ik kan alles met vixen doen.
ze heeft vanaf het allereerste begin een enorm vertrouwen in me en ik zorg er wel voor dat ze dat ook blijft houden.
met vreemden ligt het wat gecompliceerder.
vrouwen zijn niet zo'n probleem als ze haar laten komen en niet gaan koetsjiekoetsen als ze zelf nog niet is gaan kijken.
doen ze dat gaat ze blaffen, laten ze het initiatief bij haar kan ze gewoon geaaid worden.
van mannen moet ze niet veel weten, vooral niet als het grote brede mannen zijn, die houdt ze argwanend in de gaten.
maar ook hier geldt weer dat ze zich wel laat aaien als ze haar zelf laten komen en het contactmaken van haar uit laten gaan.
bij de da gelden dezelfde regels en als ze die navolgen laat ze zich zonder problemen behandelen, ook als het pijn doet.
ze is wel heel erg territoriaal en laat geen mensen toe op haar terrein, ook niet als ik zeg dat het goed is.
dat vind ik lastig en ik zou er graag aan werken, maar krijg te weinig bezoek om dat ook inderdaad te kunnen doen.
tot nu toe heb ik haar binnen bij mij aan de lijn gehouden tot ze gekalmeerd was en haar daarna -toen het bezoek zat en ik de mensen op het hart gedrukt had haar te negeren en haar zelf contact te laten maken- laten gaan en dat ging goed, al bleef ze wantrouwend naar de (grote, brede) man in het gezelschap.
ik blijf het wel op deze manier doen, de doodenkele keer dat er hier mensen over de vloer komen, maar als blijkt dat ze het niet aankan zet ik haar wel even apart.
dat vind ik dan ook niet zo'n probleem, juist omdat het nauwelijks voorkomt.
als we in de voortuin zijn kijkt ze wel naar iedereen die voorbijkomt maar reageert pas als iemand ons hekje aanraakt of tegen mij praat.
daar ga ik wel mee aan de slag als het ooit nog ophoudt met regenen, want dat woedende geblaf als iemand iets tegen me zegt wil ik niet hebben en aangezien dat regelmatig gebeurt als ik in de voortuin ben, kan ik daar ook prima op gaan trainen.
edit: ik bedacht net dat er toch iets is dat we niet kunnen doen hier: stoeien.
dat hebben we een keer gedaan en toen stond er binnen een paar seconden een groenogig monster naast ons, dat wel even vriendje de wacht aan zou zeggen.
stoeien doen we dus maar niet meer, in elk geval niet waar miss vixen bij is