Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eigenwijsje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

veerrrrr
Actief
Aantal honden: 1

Eigenwijsje

Ongelezen bericht door veerrrrr »

In het begin ging het heel goed. Onze hond liep mee aan de lijn vanuit huis waar wij heen wilden. Maar de laatste tijd heeft ze (vooral 's ochtends en 's avonds) de neiging om, als ze tijdens het wandelen ergens geplast en gepoept heeft, gelijk om te willen draaien en recht naar huis terug te lopen. Ze gaat dan zitten of liggen en laat zich niet verder meenemen, wat ik ook probeer. Iemand die dit kent? En waarom dit gedrag vertoond kan worden?

Dit geldt alleen vanuit huis, lopend een wandeling maken. Als we ergens heen gaan met de auto en dan gaan wandelen, dan is ze niet te stoppen en loopt ze lekker rond.
Vanuit huis maakt het niet uit welke kant we oplopen, als ze haar plas en poep heeft gedaan, draait ze om.
Laatst gewijzigd door veerrrrr op 28 sep 2016 08:55, 2 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Eigenwijsje

Ongelezen bericht door gonnie »

Nikkie wilt ook niet zo graag meer naar het bos, s'ochtends wordt het vaak een rondje door de wijk.
En s'avonds wordt het de ene keer een klein rondje of een groot rondje, maar wel door de wijk.

Alleen s'middags wilt ze nog wel naar het bos.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hmmm, misschien toch een beetje onzeker opeens. Snel terug naar de veilige haven... Lily had het in de eerste weken dat ze naar buiten mocht. Dan ging ze op het eerste stuk telkens zitten. Als ze eenmaal verder van huis was, wandelde ze gewoon mee. Ik heb haar wel eens het eerste stuk gedragen, maar misschien is dat eigenlijk helemaal niet goed, geen idee. Nu heeft ze het nog af en toe als ik 's middags ga wandelen (Spaanse tante: siesta), dan is ze gewoon nog slaperig en duurt het even voordat ze er helemaal is en de batterij weer opgeladen is. 's Ochtends bruist ze juist van de energie, en ook 's avonds vlak voordat het donker is. Dat zijn de 'frisky-uurtjes'.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Mijn moeders hond deed dat soms ook als pup. Dat is eigenlijk vanzelf over gegaan.
veerrrrr
Actief

Ongelezen bericht door veerrrrr »

mijke schreef:Mijn moeders hond deed dat soms ook als pup. Dat is eigenlijk vanzelf over gegaan.
Fijn om te horen!! Ze doet het nu gelukkig al veel minder vaak. Vindt het steeds fijner en leuker om door te hobbelen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”