Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dingen die je niet moet of kunt doen bij je hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dingen die je niet moet of kunt doen bij je hond

Ongelezen bericht door blondie »

Veel mensen vinden dat de hond maar alles te accepteren heeft. Ik ben het daar niet altijd mee eens. Meestal wel hoor, dat ik denk niet zeuren, even doorpakken en klaar als iets echt moet gebeuren.

Zo had ik bijvoorbeeld Finn, die zijn vertrouwen had ik eens beschaamd bij het nagels knippen :oeps:, ik kon dat ook absoluut niet meer bij hem doen. Blikkerende tanden, zijn blik veranderde en ik besloot het dan ook maar te laten :engel:
Iemand anders zei, "doe niet zo maf, hij heeft niets te willen, laat mij maar". Het liep goed af, maar de nagels waren niet geknipt :wink:
Bij de dierenarts, zonder snuitje terwijl ik hem vast hield en toesprak was het in een mum gedaan. Ik koos dus eieren voor mijn geld.

Aki heeft om een of andere reden een bloedhekel aan spuitflesjes. Flesje spa met zo'n tuutje. Richt ik dat op hem, dan komt hij met blikkerende tanden naar voren. Hij zal niet bijten, maar hij vindt het écht niet leuk :neenee: en ik moet dan ook stoppen om hem ermee te pesten hoor (maar soms kan ik het niet laten)
Beetje lastig, want laatst na een fietstocht stonden we op het voetbalveld langs de lijn en wilde ik hem wat laten drinken. Iemand met de allerbeste bedoelingen komt dus met zo'n spuitflesje aan :o, ik zei nog "doe maar niet hoor! Daar houdt hij écht niet van." De man kende Aak wel, en besloot het toch te doen. WOW :schrik:
Maar dan merk je ook wel dat hij het echt niet leuk vindt, doe je uit het flesje water in je handen, dan is het weer goed. :19:

Jullie ook dingetjes waarvan je zo iets hebt van laat maar gaan want hij/zij wil het écht niet?
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Dingen die je niet moet of kunt doen bij je hond

Ongelezen bericht door KarinW »

Zijn wel gekke dingen en doen we dan ook nooit.
Maar je mag niet naar hem blazen of met je hand/lege keukenrol zo'n toeter geluid maken hihi dan wordt hij helemaal gek.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is gek, Wuilus had het ook met die flesjes en eigenlijk ook met de plantenspuit en de tuinslang. Dat was iets wat niet kon. Ze werd echt gek en beet sowieso de spuitfles of plantenspuit kapot. Misschien ook met wat pech degene die hem vast had.
Ze verdroeg geen water op zich vanuit een slang of fles. Douchen en zwemmen was geen punt :denken:

Toen ze een keer bij de DA was en geopereerd was heeft ze zichzelf onder geplast. De DA zei, wacht effe, ik spoel haar wel even af met de tuinslang voor ze in je auto moet. Ik zei nog, niet doen hoor, dat gaat echt niet. :schrik: Dus ze gingen haar ophalen. Ik hoorde een gil en woest gegrom. Zie je wel dat dat niet gaat....zelfs niet half onder narcose.... :schrik: :LOL:

Dus grappig dat jouw hond feitelijk hetzelfde heeft. Ik ging dat dus ook echt niet op de spits drijven omdat iets zou moeten. Dat ging niet. Prima, respect.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Misty heeft een gruwelijke hekel aan haar voeten kammen maar helaas moet dat af en toe toch echt.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij Puchu kan je eigenlijk alles doen, hij heeft geen agressie in zich naar mensen toe.
Wel heeft hij een bloedhekel aan nagels knippen en gilt dan alles bij elkaar en stribbelt tegen, maar je kan het wel gewoon doen
zonder gevaar voor vingers zeg maar :mrgreen:

Bij Kaya kon ik absoluut niet haar tanden poetsen. Ze vond dat doodeng, grote ogen en op een dusdanige manier dat ik wist dat als
ik doorging, haar enige verweer nog bijten was. Dus dat liet ik bij haar achterwege, helaas want haar gebit had echt dit onderhoud nodig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Buck optillen kan niet. Ik wist dat al.

Maar zoon mikte hem een tijdje geleden over het hek, toen Buck in een dreigende situatie stond met een stafford kruising, wat dreigde te escaleren. Zoon tilde hem snel op om over het hek te zetten, en hij hapte terwijl hij opgetild werd naar zoon. Niet echt gaten, maar wel een blauwe plek.

Maar dat was altijd nog beter dan een gevecht tussen een 13 jarige reu, en een sterke 14 maanden oude stafford reu.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Toen Nilo een afgescheurde nagel had moest z'n poot meerdere malen per dag in de biotex. Dat kon wel, maar voorzichtigheid was geboden want hij vond het echt pijnlijk. Hij moest in die tijd uit logeren naar een vriend van me, die ik had geïnstrueerd over het voorzichtig handelen. Ook hij dacht: 'die hond heeft maar gewoon te luisteren! Bovendien is Nilo de goedheid zelve! :pffff: ' Kreeg ik later een appje van hem dat ik gelijk had, als je niet voorzichtig doet met die poot haalt hij uit! Joh!

Oh en op cursus kregen we laatst de situatieschets dat we onze honden op het veld op hun rug moesten kunnen rollen. Ik zou ze er vast toe kunnen dwingen maar ze zouden het hoogst onprettig vinden, en ze hoeven het ook niet van mij.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik kan alles met ze doen wat ik wil. In het begin vonden ze nagels knippen wat spannend maar dat is ook helemaal over. Verder doen ze nergens moeilijk over. Bij de dierenarts zijn ze ook heel makkelijk en laten ze ook alles toe. Maar dat leer ik ze van jongs af aan allemaal al dat ik overal aan moet kunnen komen zonder problemen.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kleine kinderen (tot een jaar of 13) en veel mannen moeten zich echt niet opdringen aan Izzy. Ze waarschuwt keurig en rent desnoods weg, maar moet er niéts van hebben. Als iemand toenadering zoekt terwijl ze geen kant op kan, wordt het geen fraai verhaal ben ik bang. Ze laat dan alle tekenen zien van doodsangst. En ze heeft nóoit wat naars meegemaakt met kinderen of mannen :19:
Bij mannen is het van de 1 op de andere dag ontstaan lijkt het wel. Ik was bij vrienden. Ik was met Izzy binnen met een vriend terwijl zijn man de jacuzzi indook. Toen hij er uitkwam en weer de woonkamer in liep, verstarde Izzy en bekeek hem eens heel goed van top tot teen. Tót die tijd mocht hij haar aaien en alles, na die tijd is ze doodsbenauwd voor hem en veel andere mannen. Nu bijna een jaar later zijn we bijna zover dat hij haar mag aaien míts hij geen oogcontact maakt, zodra hij naar haar kijkt vliegt ze bijna tegen het plafond.
Bij m'n broertje flikte ze het ook een keer. Hij kwam aan de deur, ze bekeek hem en begon te grommen. Uit reflex heb ik haar toen een muilpeer gegeven en toen schakelde er iets - broertje was weer vertrouwd :piew:
Zolang kinderen of mannen haar bal in handen hebben, is er dan weer geen vuiltje aan de lucht.

Nja, ze is zo-en-zo geen allemansvriend, ze zal niet snel naar iemand toegaan om te knuffelen, tenzij ze diegene kent/vertrouwt - dan is ze weer niet weg te meppen :mrgreen: Ik kan verder alles met haar.
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Jessie vind het echt verschrikkelijk als haar nagels geknipt moeten worden. Echt bijten zal ze niet, maar ze probeert wel constant weg te komen.
En Abbey heeft een hele grote persoonlijke zone, als ik te dicht met mijn hoofd bij haar hoofd kom vind ze dat meestal niet fijn. Toen ze jonger was heeft ze ook weleens gegromd als ik dat deed, en naar andere mensen deed ze het soms al met aaien.
Grommen doet ze niet meer, en heel soms krijg ik zelfs een kusje van haar. Zo dichtbij laat ik wel van haar uitkomen.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie krijst als een gek als je aan haar staart zit. Ze schiet al pissig een halve meter weg als je er alleen maar tegenaan komt. Ik mag het wel al is het dan nog steeds heel erg niet leuk, maar als iemand anders het doet vergaat de wereld. Waar het vandaan komt weet ik niet, er is voor zover ik weet nooit wat met die staart gebeurt en ze doet het al vanaf dat ze een pup was. D'r tanden gebruiken doet ze overigens niet, gelukkig, al schrik je je van dat gegil ook kapot.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

De voorpootjes knippen/borstelen/nageltjes bij de poedeltjes.
Bij Otto zijn snuit knippen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik kan alles doen bij Shib, maar als ik bij de dierenarts ben en hij moet op de tafel, kan ik hem niet houden. Niet dat hij dan gaat bijten of iets, maar hij is dan zo in paniek en ik krijg hem met geen mogelijkheid rustig, dat is gewoon echt drama :(
Met zijn tweeen lukt het wel als het echt echt echt moet, maar gelukkig kent mijn dierenarts Shib en gebeurt eigenlijk alles op de grond.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan alles met vixen doen.
ze heeft vanaf het allereerste begin een enorm vertrouwen in me en ik zorg er wel voor dat ze dat ook blijft houden.

met vreemden ligt het wat gecompliceerder.
vrouwen zijn niet zo'n probleem als ze haar laten komen en niet gaan koetsjiekoetsen als ze zelf nog niet is gaan kijken.
doen ze dat gaat ze blaffen, laten ze het initiatief bij haar kan ze gewoon geaaid worden.
van mannen moet ze niet veel weten, vooral niet als het grote brede mannen zijn, die houdt ze argwanend in de gaten.
maar ook hier geldt weer dat ze zich wel laat aaien als ze haar zelf laten komen en het contactmaken van haar uit laten gaan.
bij de da gelden dezelfde regels en als ze die navolgen laat ze zich zonder problemen behandelen, ook als het pijn doet.

ze is wel heel erg territoriaal en laat geen mensen toe op haar terrein, ook niet als ik zeg dat het goed is.
dat vind ik lastig en ik zou er graag aan werken, maar krijg te weinig bezoek om dat ook inderdaad te kunnen doen.
tot nu toe heb ik haar binnen bij mij aan de lijn gehouden tot ze gekalmeerd was en haar daarna -toen het bezoek zat en ik de mensen op het hart gedrukt had haar te negeren en haar zelf contact te laten maken- laten gaan en dat ging goed, al bleef ze wantrouwend naar de (grote, brede) man in het gezelschap.
ik blijf het wel op deze manier doen, de doodenkele keer dat er hier mensen over de vloer komen, maar als blijkt dat ze het niet aankan zet ik haar wel even apart.
dat vind ik dan ook niet zo'n probleem, juist omdat het nauwelijks voorkomt.

als we in de voortuin zijn kijkt ze wel naar iedereen die voorbijkomt maar reageert pas als iemand ons hekje aanraakt of tegen mij praat.
daar ga ik wel mee aan de slag als het ooit nog ophoudt met regenen, want dat woedende geblaf als iemand iets tegen me zegt wil ik niet hebben en aangezien dat regelmatig gebeurt als ik in de voortuin ben, kan ik daar ook prima op gaan trainen.

edit: ik bedacht net dat er toch iets is dat we niet kunnen doen hier: stoeien.
dat hebben we een keer gedaan en toen stond er binnen een paar seconden een groenogig monster naast ons, dat wel even vriendje de wacht aan zou zeggen.
stoeien doen we dus maar niet meer, in elk geval niet waar miss vixen bij is ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 apr 2016 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

_Tiny_ schreef:
Yara schreef:Ik kan alles met ze doen wat ik wil. In het begin vonden ze nagels knippen wat spannend maar dat is ook helemaal over. Verder doen ze nergens moeilijk over. Bij de dierenarts zijn ze ook heel makkelijk en laten ze ook alles toe. Maar dat leer ik ze van jongs af aan allemaal al dat ik overal aan moet kunnen komen zonder problemen.
Precies dit. Ik leer ze ook dat ik overal aan mag komen. Toen Rufus een flinke oorontsteking had liet hij zich dan ook zonder probleem behandelen. Nee hij vond het geen feest maar onderging het wel terwijl het best pijnlijk was. Nog nooit een opgetrokken lipje of brom.
niet iedereen heeft zijn/haar hond als pup en als je ze op wat oudere leeftijd krijgt wordt van jongs af aan ergens aan wennen toch wat moeilijk ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bij Maylo heb ik werkelijk niks kunnen ontdekken dat ik niet mag doen. Met zijn oren schoonmaken toen hij oorontsteking had probeerde hij er wel onderuit te komen door het gewoon op het rennen te zetten en zijn kop weg te draaien. Optillen houdt hij ook niet van maar is soms wel nodig en hij laat het ook wel toe maar probeert dus ook weer eerst of hij het niet zelf kan of weg te lopen.
En in het donker vind Maylo buiten niemand aardig, dan gaat ineens zijn waakmodus aan en hij loopt dus ook vast, alleen als ik echt niemand zie dan mag hij los op bepaalde stukken.

Izzy is ook best makkelijk, vreemde en dronken mannen houdt ze niet zo van maar dat is redelijk goed gekomen en ze zal niet zomaar bijten, dan kiest ze voor blaffen om vervolgens te vluchten. Al zijn vreemde mannen inmiddels vrijwel niet eng meer en dronken mensen ziet ze bijna nooit.
Nagels knippen en ook de vacht rond haar nagels vind ze niet nodig, en probeert ze dus onderuit te komen maar boos worden doet ze niet. Bij de dierenarts vind ze het niet leuk, geen blinde paniek maar alleen al bij het zien van een naald dat slaat de hysterie wel toe. Zo heeft ze me tijdens het chippen dus ook gebeten, gelukkig had ik haar goed vast en is het een klein mormel want in haar paniek beet ze dus om zich heen.

Voor de rest kan ik dus vrijwel alles met ze doen, als het al iets is dat ze niet leuk vinden zullen ze meestal er van weg proberen te komen, tenzij het een naald in Izzy haar geval is dan hapt ze.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik kan eigenlijk alles met mijn honden doen, zolang ik het maar doe op een wijze die past bij de hond.

Maar ik moet wel zeggen dat ik Lais niet onder de tuinslang (met ijskoud water) zou zetten tenzij in één of ander noodgeval. Ze heeft een verschrikkelijke hekel aan koud water en ik verwacht dat ze het Echt Heel Erg zou vinden (als ik alleen al de tuinslang verplaats maakt ze zich al flink uit de voeten), dus dat ga ik gewoon niet doen.

Lais is flink wantrouwend naar vreemden, al bij het aankijken dus laat staan als ze haar willen aanraken. Dus dat doen we in principe niet.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Jonge kinderen en mannen met harde stemmen moeten zich niet opdringen bij Murdock. Dat eindigt namelijk niet goed. Een beetje zoals bij Izzy dus.
Verder kan je alles bij hem doen, hij vergeet en vergeeft heel makkelijk.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

renee-uk schreef:
_Tiny_ schreef:
Yara schreef:Ik kan alles met ze doen wat ik wil. In het begin vonden ze nagels knippen wat spannend maar dat is ook helemaal over. Verder doen ze nergens moeilijk over. Bij de dierenarts zijn ze ook heel makkelijk en laten ze ook alles toe. Maar dat leer ik ze van jongs af aan allemaal al dat ik overal aan moet kunnen komen zonder problemen.
Precies dit. Ik leer ze ook dat ik overal aan mag komen. Toen Rufus een flinke oorontsteking had liet hij zich dan ook zonder probleem behandelen. Nee hij vond het geen feest maar onderging het wel terwijl het best pijnlijk was. Nog nooit een opgetrokken lipje of brom.
niet iedereen heeft zijn/haar hond als pup en als je ze op wat oudere leeftijd krijgt wordt van jongs af aan ergens aan wennen toch wat moeilijk ;)
Dat is uiteraard waar. Maar Yara heb ik gekocht toen ze 3 was en daar kan ik ook alles mee doen. Onze vorige honden die als afdankers hier zwaar gestoord kwamen die deden later ook nergens moeilijk meer over. Misschien ligt het ook aan het type hond of hoe wij er mee omgaan dat kan ook nog natuurlijk :wink:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Maeve schreef:Toen Nilo een afgescheurde nagel had moest z'n poot meerdere malen per dag in de biotex. Dat kon wel, maar voorzichtigheid was geboden want hij vond het echt pijnlijk. Hij moest in die tijd uit logeren naar een vriend van me, die ik had geïnstrueerd over het voorzichtig handelen. Ook hij dacht: 'die hond heeft maar gewoon te luisteren! Bovendien is Nilo de goedheid zelve! :pffff: ' Kreeg ik later een appje van hem dat ik gelijk had, als je niet voorzichtig doet met die poot haalt hij uit! Joh
Wat is dat toch irritant dat mensen het altijd beter denken te weten. Doe gewoon wat je gevraagd wordt vind ik.
renee-uk
Zeer actief

Yara schreef:
renee-uk schreef:
_Tiny_ schreef:
Dat is uiteraard waar. Maar Yara heb ik gekocht toen ze 3 was en daar kan ik ook alles mee doen. Onze vorige honden die als afdankers hier zwaar gestoord kwamen die deden later ook nergens moeilijk meer over. Misschien ligt het ook aan het type hond of hoe wij er mee omgaan dat kan ook nog natuurlijk :wink:
ik reageerde dan ook op dat 'van jongs af aan aanleren', dat is nou eenmaal niet altijd mogelijk.

verder ligt het bij herplaatsers naar mijn idee voornamelijk aan de aard van de hond, wat de hond eerder heeft meegemaakt en ook gedeeltelijk aan de manier waarop de nieuwe eigenaar er mee omgaat.
bij sommige herplaatsers zul je het -eventueel met een hoop geduld- nog prima om kunnen buigen en bij weer andere herplaatsers zal dat niet lukken.
dat maakt de hond niks minder en de nieuwe baas niks slechter, sommige dingen zijn nou eenmaal niet te dwingen.

het is niet mijn verdienste dat vixen mij vertrouwt, dat heeft ze vanaf de allereerste kennismaking helemaal zelf besloten.
het lag evenmin aan mij dat rietje er een behoorlijke tijd voor nodig had om mij haar vertrouwen te kunnen geven en dat ik bepaalde dingen, die ik even tussen neus en lippen door bij vixen doe, bij riet nooit heb kunnen doen.
kwestie van opgedane ervaringen en de aard van het beessie en als 'baas' doe je het daar gewoon mee ;)
Afbeelding

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik kan alles doen bij de tollers en bij teun. lorraine vind het vreselijk als haar snuit en haar voorvoetjes geschoren moeten worden. maar ze heeft pech, als het moet dan moet het.
ellen
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik kan alles met ze doen wat ik wil.....ik hoef geen tandjes te zien, maar dat is ook nog nooit voorgekomen, grommen ofzo ook niet.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan met alle drie alles doen.

Amy heeft in het begin héél veel moeten ondergaan (dagelijks wondverzorging, wassen, zalven, nagels knippen, oren schoonmaken, etc.), maar heeft dat altijd probleemloos toegestaan. Voordat ik haar meenam naar Nederland, heeft zij mij in Spanje wel flink in mijn hand gebeten toen ze daar naar een trimster ging om haar te wassen. Die trimster ging véél te snel voor Amy en ik kon in mijn beroerde Spaans niet duidelijk maken dat ze nu moest stoppen omdat ik zag dat Amy in paniek raakte, waarna Amy inderdaad in paniek om zich heen begon te happen en mijn hand daar net tussenzat. Dat nam ik vooral mezelf kwalijk: dat ik niet beter ingegrepen had, want dat was echt pure paniek. Zoiets heeft ze daarna nooit meer gedaan en ook bij de dierenarts laat ze alles toe, bijvoorbeeld het bloed prikken (wat vaak moet gebeuren), al vindt ze het niet leuk.

Bij Mila moet ik het altijd wel rustig en met geduld doen, maar dan kan ik wel alles doen, ook al vindt ze lang niet alles prettig. Bijvoorbeeld oren zalven bij een oorontsteking, dat vindt ze verschrikkelijk (en is natuurlijk ook pijnlijk), maar laat ze wel gewoon toe. Ook met kammen en borstelen, wat ze echt niet zo leuk vindt, zal ze nooit bijten of zo. Van anderen laat ze op zich ook veel toe, maar vreemden moeten niet op het verkeerde moment zomaar aan haar gaan frunniken.

Bij Amoz kan ik alles doen en hij vindt ook niets vervelend, maar dat heb ik uiteraard wel rustig opgebouwd. Vreemden en de dierenarts kunnen dat nog niet, dus vandaar dat wij bezig zijn met 'dierenartstraining' om hem daar meer op zijn gemak te laten zijn en rustig te laten wennen aan lichamelijk onderzoek, etc. Dat gaat eigenlijk heel goed, dus ik verwacht daarmee uiteindelijk bij hem ook geen problemen.

Overigens houdt Mila ook niet van spuitbussen, fietspompen en ook 'rare geluiden' van elektrische apparaten zorgen voor een blafsalvo. Maar dat is alleen blaffen, en als ik haar van tevoren een zit en blijf geef, doet ze dat niet.
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

voor Lenny zijn een bladblazer en een waterblazer een absolute NEE
hij hapt er naar en vind het echt eng. Maar we zijn met te oefenen al zover, dat hij de bladblazer in zijn buurt accepteert zolang het maar niet op hem blaast.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom vindt oren zalven echt afschuwelijk, maar ze laat het wel toe (met een hoop misbaar). Charlie vindt dingen hoogstens stom en dan laat ie zijn kop hangen, maar die sputtert eigenlijk nooit heel erg tegen. Alleen op zijn zij liggen, dat wil ie niet en hij is te sterk om dat af te dwingen. Maar ik vind dat ook onnodig, dus dat hoeft verder ook niet

Uitvallen of bijten zouden ze hier nooit doen, dat zit er gewoon niet in.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

In principe kan ik alles bij mijn honden. Al hebben ze wel dingen die ze stom vinden (kammen en knippen) Csiva vind het ook niet fijn als ik aan haar voorpoten zit. Achterpoten is dan weer geen enkel probleem en als ze zelf een pootje geeft is t ook goed :)
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Isa krijg je met alle kracht van de wereld (Nouja, dat lukt je zeg maar niet zomaar) niet op haar rug. Ze doet het wel op commando, maar o wee als je haar handmatig op d'r rug wil leggen. Gaat je niet lukken. Lijkt zon klein schijthondje.

Verder kan ik bij beide alles eigenlijk.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Sally daarentegen is een heel ander verhaal. Das echt een klein gevaarlijk joekeltje. Nagels knippen zou onder narcose moeten denk ik.
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Bij Branco kon ik alles doen, hij vondt het alleen niet prettig als ik zijn poten wilde nakijken.
Maar dat kwam door ontstekingen tussen zijn tenen die hij vaak had door allergieen.

Jannie heeft eigenlijk nooit wat gemankeerd waardoor ze zorg nodig had.
Maar omdat ik vaak Branco z'n oren moest druppelen en schoonmaken, wat hij overigens heerlijk vond, nam zij al de benen als ik met het flesje aan kwam zetten.
Terwijl het niet eens voor haar bedoeld was :LOL:

Afspoelen met de tuinslang of gieter vondt ze ook niet leuk.
Als ik de tuinslang al pakte om de plantjes water te geven nam ze een spurt naar binnen.

Bij Toos heb ik nog niks kunnen ontdekken wat ze niet leuk vind.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”