Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat geven jullie naast brok/vlees?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Wat geven jullie naast brok/vlees?
Ik gaf Sammy & Isa nooit iets naast hun vlees of brok. Ja af en toe een beloningssnoepje of een bot natuurlijk. Maar geen groente, fruit of iets dergelijks.
Zahra is dol op wortels en op de Coursing zaterdag zeiden ze: "Elke dag een gekookt eitje, is goed voor ze!"
Ik heb echt geen idee. Af en toe krijgt Zahra een worteltje maar verder geef ik ze niet echt iets naast hondenspul.
Jullie dan? Wat geef je en hoe vaak? Eten ze van de pot mee?
Zahra is dol op wortels en op de Coursing zaterdag zeiden ze: "Elke dag een gekookt eitje, is goed voor ze!"
Ik heb echt geen idee. Af en toe krijgt Zahra een worteltje maar verder geef ik ze niet echt iets naast hondenspul.
Jullie dan? Wat geef je en hoe vaak? Eten ze van de pot mee?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Wat geven jullie naast brok/vlees?
Hier ongeveer 2x in de week een rauw eitje over hun kvv. Verder krijgen ze altijd de groente (die ik zonder zout kook) die wij over hebben. En ze zijn hier gek op rauwe paprika, boontjes, courgette enz. Als ik fruit eet, prikken de honden een vorkje mee en Biko plukt nu z'n eigen bramen.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
o heel verschillend; buiten hun brokken en hun voor het slapen gaan koekje; krijgen ze soms een kluif mits we thuis zijn en op kunnen letten ivm ruzies.
Soms krijgen ze een hele week niks ze; soms zijn het de rijst of aardappels die over zijn.
Af en toe een stukje fruit of wat anders maar nooit op vaste momenten.
Soms krijgen ze een hele week niks ze; soms zijn het de rijst of aardappels die over zijn.
Af en toe een stukje fruit of wat anders maar nooit op vaste momenten.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Fruit, een rauw eitje met schil, knaagwerk zoals kippennekken en kippenpootjes, yoghurt. Fred plukt ook bramen.ook een scheutje visolie of schapenvet
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Morris krijgt eigenlijk alles wat ik over heb qua eten. Mijn vader kookt graag (en veel) dus er komt regelmatig iets van zijn kookkunsten mijn kant op. Vaak krijg ik daar de opmerking "Ja, het is teveel voor jou, we hebben er ook wat voor Morris bijgedaan" bij
Fruit vond hij als pup lekker, maar hoeft hij nu niet meer. Rauwe wortels ed vind hij ook niks aan. Sommige soorten yoghurt vind hij wel lekker dus daar krijgt hij dan ook wel een beetje van en een rauw eitje gaat ook nog wel eens over zijn voer.
Maar er zit niet echt lijn in. Tafelresten krijgt hij wel vaak omdat ik gewoon vaak wat over heb. Een eitje kan rustig wekenlang niet voorkomen en dan weer twee keer per week. Dus eigenlijk maar net wat ik heb, of ik over heb en of hij het lust.

Fruit vond hij als pup lekker, maar hoeft hij nu niet meer. Rauwe wortels ed vind hij ook niks aan. Sommige soorten yoghurt vind hij wel lekker dus daar krijgt hij dan ook wel een beetje van en een rauw eitje gaat ook nog wel eens over zijn voer.
Maar er zit niet echt lijn in. Tafelresten krijgt hij wel vaak omdat ik gewoon vaak wat over heb. Een eitje kan rustig wekenlang niet voorkomen en dan weer twee keer per week. Dus eigenlijk maar net wat ik heb, of ik over heb en of hij het lust.
-
- Zeer actief
Hier staan wel altijd brokken maar ze eten gewoon met de pot mee, vinden ze lekkerder. Hondensnacks krijgen ze ook. Maar rond elf uur 's-avonds maak ik mensensnacks. Dat vinden ze ook lekker. Bitterballen, saucijzenbroodjes en dat soort dingen. En als ik dat vergeet komen ze dat wel melden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- runninggirl
- Zeer actief
Ze krijgen hier van alles wel een beetje. Voornamelijk barf/kvv maar ook wel wat brokken. Zonet nog mijn kibbeling gedeeld met Mahru.
Maar inderdaad worteltjes of andere groente, de soepkom uitlikken, yoghurtbakjes, eieren, eigenlijk alles wel. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zoutloos kook en als het kruidig is krijgen ze het niet. Maar voor de rest ben ik er heel makkelijk in en soms krijgen ze een kong met kattenvoer als ik de kat eten geef, het kan hier allemaal...

Maar inderdaad worteltjes of andere groente, de soepkom uitlikken, yoghurtbakjes, eieren, eigenlijk alles wel. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zoutloos kook en als het kruidig is krijgen ze het niet. Maar voor de rest ben ik er heel makkelijk in en soms krijgen ze een kong met kattenvoer als ik de kat eten geef, het kan hier allemaal...
- Barkley
- Zeer actief
Ohja! Kattenvoer
hij mag altijd het bord aflikken als de katten klaar zijn

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hier krijgen ze ook van alles. Tafelrestjes(groentes, rijst, aardappelen, pasta enz), eens een schepje jus. Yoghurt, rauw eitje, slagroom, tonijn. Als wij wat aan het eten/snacken zijn krijgen ze daar ook wel eens wat van. Van dit alles geen grote hoeveelheiden, gewoon een beetje voor de smaak.
-
- Zeer actief
Van alles naast hun eten (kvv/barf). Rauwe eieren, magere kwark, groenten, brood wat over is, restjes van ons avond eten en iedere dag een runderoor of een stuk runderkophuid.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb 6 kliko's
Naast een rauw eitje krijgen ze dus ook bijna alles wat van ons eten over is
Rijst of pasta al dan niet met saus , aardappels , groenten , fruit
Geitenmelk , yoghurt ( gewoon , Grieks , Turks ) of karnemelk zijn ze ook dol op
En soms krijgen ze ook wel een klein stukje taart , chipje ofzo
Oja , en elke avond een eetlepel appelazijn door t vlees, is voor heel veel dingen goed
Naast een rauw eitje krijgen ze dus ook bijna alles wat van ons eten over is
Rijst of pasta al dan niet met saus , aardappels , groenten , fruit
Geitenmelk , yoghurt ( gewoon , Grieks , Turks ) of karnemelk zijn ze ook dol op
En soms krijgen ze ook wel een klein stukje taart , chipje ofzo
Oja , en elke avond een eetlepel appelazijn door t vlees, is voor heel veel dingen goed
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 23 aug 2016 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Zo goed als alles wat Finn krijgt is bedoeld voor honden. Vaak krijgt hij wel een plakje boterhamworst of salami als ik ga lunchen. Van tafel krijgt hij eigenlijk niks, soms een aardappeltje of beetje rijst maar dat was het wel. Fruit probeer ik wel eens, maar heb nog niks gevonden dat hij echt op eet. Aardbeien en bosbessen zijn wel lekker genoeg om af te likken als ik het vast heb, maar een stukje opeten doet hij niet. Af en toe eens een eitje, maar die heb ik niet vaak in huis. Oh en yoghurtverpakkingen mag hij uitlikken.
- juan-89
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik geef af en toe een appel, schijnt goed te zijn voor de adem en het gebit van de hond. Daarnaast rauwe ei, met schaal... Wortels, yoghurt vindt Oscar ook lekker. En af en toe een plakje worst, of als er nog een klein restje over is van het eten. Maar ik kijk dan wel of er geen/weinig pepers, zout, saus etc op zit.
-
- Zeer actief
ei, vis en ik geef best regelmatig blikvoer/vlees, ik snack ook graag en mijn honden dus ook wel...... 

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hier krijgen ze van alles tussen door toe geschoven incl tafel resten. Ik let alleen wel op of het kan wat betreft gekruid eten.
Ze eten hier ook gewoon mee, tafelrestjes, fruit, groentes, schapenvetblokjes, kokosvet... Ze eten niet minder gevarieerd dan ik
Ik kan je niet eens opnoemen wat ze allemaal eten, gewoon álles en ze lusten ook (bijna) alles 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hier krijgen ze tafelresten, oud brood, boterhammetjes die na t werk mee terug komen, etc Ik geef nooit fruit, daar vind ik t zelf veel te lekker voor en de honden lopen er nauwelijks warm of koud voor.
Ik maak me er nooit druk over of t wel gezond is voor de honden. Als ik t verteren kan, dan gaat t hun ook wel lukken
Ik maak me er nooit druk over of t wel gezond is voor de honden. Als ik t verteren kan, dan gaat t hun ook wel lukken

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
-
- Zeer actief
Eet jij schapenvetblokjes?Lemuria schreef:Ze eten hier ook gewoon mee, tafelrestjes, fruit, groentes, schapenvetblokjes, kokosvet... Ze eten niet minder gevarieerd dan ikIk kan je niet eens opnoemen wat ze allemaal eten, gewoon álles en ze lusten ook (bijna) alles

- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Vanalles, groentes en fruit moet meneer niks van hebben, maar naast de gewone pensstaafjes, gedroogde long en alle varianten die daarop te vinden zijn, krijgt hij ook wel eens andere dingen:
- de bordjes van de katten mag hij altijd aflikken
- als hij eens droge brokken ipv KVV krijgt doe ik er altijd een restje van het natvoer van de katten over.
- af en toe een rauw eitje met schil
- het uitlikken van de kwarkbakjes is een waar feestje
- rijst en tafelrestjes ed moet hij verder niet echt iets van weten, tenzij het vlees oid is, maar chips is hij gek op.. Als we een bakje chips eten zit hij keurig te wachten om af en toe ook een chipje weg te kunnen snacken. Hij doet er de mooiste kunstjes voor
- de bordjes van de katten mag hij altijd aflikken
- als hij eens droge brokken ipv KVV krijgt doe ik er altijd een restje van het natvoer van de katten over.
- af en toe een rauw eitje met schil
- het uitlikken van de kwarkbakjes is een waar feestje
- rijst en tafelrestjes ed moet hij verder niet echt iets van weten, tenzij het vlees oid is, maar chips is hij gek op.. Als we een bakje chips eten zit hij keurig te wachten om af en toe ook een chipje weg te kunnen snacken. Hij doet er de mooiste kunstjes voor

Ze krijgen hier echt van alles en nog wat, er is weinig wat ze niet lusten maar tomaat (en komkommer ook wel) is verreweg favoriet

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Komkommer vind Dol ook lekkerAngelique. schreef:Ze krijgen hier echt van alles en nog wat, er is weinig wat ze niet lusten maar tomaat (en komkommer ook wel) is verreweg favoriet![]()

Nee, het was een beetje een mislukte opsommingsjm schreef:Eet jij schapenvetblokjes?Lemuria schreef:Ze eten hier ook gewoon mee, tafelrestjes, fruit, groentes, schapenvetblokjes, kokosvet... Ze eten niet minder gevarieerd dan ikIk kan je niet eens opnoemen wat ze allemaal eten, gewoon álles en ze lusten ook (bijna) alles
![]()

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
In principe krijgt Oor alleen kvv compleet. Als we restjes eten over hebben schuiven we dat er bovenop, maar nooit in plaats van, altijd extra. Dat gebeurt niet zo vaak want ik kan natuurlijk geweldig inschatten hoeveel ik moet koken
Uiteraard verder nog beloningssnoepjes en kluifjes en dat soort dingen, maar niks extra's omdat ik het gevoel heb dat ze dat voedingsstoftechnisch nodig zou hebben ofzo. Al die dingen als "een eitje, een boterham, fruit of wat dan ook" zie ik als verwennerij die heus best moet kunnen maar ook niet per se nodig is. Of broodje aap verhalen van vroeger.

- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Bij mij krijgt hij heel veel naast KVV/BARF. Of ja, veel verschillende dingen.
Beloningen voor trainen: beloningssnoepjes (niet erg gezond) van zooplus, bijna alle varianten die ik kan vinden wel. Gekookte kip in stukjes. Taste of the Wilderness brokjes.
Kauwsnacks: gedroogde oren, neuzen, kluifbotten, bullysticks etc.
Groente wat jullie veel noemen krijgt hij ook, maar ik maak een speciale rauwe groentemix voor hem die gewoon bij zijn normale eten hoort. Kookrestjes krijgt hij eigenlijk nooit. Nou ok 1 keer had ik sperziebonen gekookt en toen kreeg hij daar de volgende dag wat van door de KVV gemengd. Ook krijgt hij 1 a 2 keer per week een rauw eitje bij de kvv/barf, maar dat noem ik dan zelf ook 'zijn eten' en niet extra.
Voorderest vul ik soms wel kongs met yoghurt, pindakaas etc.
Maar eigenlijk geef ik niet zoveel van ons eigen eten zoals jullie wel doen. Misschien gaat dat nog wel komen haha mijn pup is morgen 4 maanden dus in verhouding is hij nog niet eens heel lang bij ons!
Beloningen voor trainen: beloningssnoepjes (niet erg gezond) van zooplus, bijna alle varianten die ik kan vinden wel. Gekookte kip in stukjes. Taste of the Wilderness brokjes.
Kauwsnacks: gedroogde oren, neuzen, kluifbotten, bullysticks etc.
Groente wat jullie veel noemen krijgt hij ook, maar ik maak een speciale rauwe groentemix voor hem die gewoon bij zijn normale eten hoort. Kookrestjes krijgt hij eigenlijk nooit. Nou ok 1 keer had ik sperziebonen gekookt en toen kreeg hij daar de volgende dag wat van door de KVV gemengd. Ook krijgt hij 1 a 2 keer per week een rauw eitje bij de kvv/barf, maar dat noem ik dan zelf ook 'zijn eten' en niet extra.
Voorderest vul ik soms wel kongs met yoghurt, pindakaas etc.
Maar eigenlijk geef ik niet zoveel van ons eigen eten zoals jullie wel doen. Misschien gaat dat nog wel komen haha mijn pup is morgen 4 maanden dus in verhouding is hij nog niet eens heel lang bij ons!

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier ook eigenlijk van alles,
Smorgens bij het ontbijt de korstjes van het brood, tafelrestjes, Ziggy fruit want dat mot Rasta weer niet, heel af en toe wat lekkers zoals een chipje, rauw ei of kwark en als ik haring heb gehaald krijgen ze ieder een haring, dat vinden ze heerlijk.
Laatst had ik tijdens de wandeling naar de markt een bakje kibbeling gekocht en voor het geteisem een haring.
Dat was in notime op, Rasta kijkt dan keurig netjes toe zittend en pogend zo lief mogelijk te kijken om ook een stukje kibbeling te scoren.
Ziggy niet, die wacht zijn moment af en bij een tel onoplettendheid springt hij toe en ratst snel de kibbeling uit mijn handen
schooierd 
Smorgens bij het ontbijt de korstjes van het brood, tafelrestjes, Ziggy fruit want dat mot Rasta weer niet, heel af en toe wat lekkers zoals een chipje, rauw ei of kwark en als ik haring heb gehaald krijgen ze ieder een haring, dat vinden ze heerlijk.
Laatst had ik tijdens de wandeling naar de markt een bakje kibbeling gekocht en voor het geteisem een haring.
Dat was in notime op, Rasta kijkt dan keurig netjes toe zittend en pogend zo lief mogelijk te kijken om ook een stukje kibbeling te scoren.
Ziggy niet, die wacht zijn moment af en bij een tel onoplettendheid springt hij toe en ratst snel de kibbeling uit mijn handen

- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
- Chrizta8
- Actief
Af en toe een eitje. Wat hij mee naar buiten neemt en voorzichtig stukbijt en oplikt.
Ook als ik kook rauwe wortel, pastinaak of selderij
En af en toe wat gezonde restjes van mijn eigen avondeten.
Ook als ik kook rauwe wortel, pastinaak of selderij
En af en toe wat gezonde restjes van mijn eigen avondeten.
Benson and Penny
-
- Zeer actief
Hier wordt vaak 'per ongeluk' teveel aan groente gekocht. Lotje <3 vooral boontjes en gekookte andijvie. Dan is haar eigen voer echt te min. En watermeloen trouwens.