Hoe kijken jullie hiertegenaan?
Moderator: moderatorteam
haha nee ik ga ook niet hoor (of althans, ik ga wel maar breng Pom dus niet uit)Sas schreef:mmm.... ik zou het niet doen. Is een beetje mee doen aan een miss verkiezing met een dikke puist op je voorhoofd. Gaat hem niet worden dus laat maar
thuislaten is beetje lastig want ik ben de hele dag weg, maar ik neem haar wel mee en dan ga ik wel langs de ring met haar showen haha, weet zij veel. Ze vindt het wel heel leuk namelijkmosquito1980 schreef:Ik zou haar lekker thuis laten, met een kale kont wordt je geen Miss Universe![]()
En de hotspot is pijnlijk (?) en onbehagelijk voor haar
Op de kontNanna schreef:Zit de hotspot aan de showkant? Zo ja, zou ik haar thuislaten. En ook als ze zich er niet lekker van voelt.
nouja, zodra die hotspot dicht is heeft ze alleen nog een kale plek. Voordat dat weer behaard is dat duurt wel een tijd. Is ze dan al die tijd niet gezond?Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
Dat gaat alleen om besmettelijke ziekten. Ze sturen je echt de ring niet uit voor een hotspot.Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
Ik heb jarenlang shows gelopen en ik heb dat toch wel gezien hoor dat een hond door de KM er uit word gezet, als een hond huidklachten had. Een KM heeft mij ooit eens uitgelegd waarom hij dat deed. KM gaat met zijn handen veelvuldig door de vacht heen. Hoe zou jij het vinden als jou hond de volgende was waar hij met zijn ''smerige'' handen door de vacht en gebit gaat. Vond wel dat hij daarin een puntje had, want er zijn maar weinig KM die hun handen cleanen na keuring van een hond.Maeve schreef:Dat gaat alleen om besmettelijke ziekten. Ze sturen je echt de ring niet uit voor een hotspot.Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
Bij verdenking van schurft begrijp ik zoiets wel, maar ik heb werkelijk nog nooit gezien dat een hond de ring uit werd gestuurd voor een hotspot. Lullig gezegd, je weet dat als je meedoet aan een show, de keurmeester nog tientallen andere honden in z'n handen krijgt. Het reglement verbiedt een hond mee te nemen die lijdt aan een besmettelijke aandoening, dat zou het besmettingsgevaar voldoende moeten verlagen.Lizzie. schreef:Ik heb jarenlang shows gelopen en ik heb dat toch wel gezien hoor dat een hond door de KM er uit word gezet, als een hond huidklachten had. Een KM heeft mij ooit eens uitgelegd waarom hij dat deed. KM gaat met zijn handen veelvuldig door de vacht heen. Hoe zou jij het vinden als jou hond de volgende was waar hij met zijn ''smerige'' handen door de vacht en gebit gaat. Vond wel dat hij daarin een puntje had, want er zijn maar weinig KM die hun handen cleanen na keuring van een hond.Maeve schreef:Dat gaat alleen om besmettelijke ziekten. Ze sturen je echt de ring niet uit voor een hotspot.Lizzie. schreef:1 van de regels zijn toch dat je hond gezond moet zijn, een hond met hotspot is niet gezond. Als je een strenge KM heb dan word je niet eens toegelaten in de ring.
De eerste dag keek de km er doorheen: 1U etc. De km van de tweede dag gaf een ZG juist vanwege het ontbreken van vacht op de rug.aragoleon schreef:Da's een hele actuele hier! Één van onze teven is door een andere teef gekortwiekt. Beiden waren loops. De teef, mastin español deed dit in het verleden ook bij onze 2 andere mastines del pirineo.
Volgende week 2 x ingeschreven voor Zwolle. Zij ziet er niet uit doch met enig knip en plakwerk (iets dat normaal niet in mijn vocabulair voorkomt) kan ik er wellicht nog iets van maken. Ik vind het zonde om niet te gaan: a) de km op de eerste dag is één van de weinigen die er verstand van heeft in NL; b) € 115 uit het raam gooien is ook zonde; c) er zijn er maar 35 in NL en het is toch aardig om dit ras te kunnen laten zien. Er zullen opmerkingen gemaakt worden doch de hond is meer dan vacht alleen.