Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

labradoodle pup hoeveel brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

benelux
nieuw lid
Aantal honden: 1

labradoodle pup hoeveel brokken?

Ongelezen bericht door benelux »

Beste forumleden,

onze pup heeft laatst haar derde enting gehad en toen gaf de dierenarts aan dat ze haar een beetje schraal vond.. Ze vraagt hoeveel eten geef je haar dan? Dus ik geef aan dat wat er op de zak staat dat krijgt ze..

Zegt de dierenarts tegen me ja maar het is een pup dus je moet haar voeren naar haar streefgewicht. Ze word ongeveer 20kg dus dan moet je dat aanhouden.. Klopt dit wel? Het lijkt me zo verschrikkelijk veel voor der?

euro premium breeder line junior
5-10kg : 150-280 gram brok
10-20kg : 280-500 gram brok

Ik hoop dat jullie mij kunnen aangeven hoeveel brokken ik haar mag voeren per dag.

mvg.
S@ndr@
Zeer actief

Re: labradoodle pup hoeveel brokken?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gewoon op het oog voeren wordt ze te schraal , geef je haar wat meer :wink:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat Sandra zegt. Die richtlijn op de verpakking is niet meer dan dat: een richtlijn :wink: Als je merkt dat je pup wat te schraal wordt, voer je wat bij.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als pup eten ze op een gegeven moment zelfs meer dan ze uiteindelijk als volwassen hond nodig gaan hebben. Tot wel dubbel zo veel.
Richtlijnen op zakken zijn niet meer dan dat. Voeren doe je altijd met je ogen, aangezien elke hond weer anders is. Wordt de hond te mager, moet je meer geven. Wordt de hond te dik, moet je minder geven. Moeilijker dan dat is het niet.
Ga je kijken naar de richtlijnen voor rauw voer, is dat voor volwassen honden 10-20 gram per kilogram lichaamsgewicht (1-2%) en voor pups 50-100 gram per kilogram lichaamsgewicht (5-10%), waarbij de hogere percentages over het algemeen gelden voor kleine rassen en de lage percentages voor de grote rassen.
Jij hebt een middelgrote hond en voert brok. Dat betekent dat de richtlijn zo'n beetje 35-40 gram brok per kilogram lichaamsgewicht zal zijn. En dan dus kijken naar hoe je hond het erop doet.
Je hond moet dus levendig en actief zijn, niet te mager, niet te dik. Voer waar je hond het goed op doet zorgt voor een glanzende vacht, soepele huid zonder schilfers, niet te veel ontlasting, ontlasting van een stevige structuur. Als meer voeren alleen meer ontlasting oplevert, kun je beter een ander voer zoeken, of extra koolhydraten toevoegen. Kortom, gebruik gezond verstand bij het voeren van je hond
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

En nee je hoeft haar niet te voeren als een hond van 20 kg.
Afbeelding
benelux
nieuw lid

Bedankt voor jullie snelle reactie's! Ik zal haar wat meer gaan geven, en het met het oog goed in de gaten houden.

Ze zal naar 3x 100gr brokjes gaan. We voeren deze brok nog steeds omdat ze dit bij de fokker kreeg, wanneer deze zak leeg is willen we overstappen naar DLG Original. Goed idee?

gr.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij hebben een pup van 13 weken en die krijgt nu 300 gram per dag. Dat is meer dan de meeste van onze volwassen honden krijgen. Eindgewicht is bij ons ras ook rond de 20 kg.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Allereerst, gefeliciteerd met je Labradoodle pup! Heb er zelf ook 1 rondlopen, een standaardmodel van bijna een half jaar oud. En ze zijn zooo leuk. Ik heb inmiddels ook alle schemas uit de deur gezet en voer op het oog. Al is dat best lastig met zo een dikke vacht. Dus inderdaad voelen en als je twijfelt aan haar gewicht vanwege de vacht dan haar even laten zwemmen of doe je dr onder de douche, komt er gelijk een compleet andere hond tevoorschijn en kun je goed zien wat het lijntje van de hond is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

under the red sky schreef:Wij hebben een pup van 13 weken en die krijgt nu 300 gram per dag. Dat is meer dan de meeste van onze volwassen honden krijgen. Eindgewicht is bij ons ras ook rond de 20 kg.
tja het is ook net een beetje hoeveel energie ze verbruiken, het is en blijft maatwerk
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Het is 50-75% poedel, slechte eters en grote verbranders. Je moet ze dus wat ruimer voeren vaak en hopen en bidden dat ze het opeten. Als je de richtlijn op de zak aanhoudt is het belangrijk om te kijken wat ze horen te wegen in plaats van te geven wat ze nu wegen. Wat ze aangeven op de zak is eigenlijk dat je bij kleinere honden 2.8-5% van het huidige lichaamsgewicht moet voeren en bij grotere honden 2.5-4% van het lichaamsgewicht moet voeren. Dat klopt wel ongeveer met het feit dat je normaal pups ongeveer het dubbele moet voeren van volwassen honden (1-1.5% lichaamsgewicht) bij een gemiddeld goede brok. Het is dus al de hoeveelheid voor een pup bij het huidige gewicht en niet het volwassen gewicht.

Hoe zwaar is de hond nu?
benelux
nieuw lid

bedankt voor de leuke reacties
Domor schreef:Het is 50-75% poedel, slechte eters en grote verbranders. Je moet ze dus wat ruimer voeren vaak en hopen en bidden dat ze het opeten. Als je de richtlijn op de zak aanhoudt is het belangrijk om te kijken wat ze horen te wegen in plaats van te geven wat ze nu wegen. Wat ze aangeven op de zak is eigenlijk dat je bij kleinere honden 2.8-5% van het huidige lichaamsgewicht moet voeren en bij grotere honden 2.5-4% van het lichaamsgewicht moet voeren. Dat klopt wel ongeveer met het feit dat je normaal pups ongeveer het dubbele moet voeren van volwassen honden (1-1.5% lichaamsgewicht) bij een gemiddeld goede brok. Het is dus al de hoeveelheid voor een pup bij het huidige gewicht en niet het volwassen gewicht.

Hoe zwaar is de hond nu?
ze is nu 12,5 week oud en 7,5kg zwaar. Jij denkt dat 300gr per dag genoeg is?

gr
rico1984
geregistreerd lid
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door rico1984 »

Gewoon voeren met je eigen ogen!
Ik heb nog nooit een maattabel of beker gebruikt voor het voeren van mijn honden.
Op het oog voeren werkt hier het beste, goed kijken naar de hond.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

benelux schreef:Ze zal naar 3x 100gr brokjes gaan. We voeren deze brok nog steeds omdat ze dit bij de fokker kreeg, wanneer deze zak leeg is willen we overstappen naar DLG Original. Goed idee?

gr.
Ik voer ook DLG original en zit hier met een tervuerends herdertje van 7,5 maand.
Weegt 19kg en krijgt 300 gram dlg per dag verdeelt over 3 maaltijden.
Ze doet het er goed op en ziet er prima uit :I:

Maar voor de hoeveelheid kijk even hiernaar dan: http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/richtlijnen.html
En lees ook het gedeelte wat onder de tabel staat goed.
En voor de rest ook wat de andere schrijven: tabellen zijn richtlijnen, geen hond is hetzelfde hou het ook gewoon in de gaten (voer ook op het oog)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”