Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik kom er niet uit, welke brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Simone-H
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ik kom er niet uit, welke brok?

Ongelezen bericht door Simone-H »

Hallo, ik wil graag wat raad.
Mijn hondje heet Pepper en in mijn intropraatje heb ik verteld dat Pepper mijn eerste hond is. Pepper is nu 10.5 mnd en krijgt nog puppy brokken. Als ze een jaar is zou ze over kunnen gaan op volwassen brokken. Nu ben ik aan het zoeken geweest welke brok, maar er zijn zoveel.
Bij degene waar ik haar vandaan heb kreeg ze Canex puppy. Op advies van deze en gene ben ik dat blijven gebruiken. Omdat ze de eerste dagen niet wilde eten heb ik, ook op advies, een heel klein beetje paté door de brokjes gedaan. Tja zo'n klein ding moet toch eten want ze had al zoveel verdriet omdat ze haar moeder en broertjes zo miste. Een klein beetje paté door de brokjes doe ik nog steeds. Tis maar een heel klein beetje, ze groeit en bloeit dus echt wel op de Canex brokjes. Voor zover ik kan overzien gaat dat goed. Volgend de dierenarts groeit ze mooi gelijkmatig, blijft mooi op het lijntje van de groeicurve, heeft een mooie glanzende vacht en mooie drolletjes.
Nu de keuze naar de volwassen brok. Het lijkt logisch (voor mij dan) om verder te gaan met de Canex adult. Nu zijn daar twee soorten Adult brokken. De "gewone" en de "chicken/rice". De chicken/rice sprak me wel aan omdat daar minder graan in zit. Maar in de omschrijving staat dat het speciaal voor een hond met spijsverteringsproblemen is. En voor een hond met gevoelige huid of vacht, die aanleg hebben voor voedselallergie. Pepper heeft die problemen niet. Kan ze dan wel de chicken/ rice variant hebben? Of zet je daarmee dan juist in werking dat ze die problemen gaat ontwikkelen?

Nog een vraag, die ook met voedsel te maken heeft. Bijna altijd eet Pepper goed. sMorgens en savonds een bakje brokken. (Met een heel klein beetje paté) Maar soms heeft ze een paar dagen dan eet ze niet. Vooral smorgens wil ze dan niet eten. De eerste keer dat ze dit deed maakte ik me nogal zorgen. Help, wat heeft mijn hond. Eerst medische oorzaken e.d. uitgesloten en heel wat uren weer op het internet doorgebracht. Waarom ze af en toe een paar dagen niet of nauwelijks eet, weet ik niet. Ik let goed op haar, ze toont niet ziek, is gewoon levendig, en wil wel lekkere dingen als kauwstaafjes e.d.

Als jullie me met wat raad kunnen helpen, dan graag.

Groetjez Simone.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Lemuria

Re: Ik kom er niet uit, welke brok?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik stap van de puppenbrokken af zodra ik de pup in huis heb (nieuw voer natuurlijk wel een poosje mengen met de brokken die ze al kregen).
Honden ontwikkelen geen darmproblemen van gewoon voer (tenzij ze al een aanleg daarvoor hadden). En als ze niet willen eten, dan eten ze maar niet. Misschien vullen de kauwstaafjes genoeg. Zolang ze goed blijft groeien, de vacht glanst en de drolletjes nog mooi zijn, zou ik me er geen zorgen over maken. Ik eet zelf ook wel eens een paar dagen minder (bijvoorbeeld nu het zo warm is).
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Heb je wel eens gedacht aan rauw vlees? Bij de meeste supermarkten ligt Smuldier in de diepvries. Dit is een kant en klare mix van rauw vlees en groenten. De compleet-versies zijn een goed alternatief voor brokken.

Mocht het wat zijn, dan heb je weer honderd merken om uit te kiezen. :mrgreen:
Simone-H
Zeer actief

Dankjewel voor de reakties.
Over het niet willen eten maakte ik me al niet meer zoveel zorgen. Het is niet zo dat ze dan maar veel kauwstaafjes krijgt. Niet gewoon eten, dan ook geen lekkere dingen.

In mijn zoektochten naar een andere brok ben ik heel veel informatie tegengekomen over rauw vlees. Mettertijd zal dat zeker iets zijn wat ik ga proberen.
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door janeway »

Simone-H schreef:Dankjewel voor de reakties.
Over het niet willen eten maakte ik me al niet meer zoveel zorgen. Het is niet zo dat ze dan maar veel kauwstaafjes krijgt. Niet gewoon eten, dan ook geen lekkere dingen.

In mijn zoektochten naar een andere brok ben ik heel veel informatie tegengekomen over rauw vlees. Mettertijd zal dat zeker iets zijn wat ik ga proberen.
Je hebt ook een middenweg.. Brokken zonder graan. Zoals Orijen en Acana (dat zijn de merken die ik weet zo snel uit mijn hoofd) Die hebben een hoogpercentage vlees in de brokken. Je zou ook eens kunnen kijken of voerwijzer. Daar kan je veel lezen over brokken en vers vlees. En hun ingrediënten.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Doen wat werkt. Als je een brok geeft die voor honden met spijsverteringsproblemen is, zal je hond daar niet ineens problemen van krijgen.
Als die brokken goed zijn en je hond het daar goed op doet, zou ik dat gewoon doen.
Anders inderdaad kijken of rauw iets is of de middenweg die janeway al aangeeft.
Afbeelding

9,5 jaar
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Simone-H
Zeer actief

Dogs Lover Gold.
Dat is mooi dat je dat schreef. Ik ben al een tijdje informatie over brokken aan het zoeken en was dit al tegen gekomen. Het leek me een hele goede brok.
Maar ik was vergeten de naam op te schrijven en kon het later niet meer vinden. En nu noem jij dat. daar ben ik blij mee. Er zijn drie soorten in he? Weet je daar ook nog wat over?
Ik ga deze week naar een verkooppunt en ga vragen om een proefzakje. Als ze dat niet hebben neem ik eerst de kleinste verpakking.
Kijken wat Pepper ervan vind.

Groetjez Simone.
Easy_Rider
Zeer actief

,
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Easy_Rider
Zeer actief

n
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Ik heb Joy toen ze 4 maanden was over gezet op de dog lovers gold original. Ze vind het erg lekker en doet het er goed op. Krijg bij elke checkup complimenten over haar goede gewicht. Rank en klein spekje op de ribben als je er met je vingertoppen overheen gaat. Ik heb voer nooit afgewogen maar meteen op gevoel gedaan. 1x per week krijgt ze zachtgekookt eitje geprakt door de brokken geeft dan handje extra brok zodat ze even een boost krijgt. De rest van de week klein handje.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik gebruik voor mijn honden al jaren de fish&rice van Canex, deze bevalt mij heel erg goed.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Simone-H schreef:De chicken/rice sprak me wel aan omdat daar minder graan in zit. Maar in de omschrijving staat dat het speciaal voor een hond met spijsverteringsproblemen is. En voor een hond met gevoelige huid of vacht, die aanleg hebben voor voedselallergie. Pepper heeft die problemen niet. Kan ze dan wel de chicken/ rice variant hebben? Of zet je daarmee dan juist in werking dat ze die problemen gaat ontwikkelen?

:mrgreen: Nee, zo werkt dat niet.

Welk voer goed is, is echt afhankelijk van de hond. En je eigen "smaak", zo veel mensen, zo veel wensen.
Wil je wel verder kijken als je dik tevreden bent?
Simone-H
Zeer actief

dagmar88 schreef: Wil je wel verder kijken als je dik tevreden bent?
Wat bedoel je daarmee?

Ik was van plan Pepper met een jaar over te laten gaan op volwassen brokken.
Nu lees ik hier ook vaak dat dat al veel jonger wordt gedaan.
Wat is daar het voor- en nadeel van?
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Momenteel voer ik Dog Lovers Gold. Ik ben tevreden over de brok en ze eten 'm graag. Het is een goede brok.
Ik heb ook Applaws Kip Adult gevoerd, ook een prima brok en natuurlijk ook graanvrij.
Ook een tijdje de graanvrije brok van Devotion van Jumper gevoerd. Was op zich prima maar een hele harde en grote brok voor de kleintjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Simone-H schreef:
dagmar88 schreef: Wil je wel verder kijken als je dik tevreden bent?
Wat bedoel je daarmee?

Ik was van plan Pepper met een jaar over te laten gaan op volwassen brokken.
Nu lees ik hier ook vaak dat dat al veel jonger wordt gedaan.
Wat is daar het voor- en nadeel van?

Wat er staat. Als mijn hond het zo goed deed op een brok, zou ik niet zo'n zin hebben alles verder uit te diepen.

Bij pups is het calciumgehalte belangrijk. Brokken die het aanbevolen gehalte niet overschrijden zijn geschikt voor alle levensfasen.
http://www.voerwijzer.com/calcium-puppy ... ote-rassen

Gaat dus vooral om honden van (middel)grote rassen. Jouw kleintje is in de lengte al uitgegroeid en kan dus sowieso over op een brok voor volwassen honden.
Simone-H
Zeer actief

Oh, zo bedoel je.

Nee, als ik eenmaal iets goeds heb zal ik daar ook wel bij blijven.
Maar Pepper is mijn eerste hond. En mijn kennis van honden is minimaal. Voor ik haar kreeg had ik mij wel ingelezen en ik dacht dat ik behoorlijk voorbereid was. Voor zover dat in theorie kan was dat ook wel zo, maar de werkelijkheid is toch net even anders.
En dan kom je een probleem tegen. Naast de dierenarst voor medische dingen en de puppycursussen zoek ik dan op het internet.
Zo ben ik terecht gekomen in hondenvoer. Ik wist niet dat er zoveel verschillende soorten waren. Ik wist ook niets van vlees voeren, kant en klaar of zelf samenstellen.
Nu ik dat wel weet en op het punt sta dat Pepper iets anders moet hebben, ben ik bezig me erin te verdiepen. Vandaar.
Mina2006
Zeer actief

Wat ik wel wil meegeven is dat je een voer moet kiezen die je ook op lange termijn kan betalen. Die fout maakte ik in het begin, kocht te dure brokken, wat ik niet meer kon betalen, waardoor ik te snel overging op goedkope brokken, wat niet goed was voor Mina.
Als tweede moet je onthouden dat het wisselen van voer (sowieso de eerste 2-3 dagen deels oud en deels nieuw voer mengen) een dikke week nodig heeft om te wennen bij je hond. Schrik dus niet meteen van andere ontlasting.

Als Mina haar zak voer op is (en het wisselen van voer geschikt is op het moment), ga ik naar Dog Lovers Gold brokken ;)
Afbeelding

9,5 jaar
Simone-H
Zeer actief

Mina2006 schreef:Wat ik wel wil meegeven is dat je een voer moet kiezen die je ook op lange termijn kan betalen. Die fout maakte ik in het begin, kocht te dure brokken, wat ik niet meer kon betalen, waardoor ik te snel overging op goedkope brokken, wat niet goed was voor Mina.
Als tweede moet je onthouden dat het wisselen van voer (sowieso de eerste 2-3 dagen deels oud en deels nieuw voer mengen) een dikke week nodig heeft om te wennen bij je hond. Schrik dus niet meteen van andere ontlasting.

Als Mina haar zak voer op is (en het wisselen van voer geschikt is op het moment), ga ik naar Dog Lovers Gold brokken ;)
Ik ben er al achter dat een hond meer kosten met zich meebrengt dan ik van te voren had overzien. Maar dat zal wel lukken.
Ook dat het tijd kost om over te schakelen. Daarom ben ik ruim van tevoren al bezig om me te orienteren. Ik ga begin september op vakantie en eigenlijk wil ik haar van te voren op ander voer hebben.
Ik heb nog vrij veel brokjes over van de Canex. Als ik die eerst ga opmaken is ze ruim over het jaar en is de overschakeling in de vakantie. Ik heb vanmiddag het plaatselijk asiel gebeld daar kan ik dat wat ik straks definitief over heb, brengen.
De Dog Lovers Gold brokken kan ik hier in een naburig dorp krijgen. (Nouja, krijgen!). Vanmiddag ook gebeld. Daar zijn geen proefzakjes, das jammer. En de zakken van 5 kg. zijn echt veel duurder in verhouding dan een zak van 13kg. Wat is wijsheid.
Mina2006
Zeer actief

Ik kan alleen vertellen wat ik ga doen, en dat is de 13kg zak halen. Mocht het bij Mina echt niet goed vallen is er vast wel iemand die het wilt overnemen. Het is wel een risico, maar dat heb je met elk voer wel (ook de 5kg zak dus).
Afbeelding

9,5 jaar
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie

Ongelezen bericht door Odi »

Mijn honden krijgen nooit brokken, maar al hun hele leven kvv.
Maar als ik brokken zou voeren, dan kregen ze:
Orijen, Acana, Taste of the wild of Marcus Muhle.
Ik ken de brokken niet, maar die namen heb ik ooit genoteerd voor het geval dat.
Want je ziet, door al die vele merken hondenvoer, door de bomen het bos niet meer.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Wat mij is opgevallen in de zoektocht enz naar brokken, dat je van duurdere brokken vaak minder gram per dag nodig hebt voor je hond. Zodat je in theorie soms niet eens zoveel duurder uit bent als je goedkoper voer zou gebruiken. Maar ja in aanschaf is het altijd schrikken. Want meestal koop je dan in een keer tig kilo, ipv elke keer een klein zakje van uit de supermarkt ofzo.. Nu heb ik pas 1 zak acana gekocht van 6 kg. Omdat pup nog niet verschrikkelijk veel eet en het na openen toch maar zoveel weken goed blijft (want geen conserveer middelen) Maar hoe meer kilo's je in een keer koopt hoe goedkoper het wordt.. Maar ja die houdbaarheid.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Simone-H schreef: De Dog Lovers Gold brokken kan ik hier in een naburig dorp krijgen. (Nouja, krijgen!). Vanmiddag ook gebeld. Daar zijn geen proefzakjes, das jammer. En de zakken van 5 kg. zijn echt veel duurder in verhouding dan een zak van 13kg. Wat is wijsheid.
Grote zakken zijn altijd in verhouding een stuk goedkoper dan kleinere zakken.
Maar een grote zak doorverkopen, als je 'm al verkocht krijgt, omdat je hond de brok niet lekker vindt of het er slecht op doet kost ook een hoop. :wink:

Ik koop altijd eerst een kleine zak als ik een brok wil proberen. Nu heb ik sowieso 1 super kieskeurige hond hoor, maar los daarvan wil ik ook gewoon zien hoe ze op een bepaalde brok reageren. Hoe is de ontlasting? Hoeveel moeten ze eten om op gewicht te blijven? Hoe ziet de vacht eruit? Etc.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Simone-H schreef:
Mina2006 schreef:Wat ik wel wil meegeven is dat je een voer moet kiezen die je ook op lange termijn kan betalen. Die fout maakte ik in het begin, kocht te dure brokken, wat ik niet meer kon betalen, waardoor ik te snel overging op goedkope brokken, wat niet goed was voor Mina.

Ik ben er al achter dat een hond meer kosten met zich meebrengt dan ik van te voren had overzien. Maar dat zal wel lukken.
Ook dat het tijd kost om over te schakelen. Daarom ben ik ruim van tevoren al bezig om me te orienteren. Ik ga begin september op vakantie en eigenlijk wil ik haar van te voren op ander voer hebben.
Ik heb nog vrij veel brokjes over van de Canex. Als ik die eerst ga opmaken is ze ruim over het jaar en is de overschakeling in de vakantie. Ik heb vanmiddag het plaatselijk asiel gebeld daar kan ik dat wat ik straks definitief over heb, brengen.
De Dog Lovers Gold brokken kan ik hier in een naburig dorp krijgen. (Nouja, krijgen!). Vanmiddag ook gebeld. Daar zijn geen proefzakjes, das jammer. En de zakken van 5 kg. zijn echt veel duurder in verhouding dan een zak van 13kg. Wat is wijsheid.
Waarom maak je die Canex puppybrokjes niet gewoon op dan? Toch niet omdat ze al ouder zou zijn dan een jaar voordat ze op zijn? Dat maakt niet zoveel uit hoor en overzetten in de vakantie kan ook gewoon. En als je tevreden bent over hoe ze het doet op Canex zou ik geloof ik gewoon de volwassen variant daarvan kiezen. Net zo makkelijk toch. Voer is pas goed voer als je hond het er goed op doet, het blijft toch een kwestie van uitproberen...
Simone-H
Zeer actief

SuzieC1970 schreef:
Simone-H schreef:

Waarom maak je die Canex puppybrokjes niet gewoon op dan? Toch niet omdat ze al ouder zou zijn dan een jaar voordat ze op zijn? Dat maakt niet zoveel uit hoor en overzetten in de vakantie kan ook gewoon. En als je tevreden bent over hoe ze het doet op Canex zou ik geloof ik gewoon de volwassen variant daarvan kiezen. Net zo makkelijk toch. Voer is pas goed voer als je hond het er goed op doet, het blijft toch een kwestie van uitproberen...
Ja, eigenlijk wel. Omdat ze dan ouder is dan een jaar voor ik ga overzetten. Als dat niet erg is zou ik dat liever doen natuurlijk, scheelt toch weer.
Tja, dat overzetten tijdens de vakantie. Dat is gewoon mijn onzekerheid dat ik daar tegenop zie. Dit voorjaar ben ik voorhet eerst met naar op vakantie geweest, zowiezo voorhet eerst met een hond dus. Nu ging dat allemaal best goed hoor, maar voor mij is alles nieuw. En stel dat ze moeilijk gaat doen, met ander voer. Danheb ik dat liever thuis dan op een camping.
En dan het feit dat ik tevreden ben over hoe ze het doet op de Canex brokken. Dat is natuurlijk wat ik op dit moment zie. Maar hoe zit dat op de lange termijn. Daarom heb ik me verdiept in de voeding die binnen mijn mogelijkheden beter voorhaar is.
Mina2006
Zeer actief

Kells schreef:
Mina2006 schreef: Als tweede moet je onthouden dat het wisselen van voer (sowieso de eerste 2-3 dagen deels oud en deels nieuw voer mengen) een dikke week nodig heeft om te wennen bij je hond. Schrik dus niet meteen van andere ontlasting.
Dat is onzin! Overschakelen kan gewoon per direct en hoeft helemaal geen problemen te geven. Ik voer mijn honden op dit moment Purizon en daarnaast krijgen ze er van alles bij. KVV, tafelresten etc. Problemen heeft het nog nooit gegeven.
Hoeft..Klopt, maar dit is haar eerste hond. Beter het zekere voor het onzekere nemen, voordat TS dadelijk wel met een zieke hond zit en ze in paniek is.
Het kan geen kwaad, ik raad het aan (mijn hond kan er namelijk niet tegen..).
Afbeelding

9,5 jaar
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Kells schreef:
Mina2006 schreef: Als tweede moet je onthouden dat het wisselen van voer (sowieso de eerste 2-3 dagen deels oud en deels nieuw voer mengen) een dikke week nodig heeft om te wennen bij je hond. Schrik dus niet meteen van andere ontlasting.
Dat is onzin! Overschakelen kan gewoon per direct en hoeft helemaal geen problemen te geven. Ik voer mijn honden op dit moment Purizon en daarnaast krijgen ze er van alles bij. KVV, tafelresten etc. Problemen heeft het nog nooit gegeven.
Het is niet helemaal onzin :wink:

Je hebt honden die alles kunnen eten zonder dat ze er last van hebben, maar er zijn ook gevoelige honden die wel last kunnen hebben van een omschakeling van voer. Wat ook veel invloed heeft, is wat de hond krijgt naast zijn brokken. Geef je wel eens tafelresten, KVV, veel verschillende snacks, een eitje enz, dan zal je hond veel minder moeite hebben van een directe overstap, omdat ze verschillende dingen gewend zijn.

Als ik mijn honden overzet, dan geef ik meestal een dag alleen KVV, dan erna het nieuwe voer en dat gaat altijd goed.

En zoveel honden zoveel wensen. De 1 doet het goed op de brok van de supermarkt, de ander alleen op vlees.
Nog even en kanttekening over DLG, alleen in de passion zit geen graan. Rijst(wat in de coldpressed en de gewone versie zit) is ook een graansoort, alleen die bevatten een ander soort gluten waar honden met een glutenintollerantie wel tegen kunnen.
In DGL zit verhoudingsgewijs niet heel veel vlees, maar dat is met de meeste brokken.

Je zult merken bij het vragen van advies dat er moraalridders zijn voor het voeren van vlees(KVV, BARF of NRV) en die pretenderen dat alle brok slecht is, of in elk geval alle brok waar minder dan 50% vlees in zit. Echter uit diverse studies is gebleken dat honden ook andere energiebronnen dan vlees/vis uitstekend kunnen inzetten voor energie. Neemt niet weg dat zowel vers vlees als brok of een combinatie hiervan kan worden gegeven en het 1 het ander niet uitsluit.

Ikzelf geef Cavom lam &rijst aan mijn stafford/pitbullachtige die allergisch is voor normale gluten en alles waar gevogelte in zit.
Mijn mechels krijgen sinds kort Anubis High Energy(42% vlees), daarbij KVV van Herby.
Mijn jongste mechel is een slechte eter, zonder kvv of iets als paté door zijn brokken eet hij gewoon niet. Alleen KVV gaat niet, dan moeten ze gigantische hoeveelheden eten om op gewicht te blijven.

Zoek dus iets waar je een goed gevoel bij hebt, wat je qua prijs aan staat en probeer het uit. Het kan wel tot 8 weken duren voor je het uiteindelijke effect ziet van een ander soort voer. Belangrijk is dat de ontlasting stevig is en niet veel, ze er niet veel van hoeven te drinken, je hond ruim voldoende energie heeft, niet veel haar verliest, een glanzende vacht heeft die niet vettig aanvoelt, ze niet stinken uit de bek of sterke hondenlucht hebben. Daarnaast ben ik van mening dat je beter een voer kunt geven zonder geur-, kleur- en smaakstoffen en zonder chemische conserveringsmiddelen.
Simone-H
Zeer actief

Ik ben inderdaad al tegengekomen dat sommigen alleen vers goed vinden. En dan het liefst zelf samenstellen. Dat gaat het hier echt niet worden. Wel wil ik straks straks kant en klaar vers vlees erbij doen. Maar de hoofdzaak zal toch echt brokken zijn.
Pepper krijgt niets van de tafel. Een ei wel eens gedaan. Ze krijgt elke dag wel iets te kauwen, een staafje of zo'n "tandenschoonhoud" ding. Ik heb verschillende dingetjes om te kauwen in huis en dat wissel ik dan af.
Sinds een paar dagen ontdekt dat ze ijs heerlijk vind. Als ik dan wat ijs eet krijgt ze ook wat. Het is niet goed voor haar maar voor mij ook niet (diabeet) dus het is echt niet veel en niet vaak. En als we zondigen dan doen we dat samen. :vaag:

Ik ben erg blij met alle reakties. Dankjewel daarvoor.
Ik heb het restant Canex brokken nog eens bekeken en het is eigenlijk zonde dat zo weg te doen. Hetis best nog veel. Na gelezen te hebben dat het niet vreselijk erg is dat ze iets ouder is als een jaar voor ze over gaat op volwassen brokken ga ik dat toch maar opmaken. En dan maar even kijken hoe dat straks met de vakantie uitkomt. Heb ik ook nog even de tijd na te denken hoe ik die overgang ga maken. Ik denk een paar dagen mengen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”