Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ze vervelen zich!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ze vervelen zich!

Ongelezen bericht door Paisley »

Hebben jullie dat ook? De dagen worden korter, en de honden zijn de hele avond onrustig. Alsof ze het oneerlijk vinden dat we niet meer uren lang lummelen langs de plas (ik met een boek) en dagen lang op struin zijn. Alsof ik er wat aan kan doen. Overwinteren op t zuidelijk halfrond zit er ff niet in.

Ik vind dr niets an, mn honden ook niet. Ze zijn druk en boefig, en Mayke loopt de hele tijd tegen me aan te klagen. Een gebrek aan beweging is het niet. Vanmorgen een half uur gefietst, vanmiddag 6 km met de honden hardgelopen, met in de tussenstop een royale snuffelpauze. Allemaal los van de lijn en vertier genoeg. Maar dat doet niets af aan de avonden. Ik wil gewoon op mn reet zitten met een kop thee ja! En dan niet de hele tijd een bal/flos/bot tegen me aangedrukt krijgen met twee paar hoopvolle oogies erboven. Als ik ze wegstuur, gaan ze voor de deur zitten en me aanstaren :cry:

Ik had net mn moeder aan de lijn en haar honden hebben het zelfde. Herkenbaar?
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Re: Ze vervelen zich!

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik vroeg me al af wat die hond van me mankeerde.. te zeuren de hele tijd. :hmmm:
Blijkbaar niet de enige dus. :mrgreen:

Xavi wordt normaal rond half 10, soms later, uitgelaten. Sinds het eerder donker is meent hij er om half 8 al uit te moeten. Hij blijft net zo lang, trappelen, gapen, in de glijbaanstand staan, kop op de tafel, op de bank springen en er weer af etc etc.. tot we er uit gaan. En dan is het meteen klaar. Al loop ik maar 10 minuten.
Geloof dat de bedtijden verschoven zijn. :mep:
Afbeelding
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Tijd voor hersenwerk dus! :mrgreen: maak het ze maar lekker ingewikkeld. De onrust herken ik trouwens niet zo maar wel het gegeven dat hondenbaas zijn in de winter doordeweeks toch minder ideaal is.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Mijn hond heeft hier totaaaaaaaaaaal geen last van. Hele dagen rennen en spelen en buiten rondlummelen. Of hele dagen op de bank hangen tv kijken en niet eens een bal gooien. Veel of niks doen, het interesseert haar geen zier, zolang ze maar bij mij is. Wat ben ik toch gezegend met mijn makkelijke Oor :cheer:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nee hebben ze geen last van. Ik heb de hoeveelheid beweging in de avond op tijd afgebouwd om dit te voorkomen. Ervaring van eerdere jaren :LOL:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik maak nog steeds mijn grote ronde in de avond, maar nu met een lampje op m'n kop en beide honden met een halsband met verlichting. Ik loop er dus geen stap minder om. Juist niet zou ik zeggen, voor mij begint nu het beste wandelseizoen, de Alpen zijn leeg van koeien en mensen en mijn honden kunnen dus uren vrij lopen als we op pad zijn.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

mijke schreef:Mijn hond heeft hier totaaaaaaaaaaal geen last van. Hele dagen rennen en spelen en buiten rondlummelen. Of hele dagen op de bank hangen tv kijken en niet eens een bal gooien. Veel of niks doen, het interesseert haar geen zier, zolang ze maar bij mij is. Wat ben ik toch gezegend met mijn makkelijke Oor :cheer:
Maar nu heb je een pup..... :LOL: Gelukkig zijn die ook wel snel moe natuurlijk.
Maar wel lekker! Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje aan mezelf te danken heb. We hebben een spectaculair leuke en actieve zomer achter de rug. Ze hebben een dijk van een conditie. Maar een dagje minder is er niet meer bij :schrik: En ik maak ze niet meer moe met twee uurtjes in het bos.
Nouja, ze mogen wel even wennen aan het winterritme. Is vorig jaar ook gelukt :pffff: Alleen toen dacht ik dat de onrust in de herfst te maken had met mn verhuizing in september vorig jaar. Maar dit jaar gaat t t zelfde dus blijkbaar moeten ze echt wennen aan de kortere dagen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Ik maak nog steeds mijn grote ronde in de avond, maar nu met een lampje op m'n kop en beide honden met een halsband met verlichting.
OK diehard! Ik vind dat niets an, al doe ik het ook wel als ik overdag moet werken. Maar vandaag was ik vrij en vind ik mijn ochtend en middag programma eigenlijk wel genoeg. Al denken de honden daar toch duidelijk anders over :LOL:
Hoe is het weer in de alpen nu? Ik heb straks herfstvakantie. Misschien rij ik weer die kant op maar dit keer in een b&b ofzo.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Vandaag 1000 meter sneeuw...morgen maak ik waarschijnlijk een sneeuwschoenwandeling. Ik zit deze week in Oostenrijk overigens en ga morgen een stuk van de pinzgauer spaziergang doen, bij Zell am See
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Vandaag 1000 meter sneeuw...morgen maak ik waarschijnlijk een sneeuwschoenwandeling. Ik zit deze week in Oostenrijk overigens en ga morgen een stuk van de pinzgauer spaziergang doen, bij Zell am See
Gaaf! Veel plezier!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Faye vindt het juist wel geslaagd geloof ik, meer reden om lekker te luieren :lol1:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Bij Xavi is het niet zozeer extra actief zijn.. hij vindt gewoon dat het eerder bedtijd is. Hij wil er namelijk gewoon eventjes uit en gaat daarna meteen in de slaapstand. Donker buiten = slapen en voor slapengaan moet je eerst plassen. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Mijn honden hebben ook niet zoveel last van de kortere dagen.
Maar ik doe sowieso erg wisselend activiteiten met ze, zodat er weinig gewenning op treed.
Ik word zelf alleen onrustig van de kortere dagen, juist omdat ik 's avonds actief ben ivm werk overdag.

Nu kan ik nog direct uit het werk met de honden op pad en eet ik pas wanneer het donker is (rond 8 uur/half 9).
Dat kan straks ook niet meer en dan ga ik net als Jeanette op pad met lichtjes en een hesje, zodat de honden en ik kilometers blijven maken.

Mijn honden kunnen heerlijk liggen ronken op de bank, Timber op zijn rug met de poten wijd, vaak diep dromend en Macho er vaak achter op zijn zij, genieten! :I:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop gewoon in het donker, wat is het probleem?
Maar bankhangen vinden ze ook geen punt hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Vooralsnog vind Meis dat ik erg overdrijf met zes keer per dag voor vijf minuten naar buiten gaan :mrgreen:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik loop gewoon in het donker, wat is het probleem?
Maar bankhangen vinden ze ook geen punt hoor.
Nou, ik loop ook wel eens niet. Gewoon, omdat ik dan wat anders doe ;)
Het heeft natuurlijk gewoon met gewenning te maken. Als het donker wordt, is er gewoon wat minder leven in de brouwerij in huize Paisley.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Paisley schreef:
mijke schreef:Mijn hond heeft hier totaaaaaaaaaaal geen last van. Hele dagen rennen en spelen en buiten rondlummelen. Of hele dagen op de bank hangen tv kijken en niet eens een bal gooien. Veel of niks doen, het interesseert haar geen zier, zolang ze maar bij mij is. Wat ben ik toch gezegend met mijn makkelijke Oor :cheer:
Maar nu heb je een pup..... :LOL: Gelukkig zijn die ook wel snel moe natuurlijk.
Maar wel lekker! Ik moet zeggen dat ik het ook wel een beetje aan mezelf te danken heb. We hebben een spectaculair leuke en actieve zomer achter de rug. Ze hebben een dijk van een conditie. Maar een dagje minder is er niet meer bij :schrik: En ik maak ze niet meer moe met twee uurtjes in het bos.
Nouja, ze mogen wel even wennen aan het winterritme. Is vorig jaar ook gelukt :pffff: Alleen toen dacht ik dat de onrust in de herfst te maken had met mn verhuizing in september vorig jaar. Maar dit jaar gaat t t zelfde dus blijkbaar moeten ze echt wennen aan de kortere dagen.
De pup snel moe? Dat mocht je willen :neenee: Ding heeft 3x meer energie dan Oor! :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier veranderd er niks in t dagelijks ritme van wandelingen en fietsen. Alleen soms dan in t donker. De honden zijn dus ook niet anders. Nog nooit meegemaakt ook trouwens
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Deze week valt het gelukkig weer mee.. Maar vorige week waren ze geregeld lekker bezig met z'n 2 in huis gezellig de boel op stelten te zetten, en dan het liefst bij mij op schoot. Ondanks dat we nog wel uren buiten liepen.

Afgelopen weekend hebben ik wat meer met ze gedaan tot ze zelf echt moe waren. Nu is het goed. Ze spelen nog wel in huis maar weer op een normaal niveau en geen standje stuiterbal de hele dag door.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Nanna schreef:Ik laat ze 's middags heel goed uit. Dan lopen we al gauw anderhalf uur.
En dan wens ik 's avonds geen gezeik.
Moet zeggen dat dat van de week wel tegenviel met de Border Collies erbij. Die staan altijd klaar voor actie, ook als je maar even naar de koelkast loopt of naar de plee. Hoe lief ik ze ook vond, dat is dus echt geen ras voor mij :schrik:
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze onwennig waren in een vreemd huis, en daarom geen rust hadden.
Paisley
Zeer actief

malinois schreef:Hier veranderd er niks in t dagelijks ritme van wandelingen en fietsen. Alleen soms dan in t donker. De honden zijn dus ook niet anders. Nog nooit meegemaakt ook trouwens
Maar verandert ook niets voor ze in de tijd eromheen? Want dat bedoel ik meer. De activiteiten zorg ik wel voor, maar daarbuiten is t leven wat saaier. Voorheen een barbebuetje hier en daar, picknicken, boekje lezen in t gras, lummelen in de moestuin, op terrasjes hangen, zonnebaden langs de plas, of gewoon in de tuin hangen en bekijken wat er langs komt. Allemaal buitendingen die nu wegvallen.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier zijn ze ook altijd alert of ze eruit mogen. Zodra ik beweeg staan ze allemaal op scherp. Zo zijn ze gewoon, ik weet niet beter. Ze zijn ook het grootste deel van de dag altijd buiten aan het rennen. Maar wij gaan ook in het donker erop uit met de honden. Hoofdlampje op en zaklampen mee. Ze gaan gelukkig nergens achteraan, ook in het donker niet. Dus we kunnen ze gewoon los mee de velden in nemen. Dus hier merken ze weinig verschil dat de dagen korter worden. Er verandert niets. Alleen dat we ook in het donker lopen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:
*Wolf* schreef:
Nanna schreef:Ik laat ze 's middags heel goed uit. Dan lopen we al gauw anderhalf uur.
Moet zeggen dat dat van de week wel tegenviel met de Border Collies erbij. Die staan altijd klaar voor actie, ook als je maar even naar de koelkast loopt of naar de plee. Hoe lief ik ze ook vond, dat is dus echt geen ras voor mij :schrik:
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze onwennig waren in een vreemd huis, en daarom geen rust hadden.
Ik wait nait. Een Beardiefokker vertelde het me ook weleens. Had ie anderhalf uur gelopen, viel in een stoel en bedacht toen dat ie wel zin had in een biertje. Dus weer opstaan en toen stond de meute Beardies ook weer klaar voor actie.
Ik zou daar dus serieus geschuffeld van worden.
Oh dat heb ik hier ook maar dat vind ik niet erg, als ik maar geen verwijtende blikken krijg als ik nee verkoop ;)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, wij lopen 's avonds nog steeds dezelfde ronde als anders, ja het is donker, maar daar zijn de lantaarnpalen voor. Heb er bij geen van mijn honden iets van gemerkt of ook maar ooit van gehoord. Ligt denk ik eerder aan jezelf dat je dingen anders gaat doen. Voor mezelf verandert er ook niets omdat het nu winter is.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nanna schreef: Ik wait nait. Een Beardiefokker vertelde het me ook weleens. Had ie anderhalf uur gelopen, viel in een stoel en bedacht toen dat ie wel zin had in een biertje. Dus weer opstaan en toen stond de meute Beardies ook weer klaar voor actie.
Nou, dat doet Dumás ook hoor.
Dumás en Csiva zijn altijd in voor actie. Ook als ze net 10 km gelopen hebben...
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Hier is het rustig in de avond het is donker en dat betekend met een dekentje op de bank bij de baas. Marco is een hondje wat altijd al graag bij mij ligt in de avond en Jantje doet nu gezellig mee. Soms loopt hij even naar de katten en speelt even een kwartiertje met ze. Kijk mijn flostouw pka het dan en de katten gaan daar graag op in.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb een stel lapzwansen. Zodra ik met mijn kont op de bank plof word ik direct ingebouwd door drie honden :I:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Neeltje schreef:Nee, wij lopen 's avonds nog steeds dezelfde ronde als anders, ja het is donker, maar daar zijn de lantaarnpalen voor. Heb er bij geen van mijn honden iets van gemerkt of ook maar ooit van gehoord. Ligt denk ik eerder aan jezelf dat je dingen anders gaat doen. Voor mezelf verandert er ook niets omdat het nu winter is.
Hadden we die hier maar. In het donker lopen vind ik niet leuk. Misschien is het de omgeving, maar ik neem ook niet de auto om naar het bos te gaan in het donker. Ik voel me daar niet prettig bij en heb ook niet echt een hond die me een veilig gevoel geeft :engel: Daarom neem ik vaker de auto die ik bij de supermarkt zet. Venray heeft wel straatverlichting, dus kunnen we daar een ronde doen.

Ik merk nog niks aan Finn. Komt ook omdat hij nu ook Sophie heeft om samen mee te spelen. In de winter doe ik vaak wat meer hersenwerkjes en korte oefeningetjes in huis 's avonds. Natuurlijk wandelen we wel, maar dat is dan een half uur ipv anderhalf in de zomer. En nu wil ik er nog een rondje bij gaan steppen, zodat hij voldoende beweging blijft houden.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Hier ook niet echt last van. Vaak rond het avondeten ga ik nog wandelen of fietsen, het wordt nu half 8 donker dus dan is het nog licht. Zoals gister dan kom ik thuis en zijn het 2 stuiterballen. Dus hop op de fiets en 4,5km in racetempo door de polder. Geweldig vinden ze dat 's Avonds wat te kauwen gegeven en dan zijn ze wel zoet.

Ik ga overigens ook gewapend met lichtbandjes en een hoofdlamp in het donker op pad. Meestal 's morgensvroeg voor ik ga werken, en straks 's avonds als het rond het avondeten al donker is.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
*Wolf* schreef:
Ik wait nait. Een Beardiefokker vertelde het me ook weleens. Had ie anderhalf uur gelopen, viel in een stoel en bedacht toen dat ie wel zin had in een biertje. Dus weer opstaan en toen stond de meute Beardies ook weer klaar voor actie.
Kaya had dat ook en daar werd ik ook echt weleens gestoord van :schrik: Wij zeiden toen al 'nooit meer een hond uit een echte werklijn'.
Ze blijven gewoon maar doorgaan en bij de minste beweging alweer startklaar voor het volgende spelletje... hou op, ik wil even rustig zitten :ugh:

Puchu is gelukkig luier :mrgreen: Hij vindt het heerlijk om te wandelen, mits het niet regent, maar vindt het ook heerlijk om lekker warm rustig te
liggen. Die past zich vrijwel aan alles aan en is niet hyper-de-piep 'gaan we? gaan we nu? gaan we al?' nee hoor, die kijkt eens op 'nee nog niet, oké en
doet zijn ogen weer even dicht' :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”