Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Intelligentieverschil tussen honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Intelligentieverschil tussen honden

Ongelezen bericht door Sulluna »

Merken jullie dat bij jullie honden ook? Dat er een intelligentieverschil is? Ik heb het dan niet over karakter, een bange terug getrokken hond heeft andere slimme dingen dan een opgewekte werkwillige hond. Maar ik bedoel echt de verschillen van de intelligentie. Ik vind het een grappig iets :mrgreen:

Sultan is ontzettend slim. Een trucje leert hij in 2 seconde aan. De cursussen vliegen voorbij. Hondensport pikt hij net zo snel op als de border collies in de groep. Hij kent ontelbaar aantal trucjes en dingen als hondenpuzzels is hij heel erg goed in.

Luna is ook erg slim. Op een hele andere manier wel, want zij is bang aangelegd. Zodra ik druk op haar uit oefen ( wat ik dus beperk) word zij erg onderdanig. Maar haar slimheid zie ik op een andere manier. Als ik 2 keer hetzelfde rondje buiten loop, weet zij het rondje uit haar hoofd. Zij weet bij alle huizen waar ik meerdere keren ben geweest, welke voordeur zij moet hebben. Zij is heel slim en handig met hondentaal. Ik kan haar niet foppen met een bal zogenaamd weg gooien, daar trapt zij écht niet in.

Dan hebben we nu dus ook Suus :lol1: Zij is even afgeleid en mij daarom "kwijt" en loopt volledig de verkeerde kant op, om mij te zoeken. Als je de bal gooit, rent zij volledig de verkeerde kant op, wanneer je zegt "Suus ik heb de bal kijk" blijft zij toch zoeken. Het woordje zit is maar een gek iets, zij staat mij dan maar een beetje aan te staren. Motoriek is ook een dingetje :F: Een konijnenkuil, daar valt zij regelmatig door. Gewoon omdat zij niet kijkt waar zij loopt. Een hekje waar Sultan en Luna over heen springen, springt zij scheef waardoor zij bijna valt. Haha, zij is echt de slimste niet hier thuis. Maar wel heel lief hoor!! :love:

Zien jullie ook verschil bij de honden? En zo ja, waar zie je het aan? Ik vind het zoiets grappigs :F:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Re: Intelligentieverschil tussen honden

Ongelezen bericht door Sulluna »

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Re: Intelligentieverschil tussen honden

Ongelezen bericht door alm@ »