Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Showen met hotspot/kale plek

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Showen met hotspot/kale plek

Ongelezen bericht door sbientje »

Komende zondag de show van de rasvereniging. Beide honden ingeschreven en nu heeft Pom weer een dikke broeiplek. Ik heb dus gister haar halve kont weer kortgeknipt want anders blijft het maar aan de gang. Wat doen jullie in zo'n geval? In mei heb ik haar wel meegenomen en toen had ze ook een paar plekjes, maar nu is het echt een vagebond. Ik ben van mening dat je een hond in beste conditie zou moeten showen maar het is zo zonde dit! Ik baal er echt van, ze ziet er verder zo mooi uit en glimt als een spiegel.. En aan de andere kant denk ik dan weer: als ze gewoon wel een volle vacht heeft wint ze ook niet dus wat maakt het uit :D

Hoe kijken jullie hiertegenaan?
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Showen met hotspot/kale plek

Ongelezen bericht door Sas »

mmm.... ik zou het niet doen. Is een beetje mee doen aan een miss verkiezing met een dikke puist op je voorhoofd. Gaat hem niet worden dus laat maar ;-)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:mmm.... ik zou het niet doen. Is een beetje mee doen aan een miss verkiezing met een dikke puist op je voorhoofd. Gaat hem niet worden dus laat maar ;-)
haha nee ik ga ook niet hoor (of althans, ik ga wel maar breng Pom dus niet uit)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je ingeschreven hebt en het geld niet terug kan krijgen, zou ik gewoon gaan. Met de verwachting dat je er een opmerking over gaat krijgen
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou haar lekker thuis laten, met een kale kont wordt je geen Miss Universe :F:
En de hotspot is pijnlijk (?) en onbehagelijk voor haar :ugh:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Ik zou haar lekker thuis laten, met een kale kont wordt je geen Miss Universe :F:
En de hotspot is pijnlijk (?) en onbehagelijk voor haar :ugh:
thuislaten is beetje lastig want ik ben de hele dag weg, maar ik neem haar wel mee en dan ga ik wel langs de ring met haar showen haha, weet zij veel. Ze vindt het wel heel leuk namelijk :D
Dan moet Karel de eer maar redden hahah!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Zit de hotspot aan de showkant? Zo ja, zou ik haar thuislaten. En ook als ze zich er niet lekker van voelt.
Op de kont :D ze voelt zich wel okee maar het jeukt nu nog wel

edit - wij hebben geen showkant volgens mij, soms links en soms rechts haha. Maar je ziet het wel in haar profiel want het is haar en dan ineens een enorme deuk
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
nouja, zodra die hotspot dicht is heeft ze alleen nog een kale plek. Voordat dat weer behaard is dat duurt wel een tijd. Is ze dan al die tijd niet gezond?
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik show ze wel gewoon. Heb wel bij de dierenarts voor Alano een keer een verklaring gehaald. Whis had de afgelopen show er 3 op zijn kop en beide wangen :schrik: uitgelegd waarvan het kwam en was geen probleem.
aragoleon
Actief
Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door aragoleon »

Da's een hele actuele hier! Één van onze teven is door een andere teef gekortwiekt. Beiden waren loops. De teef, mastin español deed dit in het verleden ook bij onze 2 andere mastines del pirineo.
Volgende week 2 x ingeschreven voor Zwolle. Zij ziet er niet uit doch met enig knip en plakwerk (iets dat normaal niet in mijn vocabulair voorkomt) kan ik er wellicht nog iets van maken. Ik vind het zonde om niet te gaan: a) de km op de eerste dag is één van de weinigen die er verstand van heeft in NL; b) € 115 uit het raam gooien is ook zonde; c) er zijn er maar 35 in NL en het is toch aardig om dit ras te kunnen laten zien. Er zullen opmerkingen gemaakt worden doch de hond is meer dan vacht alleen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
Dat gaat alleen om besmettelijke ziekten. Ze sturen je echt de ring niet uit voor een hotspot.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Maeve schreef:
Dat gaat alleen om besmettelijke ziekten. Ze sturen je echt de ring niet uit voor een hotspot.
Ik heb jarenlang shows gelopen en ik heb dat toch wel gezien hoor dat een hond door de KM er uit word gezet, als een hond huidklachten had. Een KM heeft mij ooit eens uitgelegd waarom hij dat deed. KM gaat met zijn handen veelvuldig door de vacht heen. Hoe zou jij het vinden als jou hond de volgende was waar hij met zijn ''smerige'' handen door de vacht en gebit gaat. Vond wel dat hij daarin een puntje had, want er zijn maar weinig KM die hun handen cleanen na keuring van een hond.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lizzie. schreef:
Maeve schreef:
Ik heb jarenlang shows gelopen en ik heb dat toch wel gezien hoor dat een hond door de KM er uit word gezet, als een hond huidklachten had. Een KM heeft mij ooit eens uitgelegd waarom hij dat deed. KM gaat met zijn handen veelvuldig door de vacht heen. Hoe zou jij het vinden als jou hond de volgende was waar hij met zijn ''smerige'' handen door de vacht en gebit gaat. Vond wel dat hij daarin een puntje had, want er zijn maar weinig KM die hun handen cleanen na keuring van een hond.
Bij verdenking van schurft begrijp ik zoiets wel, maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat een hond de ring uit werd gestuurd voor een hotspot. Lullig gezegd, je weet dat als je meedoet aan een show, de keurmeester nog tientallen andere honden in z'n handen krijgt. Het reglement verbiedt een hond mee te nemen die lijdt aan een besmettelijke aandoening, dat zou het besmettingsgevaar voldoende moeten verlagen.
aragoleon
Actief
Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door aragoleon »

aragoleon schreef:Da's een hele actuele hier! Één van onze teven is door een andere teef gekortwiekt. Beiden waren loops. De teef, mastin español deed dit in het verleden ook bij onze 2 andere mastines del pirineo.
Volgende week 2 x ingeschreven voor Zwolle. Zij ziet er niet uit doch met enig knip en plakwerk (iets dat normaal niet in mijn vocabulair voorkomt) kan ik er wellicht nog iets van maken. Ik vind het zonde om niet te gaan: a) de km op de eerste dag is één van de weinigen die er verstand van heeft in NL; b) € 115 uit het raam gooien is ook zonde; c) er zijn er maar 35 in NL en het is toch aardig om dit ras te kunnen laten zien. Er zullen opmerkingen gemaakt worden doch de hond is meer dan vacht alleen.
De eerste dag keek de km er doorheen: 1U etc. De km van de tweede dag gaf een ZG juist vanwege het ontbreken van vacht op de rug.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

leuk dat je nog even update :) En gefeliciteerd met je uitslagen!
Plaats reactie

Terug naar “Show”