Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Water mee?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Water mee?
Nemen jullie altijd water mee met een wandeling voor de hond? Wanneer wel/wanneer niet? Hoe neem je dat mee?
En neem je ook andere dingen mee voor je hond?
En neem je ook andere dingen mee voor je hond?
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Water mee?
Voor een wandeling tot 2 a 3 uur niet. Behalve als het heel heet is. Maar herfst, winter en lente dus sowieso niet eigenlijk.
Ik neem dan voor mijzelf overigens ook niets mee, hooguit dat ik vertrek terwijl ik een appel of iets dergelijks eet.
Echt langere trips, als ik weet dat ik lang wegblijf, dan neem ik iets voor mijzelf mee. Flesje water, snee brood, zoiets.
Habibi drinkt soms onderweg uit plassen of ander water, dan krijgt ze niets van mij.
Als het heel droog is, bied ik af en toe wat aan.
Habibi is niet zo groot, dat scheelt. Wat ik voor haar op langere trips doe is het volgende:
Ik snij de onderste 4a5 cm van een half liter flesje.
Vaak kun je dat (afhankelijk van model flesje) om de onderkant van een intact flesje schuiven.
Weegt haast niets, en neemt op die manier ook geen ruimte in.
Dat bakje gebruik ik dan als waterbakje voor Habibi. (en dat kent ze precies)
Habibi en ik delen dan gewoon hetzelfde flesje water.
Ik heb eigenlijk altijd wel wat hobdenbrokjes bij me. Dat staat los van de lengte van de wandeling. (jaszak)
Ik neem dan voor mijzelf overigens ook niets mee, hooguit dat ik vertrek terwijl ik een appel of iets dergelijks eet.
Echt langere trips, als ik weet dat ik lang wegblijf, dan neem ik iets voor mijzelf mee. Flesje water, snee brood, zoiets.
Habibi drinkt soms onderweg uit plassen of ander water, dan krijgt ze niets van mij.
Als het heel droog is, bied ik af en toe wat aan.
Habibi is niet zo groot, dat scheelt. Wat ik voor haar op langere trips doe is het volgende:
Ik snij de onderste 4a5 cm van een half liter flesje.
Vaak kun je dat (afhankelijk van model flesje) om de onderkant van een intact flesje schuiven.
Weegt haast niets, en neemt op die manier ook geen ruimte in.
Dat bakje gebruik ik dan als waterbakje voor Habibi. (en dat kent ze precies)
Habibi en ik delen dan gewoon hetzelfde flesje water.
Ik heb eigenlijk altijd wel wat hobdenbrokjes bij me. Dat staat los van de lengte van de wandeling. (jaszak)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Meestal niet, alleen als we bijv 3u gaan lopen neem ik een grote fles water mee (1,5 liter), voor mezelf en de honden. Meestal willen ze niet omdat ze vaak zwemwater vinden onderweg. Ik heb trouwens een stoffen waterbakje, dat prop ik zo in mn tas.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ligt aan de omstandigheden
midden in de zomer en een lange wandeling over de hei dan wel
maar vaak genoeg komen we wel sloten of plassen tegen op de wandeling dus dan is het niet nodig
maar meestal hebben we voor ons zelf wel water mee.

midden in de zomer en een lange wandeling over de hei dan wel
maar vaak genoeg komen we wel sloten of plassen tegen op de wandeling dus dan is het niet nodig
maar meestal hebben we voor ons zelf wel water mee.
Fenneke en Baloe

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Overal waar ik loop kan ook gezwommen worden,dus ik neem nooit water mee.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik nam eigenlijk nooit water mee op wandelingen tot ongeveer 1,5u, bij langere wandelingen wel. Maar ik merkte wel dat zelfs in de winter dat Skye bij thuiskomst echt heel erg aan het hijgen was en meteen een hele waterbak zowat leeg dronk. (Dit als we onderweg niet echt water tegen waren gekomen). Nu heb ik de laatste keer wel een flesje meegenomen en hem 2x laten dringen en was hij veel frisser nog toen we thuis kwamen. Ik doe het dus wel vanaf nu. Ik heb trouwens zo een uitklapbaar bakje aan een flesje zitten, kun je in alle dierenwinkels kopen.
Ik zou naar je hond kijken hoe het gaat en op basis daarvan wel of geen water meenemen.
Ik zou naar je hond kijken hoe het gaat en op basis daarvan wel of geen water meenemen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Tijdens het wandelen eigenlijk nooit, op het strand na
Als ik een stuk moet rijden wel water om voor de reis nog even te kunnen drinken
Als ik een stuk moet rijden wel water om voor de reis nog even te kunnen drinken
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
hier hetzelfde eigenlijk; alleen op langere wandelingen als het warm is. Meestal gewoon 1 grote fles, ook voor mezelf. Soms een apart bakje voor de honden of anders drinken ze uit mijn hand.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee eigenlijk nooit. Als het heel warm is lopen we nooit zo lang en onder andere weersomstandigheden vinden ze altijd wel ergens een plekje om te drinken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier in de omgeving is eigenlijk altijd wel water genoeg waar Elco van kan drinken. Maar als we een hele dag op stap gaan midden in de zomer neem ik wel water mee. Niet alleen voor mezelf. Bidon water, hand eronder en Elco staat al klaar om het water op te likken voor het op de grond kan vallen. Natte hand kan ik na afloop aan m'n broek afvegen en klaar.
Bij Boomer moest ik echt een bak meenemen voor het water. Die dronk niet van stromend water en nauwelijks uit m'n hand. Ik hield ook altijd wel wat over wat ik kwijt moest. Niet erg in het bos, wel lastig in de trein
Bij Boomer moest ik echt een bak meenemen voor het water. Die dronk niet van stromend water en nauwelijks uit m'n hand. Ik hield ook altijd wel wat over wat ik kwijt moest. Niet erg in het bos, wel lastig in de trein

-
- Zeer actief
Neem altijd water mee, maar boven de 15 graadjes is er toch wel verkoeling van een plas nodig om de spirit weer goed terug te krijgen.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nee de gebieden waar wij lopen kom je sowieso altijd water tegen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ik op de hei loop wel.
Op andere plaatsen is er voldoende fris water en dat vindt Ita ook veel lekkerder.
Op andere plaatsen is er voldoende fris water en dat vindt Ita ook veel lekkerder.
-
- Zeer actief
Alleen als we echt uren ga wandelen, dan neem ik een rugtas mee met een flesje water. Teun drinkt graag uit de fles
maar ik neem dan ook een plastic bakje mee. Soms neem ik ook koekjes oid mee maar niet standaard want dan zijn ze alleen daar nog maar op gericht tijdens de wandeling. 

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier neem ik op de langere wandelingen water mee.
Aangezien wij meestal op de dijk lopen en dus alleen zoutwater tegen komen.
Aangezien wij meestal op de dijk lopen en dus alleen zoutwater tegen komen.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Alleen als het warm is (boven de 20 graden) en we gaan ergens naartoe waar geen water is, neem ik een flesje water mee. Op de meeste plekken is gelukkig wel water of zijn plassen waar ze uit kunnen drinken of verkoeling in kunnen vinden. Ze drinken bij mij alle drie gewoon uit het flesje.
Ik heb altijd voertjes in mijn jaszakken en ook bijna altijd wel een bal voor Mila (en nu ook Yogui) bij me en vaak ook nog een voerdummy voor Amy en Amoz. Ik heb een 'wandeltas' waar al die spullen standaard in zitten; mijn camera past er ook nog bij.
Ik heb altijd voertjes in mijn jaszakken en ook bijna altijd wel een bal voor Mila (en nu ook Yogui) bij me en vaak ook nog een voerdummy voor Amy en Amoz. Ik heb een 'wandeltas' waar al die spullen standaard in zitten; mijn camera past er ook nog bij.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
De gewone wandelingen niet. Maar gaan we langer wandelen en ken ik het gebied niet goed, dan gaan er echt wel waterflesjes en een opvouwbare waterbak mee. Flesjes met een uitklapbak verslijten hier te snel en gaan snel lekken, dus daar waag ik mij niet zo snel meer aan. Wij doen lange afstandswandelingen met de honden. Zitten nu op 35 km (doen we nu inclusief pauzes 8 uren over) maar hopen dit jaar ons doel van 50 km in 12 uur te kunnen bereiken. Groot en deels koelen ze af in slootjes en plassen en daar drinken ze vaak ook uit, maar we bieden ze het ook aan (en de 50 km zal op het strand zijn, dus dan zullen we echt zelf moeten gaan aanbieden). En volgend jaar de 80 km in 20 uur, tja dan kunnen we dus ook niet zonder water
Maar dan zit er in het water ook iets extra voor ze, voor sportherstel (en voor mijzelf ook)

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat ligt er helemaal aan waar, hoe lang en wanneer ik ga wandelen. Als het erg warm is en ik loop op een plaats waar geen zoet water is, zoals op de hei of het strand, of wanneer ik lang ga lopen heb ik water bij me voor de honden. Als ik niet weet of we water tegenkomen onderweg neem ik het ook mee.
Verder heb ik altijd Tapas' balletje mee, en brokjes/lekkers om te belonen bij inchecken of wanneer ik ze bij me roep.
Als ik veel neerslag verwacht of als het erg koud is, heb ik voor Mojo een (regen)jas bij me.
Verder heb ik altijd Tapas' balletje mee, en brokjes/lekkers om te belonen bij inchecken of wanneer ik ze bij me roep.
Als ik veel neerslag verwacht of als het erg koud is, heb ik voor Mojo een (regen)jas bij me.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik neem water mee als de temperaturen boven de 16/18 graden komen.
De honden hebben er dan ook echt behoefte aan. De meeste sloten staan hier al vrij snel droog en we lopen vaak wandelingen van zo'n 12 km. Dat vind ik zonder water echt te lang voor ze.
In de herfst en winter neem ik niks mee, dan hebben ze er ook geen behoefte aan.
Verder heb ik wel altijd wat brokjes mee, om ze af te leiden als er andere honden aan komen en ook om ze gewoon te belonen.
De honden hebben er dan ook echt behoefte aan. De meeste sloten staan hier al vrij snel droog en we lopen vaak wandelingen van zo'n 12 km. Dat vind ik zonder water echt te lang voor ze.
In de herfst en winter neem ik niks mee, dan hebben ze er ook geen behoefte aan.
Verder heb ik wel altijd wat brokjes mee, om ze af te leiden als er andere honden aan komen en ook om ze gewoon te belonen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Is een beetje afhankelijk van waar en hoe lang ik ga lopen. Op bekende wandelingen, waarvan ik weet dat we water tegenkomen vaak niet, op nieuwe wandelingen heb ik vaak ook een liter voor de honden bij me en 2 liter voor mezelf. De fles van de honden kan ik vaak wel aanvullen onderweg.
In de winter kunnen ze sneeuw eten
In de winter kunnen ze sneeuw eten

-
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik echt lang ga lopen en geen water aanwezig dan vaak wel, ook niet altijd... ik wandel eigenlijk altijd wel bij horeca in de buurt dus kan ze daar drinken, uit sloten of uit plassen.
Over een week of wat gaan we een midweekje weg en dan heb ik wel water bij me.
Die tip over van een flesje de onderste 7 cm aftehalen en over een gevuld flesje te doen vind ik een goed, dat scheelt me een bakje meenemen, Bowie drinkt niet meer uit de fles of opvouwbaar zakje.
Over een week of wat gaan we een midweekje weg en dan heb ik wel water bij me.
Die tip over van een flesje de onderste 7 cm aftehalen en over een gevuld flesje te doen vind ik een goed, dat scheelt me een bakje meenemen, Bowie drinkt niet meer uit de fles of opvouwbaar zakje.
Met warm weer loop ik altijd routes waar onderweg veel water is. Ik ga daar even een fles water meezeulen... 

- dagmar88
- Zeer actief
Lemuria schreef:Met warm weer loop ik altijd routes waar onderweg veel water is. Ik ga daar even een fles water meezeulen...
Het enige nadeel van het strand en honden die ook met warmte willen/moeten bewegen.
Ik sleur dan dus wel water mee, al kunnen de honden ook wat dragen onderweg.
En met hardlopen en fietsen.
Pjotr is dol op spa blauw, (uit een bekertje

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik neem alleen water mee als het warm is. Miek zoekt bij warm weer al snel naar water maar kan meestal niet bij het water van de sloot als het niet aflopend is. Ze is er wel eens ingevallen toen ze te ver naar voren ging en sindsdien probeert ze het niet eens meer.
Een halve liter water en een klein schaaltje stop ik gewoon in mijn tas. Weegt niks.
Een halve liter water en een klein schaaltje stop ik gewoon in mijn tas. Weegt niks.
Het strand ligt hier niet om de hoek. Eer we daar zijn, zijn we genoeg ander water tegengekomendagmar88 schreef:Lemuria schreef:Met warm weer loop ik altijd routes waar onderweg veel water is. Ik ga daar even een fles water meezeulen...
Het enige nadeel van het strand en honden die ook met warmte willen/moeten bewegen.
Ik sleur dan dus wel water mee, al kunnen de honden ook wat dragen onderweg.
En met hardlopen en fietsen.
Pjotr is dol op spa blauw, (uit een bekertje) dus dat haal ik vaak onderweg.

- dagmar88
- Zeer actief
Hier wel, zó vervelend 

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als je honden het lekker vinden, kun je ook stukjes komkommer meenemen, daar zit heel veel vocht in. Mijn honden zijn daar gek op.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wanneer ik een hele lange wandeling ga maken en van tevoren weet dat ik daar geen water tegen ga komen en het ook niet geregend heeft dan neem ik wel zo'n flesje mee waar zo'n bakje in zit.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb altijd een 1,5literfles water en een bakje in de auto. Als het warm is en ik ga over het strand, dan ga ik vaak een stuk via de duinen terug waar ze uit de duinmeertjes kunnen drinken. Verder is er altijd water in de buurt in de duinen of 1 van de 2 grote zoetwatermeren waar we gaan lopen.
We wandelen meestal niet langer dan 2,5u en ik neem nooit water mee. In het buitenland kijk ik van te voren altijd op google maps of we een riviertje kruisen, dan kunnen ze daarin afkoelen en drinken.
We wandelen meestal niet langer dan 2,5u en ik neem nooit water mee. In het buitenland kijk ik van te voren altijd op google maps of we een riviertje kruisen, dan kunnen ze daarin afkoelen en drinken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
+1_Tiny_ schreef:Nee, ze drinken onderweg wel uit slootjes en meertjes. Maar ik moet zeggen dat ze daar ook maar weinig gebruik van maken. Voor mezelf neem ik ook niks mee.
Apple is een waterrat, dus die zoekt zelf wel water als ze daar behoefte aan heeft.