Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekkenuurtje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

LoveLilly
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Gekkenuurtje

Ongelezen bericht door LoveLilly »

Onze pup Lilly van 12 weken oud heeft 2x per dag ofzo een "Gekkenuurtje". Ze rent dan als een dolle dwars door het huis en de tuin en blaft ook tegen veel dingen.
Soms kan ik er een beetje kalmeren en zet er dan met wat lekkers in de bench in de hoop dat ze gaat slapen. Soms lukt dat maar soms gaat ze ook daar nog als een dolle "graven".

Ik lees dat dit een redelijk normaal verschijnsel is maar maak me soms toch een beetje zorgen. Er zit namelijk geen rem op dat beest op dat moment.
En hoewel ze bekaf is en buiten adem/hoge hartslag blijft ze maar gaan.

Ik heb twee concrete vragen:
1) is dit echt normaal gedrag?
2) doen jullie iets om dit af te remmen, en zo ja HOE?

Hoor het heel graag.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Re: Gekkenuurtje

Ongelezen bericht door Sas »

heeeeel nromaal.

afremmen: mwoah, beetje bijsturen, bijvoorbeeld snel samen de tuin in met een speeltje ofzo.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als ik zie dat ze er echt bekaf van is, dan gaat ze gewoon verplicht slapen. Als ik mijn pup d'r gang liet gaan, zou ze ook 24/7 door het huis sjezen. Af en toe de gekke 5 minuten vind ik helemaal best hoor (grappig om te zien), maar op een gegeven moment moet het ook gewoon klaar zijn ;)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gefeliciteerd, je hebt een normale, actieve pup :cheer:
Geniet ervan het is zoooooo snel voorbij :jank:

Ik zou zeggen neem ze mee naar buiten speel ermee, geef haar een ton aan uitdagingen :ok:

(gekke uren hier, voor de nu volwassen honden zijn 's morgens en rond 5 uur 's middags)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

De 'gekke 5 minuten'. Ik vind het prachtig :mrgreen: Gelukkig doen ze het hier meestal buiten. Dan met zo'n apenstaart en een kromme rug scheuren ze al een debiel in het rond en doen helemaal gek.

Ik vind het totaal geen probleem en jut ze gerust nog even op :gjump:

Zolang ze het maar 1-2x per dag doen is het goed, elk uur een gekke 5min is wat anders
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi had dat ook heel vaak.. vooral nadat we gewandeld hadden.. spannening er even uit racen dacht ik dan maar. Hij doet het nu soms ook nog wel, dan slaat hij tijdens het spelen in de crazy modus. :Q:

Zo dus:

Maar troost je het wordt dus minder hoor. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
LoveLilly
geregistreerd lid

Oké, thnx voor de reacties. Het is ook niet dat ik er een probleem mee heb hoor, en het is idd supergrappig om te zien :-)
Maar ze gaat soms wel 20 minuten door terwijl ze eigenlijk helemaal buiten adem is. Maar goed het is normaal gedrag dus en als het te gek word probeer ik haar af te remmen. Maar dat lukt dus niet altijd :-(
LoveLilly
geregistreerd lid

Hylos schreef:
Zo dus:

Haha ja, hier ook een filmpje van mij van gisteren. Vooral dat geluid (volume wat hoger zetten) op die zitzak vind ze prachtig. Wij hadden nog een zitzak die we niet gebruiken en hebben die "beschikbaar gesteld" voor Lilly. Benieuwd hoe lang hij heel blijft ;-)
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

LoveLilly schreef:
Hylos schreef:
Zo dus:

Haha ja, hier ook een filmpje van mij van gisteren. Vooral dat geluid (volume wat hoger zetten) op die zitzak vind ze prachtig. Wij hadden nog een zitzak die we niet gebruiken en hebben die "beschikbaar gesteld" voor Lilly. Benieuwd hoe lang hij heel blijft ;-)
oooo valt nog mee :cheer: Bullit deed het in het begin ook zo, nu niet meer Hier is het nu zoiets als Hylos
AfbeeldingAfbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max doet het wel eens in het park.
Ik ga altijd meedoen: 'woehoew Maxieeeee racennnnn!'
En dan gaat ie als een malle om me heen springen. :I:

Even gek doen moet kunnen toch? Ik zing wel eens keihard mee in de auto, ik denk dat dit net zoiets is maar dan voor honden :LOL:

(als Max de dolle 5 binnen krijgt kap ik het af of zet de deur open want wil wel graag alles heel houden :schrik: ) maar dat weet hij inmiddels :ok:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heel normaal :D Als het een paar keer per dag gebeurt, zou ik me er geen zorgen om maken en er gewoon lekker van genieten. Als ze de hele dag niets anders deed, was het een ander verhaal. :mrgreen:
Mila heeft het nog steeds en die is ondertussen 5. Ik vind het heerlijk om te zien als ze zo even helemaal uit hun bol gaan.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Pff. Ja. Zie dan een Saluki maar eens een béétje rustig te houden. Gek beest. Maar ik vind t wel heerlijk die dolle 5 minuten.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een ongelooflijk leuk hondje :I: Ziet er heel normaal uit hoor voor een actieve pup :lol1: Gewoon lekker meespelen en daarna is het rusttijd. Ook de volwassen honden hebben hier nog regelmatig een dwaze tien minuten en dat is gewoon genieten :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

LoveLilly schreef:
Hylos schreef:
Zo dus:

Hahaha, lekker ding :I: !
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”