Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet leuk dus ook loops niet leuk.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Niet leuk dus ook loops niet leuk.

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb alleen maar heren, allen intact.
Ze gedragen zich prima rondom teven en ook als deze loops zijn vinden ze de geur uiteraard wel interessant maar ze blijven bereikbaar en hebben er nooit "last" van.

Goed, ik laat zo nu en dan een herder teef uit van mensen die ik ken.
Gisteravond stuurden ze weer een appje voor het uitlaten alleen nu stond erbij dat ze bijna 2 weken loops was.
Dus ik ging vandaag die hond uitlaten, zoals altijd was Fudge mee.
En toen ik er bijna was dacht ik: oef nee! ze was loops!
Het was te warm om Fudge in de auto te laten dus ik zou wel even zien hoe het zou gaan, ik zou hem wel even duidelijk maken dat hij er niets mee mocht.
Fudge gaat altijd mee deze hond uitlaten maar hij vind deze hond niet zo leuk.
Ze gaan prima samen hoor maar zij wil altijd spelen en Fudge heeft daar nooit interesse in, hij negeert haar compleet.
Goed, ik haal de teef, pak Fudge uit de auto en zoals gewoonlijk gunt hij haar geen blik waardig.
De teef had wel interesse, ze begon hem gelijk te verleiden, staart ofzij, het hele werk.
Fudge liep los, teef aan de lijn en hoe hard zij ook haar best deed Fudge had totaal geen interesse, hij heeft nieteens gesnuffeld :LOL:

Ik vind het wel grappig, hij vind haar nooit leuk en zelfs nu ze loops is nemen hormonen dus niet de overhand maar vind hij haar nog steeds niks aan.
Voor de duidelijkheid: Fudge heeft normaal gezien echt wel een gezonde interesse in loopse teven dus.
Jullie dit al eens meegemaakt? dat een reu echt totaal niets van een bepaalde loopse teef wil weten?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Niet leuk dus ook loops niet leuk.

Ongelezen bericht door Hailfall »

Uh nee :')

Loki kwam laatst een teef tegen die hij normaal gewoon niet leuk vind en die was loops en toen was ze dus wel leuk voor hem. Zij vond het deze keer alleen niet zo leuk dus toen werd hij in zijn oren getoeterd dat hij even snel moest opzouten. Kwam hij helemaal zielig naar mij toe omdat ze lelijk tegen hem deed, bij andere reuen deed ze wel vriendelijk maar Loki werd elke keer afgewezen.. Haha
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ja. Alleen hoogloopse teven die écht dekrijp waren waren interessant voor Finn.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik trainde met mijn vorige Bull bij iemand die twee complete teven had. Tijdens de training kwamen ze altijd mee, ook als ze loops waren. Geen gezeur werken.
Mijn reu had een duidelijke voorkeur voor het jongste teefje, want hij mocht naar de oudste niet eens kijken. Tot de dag dat (de oudste) mevrouw hoog loops was en uitgemaakt had dat mijn hond haar partner zou moeten worden...... Sta ik daar met een levensgrote Engelse Bulldogreu achter mijn benen "mama, help!". Een paar weken later was het jongere teefje loops, toen hebben we ze maar even aangelijnd voor de training.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wel andersom. Vrienden van mij hadden vroeger afghanen. 1 intacte reu en 3 intacte teven. Geen van die teven had interesse in de reu. Dat schijnt typisch te zijn voor afghanen. Ze wilden allemaal door de boerenfox van de overburen gedekt worden. Toen kwam reu twee. Gecastreerd. En wat vonden ze hem leuk. ...
Van fokken is dus niks gekomen in een huis vol intacte en gecastreerde honden. Bizar. Pups waren welkom hoor. Maar niet van de boerenfox.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Alleen andersom. Tallie en Dumas zijn geen geweldige combinatie. Ze gedogen elkaar zeg maar. Tot Tal loops was. En haar best maar doen bij Dumas :LOL:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben een Keesje naast ons en als die loops is dan is Sjon hevig verliefd, het is ook echt zijn vriendinnetje. Huilen bij het raam als ze langs loopt en alles :mrgreen: Phantom en Whisper geven er niets om. Maar nu met een loopse Kat in huis :schrik: alle 3 zijn ze verschrikkelijk, na 2 dagen had ik het al gehad :roll: :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Opzich vind ik het heel verstandig dat honden die lukraak rond hotseknotsen maar ook een beetje selectief zijn in hun huwelijkskandidaten :LOL: Maar niet alleen bij mensen maar ook bij honden zie ik dat de mannelijke versie net iets minder kritisch is dan de vrouwelijke :engel:

Onze Rottweiler vroeger vond dat de Bouvier van de buren dood moest. Hij maakte daarvoor ook geen uitzondering als ze loops was ;)
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

samantha! schreef:Jullie dit al eens meegemaakt? dat een reu echt totaal niets van een bepaalde loopse teef wil weten?
Alleen bij de broodfokker waar ik stage liep. Daar hadden meerdere reuen nul zin in geslachtsgemeenschap.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”