Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liep goed af

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Liep goed af

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn vriend kwam net thuis van een rondje lopen. Lekker gelopen, maar eh, we hadden een akkefietje.
Hij liep met de honden aan de flex en er parkeerde aan de overkant van een vrij drukke weg een auto vol honden die een beetje uit hun pannetje gingen. Jol loopt wat achter hem, en de draak voor hem.
Aan de overkant wordt de klep van de auto opengedaan en een van die honden vliegt de auto uit en mijn vriend ziet (en hoort) de hond in zijn ooghoek komen. Hij dacht dat de herder voor onze herder zou komen maar die vloog ineens op oude kleine Jol af :schrik:
Die dook in elkaar (wat ze normaal gesproken eigenlijk nooit doet als er honden op haar af komen) Maar net dat de hond bij Jol aankwam bleek Aki dus teruggekomen en om mijn vriend gelopen, beukte hij die herder tegen de grond en bleef er boven staan :80:
Hij hield hem klem eerlijk gezegd en gelukkig was de hond toch wat onder de indruk dat het verder niet uit de hand liep.
Baas kwam ook redelijk snel naar de overkant en onze draak ging naast mijn vriend zitten nadat die man zijn hond had vastgepakt.
"Doet hij anders nooit :19: ". was de reactie van die man.
Mijn vriend was best pissig, en ook wel geschrokken "hou die honden dan ook aan de lijn man! Hij had ook hartstikke dood gereden kunnen worden!
Nou ja, gelukkig is er niets gebeurd zei de man schouderophalend.
Mijn vriend dacht daar anders over, want net als ik zijn we er best wel alert op dat onze draak niet te fel op andere honden wordt.
Maar bij doorlopen en passeren van andere honden was het gewoon weer normaal gelukkig.

Ben blij dat die hond in ieder geval Jol niet heeft gegrepen, ze is de laatste tijd enorm stram al :ugh:
Maar ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een hond Jol aan wilde vallen :80:
Bij de draak overigens ook nog nooit dus gebeurd dat hij voor Jol in de bres moest springen, ik bedoel daarmee dat andere honden prima naar haar toe kunnen gaan zonder dat Aki het nodig vind om zich ermee te bemoeien.
In dit geval ben ik wel blij, en denk ik dus dat het wel goed is geweest dat hij zich er tussen wierp. Ook omdat Jol ineen dook vanwege de hond.
En blijkbaar heeft hij heel duidelijk zijn punt gemaakt, volgens mijn vriend was die herder een paar maatjes groter dan onze kleine draak, maar hij ging gelukkig niet in het verweer.

Maar ik snap dat ook niet hoor, aan een drukke weg, terwijl je honden in de auto enorm reageren op de honden aan de overkant de klep opengooien en alle 4 de honden uit de auto laten on aangelijnd :19:
Nog mazzel dat er maar 1 naar de overkant vloog.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Liep goed af

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Goed gedaan Draak
Ben trots op je :ok:

En die mensen hebben vast niet vooraan gestaan bij t uitdelen Vd intelligentie
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Heavy schreef:Draki wordt volwassen en heeft denk ik goed ingeschat dat die hond niet gezellig kwam spelen :wink:

Dat denk ik ook

En wat fijn dat het goed is afgelopen , dat had heel anders kunnen zijn
Fenneke en Baloe
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Tara schreef:Het is gewoon van dat opgefokte hondengedrag. Helemaal in opperste staat van opwinding om wat er komen gaat en dan is de dichtstbijzijnde hond vaak de Sjaak. Tara heeft daar ook wel een beetje een handje van moet ik zeggen, maar daarom ligt er dus een heel arsenaal aan balletjes en piepertjes in de auto om te zorgen dat de focus daarop komt te liggen wanneer ik die in mijn hand houd. Dan laat ze andere honden verder gewoon met rust. Is ook een optie natuurlijk. :idea:
Deze meneer kwam thuis met zijn honden na waarschijnlijk ergens te hebben gelopen.
Dan laat hij een klep open terwijl de honden in de auto al tekeer gaan naar honden aan de overkant van een drukke weg en vliegt er 1 de weg over. Het is de doorgaande weg naar de boulevard hier, niet echt een rustige weg hier. Ik vind dat gewoon dom en irritant.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Volgens mij is die hond van jullie veel socialer/verantwoordelijker dan jullie denken :wink: Hij heeft het heel netjes opgelost toch? Zonder knokken, dus dat zal hij hier ook niet van geleerd hebben. Gewoon keurige hondentaal terwijl hij ook echt wel de mogelijkheid had erop te klappen. En dat heeft hij niet gedaan :ok:

Grootte en kracht maakt bij dit soort conflicten niet zo uit is mijn ervaring trouwens. Coda heeft met haar 17kg wel eens een volwassen Leonberger tegen de grond gewerkt, puur op karakter dus :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Maeve schreef:Volgens mij is die hond van jullie veel socialer/verantwoordelijker dan jullie denken :wink: Hij heeft het heel netjes opgelost toch? Zonder knokken, dus dat zal hij hier ook niet van geleerd hebben. Gewoon keurige hondentaal terwijl hij ook echt wel de mogelijkheid had erop te klappen. En dat heeft hij niet gedaan :ok:

Grootte en kracht maakt bij dit soort conflicten niet zo uit is mijn ervaring trouwens. Coda heeft met haar 17kg wel eens een volwassen Leonberger tegen de grond gewerkt, puur op karakter dus :mrgreen:
Elco heeft dat ook gedaan bij een jonge hond van een maand of 5 die toen al een stuk groter was dan hij. Die hond heeft me toch een ontzag voor hem! En gisteren snauwde hij een pup van 3 maanden die net iets groter is dan hij even flink af. Die bond ook meteen in. Dus inderdaad, formaat en kracht maakt echt niet uit in zo'n geval. Hij heeft zelfs een over-enthousiaste duitse herder tot andere gedachten kunnen brengen (al hebben de baasjes van die herder dat toen ook nog wel bevestigd door hun hond mee te nemen, zodat Elco verder met mij mee kon lopen).
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

(Dr)Aki heeft zich uitstekend gedragen als ik het zo lees :ok:

De baas van die honden is stommer dan stom.
Honden laat je niet onaangelijnd uit de auto als je je hersens gebruikt.
En al helemaal niet als ze zich in de auto aan het opwinden zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Sommige mensen hebben het verstand van een garnaal.
Vriend hoorde ze vandaag weer. Toen de meneer voorbij kwam rijden. 3 honden klapten toen tegen het zijraampje aan, meneer draaide zich om naar de honden en nam zijn stuur mee :80: Hij klapte het fietspad op, reed de stoep op en ramde bijna het grote hek wat daar staat :schrik:
Goed dat daar verder niemand fietste of liep, gevaarlijk projectiel als ik het zo hoor. :80:
Zelf heb ik ze ook wel vaker gehoord hoor als ze in de auto voorbij kwamen, maar goed. Dat stoort me niet zo, daar heb ik verder geen last van :engel:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

blondie schreef:
Nanna schreef:Sommige mensen hebben het verstand van een garnaal.
Vriend hoorde ze vandaag weer. Toen de meneer voorbij kwam rijden. 3 honden klapten toen tegen het zijraampje aan, meneer draaide zich om naar de honden en nam zijn stuur mee :80: Hij klapte het fietspad op, reed de stoep op en ramde bijna het grote hek wat daar staat :schrik:
Goed dat daar verder niemand fietste of liep, gevaarlijk projectiel als ik het zo hoor. :80:
Zelf heb ik ze ook wel vaker gehoord hoor als ze in de auto voorbij kwamen, maar goed. Dat stoort me niet zo, daar heb ik verder geen last van :engel:

:O:

Pixie wil ook nog wel eens uit haar dak gaan als ze in de auto een hond ziet, maar no way dat ik me dan omdraai achter het stuur.. of haar al krijsend die auto uit ga laten. Je doet maar normaal, anders blijf je maar eens lekker even zitten.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”