Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet achter ballen, niet in kuiten happen, niet joelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Niet achter ballen, niet in kuiten happen, niet joelen

Ongelezen bericht door blondie »

Dat eh leer je niet af op een voetbalveld :o
Er was net een speciale wedstrijd van het elftal van mijn vriend. Stukje fietsen erheen, en Aki naast de fiets, de kapotte bal op het achterbankje mee.
Daar aangekomen was hij nog mak, fietsen was al erg druk en leuk natuurlijk.
Vervolgens had hij mij vriend gespot. High alert! Toen hij naar de kant kwam was het feest compleet. Maar hé, toen ging baasje vlaggen.
Dat is leuk! Een heen en weer rennend baasje die ook nog eens met een gekleurd stokje gaat zwaaien :oohja:
Hij stelde bijna het stokje :hmmm:
Rust. Even gek doen met de baas, maar hé rollende ballen :cheer:
Dus heb ik Aki maar even op doel gezet en ben met de kapotte bal gaan spelen, goede keeper overigens! Dat ging goed, tot hij de baas weer spotte en wilde laten zien hoe goed hij de bal gevangen had :engel:
Sjoef, weg Aki, richting baas, maar vlak voor de baas waren er een viertal teamleden aan het overtikken.
Aki maakte er dat ezel spelletje van.. hij was de ezel :roll:
En die gasten probeerden de bal maar weer zo snel mogelijk bij ze weg te krijgen..
De gejatte en geperforeerde bidon (klein detail wat ik heb overgeslagen) bood uitkomst. "Aki kijk!" onderwijl de bidon in de lucht houdend :engel:
Kon ik de lijn in ieder geval weer in mijn handen pakken. Baasje was inmiddels ook weer interessant, vooral de voetbalkuiten en de aparte voetbalschoenen moesten het ontgelden. Ik zweer het je, net alsof je weer met een pup aan de lijn loopt soms :oeps:
Tweede helft begon en baasje begon fanatiek te schreeuwen en opmerkingen te geven over spel. Hyper baas, dus ook hyper Aki, die ging lekker mee lopen joelen. Toen besloot ik maar naar huis te gaan. Het was weer leuk geweest :Q:

De weg naar huis naast de fiets verliep zonder verdere ongelukken, in aanvang hyper de pieper :roll: en daarna ging het wel weer. Los van de pitstop. Beest had ineens drang en ik had het niet door tot ik ineens echt abrupt stil kwam te staan omdat hij niet meegaf.
Bluf had ook ooit eens zo'n actie, daar moet ik nog even aan wennen :pffff:
En van te voren had hij al gepoept en geplast, schijtbak dat beest :Q:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Niet achter ballen, niet in kuiten happen, niet joelen

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hahaha, wat een leven met de draak. Never a dull moment :LOL:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Niet achter ballen, niet in kuiten happen, niet joelen

Ongelezen bericht door blondie »

Heavy schreef:Je maakt het jezelf ook wel erg moeilijk :LOL:
Ja hè :engel:
In aanvang water laten drinken was ook nog een ding. Sponsje uitwringen was even leuk, maar toen wilde hij de spons. Vervolgens bood iemand hem de waterzak aan.. daar had ik net de spons in terug gedaan en dat had de draak uiteraard gezien :idea:
Dus voor ik eigenlijk kon waarschuwen was het alweer gedaan en had hij de twee sponzen al in zijn bakkes, ook snel weer gelost hoor :wink:
Toen ging er 1 met flesje spuiten om hem water te geven (hij kent de draak ook goed), ik zei al, "dat wordt woef, want uit flesjes spuiten is hij niet van gediend :tongue: "
Het werd een woef vanuit de tenen, zo een fijne relaxte hond die draak :LOL: geintje hoor. Het viel allemaal best mee, maar heb geen woord gelogen over bovenstaande.
Hij gaat wel vaker even langs het voetbalveld en stiekem de kleedkamer in, ze kennen hem allemaal wel.
Er zijn ook een paar momenten geweest dat hij even rustig af lag, een paar. :mrgreen:

Van het voetbal zelf heb ik weinig gezien. Ik zag een doelpunt vallen, maar had dus niet gezien dat mijn vriend scoorde :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”