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben en wat jullie tips zijn.
Groetjes Gwenda