Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walky dog

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Walky dog

Ongelezen bericht door Lysette »

Nu het weer lekker lang licht is lijkt het me leuk om s avonds te gaan fietsen met de honden en kind. Normaal heb ik Jip gewoon aan de riem in mijn hand want ze ook keurig doet. Mijn man fiets dan met Ziva en Benno zit, als ze niet los kunnen, prinsheerlijk in zijn mandje. Maar met kind voorop vind ik het niet zo prettig als Jip in mijn wiel kan lopen. Ze is soms wat mutsig ;-)

Nu had ik nog een springer liggen dus ik dacht dan knal ik die er op. Maar dat wil dus niet. Heb tegenwoordig zo'n mamafiets (jawel) en dat gaat niet samen. Kan hem niet hoog genoeg vastmaken.

Nu viel mijn oog op de Walky dog omdat die bevestiging een stuk smaller is. Maar werkt dat ook met kleinere honden? Zie allemaal herders enzo op de foto's maar Jip is maar krap 40cm hoog. Touwtje kan ik natuurlijk zelf wel langer maken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jetski
Zeer actief

Re: Walky dog

Ongelezen bericht door Jetski »

Hier ook een grote maat hond. (schoft ongeveer 50 cm denk ik)
Heb m nu ongeveer een jaar geleden gekocht dus weet niet meer helemaal zeker wat er allemaal bijzat, maar volgens mij zaten er wel 1 of 2 extra veren bij (voor verschillende trekkracht van de hond), maar geen langere kabels.
Voor onze hond is de kabel precies de goede lengte dus denk dat je voor een kleinere hond idd zelf een extra stukje kabel of riem moet gebruiken.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ideaal ding is het :cheer:
Er zitten 3 veren in en ik heb er eentje uitgehaald en dan wordt het touwtje langer is het nog te kort haal je er nog een veer uit, Truus is ongeveer 42 cm schofthoogte, voor Madam is het touwtje net te kort daar moet ik dan 2 veren weghalen, maar die zit met een koppelriem aan Truus vast :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het zelf niet praktisch.
Bij de springer compenseert de grote veer de eventuele bewegingen van de hond.
Bij de Walky Dog is het gewoon één staaf, met binnenin wel veren, maar als de hond iets voor of achter loopt, voelt je dat meteen.
Ook is de bevestiging niet heel erg degelijk. Het verschuift makkelijk.
Voor Apple heb ik een verlengstukje gebruikt omdat het touwtje inderdaad niet lang genoeg bleek.

Maar, er zijn ook mensen die hartstikke blij zijn met de Walky Dog. :mrgreen: Dus laat je vooral niet afschrikken door alleen mijn ervaring.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

De bevestiging zit muurvast hoor, stukje tape ertussen en goed vastdraaien geen probleem :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Goed om te horen dat het ook met kleinere honden gaat. Jip trekt eigenlijk niet en als ze het wel doet is dat echt met kippenkracht. Dus ze zal me niet zo gauw omtrekken of de stang verschuiven. Het is puur dat ik wil voorkomen dat ze in het wiel kan lopen omdat ze niet door heeft dat we een bocht maken ofzo :-P

Bedankt voor jullie reacties!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”