Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stalkertje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Stalkertje

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik noem Apple bij vlagen mijn lieve kleine stalker :Q:
Ze loopt normaal altijd wel een beetje achter je aan. Maar soms heeft ze van die periodes dat ze echt enorm aan mij hangt of aan vriend.
Hoe uit zich dat? Ze loopt gewoon echt continu achter je aan. Als je even beweegt wordt ze wakker. Ga je vervolgens in de open keuken staan loopt ze, moe of niet, achter je aan. Nou vind ik dat ook nog niet eens zo'n punt, maar ook als ik van de woonkamer naar de hal loop, trekt ze een sprintje (dat doet ze normaal niet in huis zonder een speeltje) zodat ze nog door de deur kan. Trek ik vervolgens eerder de deur dicht gaat ze voor het glas zitten kijken. (daar kan ze ook alles zien)
Een beetje nieuwsgierigheid of achter me aan lopen vind ik zeker niet erg. Maar ze heeft dus periodes waarin ze echt onrustig is omdat ze je niet uit het oog wil verliezen. Als ik het toe zou laten zou ze zelfs bij me in de wc gaan zitten zeg maar.
Gekke is dat ze daar buiten helemaal niet zo'n punt van maakt, dan loopt ze gerust meters achter me.
Hoe kan ik daar nou het beste mee omgaan?
Het volgen blokkeren of haar naar de plaats sturen zorgt er eigenlijk voor dat ze vaak niet echt rustiger wordt. Ze doet wel even wat je vraagt maar binnen een mum van tijd staat ze weer naast je.
Hoe kan je zoiets doorbreken? Ik weet dat het vaak vanzelf weer wat minder wordt. (Het zou me niks verbazen als dit ook gelinkt is aan haar gevoeligheid voor wind.) Maar het zou mooi zijn als ik de algemene onrust kan adresseren.
Brindlecardi
Zeer actief

Re: Stalkertje

Heavy schreef:Lijkt wel of je Jip beschrijft :wink: Bij hem is het stukken minder geworden door hem op zijn plaats te sturen en niet de hele tijd achter me aan te laten lopen. Heel soms ( gisteren toevallig ) dan is het er ineens weer en ga ik goed nadenken wat er kan zijn.

Ik loop al weken de lange wandeling 's avonds met hem na het avondeten ivm de wamte maar gisteren had ik hem heel vroeg in de ochtend al lekker lang laten rennen en zwemmen . Maar dan wil hij dus 's avonds nog een keer :mrgreen:

Hij heeft heel veel duidelijkheid nodig eten en wandelen op vaste tijden werkt het beste voor hem.
Goh bizar dat dat zo' n invloed kan hebben!

Bij Apple is op de plaats sturen dan meteen weer een commando. En aangezien ze ook teckel bloed heeft :Q: blijft ze een paar tellen zitten, maar vervolgens staat ze alweer op. Je moet dat dus blijven herhalen dat ze ergens moet blijven. Dus dat zorgt niet echt voor minder onrust bij haar.

Moet wel zeggen dat afgelopen 4-5 weken ook inderdaad wel anders zijn. Ik ben zelf regelmatig een paar dagen van huis dus dat zorgt er ook al voor dat ik 's morgens niet met haar wandel maar mijn vriend. (normaal wandel ik altijd in de ochtend)
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer had dat soort van als pup en heeft vanzelf geleerd dat ik nix ga doen en dat hij kan blijven liggen. Maar dat heeft iedere pup denk ik. Apple klinkt als Juma, die doet precies hetzelfde en dat wordt niet minder. Soms irriteert het me omdat ze dusdanig in de weg loopt dat ik bijna val en stuur ik haar weg. Dan gaat ze ook wel, maar is zo weer terug.
Zolang ze niet in de weg loopt en niet tegen me opspringt, laat ik haar maar. Ze vind het blijkbaar erg prettig.
Buiten heeft ze het niet, dan is alles interessant en leuk.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Paco van m'n schoonouders had ook heel sterk die neiging. Hem ook steeds laten blijven en beloond bij braaf blijven liggen. En gewoon opnieuw begonnen als hij wel opstond. Gelukkig zijn m'n schoonouders dat ook gaan doen en het brengt hem wel een stuk rust uiteindelijk. Doe je dat niet dan is hij de hele dag aan het neusfluiten. Dat horen m'n schoonouders niet, maar sinds ze het weten en dus hem meer vragen te blijven liggen, is het neusfluiten ook fors verminderd. Nadeel als je de enige met goed gehoor bent in de familie ;)
Brindlecardi
Zeer actief

Bedankt voor het delen van jullie ervaring en de tips!
Toevallig vandaag was ze alweer veel rustiger mbt het achtervolgen. Dus wie weet is de periode alweer voorbij :Q: maar mocht het weer opspelen ga ik toch dat naar de plaats sturen meer doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”