Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit er eigenlijk onder in die zak?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Wat zit er eigenlijk onder in die zak?

Ongelezen bericht door mijke »

Ik lees hier op het forum regelmatig dat een hond onder uit de zak krijgt als ie zich flink misdragen heeft. Maar wat houdt dat eigenlijk in? Ik heb in mijn repertoire eigenlijk niet veel meer dan een boze stem opzetten, in een zij porren en de hond bij de nekvel grijpen. Nu luistert Oor gelukkig behoorlijk goed maar ik geloof niet dat ze hier echt van onder de indruk zou zijn als ze een keer écht iets heel fouts doet. Ik ben dus erg nieuwsgierig op welke manier mensen hier hun hond corrigeren als er écht iets verkeerd gaat (bijvoorbeeld happen naar voorbij komende fietsers, kleine kindjes van de sokken lopen, andere honden vast willen pinnen), en waarom?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Wat zit er eigenlijk onder in die zak?

Ongelezen bericht door Budkes »

Dat ligt heel erg aan de situatie en aan de hond. En aan mij. Als 1 vd heren mij bijt dan krijgt ie een ram voor zijn harses, er wordt niet in mij gebeten.
Vanmiddag ging eentje tijdens een boswandeling geheel onverwacht een niet verwachtte tractor met aanhanger en graafding + zuigslang te lijf. Ik kon roepen wat ik wilde maar ze sprintte vol door, en werd bijna geplet. Die heb ik aangelijnd ff flink door elkaar gerammeld opdat ze dat ding nooit meer gaat vermoorden.
Maar meestal spreek ik ze ff boos toe, diep in de ogen kijkend op 5 centimeter afstand dat het nu echt KLAAR is. En t slaat nergens op maar ze snappen het op de een of andere manier prima :lol1:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Onder uit de zak? Die heb ik nog nooit gelezen.

Hier is een snerpende NEE meestal voldoende als ik het gedrag vóór ben. Dus bij loeren, een bepaalde oorstand of grootmakerij. Ze zijn ook erg onder de indruk als ik op de grond stamp en potverdorie zeg :lol1:
In het ergste geval heb ik wel eens een flinke duw gegeven als eerste reactie.

Oh en ik heb een keer een vreemde hond uit de lucht 'geschopt' toen hij Gol wilde aanvallen :schrik:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Budkes schreef: Maar meestal spreek ik ze ff boos toe, diep in de ogen kijkend op 5 centimeter afstand dat het nu echt KLAAR is. En t slaat nergens op maar ze snappen het op de een of andere manier prima :lol1:
Die inderdaad, met wangen beetpakken. Dat is de ergste correctie trouwens hier, dus ik gebruik het niet zo vaak. Gelukkig niet nodig.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

TessaThomas schreef:
Budkes schreef: Maar meestal spreek ik ze ff boos toe, diep in de ogen kijkend op 5 centimeter afstand dat het nu echt KLAAR is. En t slaat nergens op maar ze snappen het op de een of andere manier prima :lol1:
Die inderdaad, met wangen beetpakken. Dat is de ergste correctie trouwens hier, dus ik gebruik het niet zo vaak. Gelukkig niet nodig.
Met wijzend vingertje. :gvd:
Gr. Aniek

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Moet je Sinterklaas vragen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Budkes schreef:
TessaThomas schreef:

Dat of ff bij kop en kont en flink foeteren
Wij noemen dat hier een verhaaltje vertellen ;)

En 1x heeft er eentje een schop onder z'n reet gehad
Meneer had het lef om mij vol in m'n knie te bijten omdat hij t er niet mee eens was dat we t veld af gingen zonder de mouw . Die had hij nl late vallen en dan is t pech en zonder mouw naar de auto

Die is blijkbaar goed aangekomen want sindsdien heeft hij t nooit meer in z'n kop gehaald ( en daarvoor probeerde hij t wel eens )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Budkes schreef:
TessaThomas schreef:
Ik zei op bovenstaande manier altijd de naam plus achternaam. Geen idee waarom maar dat hiep perfect!
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

TessaThomas schreef:
Hier ook met wangen vastpakken, heb ik pas 2 keer hoeven doen in 6,5 jaar.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Als Alfil echt over de schreef gaat, dat wil zeggen: mij of de kinderen happen, of onze pup totaal zonder reden op de grond pinnen, grijp ik hem bij zijn nekvel en leg hem op de grond, veel kracht hoef ik daar trouwens niet bij te gebruiken, hij doet het bijna zelf. Ik zeg streng nee, en wacht totdat hij zich ontspant, meestal vrij snel. Dan laat ik hem los, blijf er nog eventjes bij, loop rustig weg en dan staat hij meestal ook kalm op en is de lucht weer geklaard. Ik probeer daarbij zo rustig mogelijk te blijven. Ik hou niet van schreeuwen, in het algemeen, niet alleen tegen honden.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij de wangen vasthouden en even diep in de ogen kijken is hier wel de zwaarste correctie, dat vinden ze het ergst. Als ze mij zeer doen krijgen ze weleens een duw of een ram(metje) maar dat doet ze niet zoveel, ze zijn zelf ook best lomp dus dat vinden ze verder niet zo erg.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

M@scha schreef:
Budkes schreef:
TessaThomas schreef:
Ik zei op bovenstaande manier altijd de naam plus achternaam. Geen idee waarom maar dat hiep perfect!
Ik precies zo waarschijnlijk omdat mijn moeder dat ook deed als ze echt boos was en ik dan erg onder de indruk was. :engel:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

M@scha schreef:
Hahaha dat doe ik bij Biène. :LOL:
Biène van de Emmelenhoek! :boos: :boos: :boos: :devil: Werkt altijd.
Bij Numa doe ik dat niet, want Rosan's Haister Heron bekt niet zo lekker :ugh:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Het onderste uit de zak is bij Cody nooit nodig geweest :I:

Uma heb ik wel eens aan haar achterpoten gepakt en een slinger gegeven, dat was gewoon een eerste reactie :oeps: En Manu heb ik wel eens een pets op z'n gat gegeven.
Dat zijn wel enkele keren geweest als ze iets deden wat écht niet door de beugel kon en ik gewoon heel erg snel reageerde. Normaal is een: móet ik opstaan!? genoeg om Manu te laten weten dat het écht menens is. Die wil namelijk nog wel eens behoorlijk drammen en z'n middelvinger opsteken. Als ik rustig zit dus :F: Uma trekt zich nergens wat van aan maar die is dan ook niet vaak stout (genoeg). Vooral dat genoeg eigenlijk :scratch:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Inge schreef:
M@scha schreef:
Hahaha dat doe ik bij Biène. :LOL:
Biène van de Emmelenhoek! :boos: :boos: :boos: :devil: Werkt altijd.
Bij Numa doe ik dat niet, want Rosan's Haister Heron bekt niet zo lekker :ugh:

hahaha grappig he dat dat werkt. Sam hoefde ik de laatste 10 jaar bijna niet te corrigeren. lola wel.

lola heette altijd lotje/lotte thuis. maar als we haar strak aankeken en zeiden: Lóla Rutten! wat denk jij te gaan doen? :neenee:

dan was het altijd meteen over :LOL:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Een mildere correctie, maar wel effectief, is hier idd met kennelnaam of gewoon vragen of ze doof zijn... :LOL: 'Ben je DOOF?!' en ze stoppen er keurig mee.
TessaThomas
Zeer actief

Een mildere correctie, maar wel effectief, is hier idd met kennelnaam of gewoon vragen of ze doof zijn... :LOL: 'Ben je DOOF?!' en ze stoppen er keurig mee.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

TessaThomas schreef:Een mildere correctie, maar wel effectief, is hier idd met kennelnaam of gewoon vragen of ze doof zijn... :LOL: 'Ben je DOOF?!' en ze stoppen er keurig mee.
ik zeg altijd: Wat denk je zelf? :D
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: Grappig he dat die volledige namen werken. Dat gebruik ik bij Doran ook wel eens, al is dat best lang. Detective sergeant James Hathaway van t Heasdal, dan zie je hem echt kijken van :O: nou meent ze het echt :LOL:

War denk je zelf gebruik ik ook, als ik net nee heb gezegd en ze proberen het nog een keer. Of ik vraag dan oren stuk? dan weten ze ook dat ze moeten kappen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als Numa chagrijnig naar mij doet omdat hij bv. naar zijn plaats moet terwijl hij nét lekker op de bank lag (brombeer) dan zeg ik "dat dacht ik! :boos: :boos: :devil: :devil: " en dan rent ie al mopperend naar de bench :goeie:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gollum
Zeer actief

Hebben jullie honden ook wel eens een weerwoord als je op ze moppert? Rani is de eerste hond hier die dat doet.

Ik: potverdorie Rani, dat mag niet!
Rani: WOEF!
Ik: nee echt niet!
Rani: WOEFWOEF!
Ik: Rani zit!

En dan gaat ze met een blij hoofd zitten en zeg ik goedzo. Trut.
Gollum
Zeer actief

Inge schreef:Als Numa chagrijnig naar mij doet omdat hij bv. naar zijn plaats moet terwijl hij nét lekker op de bank lag (brombeer) dan zeg ik "dat dacht ik! :boos: :boos: :devil: :devil: " en dan rent ie al mopperend naar de bench :goeie:
hahaha ja dus :lol1:
TessaThomas
Zeer actief

Maar stem verheffen is toch ook een correctie dan? :engel:

Tay moppert niet, die zucht en steunt dat hij enorm zielig is :LOL: Tessa heeft echt een weerwoord, als die moet stoppen met blaffen doet ze er standaard nog 1 en als je daar wat van zegt joelt ze. Want joelen is geen blaffen en dat mag dus. (Zij heeft zichzelf geleerd dat stil alleen voor blaffen geldt)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

TessaThomas schreef:Maar stem verheffen is toch ook een correctie dan? :engel:
Hier wordt dat wel als correctie opgevat en ik doe het eigenlijk zelden. Mijn honden schrikken zich een ongeluk als ik mijn stem echt verhef :schrik: Meestal is een 'uhhhh... :hmmm: ' hier genoeg, of 'hou daar eens mee op'. En anders een kort/scherp uitgesproken 'nee'.
Fysiek corrigeren doe ik niet.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Lunatic schreef::LOL: Grappig he dat die volledige namen werken. Dat gebruik ik bij Doran ook wel eens, al is dat best lang. Detective sergeant James Hathaway van t Heasdal, dan zie je hem echt kijken van :O: nou meent ze het echt :LOL:

War denk je zelf gebruik ik ook, als ik net nee heb gezegd en ze proberen het nog een keer. Of ik vraag dan oren stuk? dan weten ze ook dat ze moeten kappen :F:
Haha die volledige namen gebruik ik ook altijd , he oortjes !!
En dan is t oeps ja sorry vrouwtje
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Budkes
Zeer actief

Gollum schreef:Hebben jullie honden ook wel eens een weerwoord als je op ze moppert? Rani is de eerste hond hier die dat doet.

JA O zo herkenbaar, Cento had niet alleen een weerwoord hij had het laatste woord. Altijd. Steeds zachter als je er wat van zei maar 100% dat hij het laatste woord moest hebben:
Cento hou op
Whoeaaa
Stil!!
Wrhm
Hou je kop
Grumf
Laat maar dan
Mwah..
:LOL:
Kon je uren doorgaan hij moest en zou het laatste woord. Altijd. :tong:

Marco heeft er ook een handje van.

Stiekem vind ik t heerlijk dat soort types.
Gr. Aniek

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Pia is ook echt van het laatste woord :engel: eigenwijze, Griekse muts.

Alfy grijp ik zo heel af en toe wel eens bij z'n lurven (in z'n nekvel) als hij echt niet te bereiken is en verzuipt in hyper blafgedrag. Eén keer grijpen en vaak nog niet eens raak is ruim voldoende. Ik waarschuw wel altijd de omgeving want het klinkt (ook als ik mis zit) verschrikkelijk. Alfy is niet van het stoere type.
Bij Kenji kom ik nooit verder dan een stemverheffing, dan kruipt hij al. Overigens maar zeer zelden nodig, braaf kind :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Gollum
Zeer actief

Budkes schreef:
Gollum schreef:Hebben jullie honden ook wel eens een weerwoord als je op ze moppert? Rani is de eerste hond hier die dat doet.

JA O zo herkenbaar, Cento had niet alleen een weerwoord hij had het laatste woord. Altijd. Steeds zachter als je er wat van zei maar 100% dat hij het laatste woord moest hebben:
Cento hou op
Whoeaaa
Stil!!
Wrhm
Hou je kop
Grumf
Laat maar dan
Mwah..
:LOL:
Kon je uren doorgaan hij moest en zou het laatste woord. Altijd. :tong:

Marco heeft er ook een handje van.

Stiekem vind ik t heerlijk dat soort types.
hahaha! Probeer dan maar eens niet in een lachstuip te schieten ja :lol1:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura heeft bijna altijd een weerwoord. Of ze gaat zelf terugmopperen/kreunen/neusfluiten uit protest. Ze praat sowieso heel veel met ons.

Mahru is daar eigenlijk veel erger in, die kijkt je aan of je gek bent en laat het er dan bij zitten. Dus niet omdat het van mij moet maar omdat zij toegeeft, zo komt het echt over. :lol1:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hahaha het is echt veel grappiger om al die manieren te lezen dan ik van tevoren gedacht had :LOL: Veel herkenning ook. Voor de gewone correctie is hier "UH....!" voldoende. Maar vandaag heb ik haar toch even flink bij de lurven gegrepen. Die lurven zaten in dit geval in haar nekvel. Andere hondjes in het plantsoen vlogen achter een fietser aan om in diens kuiten te bijten. Oor keek ernaar en dacht dat dat klaarblijkelijk wel een leuk spelletje was :oeps: Ja hallo, dat doen we dus niet! :mep:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”