Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedingsanalyse Canex

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Voedingsanalyse Canex

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Een paar maanden geleden ben ik mijn twee oudere honden de senior-light versie van Canex gaan voeren. Net als mijn andere honden kregen ze de fish&rice variant van Canex, maar daar moest ik maar steeds minder van gaan voeren omdat ze te zwaar werden. Met de senior versie van de brok blijven ze nu op een goed gewicht, terwijl ik ze weer een normale portie voer.

Volgende week krijg ik een opvanger die ik vanwege zijn overgewicht ook de senior-light brokken van Canex ga voeren. Eigenlijk nu pas ben ik de twee soorten brok gaan vergelijken op de energie die erin zit. Ik ben geen voedingsexpert, maar het lijkt me dat er een fout in de tabel van Canex zit?? Als ik aan de hand van de opgegeven percentages vet en eiwit over de duim uitreken hoeveel energie in de brokken zit, zou volgens mij per kg het verschil bijna 1000 Kcal moeten zijn ipv 500 Kcal.
Heb ik het nu echt helemaal verkeerd of klopt de tabel niet?

http://www.canex.nl/voedingsanalyse-canex/
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”