Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
spel wordt dominantiestrijd?
Moderator: moderatorteam
-
Mockingjay
spel wordt dominantiestrijd?
ik vraag me af of ik me hier zorgen moet om maken?;
mijn hond heeft een hond waar hij vaak mee speelt als wij wandelen, al van pups af aan,
dit is gekomen doordat de andere hond (ongeveer 7jaar) altijd los liep in het park en kwam spelen met mijn pup, mijn hond is intussen 10maanden en als hij zijn vriend ziet, is hij heel erg gelukkig, ze hebben altijd al netjes gespeeld met elkaar,
tot vandaag de andere hond naar mijn hond zijn tanden toonde en hem op zijn rug dwong, om daarna even een pauze in hun spel in te lassen en daarna opnieuw terug te spelen, en hij deed het opnieuw, mijn hond lag terug op zijn rug... we hebben het spel dan positief afgesloten door de honden uit elkaar te halen, normaal te doen en allebei een andere richting te nemen en zo onze eigen weg verder te gaan, een grauw en een snauw hoort er wel bij denk ik?
maar voorheen was dit nooit... het was nu wel de eerste keer dat ze wat langer gespeeld hebben, het leek een beetje een dominantiestrijd, doordat ik ze ook eerst rechtstaand met hun voorpoten tegen elkaar zag staan. moet ik me hier zorgen om maken en eventueel spel in de toekomst wat gaan vermijden of kan dit geen kwaad? het gaat om 2 reuen, mijn reu is niet gecastreerd, en van de andere reu weet ik dit eigenlijk niet..
mijn hond heeft een hond waar hij vaak mee speelt als wij wandelen, al van pups af aan,
dit is gekomen doordat de andere hond (ongeveer 7jaar) altijd los liep in het park en kwam spelen met mijn pup, mijn hond is intussen 10maanden en als hij zijn vriend ziet, is hij heel erg gelukkig, ze hebben altijd al netjes gespeeld met elkaar,
tot vandaag de andere hond naar mijn hond zijn tanden toonde en hem op zijn rug dwong, om daarna even een pauze in hun spel in te lassen en daarna opnieuw terug te spelen, en hij deed het opnieuw, mijn hond lag terug op zijn rug... we hebben het spel dan positief afgesloten door de honden uit elkaar te halen, normaal te doen en allebei een andere richting te nemen en zo onze eigen weg verder te gaan, een grauw en een snauw hoort er wel bij denk ik?
maar voorheen was dit nooit... het was nu wel de eerste keer dat ze wat langer gespeeld hebben, het leek een beetje een dominantiestrijd, doordat ik ze ook eerst rechtstaand met hun voorpoten tegen elkaar zag staan. moet ik me hier zorgen om maken en eventueel spel in de toekomst wat gaan vermijden of kan dit geen kwaad? het gaat om 2 reuen, mijn reu is niet gecastreerd, en van de andere reu weet ik dit eigenlijk niet..
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: spel wordt dominantiestrijd?
Jouw hond is aan het puberen, dus grenzen opzoeken. Dus de onderlinge verhoudingen zullen wat aan het verschuiven zijn/duidelijker gesteld moeten worden. Niet echt iets om je zorgen over te maken
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou me er ook geen zorgen om maken. Zeker als ze elkaar goed kennen en vaak met elkaar spelen, is de kans heel groot dat ze een conflictje gewoon netjes oplossen. Ik denk ook dat jouw puber door de andere hond op een nette manier even op zijn plek wordt gezet.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Mwah dan vind ik het juist wel een ras waar je wat van kan verwachten. Mijn ervaringen is dat het niet zo losloopt helaas. Zeker niet met volle reuen. Een beetje snauwen en doen prima, maar ik denk dat het handiger is om de shiba niet te leren dat andere honden hem gaan regelen, maar hem een beetje door de pubertijd loodsen door niet te veel van dit soort spellen.
Mijn reu kan in ieder geval niet meer met de reuen waar hij rond die tijd echt moeite mee ging krijgen. En die haat is wederzijds...
Mijn reu kan in ieder geval niet meer met de reuen waar hij rond die tijd echt moeite mee ging krijgen. En die haat is wederzijds...

-
Mockingjay
Ik moet mijn profielinfo idd aanpassen zodat iedereen weet welk ras ik heb Enzo.. Maar ik ben hier niet zo actief geweest laatste tijd. Ik heb intussen ook nagedacht hierover, ik laat hem liever deze spellen niet spelen aangezien hij heel vriendelijk is naar vreemde honden, ook zonder altijd fysiek contact te hebben. Ik wil niet dat hij nu zou veranderen door mss een negatieve ervaring op te doen. Die hond kon wss meer verdragen van hem als pup dan als puber.. 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat laatste is normaal. Het puppykrediet raakt op en zeker pubers kunnen flink terechtgewezen worden door volwassen honden. Dat hoeft voor hem helemaal geen negatieve ervaring te zijn hoor, als een andere hond netjes aangeeft waar de grens ligt.Mockingjay schreef:Ik moet mijn profielinfo idd aanpassen zodat iedereen weet welk ras ik heb Enzo.. Maar ik ben hier niet zo actief geweest laatste tijd. Ik heb intussen ook nagedacht hierover, ik laat hem liever deze spellen niet spelen aangezien hij heel vriendelijk is naar vreemde honden zonder altijd fysiek contact te hebben. Ik wil niet dat hij nu zou veranderen door mss een negatieve ervaring op te doen. Die hond kon wss meer verdragen van hem als pup dan als puber..
Maar met een Shiba zou ik ook wel voorzichtig zijn, want ze hebben doorgaans een kort lontje en als jouw hond het op een keer niet meer pikt dat hij terecht wordt gewezen, kan het wel uit de hand lopen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom is honds gedrag in ene negatief en moet je hem daar bij vandaan houden.?
Had hem in eerste instantie helemaal niet uit die situatie gehaald vooral omdat ik lees dat het er netjes aan toe ging en dan heb jij het niet nietjes op een positieve manier afgesloten maar onderbroken op een negatieve manier.
Ze hebben namelijk niets uit kunnen "praten" .
Had hem in eerste instantie helemaal niet uit die situatie gehaald vooral omdat ik lees dat het er netjes aan toe ging en dan heb jij het niet nietjes op een positieve manier afgesloten maar onderbroken op een negatieve manier.
Ze hebben namelijk niets uit kunnen "praten" .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Mockingjay
Het moment dat we stopten was toen ze gewoon terug speelden om het positief af te sluiten. Toen hebben we beide onze honden teruggeroepen op een normale manier zoals we gewoonlijk doen
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Onze Mastin teef heeft twee puppen mogen helpen opvoeden. Ze speelde er veel mee, dat zag er soms griezelig uit. Dan legde ze ze na een tijdje spelen met haar poten de pup op de rug en fixeerde ze ze met haar bek bij de keel. Toch was ze heel voorzichtig, ze heeft ze nooit een haar gekrenkt. En als ze dan losliet bleef de pup liggen, kijken wanneer het weer oké was om op te staan. Er kwam geen agressie bij kijken. Ik had er altijd wel vertrouwen in dat het goed ging en ook goed was.
Als die andere hond een stabiele en betrouwbare hond is, zou ik me er niet teveel mee bemoeien.
Als die andere hond een stabiele en betrouwbare hond is, zou ik me er niet teveel mee bemoeien.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat doet hij heel mooi en goed en zoonlief begrijpt het ook duvels goed heb ik gezien.Kruimel53 schreef:Brimi krijgt sinds hij aan het puberen is ook regelmatig, en soms fiks, op z'n lazer van andere honden. Daar maakt hij het ook naar. Zelfs zijn uiterst tolerante papa schoffelt hem af en toe onder de zoden omdat hij simpelweg niet luistert naar 'kappen nou! klaar!' en maar dóórzanikt. Ik bemoei me er alleen mee als het echt te hard gaat, maar dat gebeurt niet zo vaak. Als hij zelf naar honden toe gaat regelt hij het ook zelf maar, komt een hond naar hem toe om hem zonder aanleiding mores te leren dan kom ik tussenbeide.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
10 maanden is ook wel de leeftijd dat ze vaak op hun kloten krijgen zeg maar, ze zijn geen pup meer, maar proberen soms nog wel als een soort van pup met bepaalde dingen weg te komen, en dat wordt dan gecorrigeerd, wordt hij groot van en hij leert wat acceptabel is en wat niet, dat hoort een beetje bij het volwassen worden.... gaat het te ruig haal je ze gewoon uit elkaar....... vind jje het op een gegeven moment helemaal niet meer leuk dan zorg je gewoon dat er na een klein ogenblik doorgelopen wordt od dat je elkaar helemaal minder tegenkomt. Maar je hond is nu bijna volwassen, maar nog niet helemaal en het zal dus vaker voorkomen tot hij zich als volwassen hond gedraagt op een acceptabele manier
.. wat dus niet wil zeggen dat je het maar moet pikken dat hij door alle honden in elkaar wordt geslagen