Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde onderling, verrassend?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Rangorde onderling, verrassend?

Ongelezen bericht door Maeve »

Okay, er gebeurde net iet wat me enorm verbaasde! Even een situatieschets, ik ben benieuwd of jullie dit bekend voorkomt.
Coda is 4 jaar en een echte alpha teef. Eerlijk, maar ze kan wel flink corrigeren als andere honden dit uitlokken. Ze regeert met harde hand zeg maar :mrgreen: Dat straalt ze blijkbaar ook uit want in vrijwel elke (gelegenheids)roedel neemt ze al snel een soort alpha positie in. Zonder te knokken overigens, vaak is haar aanwezigheid genoeg om respect af te dwingen. In mijn roedel staat ze dan ook bovenaan, zonder twijfel. Toen ik een pup hield uit haar nest was ik er heel erg op bedacht dat ik niet een pup moest houden met dezelfde houding, dat zou absoluut tot gedonder leiden tussen die twee. Dus hield ik Bizzy, het pupje dat wel heel vrolijk en stabiel is maar zich ook altijd al probleemloos over heeft gegeven aan Coda's nukken. Als ze eens te ver ging was een blik genoeg om Biz op haar rug te laten draaien en zo was een duidelijkere correctie ook zelden nodig.

Bizzy is nu bijna 14 maanden oud en nog steeds het meest lieve, zachtaardige en onderdanige hondje dat ik ooit heb gehad! Zij kan dan weer probleemloos met elke hond omgaan want ze heeft zelfvertrouwen maar past zich naadloos aan aan de situatie. Ze triggert geen agressie, geeft onzekere honden ruimte en beweegt zo overal tussendoor zonder dat het tot problemen leidt. Zij staat dan ook onderaan in de rangorde, zelfs Nilo die best een softie is kan haar wegsturen uit haar mand als hij heeft besloten dat hij er wil liggen en dat ondergaat ze gewoon. Tenminste, ik dacht dus altijd dat zij onderaan staat. Vanavond reden we terug naar huis, de honden achterin de auto en Biz raakt dan altijd wat overenthousiast zodra we de parkeerplaats op rijden. Gewoon onbenullig jongehondengedrag, dan bouwt ze enorm veel spanning op wat ze uit in blaffen en soms hangt ze een van de andere honden in hun kraag. Niet bijten, maar puur spanning afreageren. Desalniettemin wel irritant dus ik corrigeer haar daarvoor, maar het is effectiever als de andere honden haar die grens aangeven. Vanavond haalde ik ze uit de auto toen ze tegen Coda begon te grommen, blaffen en in haar kraag ging hangen. Dit heb ik bewust even laten gaan met het idee dat Coda haar zou corrigeren en ze er van zou leren. Ik had beide honden aan de riem dus totale controle, maar liet de riemen bewust los hangen zodat ze zich niet beperkt zouden voelen in hun beweging. Coda raakte inderdaad geirriteerd en gromde terug. Hierop stopte Bizzy niet maar bleef grommen. Coda verstarde, Bizzy ook..Ze gingen tegen elkaar aan staan, voorpoten van de grond en ik verwachte dat Biz al snel het onderspit zou delven. Maar..na wat gefixeer op die manier droop Coda af, liet zich zakken met een lage houding en liet Bizzy een poosje over haar schoft hangen :80: Ze liep uiteindelijk weg en de situatie was weer gekalmeerd, maar dit was wel het allerlaatste wat ik had verwacht!

Het is moeilijk inschatten zo van mijn beschrijving natuurlijk, zoiets moet je eigenlijk op film hebben. Maarja, het duurde slechts een paar seconden dus krijg dat maar voor elkaar :mrgreen: Maar ik vraag me wel af of ik er nu zo verschrikkelijk naast zit met m'n idee over de rangordeverdeling en Coda's status. Bizzy is trouwens wel pas loops geweest (eerste keer) en nu schijndrachtig, dat zou invloed kunnen hebben?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Rangorde onderling, verrassend?

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien dat Coda wel door had dat dit een actie uit frustratie was en besloot ze te kalmeren? Dat Bizzy het durft is misschien wel te wijten aan schijnzwangerschap.
Onze golden was in roedels thuis ook altijd 'het opperhoofd' dat straalde ze ook uit. Maar ze liet zich eigenlijk verder zelden uitdagen. Als een hond toch probeerde om te domineren liep ze vaak weg uit de situatie. (alleen vervelende reuen snauwde ze af) en toch is er naar mijn idee nooit twijfel geweest over wie de baas was. Ze heeft nooit echt hoeven vechten voor die plek.

Maar ik ben geen echte kenner van grotere roedels. :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Coda is een volwassen verstandige teef, en dus conflictvermijdend, lijkt mij. Die gaat geen verwondingen riskeren om niks. Maar ik zou het wel goed in de gaten houden want als dat kleine juffie praatjes blijft houden heb je kans dat het een keer echt op elkaar klapt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hanneke2 schreef:Coda is een volwassen verstandige teef, en dus conflictvermijdend, lijkt mij. Die gaat geen verwondingen riskeren om niks. Maar ik zou het wel goed in de gaten houden want als dat kleine juffie praatjes blijft houden heb je kans dat het een keer echt op elkaar klapt.
Zoiets.
Coda is toch haar ma.? Kan maar zo een ombuiging zijn dat je met 2 knokkende teven in huis zit , klein akkefietje zegt weinig maar ook weer heel veel.
Ik had het afgekapt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hanneke2 schreef:Coda is een volwassen verstandige teef, en dus conflictvermijdend, lijkt mij. Die gaat geen verwondingen riskeren om niks. Maar ik zou het wel goed in de gaten houden want als dat kleine juffie praatjes blijft houden heb je kans dat het een keer echt op elkaar klapt.
Zoiets.
Coda is toch haar ma.? Kan maar zo een ombuiging zijn dat je met 2 knokkende teven in huis zit , klein akkefietje zegt weinig maar ook weer heel veel.
Ik had het afgekapt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat apart, ik kan me voorstellen dat je dat niet had verwacht!
Ik zou misschien denken dat Coda het toestond omdat het niet echt ergens om ging behalve om Bizzy's frustratie? Dan zegt het dus niet per se iets over de onderlinge verhouding omdat Coda uiteindelijk bepaalt hoe ver Bizzy mag gaan, dus zij wel degelijk de touwtjes in handen heeft. En als die verhoudingen heel duidelijk zijn, staat zij wellicht ook meer toe van de andere hond?

Ik heb hier nooit gemerkt dat loopsheden en schijnzwangerschappen invloed hadden op de verhouding tussen Mila en Amy of de manier waarop ze met elkaar omgaan, maar ik kan me voorstellen dat dat ook nog van invloed kan zijn.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Perry is hier overduidelijk de roedel leider . Hij bepaalt. Dat doet ie met slechts een blik, of een opgetrokken lipje. Als er ergens een botje ligt bv. dan is een blik op afstand voldoende om de rest af te laten druipen. Maar hij kiest ook zijn confrontaties. En gaat sommige simpelweg uit de weg.
Dat maakt hem niet minder leider.

Deze door jouw beschreven confrontatie had ik trouwens afgekapt. Met de voorpoten van de grond tegen elkaar aanhangen, fixeren en overhangen wordt door mij niet geaccepteerd. Nooit, er wordt hier niet gepatst en er wordt geen spanning opgebouwd. Er lopen hier 4 intacte reuen dat is mij te link. Ik accepteer het gewoon niet als alphabitch :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zo zijn uiteindelijk Cleo en Eva gaan vechten. Cleo was precies als Coda vet de baas over Eva. Dat is levenslang ook zo gebleven. Binnen. Buiten draaide die rollen bij opwinding om. Eigenlijk precies wat jij ziet. Door opwinding kwam Eva er per toeval achter dat ze fysiek sterker was. Dus ze waren druk en wild een spelletje aan het doen op het strand. Ineens begon Eva stappen te ver te gaan tegen Cleo. Duwen en beuken. Cleo wilde dat corrigeren maar Eva bleef stand houden. Paar seconde later hingen ze aan elkaars nekken te trekken en was het een serieuzere aangelegenheid. Effe laten gaan en wat foto's gemaakt maar toen toch ingegrepen. Uit elkaar moeten trekken en best wel hardhandig ook. Ene vast en andere klapte dan weer op de vastgehouden hond. Toen een goede klap gegeven en een enorme brul. Klaar! Daarna nog een week veel spanningen maar gelukkig wel alles onder controle. Wij konden vechten aan zien komen en afkappen. Dat bloedde dood en ze leefden nog lang en gelukkig. Cleo regeerde binnen. Eva buiten en ze konden nooit meer spelen want dat draaide sindsdien op vechten uit. Verstarren vanaf dat moment nooit meer toegestaan. Want ook dat werd ruzie. Best naar. Ik neem dus persoonlijk nooit meer twee teven want ik voelde me regelmatig meer een politieagent dan een vrolijk genietend honden baasje.

Na een tijdje weet je wel dat het onder controle is. In het begin net na hun vechten was ik echt bezorgd als ik alleen was of de honden alleen moest laten.

Misschien valt het bij jouw honden erg mee. Wat je beschrijft is echter precies hoe bij ons de teven de meer gespannen verhouding kregen. Ze waren best dol op elkaar maar geen vriendinnen. Gehecht en tolerant maar geen liefde. Toch zij zeen daarna nog 5 jaar samen geweest met een sporadische knokpartij bij uitlaten, drukte of spelen. Dat laatste was eigenlijk altijd de trigger. Of Cleo die uitviel. Dat was ook een reden voor Eva om terug te meppen.

Want wat jij zag gebeuren is een verandering in de wijze waarop de dochter haar moeder ziet. De macht van de moeder is verdwenen en nu is het even afwachten wat ze er mee wil en doet. Cleo was haar macht nl ook ineens kwijt nadat Eva besloot zich niet uit het veld te laten slaan. Opwinding gaf haar zelfvertrouwen.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, bij ons begonnen vechtpartijen ook uit opwinding.

Nikkie heeft nogal last van redirectie gedrag. Altijd was Jarah de klos, we grepen altijd gelijk in maar na een paar jaar de klos te zijn geweest pikte Jarah het niet meer, en zij is aardig vasthoudend dan, waar Nikkie nog wel luistert als je haar van Jarah afhaalt luistert Jarah totaal niet meer die is dan zo pissig dat ze wilt blijven aanvallen.

Het gebeurt wel heel vaak tijdens loopsheden en schijndracht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hier zijn destijds de rangorde gevechten tussen onze twee cattles ook uit opwinding begonnen, hoewel de oudere teef steeds begon. Gelukkig nog geen knokken bij jou. Stevig optreden inderdaad en jezelf duidelijk als ranghoogste positioneren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie laat steeds meer gaan. Juist omdat het meestal heel gezellig is denk ik, en ze toch wel luisteren als het er op aankomt.
Beetje zoals de vrouw :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:Ik vind het vooral een beetje raar dat je uit hoe een pup zich gedraagt naar haar moeder al iets zou menen af te leiden over haar definitieve gedrag in de roedel, het kind is pas 14 maand, er kan nog héél veel veranderen (en niet persé ten goede), zeker als je Bizzy's redirectiegedrag niet onder controle houdt.
Daar ben ik het wel mee eens en ook zeker met het dikgemaakte stukje.

Ik heb dergelijke verbale strubbelingen nooit toegestaan bij mijn reuen.
Bij Rana en Ita is het nooit zo ver gekomen, maar ook daar lette ik wel goed op.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Grote kans dat de oorzaak hormoon gerelateerd is, dan reageren vaak anders dan je verwacht. Hier ook als er 1 loops moet worden of schijnzwanger is dan ben ik veel alerter op signalen en kap per direct het fixeren af. Zelfs mijn ''trut'' poedel word een feeks als ze schijnzwanger is, dan moet ik bv alle botjes die normaal door het hele huis liggen weghalen, anders breekt de pleuris uit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Maar na die schijnzwangerschap verandert er dan wat? Want na die knokpartij tussen Eva en Cleo is het nooit meer echt goed gekomen. Beide honden vochten nooit. Alleen met elkaar. Kan best zijn dat Eva toen schijnzwanger was of loops werd. Dat weet ik niet meer maar volgens mij doet dat er ook niet toe. Eenmaal aan de rol en eenmaal door dat de macht anders ligt dan dat hij lag blijft dat gedrag gewoon. Dat is mijn ervaring. Teven kunnen soms gewoon zo zijn dat ze elkaar in de weg gaan lopen. Of de aanleiding nu a of b is maakt geen verschil. Was ze niet schijnzwanger dan was ze bijna loops. Was ze dat niet dan was de aanleiding weer een andere geworden.

In mijn optiek is de aanleiding dus gewoon dat moeder en dochter twee volwassen teven zijn die geen zin meer hebben om door de andere wat verteld te krijgen. Daar moet je als baas gewoon bovenop zitten vanaf seconde 1 zodat dat niet verder kan gaan. Eva is nooit vergeten dat ze Cleo fysiek aan kon. En ze zijn ook nooit vergeten dat win ze heel erg hardhandig duidelijk hebben gemaakt dat knokken verboden was. Daarom kon ik verder alles verbaal wegdreigen. Uh! Waag het! Staart laag oren plat en wegwezen. Niet leuk maar dus ook geen teven oorlog geworden. En nogmaals. Zowel Eva als Cleo waren hele lieve makkelijke verre van vechtlustige honden op gebied van andere honden. Zat er dus echt niet in om te willen knokken.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Is het misschien sowieso een idee om Bizzy in de auto in een bench te zetten? Dan hoef je je daar tijdens het autorijden niet druk te maken. En als je dan op plek van bestemming bent en ze is gespannen, je haar even eerst haar frustratie er uit kan laten rennen alvorens je ze uit gaat laten?
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Eva is nooit vergeten dat ze Cleo fysiek aan kon.
Ik hoop maar dat Amy er nooit achterkomt dat ze Mila fysiek makkelijk aankan :schrik:
Hoewel ik me totaal niet kan voorstellen dat het ooit op een lichamelijke krachtmeting aan zou komen tussen Mila en Amy, maar met teven houd ik dat wel altijd in mijn achterhoofd. Zeker nu Amy gecastreerd is en natuurlijk fysiek en mentaal veel sterker is dan een jaar geleden.
Ik zou waarschijnlijk net zo stomverbaasd zijn als Maeve als er een dergelijk voorval zou zijn tussen Mila en Amy, aangezien Mila Amy flink onder de duim heeft.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik ze hier normaal geen ruimte in geef en het inderdaad afkap. De reden dat ik het nu even op z'n beloop liet is dat Coda altijd snel en duidelijk kan corrigeren, en er dan ook direct klaar mee is. Dus ze geeft Biz op d'r flikker, stopt dan ook vanzelf weer en dan is de lucht geklaard. Dat had ik nu ook verwacht, maar het liep anders. Dan hebben we het over een situatie van een paar seconden, en ik was oprecht verbaasd over wat er gebeurde. Toen Biz tegen haar op stond ging ik er nog steeds vanuit dat Coda haar flink zou corrigeren, ik had beide riemen vast om ze uit elkaar te kunnen halen als het fout was gegaan dus die controle was er wel. Maar het liep anders dus, een situatie die ik echt niet had voorzien. En het is ook zeker niet geëscaleerd, de lucht was weer geklaard daarna en ze reageren sindsdien niet anders dan anders op elkaar. Ik weet nu wel dat ik er meer bovenop moet zitten en Bizzy minder ruimte moet geven. Het is niet zo dat ik ga afwachten tot het fout gaat dus :wink:
laeken schreef:Zo zijn uiteindelijk Cleo en Eva gaan vechten. Cleo was precies als Coda vet de baas over Eva. Dat is levenslang ook zo gebleven. Binnen. Buiten draaide die rollen bij opwinding om. Eigenlijk precies wat jij ziet. Door opwinding kwam Eva er per toeval achter dat ze fysiek sterker was. Dus ze waren druk en wild een spelletje aan het doen op het strand. Ineens begon Eva stappen te ver te gaan tegen Cleo. Duwen en beuken. Cleo wilde dat corrigeren maar Eva bleef stand houden. Paar seconde later hingen ze aan elkaars nekken te trekken en was het een serieuzere aangelegenheid. Effe laten gaan en wat foto's gemaakt maar toen toch ingegrepen. Uit elkaar moeten trekken en best wel hardhandig ook. Ene vast en andere klapte dan weer op de vastgehouden hond. Toen een goede klap gegeven en een enorme brul. Klaar! Daarna nog een week veel spanningen maar gelukkig wel alles onder controle. Wij konden vechten aan zien komen en afkappen. Dat bloedde dood en ze leefden nog lang en gelukkig. Cleo regeerde binnen. Eva buiten en ze konden nooit meer spelen want dat draaide sindsdien op vechten uit. Verstarren vanaf dat moment nooit meer toegestaan. Want ook dat werd ruzie. Best naar. Ik neem dus persoonlijk nooit meer twee teven want ik voelde me regelmatig meer een politieagent dan een vrolijk genietend honden baasje.

Na een tijdje weet je wel dat het onder controle is. In het begin net na hun vechten was ik echt bezorgd als ik alleen was of de honden alleen moest laten.

Misschien valt het bij jouw honden erg mee. Wat je beschrijft is echter precies hoe bij ons de teven de meer gespannen verhouding kregen. Ze waren best dol op elkaar maar geen vriendinnen. Gehecht en tolerant maar geen liefde. Toch zij zeen daarna nog 5 jaar samen geweest met een sporadische knokpartij bij uitlaten, drukte of spelen. Dat laatste was eigenlijk altijd de trigger. Of Cleo die uitviel. Dat was ook een reden voor Eva om terug te meppen.

Want wat jij zag gebeuren is een verandering in de wijze waarop de dochter haar moeder ziet. De macht van de moeder is verdwenen en nu is het even afwachten wat ze er mee wil en doet. Cleo was haar macht nl ook ineens kwijt nadat Eva besloot zich niet uit het veld te laten slaan. Opwinding gaf haar zelfvertrouwen.
Klinkt vergelijkbaar inderdaad, al is het hier niet uit de hand gelopen. Ook is een verschil denk ik dat Bizzy fysiek echt niet sterker is dan Coda. Coda is flink aan de maat voor een teef terwijl Biz aan het onderste van de standaard zit. Ze verschillen zeker 5kg in gewicht en ik heb Coda veel grotere honden naar de grond zien werken. Ik denk dat als het tot een gevecht was gekomen Bizzy dan ook echt het onderspit had moeten delven. Daarom verbaasde het me des te meer dat zij die uitdaging wel leek aan te gaan. Zowel fysiek als mentaal lijkt ze me totaal geen partij voor Coda.
Inge O schreef:Ik vind het vooral een beetje raar dat je uit hoe een pup zich gedraagt naar haar moeder al iets zou menen af te leiden over haar definitieve gedrag in de roedel, het kind is pas 14 maand, er kan nog héél veel veranderen (en niet persé ten goede), zeker als je Bizzy's redirectiegedrag niet onder controle houdt.
Oh nee dat was ook geen vast gegeven voor me hoor, eerder een inschatting. Ik zag in het nest al verschillen in hoe de pups op elkaar en op Coda reageerde. Zo was er één teefje dat toen al dezelfde houding had als Coda, die heb ik dus heel bewust niet gehouden en daar was ik blij van. Vorige maand zagen ze elkaar weer tijdens een strandwandeling en het was weer precies dit teefje dat irritatie op riep bij Coda, die leek heel duidelijk op haar. Ik heb er wel rekening mee gehouden dat een pup zich nog tot van alles kan ontwikkelen, maar koos wel voor de pup die toen het makkelijkst met haar om ging. En tot gister klopte dat beeld ook, niet alleen in haar gedrag binnen de roedel maar ook naar andere honden. Een paar maanden geleden nog logeerden we in een huishouden met 6 intacte teven en ook daar past Bizzy zich naadloos aan. Dat redirectiegedrag is iets waar we nog aan werken inderdaad, heel irritant vind ik het. Het is er grotendeels uit maar dat stukje in de auto blijft hardnekkig. Ze houdt zich namelijk in tot ik de auto uit ben gestapt :mrgreen: Weer instappen en corrigeren heeft nog niet geholpen, de achterklep open doen en corrigeren niet, de achterklep dicht houden tot ze zich gedraagt heeft ook geen succes..
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nanna schreef:Teven en hun hormonen :engel:
Daarom ben ik zo blij met mijn gecastreerde teven; die hebben nooit mot.
Ik had dat opstaan tegen een andere teef (in dit geval haar moeder) overigens niet geaccepteerd. Het is meestal een recept voor dikke ruzie.
Ik heb met Tessa wel problemen (gecastreerd) als Winni loops is. Maar die knokt dan eerder met Tay en heeft sowieso een korter lontje dan. Maar goed, dat is 1 gecastreerde teef en 1 niet gecastreerde, dat zal ook anders zijn.

Hier mogen de teven samen best spelen, maar zodra er te veel opwinding komt wordt het afgekapt. Alleen ik weet wel zeker dat Winni hier de baas gaat worden, Tessa geeft daar wel makkelijk aan toe, Tay gelooft het nog niet zo, maar die bemoeit zich er weinig mee.

EDIT: Dat blaffen uit opwinding en in een andere hond hangen doet Winni ook in de auto en op het moment dat ze uit de kennel mag. In de auto zitten ze niet samen, maar apart. Als we Tay dan ook uit de kennel laten dan wil dat wel eens vuurwerk geven en heel eerlijk laat ik Tay dan ook corrigeren. :schrik: Die maakt indruk en wij niet, Winni is niet snel onder de indruk van correcties, die wordt zo hectisch dat niks meer door komt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Opwinding is vaak een risico. Hier mogen (in mijn geval reuen) niet fysiek met elkaar meten. Nu ben ik geweldig blij dat t nog steeds uitermate goed gaat tussrn vader en zoon en ik hoop heel erg dat t zo blijft. Maar ik weet ook dat t zo kan omslaan. Waar Xavi voorheen niks mocht regelen in de zin van grommen oid mag hij dit bij Xygan wel met mate. Maar over t algemeen heeft hij dat niet eens nodig en is lichaamstaal /-houding al ruim voldoende. Maar erg veel opwinding kap ik dus wel af. Tegen elkaar op staan mag ook niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”