Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke brok bij gevoeligheid voor struviet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Blafke
Actief
Aantal honden: 1

Welke brok bij gevoeligheid voor struviet

Ongelezen bericht door Blafke »

Mijn hond is sinds enkele weken struvietvrij. Hij heeft een poos op brokken van Hills gestaan en dan de C/D urinary tract Health.
Nu wil ik en mag ik gaan proberen op een andere brok maar welke kies ik?
ik ben dus op zoek naar een brok die NIET geperst is maar wel de aanmaak van struviet tegen gaat. Ik heb van de dierenarts erder gehoord dat hij beter geen rood vlees eet. Nu lust hij ook geen vers vlees maar ik weet niet of het rode vlees dan ook beter niet in de brokken zit.
Mijn hond is een erg actieve hond en weegt 14 KG.
Wie kan mij helpen?
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welke brok bij gevoeligheid voor struviet

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Voor jou hond zou ik persoonlijk kiezen voor ECOstyle en dan de gewone Adult.
Voor katten zweer ik bij ECOstyle care om struviet klachten te voorkomen, voor de hond hebben ze niet een variant die echt specifiek voor struviet e.d. is maar omdat er gebruik gemaakt wordt van homeopatische kruiden wordt dit voer wel echt goed verteerd en zorgt het voor een goede gezondheid van de organen.

Struviet komt vaak door uit een probleem met het verteren van eiwitten dus ik zou je hond zeker geen voer met veel vlees geven maar juist eerder meer plantaardig.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Blafke
Actief

Dank je wel.
Zijn er nog andere brokken die in aanmerking komen?
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Hier ook een hond met struviet problemen. Al het blaasgruis is nu weg, maar er blijft struviet in zijn urine zitten. De ph is ook net iets te hoog. Hij staat op Sanimed anti-struviet. Ik weet nog niet wat ik hem anders zalf geven. Terug naar vers vlees gat niet goed. Ik werd laatst wel getipt door de hondenschoolhouster dat Darf een kvv heeft speciaal voor blaasproblemen.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb voor de zekerheid even gebeld met ECOstyle, zij geven aan dat hun voeding zeker geschikt is maar ze zouden dan zelf voor de Huid en Vacht brokken gaan omdat hier meer kruiden in zitten die zich echt richten op een goede vertering en een optimale werking van o.a. de nieren.

Uiteraard wel gewoon rustig mengen in het begin.
Ik weet dat iedereen nu juist graag veel vlees geeft en het helemaal in is om juist graanvrij te voeren maar ik zou daar in dit geval niet voor kiezen.
Het fijne van een brok als ECOstyle is dat zij echt kijken naar de oorzaak van het probleem en niet naar het symptoom. Het dieetvoer maakt de PH in de blaas anders zodat de kristallen niet meer kunnen ontstaan maar het mooiste is natuurlijk als de vertering e.d. weer dusdanig goed werkt dat je de stoffen die willen kristalliseren helemaal niet meer hebt. Het feit dat die reststoffen in de blaas komen is feitelijk het probleem wat je aan wil pakken. Als die er niet meer zijn kan de PH van de blaas ook weer gewoon naar normaal.

Gekopieerd van de site van ECOstyle over de Huid en Vacht brokken:
HUID+VACHT bevat
•Geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen.
•Geen kunstmatige conserveringsmiddelen.
•Geen toevoegde zouten en suikers.
•De ECOstyle-producten zijn dierproefvrij.

Enkele kruiden nader bekeken
•Heermoes zorgt voor opbouw van de huid en stimulatie van de uitscheiding door de nieren.
•Duizendblad zorgt voor stimulatie verteringsorganen en goede vertering.
•Mariadistel zaad stimuleert krachtig de lever in de afbraak van afvalstoffen (ontgiften).
•Guldenroede stimuleert de nieren, en zorgt voor goede afvoer van de urine en uitscheiding van afvalstoffen.
•Berkenblad regelt het vochtgehalte in de huid, stimuleert de nieren, reinigingskuur!

En ja, dit merk verkoop ik zelf ook. Daarom ken ik het merk en kan ik ook uit eigen ervaring met een gruiskater en vroeger onze honden ook, en de ervaringen van klanten zeggen dat het echt goed voer is.
Maar je hoeft het natuurlijk niet bij mij te kopen. Ik ben zeer zeker niet het enige verkooppunt. ;-)

Karen
Afbeelding

Blafke
Actief

Dank je wel voor je antwoord. Zijn er voor deze brok ook proefzakjes te verkrijgen?
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik kan je daar wel een proefzakje voor opsturen als je wilt.
Als je me (via pb) je adres doorgeeft stuur ik het naar je op.

Karen
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”