Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Achteruit lopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Achteruit lopen

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier 2 honden die dat doen.
Ik had geen idee dat het zo raar was tot verschillende mensen enorm moesten lachen toen ze het zagen :LOL:
Ik weet niet beter, Jack en Jones hebben dat altijd zo gedaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Stepper schreef:
samantha! schreef:Hier 2 honden die dat doen.
Ik had geen idee dat het zo raar was tot verschillende mensen enorm moesten lachen toen ze het zagen :LOL:
Ik weet niet beter, Jack en Jones hebben dat altijd zo gedaan.
Ja het is echt lachwekkend stom gezicht haha. Vooral als ze het in de mand ofzo doet. Dan gaat ze dus echt achterwaards er weer in in.
Haha ja dat doen ze hier ook!
Of als ze echt ergens op willen zitten, dan lopen ze ervoor, kijken achterom of ze goed staan en dan achteruit inparkeren :LOL:
Of als ik in de hal bezig ben en ze heb gevraagd in de woonkamer te blijven, de gang is ruim zat om gewoon om te draaien maar als ik ze betrap dan lopen ze achteruit weer de gang uit :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik vind het wel logisch eigenlijk. Heb er hier ook een paar (gehad) die dat deden. Iets niet doorzetten omdat het niet mocht of omdat het bij nader inzien niet zo veilig was. Dan gingen ze in hun achteruit op rustige manier. Konden ze in ieder geval in de gaten houden wat er voor ze gebeurde.
Spreekwoord iets de rug toekeren was bij een aantal honden zeker niet van toepassing.

En eerlijk gezegd, als ik zelf iets niet helemaal vertrouw en eigenlijk rechtsomkeert wil maken loop ik soms ook even wat achteruit om te zien wat er gebeurd. En als ik denk dat het ok is keer ik de rug toe, maar als ik iets niet vertrouw doe ik dat écht niet.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou loopt ook af en toe achteruit. Vooral als ik met mijn gezicht naar hem toe sta en ik begin vooruit te lopen.

Mijn neven die een Boxer hadden vonden dit ontzettend knap. De Boxer kon bijvoorbeeld achter de bank langslopen en dan kon ze niet meer terug: omdat ze niet achter kón lopen. Kon de hele bank weer verschoven worden.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja grappig is dat, Ras doet dat ook, die huppelt/springt zelfs achterwaarts, meestal aan het begin van de wandeling als hij te ver naar voren springt en me zowat van de sokken trekt.
Dan sta ik stil, uh uh terrÚggggg oh ja vrouwtje spring spring achteruit en met een blije snuit kijkt ie me dan aan.
Ik zeg het je, dat beest heeft humor.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy doet het ook als ik 'terug' zeg. Ze doet het vooral als ze niet weet hoe ze m'n stemming/intonatie moet interpreteren als ik het zeg, geloof ik :)
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel van mij is bang voor gladde vloeren (laminaat, linoleum) en blijkbaar voelt hij zich dan beter als hij achteruit loopt :piew:
Maar hij is sowieso een raar hondje.

Ze kunnen hier wel allemaal op commando een paar stappen achteruit doen. Bijv. als ik een balletje wil pakken of de deur wil openen (ik heb een hekel aan tanden in m'n klauwen of honden die zich voor mij door de deur willen proppen).
Maar dat is een aangeleerd trucje.

Dat spontane achteruit lopen vind ik wel vreemd en ik heb het idee dat dat voorkomt uit onbehagen. Beetje zielig dus.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Mijn honden doen of deden dat allemaal. Nooit over nagedacht dus dat het niet normaal is voor een hond om achteruit te (kunnen) lopen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hahaha, Sultan doet dit ook. Als ik "prikker" en hij staat op voordat hij mag en ik zeg na een paar passen "Terug!" dan loopt hij ook achteruit. Ziet er heeel suf uit. Zeker aangezien hij dan 9 van de 10 keer struikelt over de andere 2 die wel zijn blijven zitten. :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Oh is dat raar ja? Ik had geen idee :LOL:
Ik kreeg wel op cursus een opmerking dat het zo vreemd was dat mijn hond zijwaarts kan lopen. Het was me ook nooit duidelijk geweest dat dat raar was.

Manu gaat bij "back" ook achterwaarts lopen. Als hij heel enthousiast is gaat dat vrij snel, maar hij kan het ook heel serieus nemen en elke stap uitmeten :pffff: Ik ben op het moment bezig met trainen dat hij bij het volgen ook een stukje achterwaarts meeloopt en niet alleen draait. Binnenshuis doet hij het ook. Maar buiten, los van de riem, zie ik het hem eigenlijk nooit doen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Norah staat hier in het dorp bekend als de hond die heel snel achteruit loopt. Maar met een hele andere motivatie. Als Norah iets wil dan gaat ze mij aanstaren, maar als ik gewoon doorloop dan hipt zijn gewoon in noodtempo achteruit, maar blijft wel een meter voor mij.
Ik heb dit gebruikt om zo elk contact met andere honden af te wenden. Ze draait zich dus weg van andere honden en gaat mij aankijken en ik loop gewoon door. Ze is er uberhandig in. In deze mate had ik het nog niet gehad.
Bij andere honden ook wel het achteruit parkeren gehad, maar dat doen mijn huidige twee volgens mij niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”