Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pakwerk(st)er gezocht!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Pakwerk(st)er gezocht!

Ongelezen bericht door malinois »

Ben jij een sportieve man/vrouw en heb je affiniteit met honden? Lijkt het jou daarnaast leuk om te (leren) werken met honden, bij een leuke en gezellige vereniging met voornamelijk herders en bouviers, dan kunnen wij je opleiden tot pakwerk(st)er. Trainingsdagen zijn op woensdagavond en zondagmiddag in Klundert (NB).
Heb je interesse en/of wil je graag wat meer info horen we dat graag van je!
Je kunt een mail sturen naar Erik: ealjansen@gmail.com

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gimmick
Zeer actief

Re: Pakwerk(st)er gezocht!

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het lijkt me echt geweldig.
Maar dat is toch een beetje ver
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Erg leuk, maar een beetje ver fietsen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Lijkt me wel leuk, en is niet zo ver, maar even voor de beeldvorming; wat doe je als pakwerker?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je doet t pakwerk voor de honden. Dus ze bijten op je mouw. Dat is ook de enige plek waar ze mogen bijten verder nergens op t pak. Het is fysiek best zwaar zo'n hond aan de mouw maar het scheelt je een sportschool. Het wordt ook door vrouwen gedaan wel in mindere mate maar ik heb dit jaar meegedaan aan een wedstrijd waar ook een vrouw pakwerk draaide. Je mag ook gerust eens gewoon langskomen om te kijken wat t inhoud. Iedereen overigens maar stuur me wel ff een berichtje vooraf want we hebben maar 1 pakwerker (vandaar ook de oproep) en als hij moet werken is er dus geen pakwerk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Kijk ze zijn er wel!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gimmick schreef:Het lijkt me echt geweldig.
Hoever is ver?
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

malinois schreef:
Hoever is ver?
Emmen - Klundert enkele reis 250 km :LOL:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gimmick schreef:
malinois schreef:
Hoever is ver?
Emmen - Klundert enkele reis 250 km :LOL:
:lol: :lol: :lol: das wel een stukkie fietsen ja...
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bekende pakwerkster!

Er zijn idd niet zo veel vrouwelijke pakwerkers idd, kan wel, maar het is vrij zwaar idd. Ik hoop dat jullie iemand vinden, eigenlijk heb je er wel 2 nodig om door te kunnen blijven gaan idd. Staat het ook al op FB?
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk, ik hou het in m'n achterhoofd als ik volgend jaar naar NL kom :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Bekende pakwerkster!

Er zijn idd niet zo veel vrouwelijke pakwerkers idd, kan wel, maar het is vrij zwaar idd. Ik hoop dat jullie iemand vinden, eigenlijk heb je er wel 2 nodig om door te kunnen blijven gaan idd. Staat het ook al op FB?
Yep op mn tijdlijn en div groepen. We hadden er 2 maar 1 is er verhuist dus helaas maar 1 over en dat is echt te weinig idd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Leuk, ik hou het in m'n achterhoofd als ik volgend jaar naar NL kom :ok:
Leuk!!
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Jammer dat het zo ver weg is. Heb dit een keer mogen proberen (in het pak), en vond het hartstikke leuk.
De honden mochten daar ook in het been bijten, maar dat heeft ermee te maken dat een knpv-vereniging was denk ik?

Overigens heb ik daar wel begrepen dat ze eigenlijk niet zo op vrouwen als pakwerktraining zitten te wachten, omdat mannen fysiek sterker zijn en bedreigender over kunnen komen?
Ik ging inderdaad om toen ik moest rennen en de hond van achter aan kwam rennen. Maar dat is misschien ook een kwestie van oefenen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Persistence schreef:Jammer dat het zo ver weg is. Heb dit een keer mogen proberen (in het pak), en vond het hartstikke leuk.
De honden mochten daar ook in het been bijten, maar dat heeft ermee te maken dat een knpv-vereniging was denk ik?

Overigens heb ik daar wel begrepen dat ze eigenlijk niet zo op vrouwen als pakwerktraining zitten te wachten, omdat mannen fysiek sterker zijn en bedreigender over kunnen komen?
Ik ging inderdaad om toen ik moest rennen en de hond van achter aan kwam rennen. Maar dat is misschien ook een kwestie van oefenen.
Geen idee hoe t in de KNPV zit met vrouwen maar bij ons iig geen probleem. Wat ik al zei, de vrouw die die wedstrijd draaide deed niets onder voor de gemiddelde manlijke pakwerker. Het is wel fysiek inderdaad.
En niet iedereen heeft die dreiging. Ik ken nog maar heel weinig pakwerkers die echte dreiging hebben. Die zijn landelijk op 1 hand te tellen.
Inderdaad bij de KNPV moeten ze ook beenstellen. Daar hebben ze ook geen losse mouw maar een heel bijtpak.
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

lijkt me best leuk, ik ben wel een sportief type en het is opzich niet heel ver hier vandaan. Heb alleen geen auto, maar als het met ov goed te doen is hou ik het wel even in mn achterhoofd. Lijkt me toch ook wel spannend zoiets, het gaat denk ik best wel tegen je eigen instinct in om stil te blijven staan als er een hond op je afkomt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het is direct naast een woonwijk. Volgens mij rijdt er wel een bus. Je mag altijd een keer komen kijken wat t inhoudt en of je t wat vind!
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

T is helaas een bekend probleem

Op mijn ene club hebben we 2 pakwerkers
Maar de een is al 62 en die kan zeer begrijpelijk ook niet alles meer

En dan is er een wat jongere doe het echt met veel overgave doet , maar een hond opzetten of serieus werk.. nja laten we t erop houden dat ik niet voor niks alleen met Pinky voor de fun op hem bijt en met de andere 3 naar n andere club ga
Niks ten nadele van hem hoor , mja moet toch ook verder enzo

Op t andere clubje zijn er 3, maar die zijn er ook niet altijd
Een vd 3 is ook al wat ouder , die kan de jonge honden nog wel pakken.
Maar Kyto is lichamelijk toch wel n belasting voor hem
Die andere 2 zitten met wisselende diensten

Soms zijn ze er beiden niet of er moet er een op tijd weg
Zoals morgen bijv , de een is er niet en de ander moet de nacht in
Dus we beginnen al vroeg met pakwerk zodat hij op tijd weg kan

Zeker hier in Zeeland / Zeeuws Vlaanderen is her echt moeilijk om n goeie pakwerker te vinden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Bekend gegeven voor vele clubs helaas helpers en dan ook goede helpers, mocht er geen goede helper aanwezig zijn op de club
laat ik never nooit mijn hond er op zetten en zeker in de opbouwfase is een hond snel verknalt.

Ook een gegeven van de vele smoesjes leden die blessure hebben dit en dat blah blah zo ken ik er ook vele die zo geen pakwerk doen

Een goede vrouwelijke helper in de KNPV nog nooit gezien en zeker die 1 die fysiek het aankan harde stellers van 40 kg ik zie
af en toe wel eens wat voorbij komen na 3 trainingen zie je ze nooit meer........denk ook niet dat er 1 gediplomeerde vrouwelijke helper is in de KNPV op regionaal of landelijk niveua ??

(PSA in de US lopen wel een paar hele goede vrouwelijke helpers rond echte bikkels die nergens voor terug deinzen.)

Vind persoonlijk pakwerk super mooi om te doen zo krijg je snel ervaring om diverse honden goed te kunnen lezen
dit neem je mooi mee naar je eigen honden om een hond goed op te bouwen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rocco schreef:Bekend gegeven voor vele clubs helaas helpers en dan ook goede helpers, mocht er geen goede helper aanwezig zijn op de club
laat ik never nooit mijn hond er op zetten en zeker in de opbouwfase is een hond snel verknalt.

Ook een gegeven van de vele smoesjes leden die blessure hebben dit en dat blah blah zo ken ik er ook vele die zo geen pakwerk doen

Een goede vrouwelijke helper in de KNPV nog nooit gezien en zeker die 1 die fysiek het aankan harde stellers van 40 kg ik zie
af en toe wel eens wat voorbij komen na 3 trainingen zie je ze nooit meer........denk ook niet dat er 1 gediplomeerde vrouwelijke helper is in de KNPV op regionaal of landelijk niveua ??

(PSA in de US lopen wel een paar hele goede vrouwelijke helpers rond echte bikkels die nergens voor terug deinzen.)

Vind persoonlijk pakwerk super mooi om te doen zo krijg je snel ervaring om diverse honden goed te kunnen lezen
dit neem je mooi mee naar je eigen honden om een hond goed op te bouwen
Maar ik vraag geen KNPV pakwerker maar een IPO pakwerker. En daar kan het ook door vrouwen ingevuld worden.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Reageer op post van Persistence

Ieder geval succes met zoeken naar een goede pakwerker aanmelden is 1 maar lang niet iedereen is er ook echt geschikt
om tot een bepaald niveau uit te groeien en zo de honden echt beter te maken.... :E:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rocco schreef:Reageer op post van Persistence

Ieder geval succes met zoeken naar een goede pakwerker aanmelden is 1 maar lang niet iedereen is er ook echt geschikt
om tot een bepaald niveau uit te groeien en zo de honden echt beter te maken.... :E:
We hoeven ook geen wedstrijdpakwerker. Een leuke clubpakwerker is (ook) prima. We hebben een goede pakwerker die ook uitstekend jonge honden kan opbouwen. Alleen is 1 gewoon te weinig. Hij werkt op onregelmatige diensten en dan is er gewoon geen pakwerker. Dat werkt niet. En natuurlijk kan iemand niet gelijk alle honden draaien. Alles behalve dat, dat hoeft ook niet. Maar het zou wel fijn zijn als er eentje bij komt. Aldoende leert men en we hebben ook honden die op een onervaren pakwerker gezet kunnen worden om zo te leren.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Zag je berichtje al voorbij komen op facebook, hopelijk kunnen jullie 1-2 mensen vinden!
Binnen de KNPV is het ook lastig. IPO helperswerk is zwaar, maar met de KNPV helpers wil ik al helemaal niet ruilen. Ze wimpelen het vaak af, maar als ik zie wat ze dan voor bulten, krassen, bloeduitstortingen ect ze hebben :schrik: . Dan is het bijten op een mouw toch een stuk mens-vriendelijker.
Wij hebben er momenteel 3 onder de 35jr waarvan 2 met behoorlijk wat ervaring en dat is echt een zegen.
Nicoline schreef:lijkt me best leuk, ik ben wel een sportief type en het is opzich niet heel ver hier vandaan. Heb alleen geen auto, maar als het met ov goed te doen is hou ik het wel even in mn achterhoofd. Lijkt me toch ook wel spannend zoiets, het gaat denk ik best wel tegen je eigen instinct in om stil te blijven staan als er een hond op je afkomt.
malinois schreef:Het is direct naast een woonwijk. Volgens mij rijdt er wel een bus. Je mag altijd een keer komen kijken wat t inhoudt en of je t wat vind!
Misschien kan je beter informeren of een clublid bij Nicoline in de buurt woont zodat ze kan meerijden ipv met het OV moet?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hippo schreef:Zag je berichtje al voorbij komen op facebook, hopelijk kunnen jullie 1-2 mensen vinden!
Binnen de KNPV is het ook lastig. IPO helperswerk is zwaar, maar met de KNPV helpers wil ik al helemaal niet ruilen. Ze wimpelen het vaak af, maar als ik zie wat ze dan voor bulten, krassen, bloeduitstortingen ect ze hebben :schrik: . Dan is het bijten op een mouw toch een stuk mens-vriendelijker.
Wij hebben er momenteel 3 onder de 35jr waarvan 2 met behoorlijk wat ervaring en dat is echt een zegen.
Nicoline schreef:lijkt me best leuk, ik ben wel een sportief type en het is opzich niet heel ver hier vandaan. Heb alleen geen auto, maar als het met ov goed te doen is hou ik het wel even in mn achterhoofd. Lijkt me toch ook wel spannend zoiets, het gaat denk ik best wel tegen je eigen instinct in om stil te blijven staan als er een hond op je afkomt.
malinois schreef:Het is direct naast een woonwijk. Volgens mij rijdt er wel een bus. Je mag altijd een keer komen kijken wat t inhoudt en of je t wat vind!
Misschien kan je beter informeren of een clublid bij Nicoline in de buurt woont zodat ze kan meerijden ipv met het OV moet?
Idd. Dat zou ook geen probleem zijn
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik ga om ongeveer 2 maanden m'n vuurdoop krijgen, een aantal politie kennissen gaan een training centrum beginnen voor het fokken, trainen en verkoop van honden aan de politie en Guard Companies. Ik heb me als vrijwilliger aangemeld :tongue:

Dus als je mij ineens mist op forum.... tja...... :roos:
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Zou je een adres kunnen doorgeven? (kan ook via pb natuurlijk) Dan kan ik kijken of het te doen is qua reistijd :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nicoline schreef:Zou je een adres kunnen doorgeven? (kan ook via pb natuurlijk) Dan kan ik kijken of het te doen is qua reistijd :)
Gestuurd!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Ik ga om ongeveer 2 maanden m'n vuurdoop krijgen, een aantal politie kennissen gaan een training centrum beginnen voor het fokken, trainen en verkoop van honden aan de politie en Guard Companies. Ik heb me als vrijwilliger aangemeld :tongue:

Dus als je mij ineens mist op forum.... tja...... :roos:
oooohhh dan kun je daarna gewoon hier ingevlogen worden om bij ons pakwerk te doen. :engel:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Het lijkt mij wel gaaf en ik zou er met mijn 1.90 en veel kracht, denk ik best sterk genoeg voor zijn.

Maar goed, het is niet in Groningen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hilly45 schreef:Het lijkt mij wel gaaf en ik zou er met mijn 1.90 en veel kracht, denk ik best sterk genoeg voor zijn.

Maar goed, het is niet in Groningen.
:mrgreen: Nee niet echt in de buurt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”