Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup wordt genegeerd in roedeltje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

pup wordt genegeerd in roedeltje

Ongelezen bericht door Marja »

Sinds een aantal jaren loop ik bijna dagelijks met vriendinnen en hun honden. Mijn vorige hond was de oudste en werd door de roedel met respect behandelt ;)
Inmiddels is ze overleden en heb ik sinds twee weken een pup van ruim vier mnd. mastin espanol , Yana

Ik heb nu een aantal keren met Yana in de roedel gelopen maar ze wordt compleet genegeerd door de andere honden. Ik vind het geen probleem maar ik vraag me af waarom dit is.
Iemand een idee?
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Re: pup wordt genegeerd in roedeltje

haha geen idee....is het normaal vraag ik me alleen af. en waarom dan?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

De andere honden spelen met elkaar, yana daagt op haar manier uit tot spelen maar daar wordt niet op ingegaan
Afbeelding
Marja
Zeer actief

aha...kan ik begrijpen ja. en dat laatste is helemaal waar :)
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Bij mij heb ik er ook eentje die een pup negeert de eerste weken ;) Pups zijn gewoon niks aan voor de meeste honden.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mijn kleinste wordt over het algemeen ook straal genegeerd. EN ze is een klein formaat EN ze is een pup. Gelukkig vindt m'n oudste haar wel lief, die neemt d'r vervelende kleine zusje wel op sleeptouw. Komt vast vanzelf goed met je pup ;) Op deze manier doet ze ook geen negatieve ervaringen op, moet je maar denken ;)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Vriendin en ik lopen vaak samen met onze honden (inmiddels 6). In de loop der jaren zijn er verschillende pups bij onze roedel gekomen en steeds weer vonden we het zo sneu dat de pups de eerste maanden genegeerd worden. Als de rest rent en speelt, loopt pup er een beetje voor lul achteraan. Tot ze ineens voor vol worden aangezien. Tot nu toe is het bijna met elke pup die erbij kwam zo gegaan en uiteindelijk vormen ze ze met z'n allen een hechte roedel.

Heb je trouwens al foto's geplaatst van Yana?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Onze oudste hond negeerde onze pup eerst ook bijna de hele tijd. Nu spelen ze vaak samen en ze liggen bij elkaar te slapen. Maar tijdens het wandelen negeert hij haar nog steeds. En ze doet zo haar best om te spelen, maar hij doet net alsof ze er niet is. Als we dan thuis komen is het spelen samen.

Antwoord op je vraag heb ik niet, want ik heb geen idee waarom hij zo doet, maar ik herken het idd ook wel.
Marja
Zeer actief

Belle schreef:Vriendin en ik lopen vaak samen met onze honden (inmiddels 6). In de loop der jaren zijn er verschillende pups bij onze roedel gekomen en steeds weer vonden we het zo sneu dat de pups de eerste maanden genegeerd worden. Als de rest rent en speelt, loopt pup er een beetje voor lul achteraan. Tot ze ineens voor vol worden aangezien. Tot nu toe is het bijna met elke pup die erbij kwam zo gegaan en uiteindelijk vormen ze ze met z'n allen een hechte roedel.

Nee nog niet gedaan, ben hier echt jaaaaren niet meer geweest en weet niet meer hoe dat moet :oohja:
zal het morgen even na zoeken
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ik maak me er ook geen zorgen over verder, was alleen benieuwd naar het waarom .. dank voor de antwoorden!
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Belle schreef:Vriendin en ik lopen vaak samen met onze honden (inmiddels 6). In de loop der jaren zijn er verschillende pups bij onze roedel gekomen en steeds weer vonden we het zo sneu dat de pups de eerste maanden genegeerd worden. Als de rest rent en speelt, loopt pup er een beetje voor lul achteraan. Tot ze ineens voor vol worden aangezien. Tot nu toe is het bijna met elke pup die erbij kwam zo gegaan en uiteindelijk vormen ze ze met z'n allen een hechte roedel.

Afbeelding
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik zie het hier met Triss ook. Nagenoeg alle volwassen honden negeren haar. Hoe ze haar best ook doet met uitdagen tot spel, en hoe vervelend ze daarbij ook is, bijna iedere volwassen hond negeert haar. Soms als ze erg opdringerig wordt, wordt ze zelfs weggesnauwt wat ze dan ook prima accepteert.
Gisteren kwamen we een 2,5 jarig poedeltje tegen die zichzelf ook nog een pup vond en die wilde wel met haar spelen. Dat was wel een keer leuk voor haar.
Afbeelding
Groetjes Marja
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marja schreef:

Afbeelding

Wat een schoonheid zeg. Mastins zijn prachtig maar dit pupje is werkelijk om door een ringetje te halen.... :I:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

Nanna schreef:
Marja schreef:De andere honden spelen met elkaar, yana daagt op haar manier uit tot spelen maar daar wordt niet op ingegaan
Heel veel honden vinden pups niks aan. Met die sjerrepe taandjes en dat doorbeuken.
Als ze wat ouder wordt komt dat vanzelf wel.
Ik denk dat ze nu het credo "als grote mensen praten houden kinderen hun mond" huldigen ;-) Nou ja, beter dan dat ze haar op haar donder slaan :tongue:
:LOL: :LOL:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Thijs moest niets van puppen hebben. Die ging met opgetrokken wenkbrauwen en poten, alsof hij door iets heel smerigs had gelopen én gegeten, vooral aan de kant. Pas als het over de 6 maanden was dan verwaardigde meneer zich tot aandacht. Misschien. Maar dan moesten ze het wel goed aanpakken.
AfbeeldingAfbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Marja schreef:

Afbeelding
:I:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”