Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rollijnen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Rollijnen

Ongelezen bericht door Pepie »

De oude was kapot en dus heb ik een nieuwe besteld bij Zooplus. Ik had lint en ik heb nu een koord genomen. Nu lees ik enge verhalen over koord..dat ze scherp zijn..de hond zichzelf kan beschadigen :80: Dol loop keurig mee aan die lijn en ik heb er nog nooit echt een probleem mee ondervonden.
Nu was die andere wel lint.
Welke hebben jullie?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Rollijnen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb beide soorten, maar gebruik het liefst die met lint. Is beter zichtbaar voor anderen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb met lint. Niet eens zozeer voor de hond die ik aan de flex heb, maar meer omdat de andere honden nog wel eens in die lijn lopen, en dan is een lint wat zachter (snijdt minder snel) dan een koord. Ook als ik zelf verstrikt raak in de lijn, vind ik een koord vervelender.
De flexlijn die ik heb met lint heeft wel een vrij dun lint. Amy heeft het al twee keer in één hap doorgebeten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb 2 met kort vind ik sneller binnen te halen dan lind en geen last van mensen die snijden ik hou het altijd in de gaten en heb ze snel genoeg binnen
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Ik heb ze met lijn. En heb er nog nooit problemen mee gehad. Een paar keer per jaar loop een van mijn andere honden in voll vaart tegen de lijn aan, en dat heeft nog nooit verwondingen veroorzaakt.
Ik heb geen ervaring met lint. Ik doe al ruim acht jaar met deze namelijk.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb met koord, maar die gebruik ik alleen als Nikkie loops is.

Tama heeft er aan gelopen omdat Tama schrikachtig was als ze vlakbij mijn benen liep.

Mij lijkt dat een lint niet zo snel naar binnen schiet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb ze met koort. ik gebruik ze al 13 jaar en heb nog nooit problemen gehad (op die keer na dat lola hem doorbeet omdat ik het een goed idee vond haar daarmee vast te leggen...)
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik heb met lint. Niet eens zozeer voor de hond die ik aan de flex heb, maar meer omdat de andere honden nog wel eens in die lijn lopen, en dan is een lint wat zachter (snijdt minder snel) dan een koord. Ook als ik zelf verstrikt raak in de lijn, vind ik een koord vervelender.
De flexlijn die ik heb met lint heeft wel een vrij dun lint. Amy heeft het al twee keer in één hap doorgebeten.
Andere honden komen niet in de lijn en ik raak zelf ook niet verstrikt...tot nu toe zie ik nog geen probleem :F:
Ik doe wel als ik loop een losse lijn maken met een stuk van het lint..dat kan dan natuurlijk niet meer met een koord :boos:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Die met koord rollen sneller op, verder vind ik er weinig verschil in zitten. Ik vind het hoe dan ook ondingen en heb liever een lijn in handen.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Pepie schreef:De oude was kapot en dus heb ik een nieuwe besteld bij Zooplus. Ik had lint en ik heb nu een koord genomen. Nu lees ik enge verhalen over koord..dat ze scherp zijn..de hond zichzelf kan beschadigen :80: Dol loop keurig mee aan die lijn en ik heb er nog nooit echt een probleem mee ondervonden.
Nu was die andere wel lint.
Welke hebben jullie?
Ik heb lint, maar dat kan ontzettend snijden. Je vergist je dan ook maar één keer in het snel grijpen van het lint om je hond tegen te houden die een sprintje trekt... dat geeft namelijk een pijnlijke snijwond in je hand. In gewoon gebruik snijdt het niet, maar je kunt er maar beter geen honden mee inpakken als rollade :wink: .
M@scha
Zeer actief

Zamunda schreef:maar je kunt er maar beter geen honden mee inpakken als rollade :wink: .

oh.. :ugh:
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik heb er 3 met koord en geen problemen mee :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

M@scha schreef:
Zamunda schreef:maar je kunt er maar beter geen honden mee inpakken als rollade :wink: .
Daar heb je slagerstouw voor, Mas.

Afbeelding

Ontopic heb ik lint. Kan net wat meer gewicht hebben.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
M@scha
Zeer actief

Miranda schreef:
M@scha schreef:
Daar heb je slagerstouw voor, Mas.

Afbeelding

Ontopic heb ik lint. Kan net wat meer gewicht hebben.

die heb ik van 24kitchen. superhip :pffff:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb ze al jaren met lint en heb er nooit problemen mee dat ze te langzaam zouden oprollen.
Bij mij loopt vaak Mojo los en Tapas aan de flex, en dan vind ik het erg prettig dat Mojo zich aan het lint minder snel zou beschadigen dan aan het koord. Lint is ook net wat beter zichtbaar.

*edit: stomme fout aangepast
Laatst gewijzigd door LongFields op 13 apr 2016 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

M@scha schreef:

Ja nou, tenzij je hem vervolgens daadwerkelijk wil braden, dan kan het best. Maar als je je hond heel wil houden is het beter van niet :mrgreen: . Ultrakorte vachtjes beschermen dan de huid niet afdoende tegen het snijden en heel gek, maar bij een ontmoeting met een andere hond is zo'n rollade van een of twee honden niet heel handig :Q: .

Ik heb trouwens lint, precies om de reden die Miranda noemt: kan meer gewicht/kracht hebben.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb ze beide, maar gebruik altijd die met koord. Bij normaal gebruik geeft het geen problemen, maar met andere mensen lopen heeft hier wel al voor problemen gezorgd. Een hond die iemand net aan de andere kant rennend passeert zonder dat je het snel genoeg merkt is niet handig in de zomer met een korte broek. Of iemand die een stok gooit, bedoeld voor een andere hond terwijl ik dat niet zag, maar Finn wel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb nog de littekens op mn been staan van dat koord... dat brande zo mn vel van mn schenen af toen Dusty destijds een kat zag naast me hartje zomer met mij in korte broek ernaast.
Gebruik hem alleen op plekken waar de honden niet los kunnen (bijv wedstrijden) maar wel met lint. Voor mij echt geen koord meer. Lint is ook beter zichtbaar daarnaast.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Lint, maar dat is meer omdat de 10-meter-flex alleen met lint komt. :P
Pepie
Zeer actief

Ik heb knalgeel :lol1:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik heb ze met lint, en in 2 verschillende kleuren. Dan zie je tenminste welke hond om welk paaltje is gelopen :engel:
Ik zit nu zelf te twijfelen...
Die van Yara moet binnenkort vervangen worden. Maar ze is zo'n 13/14 kilo. Welke maat kies je dan... Ze heeft nu de compact2, maar de gewichtsindeling is veranderd. :19:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar. het ding rolt dus zit altijd TUSSEN jou en de hond. en zolang je er mensen niet mee laat touwtjespringen komt de lijn toch helemaal niet in de buurt van passanten? :denken:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb altijd koord gebruikt en nooit problemen gehad.
Je kunt er wel bij onhandig gebruik hele ernstige blessures door krijgen heb ik ooit gehoord (iemand waar de voet bijna van afgezet moest worden), maar Kennelijk zijn die linten wat dat betreft ook geen feestje :?

Ik heb ze niet meer nodig, maar ik denk dat ik het bij een koord zou houden als het wel nodig is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
HillieS
Zeer actief

M@scha schreef:hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar. het ding rolt dus zit altijd TUSSEN jou en de hond. en zolang je er mensen niet mee laat touwtjespringen komt de lijn toch helemaal niet in de buurt van passanten? :denken:
Behalve als jouw hond even speelt met de hond van de ander (die los is) en die ander staat er tussen :engel:
Bij mij gebeurt dit dus praktisch nooit. Alleen bij 1 vriendje van onze honden...
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb koord in verband met het gewicht van de flexi. Maar ik heb ook al iemand bijna in de draad gehad. De hond was aan een muur aan het snuffelen en opeens komt een man achter de muur vandaan, schuift zichzelf tussen de hekken door en stond toen dus opeens tussen mij een de hond. Hij werd nog helemaal boos toen ik "pas op!" riep omdat hij bijna zijn nek ging breken over het draad, want volgens hem was dat mijn taak. Dat ik hem niet had kunnen zien aankomen en hij een afwijkende route nam deed kennelijk niet ter zake.

Voor de rest lopen mijn honden voornamelijk aan de flexi als er echt geen ander verkeer/voetgangers in de buurt zijn of ze worden bij me geroepen en dan kan er niemand tussen ons in passeren, maar op de poedelwandeling heb ik hem ook wel even ingezet voor Noa. Al was het verre van ideaal (inderdaad dus voor mensen hun voeten langs lopen).
M@scha
Zeer actief

HillieS schreef:
M@scha schreef:hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar. het ding rolt dus zit altijd TUSSEN jou en de hond. en zolang je er mensen niet mee laat touwtjespringen komt de lijn toch helemaal niet in de buurt van passanten? :denken:
Behalve als jouw hond even speelt met de hond van de ander (die los is) en die ander staat er tussen :engel:
Bij mij gebeurt dit dus praktisch nooit. Alleen bij 1 vriendje van onze honden...

ah kijk. mijn honden speelden niet met andere hondjes :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

M@scha schreef:
HillieS schreef:

ah kijk. mijn honden speelden niet met andere hondjes :mrgreen:
:mrgreen: Kan je alvast wennen aan t idee :wink:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

De incidenten die ik noemde zijn ook allemaal met medewandelaars, niet met passanten. Dan loop je in een groepje over het pad, hond snuffelt even, blijft achter en sprint in een rotvaart net aan de verkeerde kant langs iemand om weer aan te sluiten bij de groep.
En met spelen met andere honden vind ik de kans ook erg groot dat er iets mis gaat, dus dat probeer ik te vermijden. Dat is een van de redenen dat ik overgegaan ben op een sleeplijn als ik naar het bos/hei ga. Of gewoon los natuurlijk als dat kan :wink:
HillieS
Zeer actief

alinelaila schreef:
HillieS schreef:
Nou, dat vind ik eerlijk gezegd ook nogal onverstandig. Aan de riem wordt hier niet gespeeld. Of ik klik hem los of we lopen door, maar ik wil geen gehannes met riemen.
Rustig maar :wink: Dit gebeurt bij 1 persoon, ik klik daarna Yara over het algemeen los. En als ze niet los kan daar, dan wordt er ook niet gespeeld hoor. Daarbij loop ik als het wel gebeurd achter haar aan, en raakt de persoon in kwestie nooit verstrikt in de lijn. De lijn zit dan alleen even voor 5 seconden achterlangs die persoon.
Met andere woorden, ik hannes ook niet met de lijnen.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wij hebben ze met lint maar ze liggen hier werkeloos te zijn.

Ik vind bij anderen vaak het lint fijner zodat ik kan zien op een veilige afstand of de hond aangelijnd is of niet en wat ik kan verwachten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”