Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stiekem een ander vraagje.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Stiekem een ander vraagje.

Ongelezen bericht door sjm »

Aangezien hier best wat kenners van voeding zitten, kunnen jullie vast ook meedenken met voer voor de katten.

Ik weet niet zo goed wat ik met het voer moet van onze 2 birmaan poezen. Toen we jaren geleden overstapten op graanvrij (TOTW) leek het verharen beter te worden. Een tijdje later zijn we overgestapt op Porta 21 Grainfree en ook hier deden ze het goed op. Dit krijgen ze nu al jaren.

Maar ze verharen het héle jaar door echt extréém, ik word er helemaal niet goed van. Het is echt nog nooit zo erg geweest. Wat zouden we hier aan kunnen doen?

Toch van brok wisselen? Wat voor (betaalbare) brok dan?

En anders... Iemand nog 2 knappe Birmanen hebben? Ze verharen bijna niet. :mrgreen: Zijn alleen maar mooi en lief. :mann: :mann: :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Stiekem een ander vraagje.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb je weleens overwogen om ze over te zetten op barf of kvv? Is niet makkelijk, maar zou wel een mogelijke oplossing kunnen zijn
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Van de brok af en op vers is geen optie?
Hoe vaak gaan ze in bad en hoe vaak kam je ze
sjm
Zeer actief

Vers vreten ze niet. De hufters. :jank:
sjm
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Van de brok af en op vers is geen optie?
Ze gaan niet in bad en ik kam ze niet.. Moet dat?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je moet ze er ook heel langzaam op overzetten, eventueel via blikvoer ;)
sjm
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Je moet ze er ook heel langzaam op overzetten, eventueel via blikvoer ;)
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ze weigeren het echt. Natvoer ok, maar zodra er vers bij komt kijken is het: "Ho ho! Maar dát eten wij niet."
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dan zou ik beginnen met ze op blik over te zetten, dan krijgen ze in ieder geval meer vocht binnen.

Wassen en kammen ís een optie, ja ;-) Doe er voor de lol eentje? Lekker soppen, droogfohnen en met een grove(!) kam doorwerken. Of een salonbezoek, dat kan natuurlijk ook. Misschien maakt het verschil
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sjm schreef:
Rosita Compagner schreef:Van de brok af en op vers is geen optie?
Ze gaan niet in bad en ik kam ze niet.. Moet dat?

Nou ja, als je er minder last van wilt hebben.
Ik geloof niet dat het met ander voer gaat veranderen hoor. Hier dit jaar geen verwarming aangehad en dan hebben ze een duidelijke wintervacht die ze in een week of twee kwijt zijn.
Op de brit na, die gaat onder de douche.
sjm
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Dan zou ik beginnen met ze op blik over te zetten, dan krijgen ze in ieder geval meer vocht binnen.

Wassen en kammen ís een optie, ja ;-) Doe er voor de lol eentje? Lekker soppen, droogfohnen en met een grove(!) kam doorwerken. Of een salonbezoek, dat kan natuurlijk ook. Misschien maakt het verschil
Hm, ze drinken altijd wel voldoende. Zouden ze teveel verharen omdat ze te weinig vocht binnen krijgen?

Ik zal eens een in bad stoppen en kammen. Hoe vaak zou dat ongeveer moeten dan? Ik hoor ook vaak dat het juist kan stimuleren om het haar los te laten. :mrgreen:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Rosita Compagner schreef:Dan zou ik beginnen met ze op blik over te zetten, dan krijgen ze in ieder geval meer vocht binnen.

Precies wat ik wilde reageren :ok:
Je kan ze ook eens beide naar een goede trimmer voor katten brengen. Dan wordt de eerste keer gelijk goed gedaan en kun je daarna vast tips meekrijgen voor het onderhouden van de vachten van specifiek jouw katten.
Oh wacht, je bied ze aan! Doe mij Iep maar :I: Ruilen tegen Aylin? :engel:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik durf te wedden dat ze nog steeds niet genoeg drinken, volgens mij zijn er maar weinig katten die uit zichzelf genoeg drinken. Ze moeten het qua vocht ook echt wel een beetje hebben van het voer.
Ik ben geen trimster dus wie weet zit ik er helemaal naast maar ik kan me met mijn boerenverstand gewoon niet voorstellen dat een vacht extra gaat verharen als je borstelt. Tenzij je zo raar borstelt of met een scherpe borstel waardoor je haren afsnijdt.
Ik zie het ook wel eens voorbij komen in de siberen facebookgroep maar ik borstel mijn sibeer geregeld (elke anderhalve, twee weken ongeveer) en dan laten echt alleen de haren los die er toch al uit moesten. Als ze net vol in haar wintervacht zit komt er bijna niets los en tijdens de vachtwissel een heleboel.

En daarnaast, als de haren nu toch ook al uitvallen kan je ze maar beter gecontroleerd er uit wassen/kammen. Toch?
sjm
Zeer actief

hakunamatata schreef:

Je kan ze ook eens beide naar een goede trimmer voor katten brengen. Dan wordt de eerste keer gelijk goed gedaan en kun je daarna vast tips meekrijgen voor het onderhouden van de vachten van specifiek jouw katten.
Haha, nee. Lenthe is de ergste. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

sjm schreef:
hakunamatata schreef:

Haha, nee. Lenthe is de ergste. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:blauwoog:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”