Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politie haalt uitgemergelde hond uit woning
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Politie haalt uitgemergelde hond uit woning

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Re: Politie haalt uitgemergelde hond uit woning
Gelukkig voor deze hond dat hulp op tijd kwam, de andere hond en de papegaai zijn dus een hongersdood gestorven. 

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4

De zoveelste al.....gisteren bij de DA weer verhalen gehoord en gezien, mensen vertrokken uit een huurwoning, en de hond gewoon achter gelaten....
Onze "bonsai-border" was daarmee sinds gisteren officieel niet meer de kleinste BC (vanwege ondervoeding) in deze DA praktijk. Zo erg dit

Van mij mochten ze mensen die zoiets doen in een kamer opsluiten en de sleutel weggooien

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
doodzielig... Hoe kan je dat nou doen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Eerst maar eens kijken waar de baas is.
Heeft hij de honden doelbewust achtergelaten dan mag hij ook wat mij betreft opgesloten worden in een kamer zonder eten en drinken.De eigenaar van de woning zou al maanden niet zijn gezien
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Wat ontzettend sneu 

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Jemig die is mager
Arme stakker. Ben benieuwd waar die baas dan is.

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Mijn god.. Zó mager.. Dat dat beest nog leeft..
Vreselijk, echt heel zielig dit.
Vreselijk, echt heel zielig dit.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2

Sommige mensen zou je toch met liefde iets aandoen

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- iones
- Zeer actief
Wat verschrikkelijk.
En dan moet je de mensen eens horen als eens een keer een mens wordt gebeten door een hond. AFMAKEN BLA BLA BLA! maar hoe vaak mensen misdaden tegen honden begaan, 1000x vaker!
En dan moet je de mensen eens horen als eens een keer een mens wordt gebeten door een hond. AFMAKEN BLA BLA BLA! maar hoe vaak mensen misdaden tegen honden begaan, 1000x vaker!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
hoe mensen het kunnen he, zelfde als je hond ergens aan een boom of hek binden en dan gewoon weglopen.......de wetenschap dat je je dier ergens hulpeloos achterlaat.
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat zou kunnen, maar dan moet er maar iemand zorgen dat mensen met dat soort problemen geen honden nemen!Nanna schreef:Meestal is dat slag vanwege psychoses, schizofrenie of heftig drugsgebruik niet erg aanspreekbaar hoorLunatic schreef:Vreselijk!
Sommige mensen zou je toch met liefde iets aandoen![]()
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ware het niet dat het voor mensen met dit soort problemen juist erg goed kan zijn om een huisdier te nemen. Dit zijn natuurlijk wel de extreme uitwassen he. De meeste mensen met schizofrenie zijn prima in staat om zichzelf, een plant en een kat/hond te onderhouden en varen daar wel bij.Lunatic schreef:Dat zou kunnen, maar dan moet er maar iemand zorgen dat mensen met dat soort problemen geen honden nemen!Nanna schreef:Meestal is dat slag vanwege psychoses, schizofrenie of heftig drugsgebruik niet erg aanspreekbaar hoorLunatic schreef:Vreselijk!
-
- Zeer actief
mijke schreef:Ware het niet dat het voor mensen met dit soort problemen juist erg goed kan zijn om een huisdier te nemen. Dit zijn natuurlijk wel de extreme uitwassen he. De meeste mensen met schizofrenie zijn prima in staat om zichzelf, een plant en een kat/hond te onderhouden en varen daar wel bij.Lunatic schreef:Dat zou kunnen, maar dan moet er maar iemand zorgen dat mensen met dat soort problemen geen honden nemen!Nanna schreef:Meestal is dat slag vanwege psychoses, schizofrenie of heftig drugsgebruik niet erg aanspreekbaar hoorLunatic schreef:Vreselijk!
Ja lijkt mij een prima basis om een geweldige band met de hond te krijgen met zo,n aandoening

Vooral honden die leven in een zwart en wit denk patroon die zullen weten waar ze aan toe zijn bij zulke onstabiele personen

- Lieske_1977
- Zeer actief
Verdiep je eerst eens in schizofrenie voordat je zulke uitspraken doet. Genoeg mensen (25-30 procent van de patiënten) met deze diagnose die na een of meerdere psychosen klachtenvrij functioneren.Rocco schreef:[
Ja lijkt mij een prima basis om een geweldige band met de hond te krijgen met zo,n aandoening![]()
Vooral honden die leven in een zwart en wit denk patroon die zullen weten waar ze aan toe zijn bij zulke onstabiele personen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
joh laat lullen, mensen die zulke domme onwetende uitspraken doen hoef je echt geen energie in te steken, is verloren moeiteLieske_1977 schreef:Verdiep je eerst eens in schizofrenie voordat je zulke uitspraken doet. Genoeg mensen (25-30 procent van de patiënten) met deze diagnose die na een of meerdere psychosen klachtenvrij functioneren.Rocco schreef:[
Ja lijkt mij een prima basis om een geweldige band met de hond te krijgen met zo,n aandoening![]()

- Lieske_1977
- Zeer actief
Ik vrees 't ook, maar kon niet langer op mijn handen blijven zitten.sbientje schreef:joh laat lullen, mensen die zulke domme onwetende uitspraken doen hoef je echt geen energie in te steken, is verloren moeiteLieske_1977 schreef:Verdiep je eerst eens in schizofrenie voordat je zulke uitspraken doet. Genoeg mensen (25-30 procent van de patiënten) met deze diagnose die na een of meerdere psychosen klachtenvrij functioneren.Rocco schreef:[
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Hmm wel met jullie eens hoor, maar toch zie ik bijna dagelijks de andere kant van deze problematiek. En daar vindt je onvoorstelbaar veel leed. Bij mens en dier. Soms zou ik oprecht willen dat iemand van hoger hand makkelijker kan beslissen voor sommige mensen.sbientje schreef:joh laat lullen, mensen die zulke domme onwetende uitspraken doen hoef je echt geen energie in te steken, is verloren moeiteLieske_1977 schreef:Verdiep je eerst eens in schizofrenie voordat je zulke uitspraken doet. Genoeg mensen (25-30 procent van de patiënten) met deze diagnose die na een of meerdere psychosen klachtenvrij functioneren.Rocco schreef:[
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Geloof ik meteen..het is zeker niet allemaal rozengeur en manenschijn, weet ik uit ervaring ook, maar zo makkelijk alles over 1 kam scheren is gewoon te lomp in mijn ogen, en kwetsend. En dat beslissen zou soms fijn zijn. Het probleem is altijd waar je dan de grens trekt denk ik. Er is altijd een geval aan de 'goeie' kant van die grens dat ervoor zorgt dat je de grens wilt bijstellen namelijk..Budkes schreef:
Hmm wel met jullie eens hoor, maar toch zie ik bijna dagelijks de andere kant van deze problematiek. En daar vindt je onvoorstelbaar veel leed. Bij mens en dier. Soms zou ik oprecht willen dat iemand van hoger hand makkelijker kan beslissen voor sommige mensen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Van A tot Z 100% eens. Helaas zou ik bijna zeggen.sbientje schreef:Geloof ik meteen..het is zeker niet allemaal rozengeur en manenschijn, weet ik uit ervaring ook, maar zo makkelijk alles over 1 kam scheren is gewoon te lomp in mijn ogen, en kwetsend. En dat beslissen zou soms fijn zijn. Het probleem is altijd waar je dan de grens trekt denk ik. Er is altijd een geval aan de 'goeie' kant van die grens dat ervoor zorgt dat je de grens wilt bijstellen namelijk..Budkes schreef:
Hmm wel met jullie eens hoor, maar toch zie ik bijna dagelijks de andere kant van deze problematiek. En daar vindt je onvoorstelbaar veel leed. Bij mens en dier. Soms zou ik oprecht willen dat iemand van hoger hand makkelijker kan beslissen voor sommige mensen.
Gr. Aniek

- Lieske_1977
- Zeer actief
Natuurlijk, die kant ís er ook en geeft onnoemelijk veel leed. Als buitenstaander (en vaak ook als direct betrokkene, btw) ben je vaak machteloos. Het lijkt me alleen vreselijk om, behalve te moeten dealen met een heftige diagnose, ook nog op te moeten boksen tegen het stigma dat eraan verbonden is terwijl je ná je psychotische episode(s) normaal functioneert.Budkes schreef:Hmm wel met jullie eens hoor, maar toch zie ik bijna dagelijks de andere kant van deze problematiek. En daar vindt je onvoorstelbaar veel leed. Bij mens en dier. Soms zou ik oprecht willen dat iemand van hoger hand makkelijker kan beslissen voor sommige mensen.sbientje schreef:joh laat lullen, mensen die zulke domme onwetende uitspraken doen hoef je echt geen energie in te steken, is verloren moeiteLieske_1977 schreef:Verdiep je eerst eens in schizofrenie voordat je zulke uitspraken doet. Genoeg mensen (25-30 procent van de patiënten) met deze diagnose die na een of meerdere psychosen klachtenvrij functioneren.Rocco schreef:[