En wat bedoelen ze precies met de lengte? van waar tot waar?
Duke loopt momenteel vooral met een sliptouw ketting met dubbele stop, en een lijn van 1.75m. Alleen de haak zorgt toch voor extra gewicht, waardoor de slip na trekken bijna niet terug slipt. Aangezien ik de slipketting gewoon af doe als ik Duke loslaat, zit ik te denken dat een jachtlijn/sliplijn eigenlijk veel makkelijker is.
Maar, moet wel lekker in de hand liggen (welke dikte is dan prettig voor grotere hond?) en ook redelijk makkelijk weer open slippen na trekken. Dubbele stop dus ook weer.
Daarnaast kom ik met de beschrijvingen op internet niet heel veel verder, omdat bij de lengte niet zo duidelijk is hoe die lengte nou opgemeten is, omdat het incl. hals deel is zeg maar? Weet iemand dat? Ik wil eigenlijk niet korter uitkomen dan ik nu heb, (sterker nog, zou misschien wel ietsje langer mogen).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke sliplijn/jachtlijn is fijn?
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Welke sliplijn/jachtlijn is fijn?
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 01 jun 2016 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Re: Welke sliplijn/jachtlijn is fijn?
Kijk eens op Facebook bij leuke hondenlijnen. Zij maakt ze zelf in alle kleuren van de regenboog in de lengte die je zelf wilt. Ze maakt ze alleen met dubbele stop, geen enkele.
En win-win, je steunt ook nog een van haar stichtigen, allema hond gerelateerd.
Ik heb net mijn tweede bestelling binnen
Ik heb een 3 standen jachtlijn met dubbele stop in bordeauxrood, zwart en wit en een in turquiose, koningsblauw, zwart en wit.
Oh en gewone jachtlijnen in okergeel zwart wit en donkerbruin lichtbruin creme en wit :p
En ik wil eigenlijk nog meer...
En win-win, je steunt ook nog een van haar stichtigen, allema hond gerelateerd.
Ik heb net mijn tweede bestelling binnen

Ik heb een 3 standen jachtlijn met dubbele stop in bordeauxrood, zwart en wit en een in turquiose, koningsblauw, zwart en wit.

Oh en gewone jachtlijnen in okergeel zwart wit en donkerbruin lichtbruin creme en wit :p
En ik wil eigenlijk nog meer...
~Anniek
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Bedankt! In mijn google zoektocht, kwam ik uiteindelijk tegen wat mij de perfecte lijn leek.
Ik heb wel nog gekeken naar de lijnen die jij noemde anniek, maar ik ben niet zo van de kleurtjes. Als ik uiteindelijk niet precies gevonden had wat ik zocht, dan was het wellicht een goede optie geweest. Ik zal haar zeker in mijn achterhoofd houden als ik eens iets onvindbaars wil.
Ik heb uiteindelijk deze besteld van hunter.

Een soort combi van een jachtlijn en een politie lijn. Het handvat kun je namelijk verstellen en de lijn dus zo kort of lang maken als je wilt. En het handvat heeft ook een musketon haak. Dit heeft mijn huidige lijn ook, en vind ik ideaal als ik ook de hond van mijn ouders bij me heb. Als ik dan tijdelijk bij een boswandeling ze allebei even aan moet lijnen gaat het halsdeel om de een, en de musketon aan de ander en hoef ik dus maar 1 lijn mee te nemen.
Ik heb wel nog gekeken naar de lijnen die jij noemde anniek, maar ik ben niet zo van de kleurtjes. Als ik uiteindelijk niet precies gevonden had wat ik zocht, dan was het wellicht een goede optie geweest. Ik zal haar zeker in mijn achterhoofd houden als ik eens iets onvindbaars wil.

Een soort combi van een jachtlijn en een politie lijn. Het handvat kun je namelijk verstellen en de lijn dus zo kort of lang maken als je wilt. En het handvat heeft ook een musketon haak. Dit heeft mijn huidige lijn ook, en vind ik ideaal als ik ook de hond van mijn ouders bij me heb. Als ik dan tijdelijk bij een boswandeling ze allebei even aan moet lijnen gaat het halsdeel om de een, en de musketon aan de ander en hoef ik dus maar 1 lijn mee te nemen.

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Ik snap precies wat je bedoeld, met die intentie heb ik dus ook mijn lijnen besteld, inkorten en verlengen wanneer ik wil, plus de handigheid van een jachtlijn. Ideaal.Shiloh86 schreef:Bedankt! In mijn google zoektocht, kwam ik uiteindelijk tegen wat mij de perfecte lijn leek.
En qua kleurtjes kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, effen zwart of olijfgroen is ook mogelijk bij haar.
Ik ben er dol op in ieder geval :p
~Anniek