Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stress?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Stress?

Ongelezen bericht door gonnie »

Vervelend dat het niet zo goed gaat met Jip.

Ik hoop dat hij snel weer de oude is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

bah wat naar :ugh: Kan inderdaad heel goed stress zijn.
Amber heeft het ook. Als er dingen zijn die spanning bij haar opleveren, dan merk je dat doorgaans niet direct, maar 's avonds laat ze dan haar plas lopen. Ze heeft verder geen blaasprobleem maar is puur stress gerelateerd.
Bij haar heeft het niet echt een eenduidige oorzaak zoals bij Jip, dus ik kan er niet veel aan doen. Wel zorg ik ervoor dat ze weliswaar niet al te sterke prikkels krijgt, maar ik ga haar er niet van onthouden anders wordt het nog erger.
Misschien moet je bij Jip toch iets vaker (kort) 's avonds even de deur uit, puur voor het geval het eens moet.
Heb je iets natuurlijks geprobeerd om de darmen iets meer in balans te krijgen?
Voor Amber helpt het nog wel eens als ik cranberries geef; dan slaat het niet zo direct op de blaas.
Sterkte ermee!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
lucie schreef:bah wat naar :ugh: Kan inderdaad heel goed stress zijn.
Amber heeft het ook. Als er dingen zijn die spanning bij haar opleveren, dan merk je dat doorgaans niet direct, maar 's avonds laat ze dan haar plas lopen. Ze heeft verder geen blaasprobleem maar is puur stress gerelateerd.
Bij haar heeft het niet echt een eenduidige oorzaak zoals bij Jip, dus ik kan er niet veel aan doen. Wel zorg ik ervoor dat ze weliswaar niet al te sterke prikkels krijgt, maar ik ga haar er niet van onthouden anders wordt het nog erger.
Misschien moet je bij Jip toch iets vaker (kort) 's avonds even de deur uit, puur voor het geval het eens moet.
Heb je iets natuurlijks geprobeerd om de darmen iets meer in balans te krijgen?
Voor Amber helpt het nog wel eens als ik cranberries geef; dan slaat het niet zo direct op de blaas.
Sterkte ermee!
Ik had hem al okugest gegeven maar dat lijkt niet te helpen maar misschien komt dat doordat de oorzaak ( veranderingen door vakantie enz ) niet weg is ? Ik ga hem weer maar Bach geven de komende weken en dan weer afbouwen als de vakantie voorbij is en alles weer normaal is :wink:
Wilde net bachremedie voorstellen :ok:
Lijkt me de beste oplossing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”