Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Protestplassen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Protestplassen?

Ongelezen bericht door Shibby »

Bestaat zoiets?

Roemeense straatrat springt net op de bank om haar blaas eens mooi te legen.

2 minuten daarvoor heeft Shib eten gekregen, omdat hij dat van vanmorgen niet lustte. Malou had natuurlijk al gehad vanmorgen want die lust alles en kreeg net niks.

Ze is echt prima zindelijk hier in huis. Vanaf het begin. Daarom de vraag van het protestplassen ;)
Of zou ze toch gewoon flink gemoeten hebben en snapt ze nog niet dat ze ook even bij een deur kan gaan piepen. :hmmm:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sjm
Zeer actief

Re: Protestplassen?

Ongelezen bericht door sjm »

Onze katten doen aan protestpoepen. De hufters.
Als ze naar binnen moeten en dat zelf nog niet bedacht hadden gaan ze poepen. Als ze niet naar buiten mogen terwijl ze dat wel willen gaan ze poepen. Naaistreken zijn het. Wel op de kattenbak gelukkig. Met hun kop eruit, ze kijken ons aan als ze het doen. :LOL:

Geen idee of Malou dat nu ook doet natuurlijk. Wel vreemd gedrag.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

misschien was het sprongetje net genoeg om de sluizen te doen doorbreken? Ik geloof niet zo in protestplassen eigenlijk, heb t althans nog nooit gezien.

Ik geef pom altijd 10 brokjes als karel extra krijgt, is zij ook weer blij :P
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

sbientje schreef:misschien was het sprongetje net genoeg om de sluizen te doen doorbreken? Ik geloof niet zo in protestplassen eigenlijk, heb t althans nog nooit gezien.

:goeie: Dat is hier een hele maaltijd voor Isa.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

sjm schreef:
sbientje schreef:misschien was het sprongetje net genoeg om de sluizen te doen doorbreken? Ik geloof niet zo in protestplassen eigenlijk, heb t althans nog nooit gezien.

:goeie: Dat is hier een hele maaltijd voor Isa.
hahaha! dan 2
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Markeert ze ook buiten?
Jura gaat na stress altijd piesen. Dat is wel altijd buiten maar toch, ik vraag me af of dat voor haar gewoon een manier is om spanning kwijt te raken.
Shibby
Zeer actief

sjm schreef:Onze katten doen aan protestpoepen. De hufters.
Als ze naar binnen moeten en dat zelf nog niet bedacht hadden gaan ze poepen. Als ze niet naar buiten mogen terwijl ze dat wel willen gaan ze poepen. Naaistreken zijn het. Wel op de kattenbak gelukkig. Met hun kop eruit, ze kijken ons aan als ze het doen. :LOL:

Geen idee of Malou dat nu ook doet natuurlijk. Wel vreemd gedrag.
Koos doet dat ook hahahaha. En dan heul vuil kijken vanaf die kattenbak hé :LOL:

Het was ook wel een grote plas (uiteraard :roll: ). Maar het sprongetje was niet de trigger. Ze sprong op de bank om daar nog 2 kruimels van mijn broodje te eten en vervolgens ging ze plassen. Ik hoop maar dat het niet uit protest was, want dan ben ik mooi nat :hmmm: :engel:

Ik zal haar in het vervolg ook maar een ieniemienieietsjepietsje geven als Shib wat krijgt, gewoon voor de zekerheid.
metav schreef: Dat is protest omdat je dat mooie mandje enzo hebt weggegeven
Ze is gewoon heel boos nu
Jij.Bent.Echt.Heel.Gemeen :gvd: :gvd: :gvd:

runninggirl schreef:Markeert ze ook buiten?
Jura gaat na stress altijd piesen. Dat is wel altijd buiten maar toch, ik vraag me af of dat voor haar gewoon een manier is om spanning kwijt te raken.
Ze markeert inderdaad wel, niet extreem veel en ze tilt er nog net geen poot bij op. :wink:

Met spanning bedoel je dan meer het "hé dit is raar, normaal krijgen we allebei eten en nu niet. ik snap het niet, help!" idee?
Het zou natuurlijk kunnen, denk dat als het dat is ik dat de komende weken wel duidelijk krijg.

Alleen als ze dan in het vervolg alleen op de poef piest in plaats van precies op de naad van de poef en de bank waardoor alles er ook nog lekker tussendoor loopt, zou ik dat toch wel heel prettig vinden :hmmm:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Shibby schreef:Het was ook wel een grote plas (uiteraard :roll: ). Maar het sprongetje was niet de trigger. Ze sprong op de bank om daar nog 2 kruimels van mijn broodje te eten en vervolgens ging ze plassen. Ik hoop maar dat het niet uit protest was, want dan ben ik mooi nat :hmmm: :engel:

Ik zal haar in het vervolg ook maar een ieniemienieietsjepietsje geven als Shib wat krijgt, gewoon voor de zekerheid.
Of de volgende keer eerst haar (en Shib) even uitlaten en daarna pas Shib weer voer aanbieden?

Zelf vind ik het wel prettig dat ik Mister in alle rust kan bijvoeren zonder dat die andere twee ook staan te dringen. Als ik die andere twee ook wat zou gaan geven dan wordt het (hier) zo'n drukte. Nu pak ik wat voer, gebaar ik Mister om mee te komen en blijven de andere twee gewoon rustig liggen. Ideaal vind ik het.
Shibby
Zeer actief

Zamunda schreef:
Shibby schreef:Het was ook wel een grote plas (uiteraard :roll: ). Maar het sprongetje was niet de trigger. Ze sprong op de bank om daar nog 2 kruimels van mijn broodje te eten en vervolgens ging ze plassen. Ik hoop maar dat het niet uit protest was, want dan ben ik mooi nat :hmmm: :engel:

Of de volgende keer eerst haar (en Shib) even uitlaten en daarna pas Shib weer voer aanbieden?

Zelf vind ik het wel prettig dat ik Mister in alle rust kan bijvoeren zonder dat die andere twee ook staan te dringen. Als ik die andere twee ook wat zou gaan geven dan wordt het (hier) zo'n drukte. Nu pak ik wat voer, gebaar ik Mister om mee te komen en blijven de andere twee gewoon rustig liggen. Ideaal vind ik het.
Misschien is dat eerst uitlaten nog wel een betere ja :mrgreen:

Dat tweede ga ik hier ook toepassen, maar dan moet kleine straatrat eerst wat meer gewend zijn en snappen wat blijf/wachten/etc betekent. Tot die tijd doe ik het wel met een koekje in 8 stukjes gebroken.
(met het risico natuurlijk dat omdat ik het niet vanaf het begin af aan consequent doe het later lastiger is om aan te leren, dat snap ik en dat zien we dan wel weer)
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie deed dat vroeger ook..
Ze moest persee even in de mand, waar ze dus 0,0 zin in had.
Nou hup, toch even. Nee hoor. Niks.
"Bonnie, NU. " kende ze prima, was er niet echt van onder de indruk, ging in d'r mand zitten plassen, springt er uit en gaat alsnog gewoon op dr kussen liggen kluiven.... :goeie:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Shibby schreef:
runninggirl schreef:Markeert ze ook buiten?
Ze markeert inderdaad wel, niet extreem veel en ze tilt er nog net geen poot bij op. :wink:

Met spanning bedoel je dan meer het "hé dit is raar, normaal krijgen we allebei eten en nu niet. ik snap het niet, help!" idee?
Het zou natuurlijk kunnen, denk dat als het dat is ik dat de komende weken wel duidelijk krijg.

Alleen als ze dan in het vervolg alleen op de poef piest in plaats van precies op de naad van de poef en de bank waardoor alles er ook nog lekker tussendoor loopt, zou ik dat toch wel heel prettig vinden :hmmm:
Ja ik zie het zelf als markeren om zichzelf te geruststellen. Zoiets.
Succes er mee, ik hoop dat het een beetje binnen de perken blijft met het plassen in huis.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

De uitdrukking pislink/pisnijdig moet toch ergens vandaan komen :tongue:

Mijn eerste teckel had er een handje van. Stuurde mijn moeder haar ergens weg, hobbelde ze zo de gang over naar mijn moeders slaapkamer om op haar bed te gaan pissen. En ze lag daar nooit hoor en ze kon via het kattenluik naar buiten voor een plas.
Op een gegeven moment herkende ik haar nijdige bek en doelbewuste loopje als ze zich onheus bejegend voelde. Dan was het zaak haar vlot weer te paaien voordat ze de bank of een bed onder zou plassen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Protest plassen heeft Maylo laatst nog gedaan. De eerste en tot nu toe ook de laatste keer gelukkig.
Dat kwam door de oudste kat, die heeft er een handje van om te pissen op spullen waarvan hij denkt dat wij er graag vanaf willen of zo. :boos:

Sjaakie had dus op zijn matras gepiest en Maylo is er naast gaan piesen(net naast zijn matras). Ik had het ook nog nooit eerder gehoord dat honden dat doen maar dus toch.

Paar dagen later heeft Sjaakie weer gepiest vlakbij zijn matras, gelukkig weet Maylo dat ik dit niet tof vind en heeft het ook niet meer gedaan. Heeft er wel toegeleid dat Sjaakie absoluut niet zonder toezicht meer op zijn matras mag liggen. Als Maylo daar weg gaat of niet wilt zijn dan moet Sjaakie van hem daar ook weg. Alleen als Maylo er ligt mag Sjaakie erbij anders niet, en ja hij controleert het echt. Ook als we van buiten komen, eerst even kijken of er een Sjaakie ligt zo niet is er niks aan de hand en anders moet hij eerst even weg gejaagd worden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan het geen incontinentie zijn door volle blaas? Ze is gebruikt als fokteef en gesteriliseerd denk ik?
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Noa doet dat ook. Ze kan de HELE dag buiten. Maar owee als de deur even dicht gaat. Meteen een plasje op de grond :gvd: Ook als ik haar net buiten heb zien plassen..
Overigens doet ze alleen protestplasjes als de deur dicht gaat en we blijven beneden. Als we naar boven gaan of weg gaan, is er niks aan de hand :roll:
Buiten markeert ze niet, maar ze is dan ook nog jong (9 maandjes).
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

wij hebben dus een hond die het doet, zelfs als ze net uit geweest is, als mijn man en ik het te gezellig maken met elkaar.
Gegarandeerd dat er daarna plasjes in huis liggen. En hoe op te lossen? Geen idee,ja ik heb wel een idee maar dat is geen goed idee :devil:
Shibby
Zeer actief

Apple schreef:Kan het geen incontinentie zijn door volle blaas? Ze is gebruikt als fokteef en gesteriliseerd denk ik?
Fokteef? Straatrat die idd nestjes heeft gehad. :wink:
Ze is een maand of 3/4 geleden gesteriliseerd.

Maar het lijkt me stug dat het incontinentie is, ze heeft er verder totaal geen last van.
Ik kan 's avonds om 11 uur met haar wandelen en dan staat ze de volgende ochtend om 8.30 in de tuin nog niet te springen om te plassen. Tussendoor is ze dan meerdere keren op en af het bed gesprongen.

Vooralsnog denk ik eerder dat het lijkt op wat runninggirl zegt; een manier om met stress om te gaan. Maar op basis van 1 plas kan ik dat natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen. Ik zie het wel de komende weken of het vaker gebeurt en in wat voor situatie.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eefje83 schreef:

wij hebben dus een hond die het doet, zelfs als ze net uit geweest is, als mijn man en ik het te gezellig maken met elkaar.
Gegarandeerd dat er daarna plasjes in huis liggen. En hoe op te lossen? Geen idee,ja ik heb wel een idee maar dat is geen goed idee :devil:
Dat is waarschijnlijk ook stress en geen protestplassen.

Waarom ze stress heeft lijkt me iets om eens uit te zoeken.
Dan weet je waarschijnlijk ook hoe je het op kan lossen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

ranetje schreef:
Eefje83 schreef:

Dat is waarschijnlijk ook stress en geen protestplassen.

als we stoeien of ik au roep ofzo reageert ze helemaal niet en als ik het gezellig heb gaat ze plassen, beetje gek wel.
En de oplossing is natuurlijk vrij simpel maar ik geloof niet dat ik dat wil :oeps:
we hebben al geprobeerd de honden weg te sluiten, of juist niet, het maakt niet uit. Ze doet het hoe dan ook.
We doen nu meestal een rondje door het huis wanneer ze weer rustig is, dan maar opruimen maar leuk is anders.
We wonen gelijkvloers dus echt afstand is er natuurlijk niet als we ze buitensluiten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Eefje83 schreef:
ranetje schreef:Dat is waarschijnlijk ook stress en geen protestplassen.

als we stoeien of ik au roep ofzo reageert ze helemaal niet en als ik het gezellig heb gaat ze plassen, beetje gek wel.
En de oplossing is natuurlijk vrij simpel maar ik geloof niet dat ik dat wil :oeps:
we hebben al geprobeerd de honden weg te sluiten, of juist niet, het maakt niet uit. Ze doet het hoe dan ook.
We doen nu meestal een rondje door het huis wanneer ze weer rustig is, dan maar opruimen maar leuk is anders.
We wonen gelijkvloers dus echt afstand is er natuurlijk niet als we ze buitensluiten.
Je kunt hier misschien wel een verandering in krijgen, maar dan zou je de hele dagelijkse gang van zaken thuis eens moeten opschrijven voor jezelf.
Inclusief het contact of juist niet contact met je hond.
Kijken of je daar iets uit kan filteren.

Er is iets in de situatie (jouw houding?) op die momenten die kennelijk verontrust.
Waarom dat is? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eefje83
Zeer actief

ranetje schreef:
Eefje83 schreef:
ranetje schreef:Dat is waarschijnlijk ook stress en geen protestplassen.

Je kunt hier misschien wel een verandering in krijgen, maar dan zou je de hele dagelijkse gang van zaken thuis eens moeten opschrijven voor jezelf.
Inclusief het contact of juist niet contact met je hond.
Kijken of je daar iets uit kan filteren.

Er is iets in de situatie (jouw houding?) op die momenten die kennelijk verontrust.
Waarom dat is? :U:
omdat ze een beetje gek is hahahaha dat soort dingen plan ik doorgaans ook niet dus lastig op te reageren ook, of te voorkomen.....

ik zal verder het topic er niet mee vervuilen, we gaan er nog wel wat op vinden, even patronen ontdekken :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Shibby schreef:
Apple schreef:Kan het geen incontinentie zijn door volle blaas? Ze is gebruikt als fokteef en gesteriliseerd denk ik?
Fokteef? Straatrat die idd nestjes heeft gehad. :wink:
Ze is een maand of 3/4 geleden gesteriliseerd.

Maar het lijkt me stug dat het incontinentie is, ze heeft er verder totaal geen last van.
Ik kan 's avonds om 11 uur met haar wandelen en dan staat ze de volgende ochtend om 8.30 in de tuin nog niet te springen om te plassen. Tussendoor is ze dan meerdere keren op en af het bed gesprongen.

Vooralsnog denk ik eerder dat het lijkt op wat runninggirl zegt; een manier om met stress om te gaan. Maar op basis van 1 plas kan ik dat natuurlijk ook niet met zekerheid zeggen. Ik zie het wel de komende weken of het vaker gebeurt en in wat voor situatie.
Oh ik dacht dat gelezen te hebben :wink: maar hoe dan ook, meerdere nesten gehad.
Apple had laatst dat ze op een kussen lag, en opstond, en de sluizen open gingen. Terwijl ze echt hartstikke zindelijk is normaal. Nou had ze toevallig veel gerend en daardoor veel gedronken. Ze was waarschijnlijk zo moe dat ze diep in slaap was en daarom ook niet door had dat ze naar buiten moest. Na het opstaan kwam het er dus ineens uit. :Q:

Hopen dat het niet meer gebeurd!
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Zal wel aan Roemenen liggen :pffff:

Yindi heeft dat hier ook een paar keer gedaan, gewoon op de bank springen en plassen! En dan ook niet omdat ze écht moest. Ja, 1x in het begin omdat we niet doorhadden dat haar poot in ons gezicht slaan haar manier was om aan te geven naar buiten te willen :oohja:

Daarna heeft ze het nog een paar keer gedaan op niet logische tijdstippen. Als ze het echt niet kan ophouden oké, geen probleem. Maar waarom dan op de bank :schrik: En het was meestal een uur na het uitlaten ofzo, dus dat was het ook niet.

Verwende straatratten zijn het :oeps: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”